telefonie via dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member

ik heb getekend bij dommel voor gewoon internet via adsl.
nu denk ik ook telefonie te nemen bij dommel omdat de prijzen toch wel heel aantrekkelijk zijn.
toch vind ik geen antwoorden op bepaalde vragen:

1 - waarom zou je de draadloze digitelbox nemen als je toch een draadloos toestel zou nemen?

2 - vervangt dit de modem die ik nu gebruik en heeft deze ook 4 poorten voor internet en 1 voor telefonie?

3 - voor poorten open te zetten moet je naar dommel mailen dacht ik. duurd dit lang vooralleer ze dit hebben gedaan?

4 - krijg je dan ook een in-nummer zodat mensen je kunnen bellen op je "vast" toestel?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Je kan beter een eigen Fritzbox kopen, dan kan je nog goedkoper bellen :-D
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

ljd schreef:Je kan beter een eigen Fritzbox kopen, dan kan je nog goedkoper bellen :-D
Kan ik bevestigen, Fritz!Box kopen en bellen met de goedkoopste v.h. moment.

Belgium (Landline) FREE* FREE*

Belgium (Mobile) 0.120 0.143
Netherlands (Landline) FREE* FREE*
Netherlands (Mobile) 0.100 0.119
United Kingdom (Landline) FREE* FREE*
United Kingdom (Mobile) 0.080 0.095
France (Landline) FREE* FREE*
France (Mobile) 0.080 0.095
Germany (Landline) FREE* FREE*
Germany (Mobile) 0.100 0.119

http://www.voipcheap.com/en/index.html

Dommel goedkoper?
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member

voipcheap is een dochteronderneming van voipbuster wat ik momenteel gebruik.
is de kwaliteit niet beter van dommel dan van voipbuster?
voipbuster durft soms toch niet je dat te zijn qua kwaliteit.
ik denk dat de tarieven dat dommel hanteerd ongeveer dezelfde zijn van skype, best betaalbaar dus (als de kwaliteit gegarandeerd zeer goed is natuurlijk).

en hoe zit het met je in-nummer bij dommel zoadat anderen je (goedkooper dan via gsm) kunnen opbellen?
broli
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

1 - waarom zou je de draadloze digitelbox nemen als je toch een draadloos toestel zou nemen?
Ik begrijp dit vraag niet zo goed.
2 - vervangt dit de modem die ik nu gebruik en heeft deze ook 4 poorten voor internet en 1 voor telefonie?
Ja en neen, zowel wireless als gewone fritzbox zullen je dsl modem vervangen maar alleen de wireless fritzbox bevat 4 lan poorten terwijl de gewoone er maar 1 bevat.
3 - voor poorten open te zetten moet je naar dommel mailen dacht ik. duurd dit lang vooralleer ze dit hebben gedaan?
Liever bellen, zie mijn thread over ticket verwaarlozing (wat nog steeds een probleem is).
4 - krijg je dan ook een in-nummer zodat mensen je kunnen bellen op je "vast" toestel?
Als je een disc. lijn aanvraagt geeft bgc je een nummer en dat is het nummer dat dan mensen naar kunnen bellen.

Je moet wel opassen met het fritzbox. Als mensen je bellen via het fritzbox dan is er een vertraging van zo'n 5 sec. Volgens dommel een bug in de fritzbox die low priority kreeg, en toch wel schandalig is.

Dus ik raad je aan zelf een voip-ata/modem/router buiten het fritzbox merk te kopen en een sip aanmaken bij VoipCheap ofzo. Je betaalt geen setupkosten, zowel die van het fysieke instalatie als die van gesprekken ,en bijna heel europa (en meer) is gratis voor 300min per week. En geen stomme bugs die nog niet gefixed zijn.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

barbapapa5800 schreef:voipcheap is een dochteronderneming van voipbuster wat ik momenteel gebruik.
Your point being?
barbapapa5800 schreef: is de kwaliteit niet beter van dommel dan van voipbuster?
voipbuster durft soms toch niet je dat te zijn qua kwaliteit.
Wij hebben hier nooit gebruik gemaakt van Dommel om te telefoneren dus ik zou het begot niet weten.
Vrouw belt bijna dagelijks met Polen hier, en als ze al eens een slecht lijn te pakken heeft dan is het inhaken en opnieuw bellen.
Poland (Landline) FREE* (is toch gratis dus)
barbapapa5800 schreef: ik denk dat de tarieven dat dommel hanteerd ongeveer dezelfde zijn van skype, best betaalbaar dus (als de kwaliteit gegarandeerd zeer goed is natuurlijk).
Heeft Skype een tijdje geleden geen connectiekost ingevoerd?
Kan best "betaalbaar" zijn ,maar waarom kiezen voor "betaalbaar" als het ook "goedkoop" kan?
barbapapa5800 schreef: en hoe zit het met je in-nummer bij dommel zoadat anderen je (goedkooper dan via gsm) kunnen opbellen?
Je hebt voor je ADSL een discovery lijntje?
Dan heb je zoals je al kon lezen een 'in-nummer van BC toch?

PS: Ken ik jou niet van vroeger vanop een MSN SVCD forum?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

broli schreef:Je moet wel opassen met het fritzbox. Als mensen je bellen via het fritzbox dan is er een vertraging van zo'n 5 sec.
Nog nooit meegemaakt die vertraging hoor.
Of bestaat die enkel bij gebruik van Dommel telefonie in combinatie met een Fritz!Box?
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

barbapapa5800 schreef:1 - waarom zou je de draadloze digitelbox nemen als je toch een draadloos toestel zou nemen?
Dit gaat over WiFi voor draadloos surfen. Niet over draadloos bellen ;)
barbapapa5800 schreef:2 - vervangt dit de modem die ik nu gebruik en heeft deze ook 4 poorten voor internet en 1 voor telefonie?
Vervangen, ja. Aantal poorten, geen idee.
barbapapa5800 schreef:3 - voor poorten open te zetten moet je naar dommel mailen dacht ik. duurd dit lang vooralleer ze dit hebben gedaan?
Geen idee.
barbapapa5800 schreef:4 - krijg je dan ook een in-nummer zodat mensen je kunnen bellen op je "vast" toestel?
Nee, dit blijft via je bestaande telefoonlijn gaan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Petrikske schreef:
ljd schreef:Je kan beter een eigen Fritzbox kopen, dan kan je nog goedkoper bellen :-D
Totop het moment dat je problemen krijgt, en daar sta je dan bij die gasten.

Ik had daar vroeger een accountje, maar na meermaals problemen gehad te hebben ben ik ervan teruggekomen. Momenteel gebruik ik de betalende http://www.voipfone.co.uk/ - Goedkoper dan wat ze hier in .BE hebben, en goede service. Je kan zelfs Belgische voip-in nummers krijgen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef: Totop het moment dat je problemen krijgt, en daar sta je dan bij die gasten.
En dan ga je naar andere gasten. :lol:
Fritz!Box kopen zodat ik niet afhankelijk was van eender welke provider was voor mij belangrijk.
Wij hebben vele vele jaren gebruik gemaakt van externe carriers, regelmatig ook van carrier gewisseld wegens allerlei redenen.
Voor die reden is TN telefonie ook nooit in huis gekome hier wegens niet mogelijk van externe carriers gebruiken.

Als VoipCheap begint te foeteren of de mist ingaat is het niet meer dan enkele andere details ingeven in de Fritz!Box en we zijn weer vertrokken.
Maar contracten van lange duur e.d. voor gesprekskosten nooit meer.
Al te vaak prijzen plots zien stijgen en daar zit je dan.

Trouwens ,heb nog steeds een externe carrier achter de hand voor het geval dat. :wink:

(maar als ik zie hoeveel we nu reeds bespaard hebben dankzij VoipCheap, wow)
broli
Premium Member
Premium Member

Petrikske schreef:
broli schreef:Je moet wel opassen met het fritzbox. Als mensen je bellen via het fritzbox dan is er een vertraging van zo'n 5 sec.
Nog nooit meegemaakt die vertraging hoor.
Of bestaat die enkel bij gebruik van Dommel telefonie in combinatie met een Fritz!Box?
Welk model gebruik je dan wel? Ik zit op het standaard non wifi versie waarvan maar 1 model bestaat naar mijn weten. Of het aan de configs ligt van dommel betwijfel ik sinds het dan allang gefixt werd.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

broli schreef: Welk model gebruik je dan wel? Ik zit op het standaard non wifi versie waarvan maar 1 model bestaat naar mijn weten. Of het aan de configs ligt van dommel betwijfel ik sinds het dan allang gefixt werd.
Afbeelding

We hebben hier thuis toch al verschillende telefonische testen gedaan ,en van
vertraging hebben we hier niets gemerkt (toch zeker geen seconden)

We kijken hier wel niet op een byte bij telefonie. :lol:

always use voice coding in fixed-line network quality
FRITZ!Box always uses lossless voice coding as in the fixed-line network

Dus geen compressie toestanden, maar lossless FTW! :wink:
broli
Premium Member
Premium Member

Kan dan zijn dat het alleen met het standaard versie voorkomt.

En aan thread starter, opnieuw, ik raad je echt aan om een eigen fritzbox te kopen en dan een sip zoeken die je bevalt. Met dommel zal je zoiezo vast zitten met een jaar contract terwijl het niet eens het voordeligste is. Toen ik telefonie aanvroeg wist ik er zelfs helemaal niets over, het leek me goedkoper (welke het ook is) maar ik wist niet dat het nog beter kon toen. Dus ja nu zit ik een jaartje vast.
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member

PS: Ken ik jou niet van vroeger vanop een MSN SVCD forum?
het kan zijn vanop skvcd.nl :wink:

dus als ik het goed begrijp gewoon een fritsbox zelf kopen en voipbuster blijven gebruiken.
waar ik dan wel mee zit is dat er volgend jaar (mss!) vdsl komt en dan zit je daar weer met je modem die dit niet ondersteunt :???:
kan je gelijk weer een nieuwe kopen.

en wat er iemand zei van als de kwaliteit iets minder is beld de vrouw gewoon opnieuw met voipcheap.
mijn vrouw beld dan gewoon even lang met de gsm en als dat nog een paar keer voorkomt beld ze helemaal niet meer met voipbuster.
dus ik wil ELK telefoongesprek kwaliteit. :?
broli
Premium Member
Premium Member

Niemand garandeert je dat het kwaliteit bij dommel top notch is maar je zit er wel een jaar gegarandeert aan vast.

Ivm met vdsl2. De fritzbox ondersteunt adsl2+ snelheden (24 Mbit/s). Ik denk dat je dus voor een tijdje goed zit.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

broli schreef: Ivm met vdsl2. De fritzbox ondersteunt adsl2+ snelheden (24 Mbit/s). Ik denk dat je dus voor een tijdje goed zit.
Fout! Dommel stapt niet in de ADSL2+ boot. Ze gaan direct voor VDSL.

Ik zit in hetzelfde schuitje, ik zou graag overschakelen naar VOIP maar ben niet zinnens om binnen een jaar een nieuwe modem aan te schaffen. Voorlopig kijk ik de kat uit de boom...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
broli
Premium Member
Premium Member

Ik had het over het snelheid die de modem aan kan. Denk jij echt dat dommel meteen zal beginnen met 100mbps weg te geven aan netconnect klanten. Ik denk dat ze eerder een ~20mbps abo zullen aanbieden. Netconnect pro klanten zullen waarschijnlijk wel van 100mbps genieten.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

barbapapa5800 schreef:dus ik wil ELK telefoongesprek kwaliteit. :?
Dan moet je niet zeuren maar in je geldbuidel tasten. :lol:
Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten toch?

Wij willen alvast het onderste niet uit de kan en zeuren niet als het al eens misgaat.
Inhaken en opnieuw een contactje kiezen uit je adresboek en bellen moeilijk huh?

Soit, als je hoge eisen hebt kan je misschien beter opteren voor Dommel telefonie.
Of misschien beter BC telefonie, zijn zeker nog beter als Dommel? :-D

Er zijn trouwens enkele voorwaarden waaraan je moet voldoen om gratis te kunnen (blijven) bellen via Voipcheap.
Dus beste lijkt me toch dat je die schrapt van je lijstje.
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member

broli schreef:Ik had het over het snelheid die de modem aan kan. Denk jij echt dat dommel meteen zal beginnen met 100mbps weg te geven aan netconnect klanten. Ik denk dat ze eerder een ~20mbps abo zullen aanbieden. Netconnect pro klanten zullen waarschijnlijk wel van 100mbps genieten.
ik dacht toch dat een adsl2+ modem gewoon niet zal werken wanneer je er vdsl op wil proberen.
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member

on4bam schreef:
broli schreef: Ivm met vdsl2. De fritzbox ondersteunt adsl2+ snelheden (24 Mbit/s). Ik denk dat je dus voor een tijdje goed zit.

Ik zit in hetzelfde schuitje, ik zou graag overschakelen naar VOIP maar ben niet zinnens om binnen een jaar een nieuwe modem aan te schaffen. Voorlopig kijk ik de kat uit de boom...
kijk hier ff:

http://www.telecomwereld.nl/n0001779.htm

ze komen met een toestel dat adsl2+ én vdsl zal ondersteunen :-D [/url]
gdornez
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Petrikske schreef:

Belgium (Landline) FREE* FREE*

Belgium (Mobile) 0.120 0.143
Netherlands (Landline) FREE* FREE*
Netherlands (Mobile) 0.100 0.119
United Kingdom (Landline) FREE* FREE*
United Kingdom (Mobile) 0.080 0.095
France (Landline) FREE* FREE*
France (Mobile) 0.080 0.095
Germany (Landline) FREE* FREE*
Germany (Mobile) 0.100 0.119

http://www.voipcheap.com/en/index.html

Moet je om via voipcheap.com te bellen geen plugin installeren en je pc laten opstaan? Ik heb een tweetal jaar geleden een FritzBox gekocht tot mijn grote tevredenheid. Bellen doe ik via Tornado, hiervoor dient mijn pc niet te werken.

Geert

Dommel goedkoper?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

gdornez schreef: Moet je om via voipcheap.com te bellen geen plugin installeren en je pc laten opstaan? Ik heb een tweetal jaar geleden een FritzBox gekocht tot mijn grote tevredenheid. Bellen doe ik via Tornado, hiervoor dient mijn pc niet te werken.
Nee hoor ,net als bij Tornado hoeft je PC helemaal niet aan te staan om te bellen via Voipcheap.
http://www.voipcheap.com/en/sipp.html
S|N
Plus Member
Plus Member

on4bam schreef:

Mensen, koop dan toch een Gigaset C450 IP of zo? deze kun je perfect op elke router aansluiten. Je telefoonlijn (disco) aan de ene kant voor inkomende gesprekken, UTP kabel voor internet aan de andere kant voor VoIP te bellen, dan hoef je je nooit zorgen te maken over compabiliteit in de toekomst.

Wil je meerdere VoIP uitgangen tegelijkertijd, dan is dit ook mogelijk maar dan kies je eerder voor de S 450 IP. Hiermee kun je 5 simultane VoIP gesprekken voeren + 1 inkomend gesprek ontvangen (natuurlijk met allemaal verschillende headsets (c45 of S45).

Vraag gerust meer info als je meer wil weten over die toestellen, ik werk er dagelijks mee.
verdickt
Premium Member
Premium Member

Is er ook goede software om met uw pda te bellen met deze voip dienst ??
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member

over die Gigaset C450 IP,

wanneer je via skype een oproep krijgt van een vriend die beld vanaf pc, gaat dat dan ook via dit toestel als ik dat wens?
ook al wil ik naar vaste lijnen bellen met voipbuster?

is er een gereserveerde bandbreedte voor dit toestel?
ik bedoel maar als iemand aan het bellen is en tegelijk wil iemand een mailtje versturen (of iemand komt naar mijn ftp), heeft het bellen dan automatisch voorrang?

edit:

bij de Gigaset C455 IP staat erbij dat skype niet word ondersteunt :eek:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

barbapapa5800 schreef:over die Gigaset C450 IP,

wanneer je via skype een oproep krijgt van een vriend die beld vanaf pc, gaat dat dan ook via dit toestel als ik dat wens?
ook al wil ik naar vaste lijnen bellen met voipbuster?

is er een gereserveerde bandbreedte voor dit toestel?
ik bedoel maar als iemand aan het bellen is en tegelijk wil iemand een mailtje versturen (of iemand komt naar mijn ftp), heeft het bellen dan automatisch voorrang?

edit:

bij de Gigaset C455 IP staat erbij dat skype niet word ondersteunt :eek:
Voip voorrang geven moet je in je router doen. Prioriteit op high en ftp op low zetten ofzo
piet.pienter
Starter Plus
Starter Plus

op wat moet ik letten bij de aankoop van een fritzbox en waar te koop?
heb juist voip cheap.com geïnstalleerd. dat werkt goed maar nu zoek ik dus naar een gepaste modem...ik las op het net dat er verschil bestaat tussen duitse en belgische fritzboxen...annex a en annex b...is dit eigenhandig te veranderen?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Annex A en B heeft te maken met isdn of gewone DSL :)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”