Traag surfen ondanks Adsl Go

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Erithacus
Starter
Starter
Provider

Hallo,

Ik hoop dat dit het correcte forum is voor mijn vraag (indien niet verplaatst je mijn bericht maar mod)

Ik heb nu al een tijdje last van een vervelend probleem met mijn ADSL Go lijn. Na het aanklikken van een link of het ingeven van een url kan het soms lang duren vooraleer ik de site te zien krijg, soms krijg ik de site te zien (ttz de tekst) maar duurt het nog secondenlang eer ik de afbeeldingen te zien krijg. Soms krijg ik zelf de pagina helemaal niet te zien etc.

Ik belde daarom naar de skynet helpdesk maar met mijn lijn blijkt alles ok te zijn. Ook na een speedtest hier op userbase kwam ik op goede resultaten.
DL speed: 3372 kbps (422KB/sec)
UL speed: 103kbps (13KB/sec)

Ik heb ook reeds geprobeerd mijn firewall uit te zetten, maar het lijkt niet te helpen.
Soms, heel soms, lijkt het probleem van de baan en floepen de sites na aanklikken vlotjes op het scherm, maar dit zijn eerder uitzonderingen.

Heeft iemand een idee waar dit kan aan liggen?

-----------------------
Mijn systeem:
Windows VISTA Home Premium
Intel Core 2 CPU 6300 @ 1.86Ghz 1.86Ghz
RAM Geh.: 2022 MB
Modem: Speed Touch Home - Alcatel
Router: Proxima Pr-I, Bausch
Draadloos: Wireless-G Access Point - Linksys
Pc verbonden met router via kabel (dus niet draadloos)
2de pc die wireless is verbonden heeft het probleem ook

Internet bescherming: Kaspersky Internet Security
Browsers: IE 7.0 & Firefox
Internet via ADSL Go bij skynet.
-------------------

Alvast bedankt!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Duurt het lang eer een site geopend wordt, maar eens dat het geval is vlot?
Of bouwen pagina's zich ook maar met horten en stoten op?
Want op basis van uw hardware en omgeving zou ik zeggen dat alles oké is, zeker met zo'n goeie speedtest.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer
Provider

Geen P2P rommel die staat up te loaden, gezien uw lage upload...

Uw upload volledig dichttrekken leid automatisch ook tot trage download...
Erithacus
Starter
Starter
Provider

Duurt het lang eer een site geopend wordt, maar eens dat het geval is vlot?
Of bouwen pagina's zich ook maar met horten en stoten op?
Nee, ook de pagina's in een site komen niet vlot binnen.

bvb als ik op de index van dit forum wil geraken duurt het en tijdje voor ik erop ben. Als ik dan in een subforum wil geraken of een thread wil openen heb ik hetzelfee probleem. Soms lukt het wel vlot, maar zoals gezegd; dat is eerder uitzonderlijk.

Een voorbeeld van hoe rampzalig het probleem is.

Bij bvb de site http://www.zita.be/tvgids duurde het mij de laatste keer welgeteld 69 seconden voor de volledige pagina was geladen. Soms komt de site ook na 7 - 8 seconden te voorschijn, maar soms komt er ook helemaal niets en krijg ik de "De webpagina kan niet worden weergegeven" melding

edit: Oh ja vergeten: Ik sta niet op smallband :-)

Heb ook net mijn P2P prog. afgezet en probleem blijf
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer
Provider

Ik denk dat het probleem in elk geval software matig moet zijn en niet gerelateerd aan uw internet verbinding.

Leid ik af uit uw speedtest. Geen andere systemen om mee te testen?
InsertCoin
Starter
Starter
Provider

Erithacus schreef: Pc verbonden met router via kabel (dus niet draadloos)
2de pc die wireless is verbonden heeft het probleem ook
Beide PC's hebben dus 't probleem terwijl je lijn door BGC gecontroleerd werd (en ok was) + je speedtest leek ook in orde...

Al 'ns geprobeerd met 1 PC direct op de modem ipv achter de router?

Of torrents die eventueel routertabellen laten crashen/vollopen?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Hmmm moest zijn upload vol zitten, dan zou zijn speedtest dat uitwijzen?

Misschien beetje voor de hand liggend maar geen virussen of spybots en dergelijke andere vreugd?
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Goztow schreef:Hmmm moest zijn upload vol zitten, dan zou zijn speedtest dat uitwijzen?

Misschien beetje voor de hand liggend maar geen virussen of spybots en dergelijke andere vreugd?
Dacht ik ook al aan. Ik herken dit traag worden van mijn PC, want heb het zelf ook al ooit meegemaakt.

Probeer je computer eens online te scannen op virussen ? vb Housecall http://housecall.trendmicro.com/

Ik had toen een 4-tal virussen op mijn PC terwijl volgens Norton Internet Security er niets aan de hand was (had nog maar een maand ervoor mijn abonnement verlengd by Symantec). Achteraf met veel moeite Norton van mijn PC gezwierd en vervangen door Avast! (gratis)
Kennissen gebruiken AVG en zijn daar ook heel tevreden van (ook gratis)

Omvat jouw Kaspersky-programma ook een firewall ? Zoniet, dan kan je bijvoorbeeld ZoneAlarm hiervoor in gebruik nemen.

Scannen met Lavasofts Ad-Aware en Spybot Search & Destroy op spy- & adware kan ook geen kwaad.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
InsertCoin
Starter
Starter
Provider

PC 'ns scannen op beesjes kan idd nooit kwaad, maar ik quote opnieuw hetzelfde:
Erithacus schreef: 2de pc die wireless is verbonden heeft het probleem ook
Dus beide PC's zouden met diezelfde virussen & hoeveelheid spyware tegelijkertijd geïnfecteerd zijn? Kan natuurlijk, hoewel de ik die kans véél kleiner acht.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

InsertCoin schreef:PC 'ns scannen op beesjes kan idd nooit kwaad, maar ik quote opnieuw hetzelfde:
Erithacus schreef: 2de pc die wireless is verbonden heeft het probleem ook
Dus beide PC's zouden met diezelfde virussen & hoeveelheid spyware tegelijkertijd geïnfecteerd zijn? Kan natuurlijk, hoewel de ik die kans véél kleiner acht.
Nja, inderdaad maar als het een virus is, dan heeft dit zich zeker wel verspreid over het interne netwerk.

Anders eventueel een routerprobleem maar het lijkt me sterk dat je speedtest dan wel goed is. Ik neem aan dat gewone downloads ook correct verlopen.

Is het probleem even erg bij firefox als bij iexplorer? Indien wel, acht ik spybotproblemen ook al minder waarschijnlijk.

Probeer ees met een andere router misschien? Dan kan je deze al uitsluiten als probleem.
S|N
Plus Member
Plus Member
Provider

Ik acht de kans ook groot dat dit een router gerelateerd probleem zal zijn.

Probeer zoals eerder al gemeld eens rechtstreeks achter de modem te surfen zonder de router, of indien het een modem/router betreft de WIFI te disabelen.

Ben je zeker dat je al je P2P's zoals bittorrents VOLLEDIG hebt uitgeschakeld?
Bij mij komt het ook wel es voor als ik Utorrent gebruik.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”