Msn & A2F sudden disconnect

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
vscomp
Plus Member
Plus Member

Hello,
ik heb een vraagje,als ik msn opstart dan valt dit na enige tijd opnieuw uit. Ik gebruik sinds gisteren ADSL2FIT.
Ligt dit aan hen of aan men modem.

Groeten,

Stijn

[mod="The Oddity"]
Topic afgesplitst, read the rules. [/mod]
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Vscomp (stijn),

Eerlijk gezegd heeft je vraag totaal niks te maken met het topic hé.

Maar enfin, hier een antwoordje:

Ga na hoelang het duurt alvorens msn uitvalt, doe dan eens een continuous ping naar een of ander adres (bv: www.msn.be) als volgt:
ping -t www.msn.be

Dan blijft die pingen, als er regelmatig of ook niet ping timeouts tussen zitten dan heb je een probleem met je ADSL lijn, maar of dit nu aan de modem of aan de lijn (adsl2fit) ligt, kun je pas echt testen als je eens met een andere modem probeert.

Krijg je natuurlijk geen timeouts, maar valt ondertussen toch je MSN uit, dan ligt het aan je PC :p

Grtz,

Siske
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Je modem heeft in wezen weinig te maken direct met MSN. Dit tenminste als je je synchronisatie blijft behouden. Indien je je synchronisatie blijft behouden en je synchroniseert aan de juiste snelheid dan hebben modem noch fysieke adsl lijn hier weinig mee te zien volgens mij.

Je checkt idd best wat siske reeds gemeld heeft, prima test trouwens!

Maar die time-outs willen niet direct refereren naar problemen op het A2F network.. dit kan ook gewoon aan een slechte internet configuratie van je pc zijn.. waardoor timeouts optreden..

Dus best even testen met andere pc op je lijn..
I love it when a plan comes together!
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Euh.... vraagje: mijne internet en msn werken perfect maar als ik doe wat jullie beschrijven (ping nr msn.be) krijg ik ook constant: time-out voor deze opdracht... kan een firewall dan niet het probleem geven? (die verwerpt mijn ping-request)

Veronique
vscomp01

Als ik een ping test doe , krijg ik dusook een timeout.Maar op geen enkele van men 4 pc's werkt messenger. Ik heb 2 X desktop PIV 2.4gz,XP2200+, 1X laptop XP1600+ .totaal verschillende systemen dus en op geen enkele werkt het. Men modem is een mentor ADSL modem/router.Kan de fout hierbij liggen.

Met vriendelijke groet,

Stijn
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

msn blocked alle pings, dus het is 100% normaal dat je time-outs krijgt
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja, idd niet bij stil gestaan.. sommigen blocken pings of luisteren er gewoon niet naar :).

vscomp,

Hmm kan zijn dat er iets in uwen router niet goed ingesteld staat die die connection interrupt veroorzaakt... denk niet dat dit aan A2F ligt :)

Zeker niet als je geen andere inet probs hebt :)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”