[GPS] Garmin Nüvi 660TFM

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Heeft er iemand ervaring met dit toestel ? Of de Nüvi 660T ?

Ik zou eventueel opteren voor de FM versie ( de FM versie heeft FM zender ingebouwd waardoor je je MP3's, telefoongesprekken en GPS aanwijzigingen via de auto-audio installatie kan beluisteren ).

Ik twijfel al zeer lang om dit toestel te kopen, ben het ook al eens gaan bewonderen en gaan voelen ;).
kick
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Met het toestel heb ik geen ervaring. Ik heb wel eens gelezen(vraag me niet waar) dat die FM zenders niet echt geschikt zijn voor België, omdat de FM band zo goed als vol zit ofzo :???: Met zijn €500+ (pixmania) lijkt het mij wel een prijzig beestje (Het ziet er wel een stevig apparaat uit)

Ik geef nog steeds voorrang aan PDA+GPS (maar wie ben ik :-) )
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

kick schreef:Met het toestel heb ik geen ervaring. Ik heb wel eens gelezen(vraag me niet waar) dat die FM zenders niet echt geschikt zijn voor België, omdat de FM band zo goed als vol zit ofzo :???:
Das goed om te weten.
kick
Plus Member
Plus Member

Ik dacht dat het betreffende artikel over fm transmitters ging voor een Ipod. (Hetzelfde principe als voor het GPS toestel denk ik).
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Zelf uitzenden over FM is in België inderdaad verboden.
Alhoewel, ik zie meer en meer mensen zo'n iTrip gebruiken in mijn omgeving toch. Zolang je buren op de snelweg niet stoort met je frequentie is 't wel goed denk ik.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:Zelf uitzenden over FM is in België inderdaad verboden.
Alhoewel, ik zie meer en meer mensen zo'n iTrip gebruiken in mijn omgeving toch. Zolang je buren op de snelweg niet stoort met je frequentie is 't wel goed denk ik.
Als het verboden is zou ik denken dat je dergelijke toestellen ook niet kan kopen, maar ik zie zelfs in de Fnack van die FM transmitters voor de iPod.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Auto's die 200 km per uur kunnen rijden kan je ook kopen, ook al mag je geen 200 per uur op de openbare weg doen.

FM uitzenden mag, maar mits een licentie dacht ik.
Nu denk ik wel dat ze daar niet zo streng op zijn, omdat die dingen maar een paar (tientallen?) meter ver kunnen zenden.

greetz,

Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Nob schreef:Auto's die 200 km per uur kunnen rijden kan je ook kopen, ook al mag je geen 200 per uur op de openbare weg doen.

FM uitzenden mag, maar mits een licentie dacht ik.
Nu denk ik wel dat ze daar niet zo streng op zijn, omdat die dingen maar een paar (tientallen?) meter ver kunnen zenden.

greetz,

Nob
Niet eens tientallen, op de meeste specs lees ik af 3 tot 4 meter.

Nu doet er niet toe ... iemand ervaring met Garmin toestellen ? :)
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Nob schreef:FM uitzenden mag, maar mits een licentie dacht ik.
er zijn uitzonderingen, waaronder deze machines (BIPT) Tss 87,5-108 MHz mag aan max 50nW.

En sorry, geen ervaring met Garmin toestellen
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

'k heb zo'n FM-zendertje voor in de auto. In de praktijk onbruikbaar. Als ge niet beweegt is dat te doen, maar owee als ge bvb naar Brussel rijdt. Ge moet om de haverklap uw frequenties wijzigen omdat er lokale zenders uw eigen signaal er uit drukken :(
kick
Plus Member
Plus Member

meon schreef:Ge moet om de haverklap uw frequenties wijzigen omdat er lokale zenders uw eigen signaal er uit drukken :(
Dat was ook de bedoeling van mijn bovenstaande post.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:'k heb zo'n FM-zendertje voor in de auto. In de praktijk onbruikbaar. Als ge niet beweegt is dat te doen, maar owee als ge bvb naar Brussel rijdt. Ge moet om de haverklap uw frequenties wijzigen omdat er lokale zenders uw eigen signaal er uit drukken :(
ha ! dat moest ik weten sie ;) Merci ... dan ga ik die FM versie al zeker niet kopen :)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”