Vliegende Wind Turbines

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Afbeelding

"We've seen wind turbines fit for backyards, balconies, even oceans - but now pioneering wind-power engineers are looking to take wind turbines to new heights —15,000-30,000 feet in the air! Harvesting just 1% of the energy from jet-stream winds could produce enough power for everybody on the planet."

Meer hier

Bron : inhabitat.com

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

En die draad dan ? Wat als er nu per ongeluk een helicopter voorbij vliegt ofzo.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Lord Utopia schreef:En die draad dan ? Wat als er nu per ongeluk een helicopter voorbij vliegt ofzo.
Een No Fly zone in de omgeving van dergelijke parken?

Lijkt me toch goed idee, ben wel benieuwd wat een beetje storm gaat geven.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Lol, vliegtuigen vliegen nu reeds al op een beperkte oppervlakte hoor, voor het grootste deel toch. Er bestaan werkelijke snelwegen (en gewest wegen,etc) in de lucht. En al het vliegverkeer word dan ,nog eens georchestreerd door de vluchtleidingscentra.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

En wat als er even geen wind is !? Dan valt het naar beneden, .. En hoe zit het om zo'n ding in de lucht te krijgen lijkt me niet al te gemakkelijk, ..
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

Ofloo schreef:En wat als er even geen wind is !? Dan valt het naar beneden, .. En hoe zit het om zo'n ding in de lucht te krijgen lijkt me niet al te gemakkelijk, ..
hoe zo'n ding "opgelaten" wordt weet ik niet, maar ik denk dat op die hoogte wind gewoon gegarandeerd is, luchtstromen op grote hoogte zijn zeer stabiel, als ik het mij correct herinner
i will live forever.... or die trying!
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

TRiSS schreef:
Ofloo schreef:En wat als er even geen wind is !? Dan valt het naar beneden, .. En hoe zit het om zo'n ding in de lucht te krijgen lijkt me niet al te gemakkelijk, ..
hoe zo'n ding "opgelaten" wordt weet ik niet, maar ik denk dat op die hoogte wind gewoon gegarandeerd is, luchtstromen op grote hoogte zijn zeer stabiel, als ik het mij correct herinner
The FEGs would function like helicopters on liftoff, powered by the ground station until they can begin harvesting wind power. Once in the jet stream, the FEG’s vertical stabilizers would tilt the rotors at different angles to balance the platform and optimize wind speeds.
*Flying Electric Generator (FEG)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Deze kleine tekst is te vinden op Wikipedia....

4. Hoe kom je omhoog?

Voor het zweefvliegen heb je snelheid nodig. Een kilometer voor het zweefvliegtuig staat een soort van machine (ze noemen dat de lier) ze trekken met een kabel het zweefvliegtuig omhoog. De kabbel zit vast bij de snuit van het vliegtuig of onder de cockpit met een ringetje. Op het hoogste moment kan de zweefvlieger de kabel los trekken. Soms gaat het mis bij de start daarom zit daar een breukstukje die gaat kapot als er 600,800 of 1000 kilo er aan hangt. Waarom er zoveel verschillende gewichten zijn is omdat het ene zweefvliegtuig zwaarder of lichter is. Dan gaat het ringentje open waar de kabel aan vast zat. Je kan ook met een motorvliegtuig omhoog. Die kan je op de hoogte brengen die jij wilt. Je zit dan aan een sleeptouw vast.

(kabbel), rare schrijfwijze maar zal wel juist zijn zeker?

Om echter zo'n wind turbines, omhoog te krijgen zou men het systeem heel wat zwaarder moeten maken.
De windturbine incluis de kabel waarmee deze later op zijn plaats gehouden wordt heeft zo te zien een groot gewicht.

Hoe landen, als er geen wind is?
Mogelijk door rotor bladen zo in positie te stellen, zoals een helikopter piloot welke bij motor defect dit moet toepassen en zelfs regelmatig eens moet oefenen.

Moet dan wel een automaat zijn, daar er geen piloot aan boord is.
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Blue-Sky schreef:Deze kleine tekst is te vinden op Wikipedia....

4. Hoe kom je omhoog?

Voor het zweefvliegen heb je snelheid nodig. Een kilometer voor het zweefvliegtuig staat een soort van machine (ze noemen dat de lier) ze trekken met een kabel het zweefvliegtuig omhoog. De kabbel zit vast bij de snuit van het vliegtuig of onder de cockpit met een ringetje. Op het hoogste moment kan de zweefvlieger de kabel los trekken. Soms gaat het mis bij de start daarom zit daar een breukstukje die gaat kapot als er 600,800 of 1000 kilo er aan hangt. Waarom er zoveel verschillende gewichten zijn is omdat het ene zweefvliegtuig zwaarder of lichter is. Dan gaat het ringentje open waar de kabel aan vast zat. Je kan ook met een motorvliegtuig omhoog. Die kan je op de hoogte brengen die jij wilt. Je zit dan aan een sleeptouw vast.

(kabbel), rare schrijfwijze maar zal wel juist zijn zeker?
nee het is kabel, en ik weet hoe een zweefvlieg tuig werkt alleen vroeg ik me af hoe ze dit omhoog lieten.
Blue-Sky schreef:Om echter zo'n wind turbines, omhoog te krijgen zou men het systeem heel wat zwaarder moeten maken.
De windturbine incluis de kabel waarmee deze later op zijn plaats gehouden wordt heeft zo te zien een groot gewicht.

Hoe landen, als er geen wind is?
Mogelijk door rotor bladen zo in positie te stellen, zoals een helikopter piloot welke bij motor defect dit moet toepassen en zelfs regelmatig eens moet oefenen.

Moet dan wel een automaat zijn, daar er geen piloot aan boord is.
Ik was eerder aan het denken dat ze die dingen op lieten door stroom aan de generatoren te leveren.. zoals een helikopter, als ik mij goed herinner zijn generatoren niks anders dan elektromotoren.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ofloo schreef:Ik was eerder aan het denken dat ze die dingen op lieten door stroom aan de generatoren te leveren.. zoals een helikopter, als ik mij goed herinner zijn generatoren niks anders dan elektromotoren.
Dat is waarschijnlijk, zoals bij de zweeftrein transrapid.
Waarbij men de snelheid van de trein afremt, door het magneetveld in de aandrijf lok gewoon om te polen.

In de lok wordt dit het omgepoolde magneetveld gevoed door een (switched power) geschakelde voeding welke een wisselstroom afgeeft. De switched power (wisselrichter) wordt zelf gevoed door een batterij.

link - Transrapid Enigzins off topic, maar diende om het ompolen van velden aan te duiden als remwerking.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Petrikske schreef:
Lord Utopia schreef:En die draad dan ? Wat als er nu per ongeluk een helicopter voorbij vliegt ofzo.
Een No Fly zone in de omgeving van dergelijke parken?

Lijkt me toch goed idee, ben wel benieuwd wat een beetje storm gaat geven.
Komaan, er moet maar een vliegtuig voorbij vliegen die problemen heeft, direct loopt de schade in de miljoenen
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Lord Utopia schreef:Komaan, er moet maar een vliegtuig voorbij vliegen die problemen heeft, direct loopt de schade in de miljoenen

In the next two years, Sky WindPower intends to build a working 200-kilowatt version and fly it in a remote area in the U.S., provided the Federal Aviation Administration will grant the com-pany permission to do so.

The article says the airspace would be restricted- therfore no jetliners running into the generators.

there are restricted air spaces all over the planet. especially over government property - the white house has the tightest restricted airspace

No Fly zone zoals ik zei dus!
Lord Utopia
Erelid
Erelid

remote... iets gelijk Area 51? :lol:
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

probeer dat hier maar is, of wel ziet ge het vanuit uwen tuin, of anders ist natuurgebied.
Denk ook niet dat er één plaats is waar geen vliegers komen in belgië...
dus mooi voor landen als zweden of finland ofzo waar geen kat woont.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”