Kwaliteit van mijn lijn?
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29
_{Administrator}=>adsl info
Modemstate : up
Operation Mode : G.992.1 Annex A
Channel Mode : fast
Number of resets : 28
Vendor Local Remote
Country : 0f 0f
Vendor : TMMB ALCB
VendorSpecific : 0000 0000
StandardRevisionNr : 00 01
Downstream Upstream
Margin [dB] : 14.5 24.0
Attenuation [dB] : 40.0 18.0
OutputPower [dBm] : 19.5 11.5
Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 35
Downstream : 72
Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 9660 4096
Upstream : 905 384
Transfer statistics
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 1564
Received HEC : 466
Transmitted FEC : 0
Transmitted CRC : 2
Transmitted HEC : 0
Near end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 0 failures
Loss of power: 0 failures
Errored seconds: 13411 seconds
Near end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Errored seconds: 8 seconds
Near end failures current day
Errored seconds: 807 seconds
Near end failures previous day
Errored seconds: 12604 seconds
{Administrator}=>
Kan iemand dit checken en eventueel verbeteringen voorstellen?
Probleem is dat mijn verbinding af en toe eens wegvalt of enorm traag wordt, enigste oplossing is dan de modem uit de stroom trekken en terug insteken.
Modemstate : up
Operation Mode : G.992.1 Annex A
Channel Mode : fast
Number of resets : 28
Vendor Local Remote
Country : 0f 0f
Vendor : TMMB ALCB
VendorSpecific : 0000 0000
StandardRevisionNr : 00 01
Downstream Upstream
Margin [dB] : 14.5 24.0
Attenuation [dB] : 40.0 18.0
OutputPower [dBm] : 19.5 11.5
Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 35
Downstream : 72
Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 9660 4096
Upstream : 905 384
Transfer statistics
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 1564
Received HEC : 466
Transmitted FEC : 0
Transmitted CRC : 2
Transmitted HEC : 0
Near end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 0 failures
Loss of power: 0 failures
Errored seconds: 13411 seconds
Near end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Errored seconds: 8 seconds
Near end failures current day
Errored seconds: 807 seconds
Near end failures previous day
Errored seconds: 12604 seconds
{Administrator}=>
Kan iemand dit checken en eventueel verbeteringen voorstellen?
Probleem is dat mijn verbinding af en toe eens wegvalt of enorm traag wordt, enigste oplossing is dan de modem uit de stroom trekken en terug insteken.
Wel ik denk dat het probleem eerder bij uw router ligt.
Want ge hebt een deftige noise margin up en down.
Gebruikt ge soms P2P programmas zoals emule,bittorrent,etc?
Want als het beter gaat als ge reset, lijkt het alsof uw router al de verbindingen die uw PC(s) maken niet meer aankan.
Ge kunt
1) minder apps tegelijk laten draaien die op het net gaan, vooral P2P apps aangezien die vele verbindingen maken
2) het aantal verbindingen die uw apps maken in hun eigen opties bijstellen naar beneden
3) in uw router de MTU veranderen naar beneden, probeer is 1400 (kunt er mee experimenteren, iets meer/minder tot ge de sweetspot vind voor u)
Want ge hebt een deftige noise margin up en down.
Gebruikt ge soms P2P programmas zoals emule,bittorrent,etc?
Want als het beter gaat als ge reset, lijkt het alsof uw router al de verbindingen die uw PC(s) maken niet meer aankan.
Ge kunt
1) minder apps tegelijk laten draaien die op het net gaan, vooral P2P apps aangezien die vele verbindingen maken
2) het aantal verbindingen die uw apps maken in hun eigen opties bijstellen naar beneden
3) in uw router de MTU veranderen naar beneden, probeer is 1400 (kunt er mee experimenteren, iets meer/minder tot ge de sweetspot vind voor u)
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29
Nope, draai niets van die programma's.
Ik werk wel draadloos, die verbinding durft geregeld eens wegvallen. Zeker wanneer er gelijktijdig gebeld wordt daalt de snelheid enorm of is dit normaal?
Ik werk wel draadloos, die verbinding durft geregeld eens wegvallen. Zeker wanneer er gelijktijdig gebeld wordt daalt de snelheid enorm of is dit normaal?
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29
Yep, ruis of minder kwaliteit komt wel eens voor.
Splitters zijn nochtans nog niet zo oud.
Heb vandaag nog eens getest:
Als ik begin te bellen gaat internet direct een stuk slechter.
Splitters zijn nochtans nog niet zo oud.
Heb vandaag nog eens getest:
Als ik begin te bellen gaat internet direct een stuk slechter.
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29
Snelheid wanneer er gebeld wordt:
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 720 kbit/s or 90 kbyte/s
- Upload speed : 235 kbit/s or 29 kbyte/s
Thu Aug 2 2007 at 10:15:44 UTC+0200
Wanneer er niet gebeld wordt:
- Download speed : 3022 kbit/s or 320 kbyte/s
- Upload speed : 40 kbyte/s
Is dit normaal dat dit verschil zo groot is??
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 720 kbit/s or 90 kbyte/s
- Upload speed : 235 kbit/s or 29 kbyte/s
Thu Aug 2 2007 at 10:15:44 UTC+0200
Wanneer er niet gebeld wordt:
- Download speed : 3022 kbit/s or 320 kbyte/s
- Upload speed : 40 kbyte/s
Is dit normaal dat dit verschil zo groot is??
- D3bian
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
- Locatie: Zemst
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 25 keer
Hello,
Het lijkt erop dat je veel errors genereert. Heb je je modem zelf ingesteld? Ik bedoel dus, of je de firmware gewijzigd hebt ofzo. Best kan je de helpdesk contacteren, 320i heeft aangegeven dat je dit best even laat nakijken, maar zowieso eerst proberen met originele config indien je de router geflashed had.
Mvg,
Het lijkt erop dat je veel errors genereert. Heb je je modem zelf ingesteld? Ik bedoel dus, of je de firmware gewijzigd hebt ofzo. Best kan je de helpdesk contacteren, 320i heeft aangegeven dat je dit best even laat nakijken, maar zowieso eerst proberen met originele config indien je de router geflashed had.
Mvg,
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29
Originele config is aanwezig.
Enige verandering die ik gedaan heb is disablen van Web Browsing Interception:
Zal de helpdesk nog eens proberen contacteren...
Enige verandering die ik gedaan heb is disablen van Web Browsing Interception:
Zal de helpdesk nog eens proberen contacteren...
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29
Heb zonet contact opgenomen met de helpdesk, je moet wel geduld hebben vooraleer je daar iemand aan de lijn krijgt.
Er komt morgenvoormiddag iemand langs voor alles na te kijken.
Er komt morgenvoormiddag iemand langs voor alles na te kijken.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
@sommerville
Waar heb je die diagnose tool gevonden voor je lijntest?
Ik heb een Speedtouch 706 en vind daar geen tooltje, want ik kan enkel met tele2/tele2 inloggen.
Waar heb je die diagnose tool gevonden voor je lijntest?
Ik heb een Speedtouch 706 en vind daar geen tooltje, want ik kan enkel met tele2/tele2 inloggen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Lukt enkel voor mensen met oude toegangscodes op een 716, of met nieuwe Admin codes voor de 706's ....lacer schreef:@sommerville
Waar heb je die diagnose tool gevonden voor je lijntest?
Ik heb een Speedtouch 706 en vind daar geen tooltje, want ik kan enkel met tele2/tele2 inloggen.
-
- Member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29
De technieker is langsgeweest.
De modem was blijkbaar stuk, hij heeft dat nieuw model geplaatst.
Snelheid wanneer er gebeld blijft stabiel nu.
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 2729 kbit/s or 341 kbyte/s
- Upload speed : 279 kbit/s or 35 kbyte/s
Fri Aug 10 2007 at 12:46:01 UTC+0200
Hij vertelde me ook indien nog hogere snelheden een stukje van mijn bekabeling te verbeteren. Ook woon ik op bijna 6km van de centrale, daar kan hij natuurlijk niets aan veranderen.
Heel goede service van TELE2! Woensdag gebeld en vandaag het probleem al komen oplossen.
De modem was blijkbaar stuk, hij heeft dat nieuw model geplaatst.
Snelheid wanneer er gebeld blijft stabiel nu.
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 2729 kbit/s or 341 kbyte/s
- Upload speed : 279 kbit/s or 35 kbyte/s
Fri Aug 10 2007 at 12:46:01 UTC+0200
Hij vertelde me ook indien nog hogere snelheden een stukje van mijn bekabeling te verbeteren. Ook woon ik op bijna 6km van de centrale, daar kan hij natuurlijk niets aan veranderen.
Heel goede service van TELE2! Woensdag gebeld en vandaag het probleem al komen oplossen.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Dat zal mij dus niet lukken, hé ? Of toch...kaween schreef:Lukt enkel voor mensen met oude toegangscodes op een 716, of met nieuwe Admin codes voor de 706's ....lacer schreef:@sommerville
Waar heb je die diagnose tool gevonden voor je lijntest?
Ik heb een Speedtouch 706 en vind daar geen tooltje, want ik kan enkel met tele2/tele2 inloggen.
subtiel hoorlacer schreef:Dat zal mij dus niet lukken, hé ? Of toch...kaween schreef:Lukt enkel voor mensen met oude toegangscodes op een 716, of met nieuwe Admin codes voor de 706's ....lacer schreef:@sommerville
Waar heb je die diagnose tool gevonden voor je lijntest?
Ik heb een Speedtouch 706 en vind daar geen tooltje, want ik kan enkel met tele2/tele2 inloggen.
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Om een diagnoseprogramma te draaien op een Speedtouch 706 van tele2 kan je de volgende site gebruiken"http://www.skyuser.co.uk/tools/RouterStats/". Selecteer je modem en model; indien een paswoord gevraagd wordt, gewoon je tele2/tele2 paswoord ingeven. Normaal lukt dit probleemloos.
Laatst gewijzigd door TanknaT 23 jan 2008, 21:53, in totaal 1 gewijzigd.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ok,het mij gelukt om de RouterStats te bekijken.
Hier een lijstje, valt er jullie niks op ?
Link Information
Uptime: 23 days, 0:10:07
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 123,47 / 1,08
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 16,0 / 30,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 14,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 1.248 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 612
HEC Errors (Up/Down): 0 / 234
Hier een lijstje, valt er jullie niks op ?
Link Information
Uptime: 23 days, 0:10:07
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 123,47 / 1,08
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 16,0 / 30,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 14,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 1.248 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 612
HEC Errors (Up/Down): 0 / 234
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Nope. 384/4096 profiel is altijd al zo geweest bij 4mbps profielen. De 5mbs profielen hebben nog hogere waarden, 512/5120 ?? of iets dergelijks dacht ik.lacer schreef:ja, hebben ze de uploadsnelheid verhoogd ?
Laatst gewijzigd door kaween 12 aug 2007, 14:27, in totaal 1 gewijzigd.
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Wat ik mij afvraag is of je uit deze gegevens de afstand van je huis naar de centrale kunt afleiden. Ik lees regelmatig "ik zit x km van de centrale, maar hoe weet je dat? Toen ik mijn abbo bij tele2 afsloot waren ze niet zeker dat ik dicht genoeg bij de centrale zat, volgens Scarlet dan weer was dit dan geen probleem. Zij hadden nl al een klant bij mij in de straat.
-
- Premium Member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
BGC heeft die gegevens, dus door te bellen naar hen, kan je de afstand tot op de meter weten. Je kan het ook uit de lijnwaarden van je modem schatten, zoals uitgelegd in de tutorial op UB
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Je wordt allersinds niet bij 256kbps afgeknepen bij datatransfer bij Tele2. Mijn upload zit makkelijk rond en soms net boven de 40kbps, wat je niet haalt met een echt gehandhaafd 256kbps systeem.kUmbro schreef:9 kansen op de 10 synchroniseren ze u aan 384kbps, maar knijpen ze u af tot 256kbps. Bij skynet had ik zogezegd 512kbps upload, maar dat werd afgeknepen tot 256kbps
Mijn vermoeden is eerder dat Tele2 een overhead meetelt in een poging "256kbps" te garanderen onder alle omstandigheden: niet vergeten dat onze telefoongesprekken hier ook bandbreedte opnemen. Da's trouwens de reden waarom de mensen met een nieuwere aansluiting en een 512/5120 profiel ook geen echt officiële melding hiervan krijgen : bij snelheidsmetingen bij die klanten blijkt echter duidelijk dat zowel hun up als hun down een stuk hoger liggen als die van ons, arme sloebers.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
400kbps zal je bedoelen hékaween schreef: Mijn upload zit makkelijk rond en soms net boven de 40kbps, wat je niet haalt met een echt gehandhaafd 256kbps systeem.
......
Da's trouwens de reden waarom de mensen met een nieuwere aansluiting en een 512/5120 profiel ook geen echt officiële melding hiervan krijgen : bij snelheidsmetingen bij die klanten blijkt echter duidelijk dat zowel hun up als hun down een stuk hoger liggen als die van ons, arme sloebers.
En dit 512/5120 profiel, waarom geven ze die niet aan alle klanten ? Moet ik dan misschien éérst een nieuwe telefoonkabel leggen
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
.... enkel mogelijk voor mensen die hangen aan een Bruo ipv Broba. Ik weet ook niet meer wie ik daar over moet geloven want ik heb daar ook al van alles en nogwat over gehoord, maar de concensus lijkt te zijn :
1) dat omzetten kost geld. Iets wat Tele2 zeker niet teveel van heeft.
2) is ook niet overal beschikbaar, verre van zelfs (?), hangt van de beschikbaarheid op de centrale's af. Op de franstalige forums wordt cru gezegd dat slechts een klein deel van de BGC centrale's hiervoor voorzien is (tussen 1/4e en 1/3 van de centrales). Geen idee of dat waar is of niet.
3) wordt enkel overwogen op plaatsen waar de bestaande Broba het absoluut niet getrokken krijgt en men verhoudingsgewijs veel meer klachten heeft.
Verleden jaar rond mei was het geluid dat van Tele2 nog : "iedereen wordt omgezet". Iets daarna was het "op termijn wordt iedereen omgezet". Sinds een jaar staat op de franstalige forums meer iets van "de meesten zullen NIET omgezet worden".
Ach ja. En inderdaad 40 Kbyte/sec, lelijke typo.
1) dat omzetten kost geld. Iets wat Tele2 zeker niet teveel van heeft.
2) is ook niet overal beschikbaar, verre van zelfs (?), hangt van de beschikbaarheid op de centrale's af. Op de franstalige forums wordt cru gezegd dat slechts een klein deel van de BGC centrale's hiervoor voorzien is (tussen 1/4e en 1/3 van de centrales). Geen idee of dat waar is of niet.
3) wordt enkel overwogen op plaatsen waar de bestaande Broba het absoluut niet getrokken krijgt en men verhoudingsgewijs veel meer klachten heeft.
Verleden jaar rond mei was het geluid dat van Tele2 nog : "iedereen wordt omgezet". Iets daarna was het "op termijn wordt iedereen omgezet". Sinds een jaar staat op de franstalige forums meer iets van "de meesten zullen NIET omgezet worden".
Ach ja. En inderdaad 40 Kbyte/sec, lelijke typo.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Nog een vraagje : hoeveel is de max downloadsnelheid die mogelijks door mijn adsl-verbinding kan ?
Vertrekkende van deze gegevens : Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 16,0 / 30,0
Vertrekkende van deze gegevens : Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 16,0 / 30,0