interventies BGC

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
djs5002002
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2007, 16:00

Kan iemand zijn ervaring delen betreffende interventies BGC voor dommel accounts ? Ik las dat dommel (of is het BGC rechtstreeks) een kost aanrekent voor elke interventie (50€ ?).
Ik zit momenteel (ben aan het uitkijken naar een beter alternatief) nog bij BGC waar hun interventies tot nog toe steeds gratis werden uitgevoerd.
Indien een inteventie noodzakelijk is en waarbij de gebruiker zelf geen schuld treft, mag dommel daarvoor een kost aanrekenen en zit dit niet inbegrepen in de normale 'dienstverlening' ?
Mocht iemand de contractvoorwaarden kunnen PM'en dan stel ik dit zeer op prijs.

PM : ik heb reeds een aantal vragen gesteld via het ticketing systeem van dommel maar krijg steeds de vraag contact met hen te nemen op een 070 nummer. Voor dergelijke eenvoudige vragen verwacht ik een antwoord per kerende en heb ik geen zin om kosten te maken. Het gaat hier ten slotte om presales informatie.

Allszins bedankt voor elke reactie.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Volgens mij als het aan BGC ligt is het gratis waar haal je uit dat je deze bij dommel zelf zou moeten betalen !? Ik kan me vergissen maar ik kan me het toch niet voorstellen, ...
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

djs5002002 schreef:PM : ik heb reeds een aantal vragen gesteld via het ticketing systeem van dommel maar krijg steeds de vraag contact met hen te nemen op een 070 nummer. Voor dergelijke eenvoudige vragen verwacht ik een antwoord per kerende en heb ik geen zin om kosten te maken. Het gaat hier ten slotte om presales informatie.


djs5002002 je doet nog erger of die kosten het einde van de wereld zijn.
Ik vind dat je nu al reeds onnodige kosten maakt zolang je bij Belgacom blijft. :roll: Die paar cent dat een telefoontje kost bespaar je naderhand allemaal terug.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

ketter schreef:
djs5002002 schreef:PM : ik heb reeds een aantal vragen gesteld via het ticketing systeem van dommel maar krijg steeds de vraag contact met hen te nemen op een 070 nummer. Voor dergelijke eenvoudige vragen verwacht ik een antwoord per kerende en heb ik geen zin om kosten te maken. Het gaat hier ten slotte om presales informatie.


djs5002002 je doet nog erger of die kosten het einde van de wereld zijn.
Ik vind dat je nu al reeds onnodige kosten maakt zolang je bij Belgacom blijft. :roll: Die paar cent dat een telefoontje kost bespaar je naderhand allemaal terug.


Blijft natuurlijk de vraag waarom ze via hun ticketing systeem niet op zijn vraag kunnen antwoorden, maar waarom dit ineens wel zou gaan via hun 070-nummer.

Strange en niet echt user-friendly in mijn ogen...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

djs5002002 je doet nog erger of die kosten het einde van de wereld zijn.
Ik vind dat je nu al reeds onnodige kosten maakt zolang je bij Belgacom blijft. Die paar cent dat een telefoontje kost bespaar je naderhand allemaal terug.


Dat is weer een typische dommel groupie opmerking... Ik vind dat hij groot gelijk heeft dat hij een schriftelijk antwoord wenst op zo'n vraag. Ik zou zelf ook niet tevreden zijn met een telefonisch antwoord dat ze achteraf makkelijk kunnen ontkennen! Dat heeft maw niks met de kostprijs van dat telefoongesprek te maken, maar gewoon met een correcte manier van omgaan met mensen. Als ik mail stuur naar iemand, met een vraag daarin, dan wil ik een antwoord per mail en niet het verzoek om maar even te bellen om het antwoord te krijgen.

Als dat overigens het nut van een ticketting systeem is om mensen te melden dat ze moeten bellen.... Dan vind ik dat persoonlijk echt een minpunt. Moest het elders zijn dan bij Dommel, bvb BGC, Ketter zou ongetwijfeld een van de eersten zijn om kritiek te uiten!
djs5002002
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2007, 16:00

Ofloo schreef:Volgens mij als het aan BGC ligt is het gratis waar haal je uit dat je deze bij dommel zelf zou moeten betalen !? Ik kan me vergissen maar ik kan me het toch niet voorstellen, ...


Ik heb de info uit de "info-base Dommel sticky" waarin het volgende staat "Als Dommel support, een Belgacom medewerker naar je deur stuurt, dan kost je dat gemiddeld genomen € 50. "
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

djs5002002 schreef:
Ofloo schreef:Volgens mij als het aan BGC ligt is het gratis waar haal je uit dat je deze bij dommel zelf zou moeten betalen !? Ik kan me vergissen maar ik kan me het toch niet voorstellen, ...


Ik heb de info uit de "info-base Dommel sticky" waarin het volgende staat "Als Dommel support, een Belgacom medewerker naar je deur stuurt, dan kost je dat gemiddeld genomen € 50. "


Alles totaan de 'belgacom-verdeeldoos' (het 1e punt binnenshuis) is voor rekening van Belgacom.

Alles mbt je binnenbekabeling is voor eigen rekening.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Ik had eens eens veel disconnects waar geen klaarblijkelijke rede voor was, de binnebekabeling was nl. in orde, technieker van bgc langsgeweest en bleek een (bijna) kapotte modemrouter te zijn (niet-originele van skynet).

Toch hoefde ik niets te betalen. :thumbs:
(anders zat ik zeker bij dommel nu)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Gray schreef:Toch hoefde ik niets te betalen. :thumbs:
(anders zat ik zeker bij dommel nu)


Mijn synchronisatie viel altijd weg bij dommel (lagere sync gekrege) dan viel telefoon zelf uit. Belgacom technieker is geweest (er zat water in een telefoonaansluiting en daardoor was er een kortsluiting)
Ik heb nadien van dommel terug een hogere sync gekregen.
En ik heb de Belgacom technieker ook niet moeten betalen (ik dacht dat we daar wel gingen voor opdraaien, maar er is nog altijd geen rekening geweest of ook niet aangerekend op de Belgacom factuur)
En ik ben dus ook blij dat ik bij dommel zit :-D
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

Het is inderdaad zo dat er kosten worden aangerekend wanneer het gaat over NIET Belgacom apparatuur. Een kapotte modem (al of niet van Belgacom zelf), binnenbekabeling enzoverder...

Water in de kabel is normaal gezien iets dat buiten gebeurd en is dus een werk voor de lassers.
Dit is inderdaad niet betalend omdat dit volledig van Belgacom is.

Zelfs al zit u bij Dommel, dan nog zal Belgacom in deze dienstverlening moeten voorzien.

@Gray; dan heb je geluk gehad, de techniekers moeten achteraf altijd invullen wat de oorzaak was, hoeveel tijd het heeft gekost enzoverder... Van daaruit wordt een factuur opgemaakt. In uw geval heeft de technieker in uw voordeel beslist.

Het ticketing systeem loopt momenteel mank bij Dommel door god weet wat en ik vrees dat ze een automatische reply doorsturen om hen te bellen bij vragen die uitgebreid beantwoord dienen te worden.

Voor die algemene voorwaarden, schrijf je in als nieuwe klant. Je ontvangt toch de papieren die je moet tekenen... als je niets tekent is er ook niets aan de hand.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

BBB schreef:
Gray schreef:Toch hoefde ik niets te betalen. :thumbs:
(anders zat ik zeker bij dommel nu)


Mijn synchronisatie viel altijd weg bij dommel (lagere sync gekrege) dan viel telefoon zelf uit. Belgacom technieker is geweest (er zat water in een telefoonaansluiting en daardoor was er een kortsluiting)
Ik heb nadien van dommel terug een hogere sync gekregen.
En ik heb de Belgacom technieker ook niet moeten betalen (ik dacht dat we daar wel gingen voor opdraaien, maar er is nog altijd geen rekening geweest of ook niet aangerekend op de Belgacom factuur)
En ik ben dus ook blij dat ik bij dommel zit :-D


Dit heeft niks met dommel te maken, het is gewoon zo dat als er een fout op het netwerk zit, en die fout ligt bij BGC dat de storingsdienst dit in orde brengt dat die kosten vanzelf sprekend voor BGC zelf zijn, .. het is alleen zo dat wanneer dit niet zo is dat de kosten voor jouw zelf zijn.

En hierbij wordt mijn eerste antwoord op de vraag tevens bevestigd.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ofloo schreef:Dit heeft niks met dommel te maken, het is gewoon zo dat als er een fout op het netwerk zit, en die fout ligt bij BGC dat de storingsdienst dit in orde brengt dat die kosten vanzelf sprekend voor BGC zelf zijn, .. het is alleen zo dat wanneer dit niet zo is dat de kosten voor jouw zelf zijn.

Mijn punt was hier dat de fout NIET bij belgacom lag, maar bij mijzelf eigenlijk en dat ik toch geen interventie heb moeten betalen!

Gray schreef:Toch hoefde ik niets te betalen. :thumbs:
(anders zat ik zeker bij dommel nu)

Bij mij ging het erom dat Gray zei dat hij anders bij Dommel zat, wat ik persoonlijk geen goede opmerking vind.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

BBB schreef:
Ofloo schreef:Dit heeft niks met dommel te maken, het is gewoon zo dat als er een fout op het netwerk zit, en die fout ligt bij BGC dat de storingsdienst dit in orde brengt dat die kosten vanzelf sprekend voor BGC zelf zijn, .. het is alleen zo dat wanneer dit niet zo is dat de kosten voor jouw zelf zijn.

Mijn punt was hier dat de fout NIET bij belgacom lag, maar bij mijzelf eigenlijk en dat ik toch geen interventie heb moeten betalen!


En jij denkt dat je dit bij BGC niet zal moeten betalen dream on, als er iets door de vingers wordt gezien door de technieker, is dit te danken aan de technieker (service monteur), .. hangt er een beetje vanaf ik heb zelf zulk beroep gedaan maar dan voor televisie, .. een tas koffie zal al veel verschil maken. :twisted:
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ofloo schreef:een tas koffie zal al veel verschil maken. :twisted:

't was een glas fruitsap denk k ze, maar 't zal mss da zijn
k heb wel een papier moete tekenen dat hij is langs geweest, voor de rest niets meer van gehoord!
djs5002002
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2007, 16:00

Bedankt voor de reacties.
Eea is nu wel duidelijk (en logisch).

Thx
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”