Opzegprocedure: RTT-achtige ontvangst bij EDPnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zoals sommige userbase gebruikers wel weten, ben ik in juni overgestapt van EDPnet naar Belgacom om Belgacom TV te kunnen krijgen.

Mijn Belgacom verkoper had me gezegd dat Belgacom de EDPnet opzegging zou verzorgen. Toen ik een factuur voor juli keeg, had ik in het snuitje dat iets niet klopte. Hierbij een mailuitwisseling tussen mezelf en EDPnet (van onder naar boven lezen) en de mail die ik verstuurd heb naar de ombudsman.

---------------------------------------------------------------

Beste heer

Edpnet moet rekenings houden met de internetvoorwaarden zie hieronder:

Wij verwijzen u graag naar artikel 9 van onze algemene internetvoorwaarden:

9. Geldigheid en duur van de overeenkomst

9.1 Deze overeenkomst treedt in werking op de dag van de aanvaarding van de aanvraag door EDPnet, hetwelk kan blijken uit een geschrift, of uit de uitvoering van de overeenkomst door EDPnet. De overeenkomst wordt gesloten voor de duur van minimum één (1) jaar, behoudens afwijkende schriftelijke bepaling.

9.2 Bij maandelijkse betaling kan de overeenkomst, na het verstrijken van de minimum contractduur, maandelijks beëindigd worden (op naspeurbare wijze: bvb. post, fax, ...), mits in acht name van een opzegtermijn van één (1) maand vóór vervaldatum. Zonder beëindiging door de klant/abonnee wordt de overeenkomst na het verstrijken van de minimum contractduur, telkens per maand stilzwijgend verlengd.

9.3 Bij jaarlijkse betaling kan de overeenkomst, na het verstrijken van de minimum contractduur, jaarlijks beëindigd worden (op naspeurbare wijze: bvb. post, fax, ...), mits in acht name van een opzegtermijn van één (1) maand vóór vervaldatum. Zonder beëindiging door de klant/abonnee wordt de overeenkomst na het verstrijken van de minimum contractduur, telkens per jaar stilzwijgend verlengd.

9.4 Indien één der partijen beslist tot voortijdige beëindiging van de overeenkomst tijdens de eerste minimum contractduur, kan van rechtswege een schadeloosstelling wegens voortijdige beëindiging van de overeenkomst geëist worden. Deze schadeloosstelling wordt forfaitair en onherroepelijk vastgesteld op €125.
Met vriendelijke groeten,

[email protected]
http://www.edpnet.net

This message may be confidential. It is also solely for the use of the individual or group to whom it is addressed. If you have received it by mistake, please let us know by e-mail reply. EDPnet is not liable for any direct or indirect damage arising from errors, inaccuracies or any loss in the message, from unauthorized use, disclosure, copying or alteration of it.

Beste,

Ik begrijp dat dit de standaardprocedure is. Ik zal u dan ook een brief sturen. Ik heb echter sinds juni geen diensten van edpnet ontvangen. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik dan nog voor juli en augustus zou moeten betalen.

Kan het zo geregeld worden dat ik u een brief met handtekening stuur en dat de opzeg dan gebeurt vanaf juni?

Mt riendelijke groeten,

Info schreef:
> Beste heer xxx,
>
> Een opzeg kan enkel door de klant gebeuren en dit met een brief per post of met een fax voorzien van uw handtekening.
> Een opzeg dient steeds één maand op voorhand te gebeuren om de maand nadien stop te zetten.
>
> Edpnet stuurt u een bevestiging van de stopzetting per brief.
>
> Met vriendelijke groeten,
>
>

>
> [email protected]
> http://www.edpnet.net
>
>
> This message may be confidential. It is also solely for the use of the individual or group to whom it is addressed. If you have received it by mistake, please let us know by e-mail reply. EDPnet is not liable for any direct or indirect damage arising from errors, inaccuracies or any loss in the message, from unauthorized use, disclosure, copying or alteration of it.
>
>
>
>
>
>

>
> Geachte,
>
> Tot juni was ik klant bij u, waarna ik overgestapt ben naar Belgacom (digitale TV). Men had me bij Belgacom in mei gezegd dat zij de nodige stappen zouden ondernemen m.b.t. de opzegging van mijn abonnement bij u (klantnummer: 22302). Ik heb echter opnieuw een factuur ontvangen en heb me bijgevolg bij uw diensten geïnformeerd en blijkt dat die opzegging niet gebeurd is van Belgacom's kant, hoewel de technische overstap uiteraard wel is gebeurd en er dus geen diensten meer aangeboden worden sinds 12 juni.
>
> Kan u mij mededelen hoe de procedure verder kan afgewikkeld worden? Ik heb reeds een factuur tot 23 juni betaald.
>
> Met vriendelijke groeten en dank,

------------------------------------------------------------------------

Mail naar ombudsman

Geachte Heer Tuerlinckx,

Graag schrijf ik u m.b.t. een probleem waar ik geen oor voor vindt bij de betrokken partij, EDPnet.

Tot juni was ik klant bij EDPNEt, waarna ik overgestapt ben naar Belgacom (ik was langer dan één jaar klant bij EDPnet). Men had me bij Belgacom in mei gezegd dat zij de nodige stappen zouden ondernemen m.b.t. de opzegging van mijn abonnement bij EDPnet (klantnummer: 22302). Ik heb echter opnieuw een factuur ontvangen voor juli en heb me bijgevolg bij de diensten van EDPnet geïnformeerd en blijkt dat die opzegging niet gebeurd is van Belgacom's kant, hoewel de technische overstap uiteraard wel is gebeurd en er dus geen diensten meer aangeboden worden sinds 12 juni.

Na inlichting blijkt dat Belgacom de administratieve procedure met EDPnet niet kon regelen en ik dus verkeerd hierover geïnformeerd was. Di is uiteraard jammerlijk en ik zal nog deze week mijn opzeggingsbrief naar EDPnet laten geworden. Ondertussen heb ik reeds een factuur betaald voor EDPnet tot en met 23 juni.

Contacten met EDPnet m.b.t. dit probleem zijn blijkbaar heel moeilijk. Men verwijst me enkel naar artikel 9 van de verbruikersvoorwaarden (cf. mail in bijlage). Hoewel ik begrijp dat naar de letter van de overeenkomst dit kan kloppen, begrijp ik niet hoe een bedrijf kan diensten aanrekenen die het niet meer levert. Mijn voorstel was om de diensten te betalen tot juni + één maand opzeg.

Het lijkt me totaal onlogisch dat men mij de maand juli en augustus zou aanrekenen. Graag hoop ik op een tussenkomst van uwentwege.

Met vriendelijke groeten,

---------------------------------------------------------------

Toch wel sterk en totaal onverwacht van mijn kant. Ik ben altijd een tevreden klant geweest bij EDPnet en heb verschillende mensen aangeraden daar klant te worden. Nu stoot ik op een, lijkt me, toch wel heel weinig menselijke aanpak die trouwens niet echt wenselijk lijkt voor een firma die toch wel leeft van mond aan mond reclame.

Heeft iemand anders ervaringen hieromtrent? Enig advies? Mijn opzegging vertrekt morgen in de Post.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Moraal van het verhaal: niet altijd de verkopers geloven en zelf je opzeg doen.
Goztow
userbase crew
userbase crew

lithion schreef:Moraal van het verhaal: niet altijd de verkopers geloven en zelf je opzeg doen.
Dat is me ondertussen wel al duidelijk.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Wat kan je er anders meer op zeggen? ;)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

lithion schreef:Wat kan je er anders meer op zeggen? ;)
Tjah, die opzegregeling.
Ik heb daar zwaar gemengde gevoelens over moet ik zeggen.
Enerzijds is het een goede bescherming voor de klanten, zodat televerkopers u niet in een onbewaakt moment kunnen strikken en snel uw abo opzeggen en u bij hun inlijven voor een jaar.
Anderzijds maken ze er wel dankbaar gebruik van om het klanten die willen opstappen nog eens extra moeilijk te maken en/of nog wat laatste $$$ afhandig te maken.

Over alles wat te maken heeft met overschakelen van ISP zou het BIPT zich is serieus moeten bukken, maar ja, het BIPT kennende.
* misschien moeten we Vlaanderen maar is aanhechten bij NL . . dan kunnen die hun klanten vereniging en controle orgaan hier is alles opkuisen :D*
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

't Is toch Belgacom die u bedrogen heeft!?
Zij hadden toch beloofd uw abonnement op te zeggen bij EDPnet en ze hebben het niet gedaan en hebben u ook niets laten weten.
EDPnet kan toch niet weten dat je geen klant meer wil zijn.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik zie niet in wat EDPnet hier mis heeft gedaan ? Belgacom zegt tegen jou dat ze je abonnement bij EDPnet gaan annuleren, maar dit is niet gebeurd. Voor EDPnet is er dus niets aan de hand en verwachten ze ook dat je gewoon je abonnementskosten betaald.

Dit draadje kan beter naar -> Belgacom verhuizen ;)
S|N
Plus Member
Plus Member

Volgens mij is EDPNET er niet goed van te moeten horen dat je Belgacom prefereert :lol: .

Ik kan héél goed begrijpen dat dit verdorie frustrerend is!

Maar goed, in principe geldt hier nog steeds de regeling tussen u en EDPNET. Een officiële administratieve regeling tussen Belgacom en alternatieve operatoren bestaat gewoon niet.

Operatoren EN coaches bij Belgacom gaan er van uit dat wanneer de diensten automatisch stoppen, ook de opzeg administratief gebeurd.

Bij Belgacom is dit zo,,, WAAROM? omdat zij de Producent, leverancier zijn. In principe zijn EDPNET, DOMMEL, enzoverder resellers van Belgacom en "ZIEN" niet dat de dienst automatisch stopt.
Hun facturatie zal merken dat Belgacom hun plots niet meer aanrekent, maar er gaat bij hun geen automatisch belletje rinkelen.

WAT TE DOEN? Persoonlijk heb ik al meermaals een commerciële vergoeding toegekend van 1 maand voor mensen die juist klant werden EN het advies van een collega hadden opgevolgd; NIETS te moeten ondernemen...

Tja, het is een raadgevende dienst he... Een goede operatoropleiding is nefast, maar je moet vaak zoveel weten, naast al die programma's en programma's, prijzen, producten, dat het vaak overdonderend wordt.
Zelfs de coaches weten vaak van niets, maar zoiets als dit wordt niet beschouwd als hun probleem. (Coaches zijn vooral statutairen ;) )

Mijn advies; kaart het aan bij Belgacom en vraag voor een maand gratis extra, laat het eventueel in een klacht opstellen als men u niet direct een comm vergoeding wil toekennen.
Blijf steeds vriendelijk, de persoon in kwestie zal het zeker NIET opzettelijk doen, maar weet niet beter omdat het bij hun diensten WEL automatisch gebeurd.

Hopelijk ben je er wat mee
Goztow
userbase crew
userbase crew

Bedankt voor de reactie. Ik wil best bij BGC gaan reclameren maar ik heb het boeltje besteld bij een "officiële" BGC doorverkoper van photo hall, die me de verkeerde info gegeven heeft en dus niet rechtstreeks bij BGC (weer wat bijeleerd: niet doen, dus).

Je kan zeggen dat BGC in de fout gegaan is, maar langs de andere kant is edpnet wel lekker facturen aan het aanrekenen voor een dienst die het niet meer levert. Ik vind het toch sterk.
S|N
Plus Member
Plus Member

Bekijk het even zo.

Base heeft tientallen resellers.
Wanneer je intekent op bv een GB (ja de supermarkt) abonnement dan krijg je een portering van je nummer bv bij Proximus naar "het one abonnement".
Maar je zit wel op het netwerk van Base. Stel Proximus haalt je terug; dan weet Base dit wel, maar communiceert dit niet altijd naar de GB, dus zit de GB nog vrolijk factuurkes op te maken.

Daarom is het zo belangrijk hen op de hoogte te stellen van eventuele veranderingen (kzit er dagelijks mee te kloten door die mannen van Proximus, mobistar en Base (Kwerk zelf bij een bedrijf: reseller van united telecom).

En wees maar zeker dat elk van zulke reseller (wij ook) hun best doen om zo consequent mogelijk te zijn in hun algemene voorwaarden. Dus ik vrees dat je van EDPNET geen vergoeding zal mogen verwachten.

Bel toch maar eens naar de klantendienst: 080022800. Men weet namelijk niet bij wie u de dienst aangevraagd heeft. De operatoren krijgen het order toch van die reseller binnen en registreren de aanvraag zelf.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goztow schreef:Je kan zeggen dat BGC in de fout gegaan is, maar langs de andere kant is edpnet wel lekker facturen aan het aanrekenen voor een dienst die het niet meer levert. Ik vind het toch sterk.
Voor EDPNet is de dienst nooit opgezegd lijkt me dus factureren ze rustig door.
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Goztow schreef:Je kan zeggen dat BGC in de fout gegaan is, maar langs de andere kant is edpnet wel lekker facturen aan het aanrekenen voor een dienst die het niet meer levert. Ik vind het toch sterk.
Zij leveren hun dienst wel nog, jij gebruikt het alleen niet meer. Ik zie niet in wat EDPnet hier fout doet.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

En volgens mij mag Belgacom zelf je EDPnet abonnement niet opzeggen.
Het enigste wat zij kunnen doen is je terug laten overschakelen op hun netwerk.
Geld toch ook voor Dommel? Zij kunnen toch moeilijk in iemands naam bellen?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
S|N
Plus Member
Plus Member

Ken schreef:En volgens mij mag Belgacom zelf je EDPnet abonnement niet opzeggen.
Er kunnen onmogelijk 2 ADSL signalen op 1 lijn bestaan. Dus als ISP X tegen Y zegt; ik heb met de klant een nieuw contract en ik zet daar onze dienst op, vervalt de dienst van Y.

Enig probleem is dat Y hiervan niet altijd op de hoogte wordt gesteld, of toch niet volgens de officiële kanalen.

FEIT blijft, Belgacom of hun verkopers zouden NIET mogen meedelen dat op bovenstaande manier alles voor de klant is opgelost...
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:En volgens mij mag Belgacom zelf je EDPnet abonnement niet opzeggen.
Doen ze ook niet, het is Belgacom zelf die in het gevan van Dommel zijn eigen adsl abonnementen opzegt. Het enige dat Dommel hen vraagt is of ze hun signaal op de lijn willen zetten.

Waarom BGC zo vriendelijk is tegen Dommel hebben we het raden naar. Hoewel ik vermoed dat het is om
1) de groot gebruikers op hun netwerk te houden (ipv naar Scarlet of Telenet)
2) als de groot gebruikers bij een van hun resellers zitten verdienen ze er nog iets aan, maar tegelijk kunnen ze ze mooi zeggen dat al hun klanten rondkomen met hun kleine limietjes (want de groot gebruikers zijn weg).
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

S|N schreef:
Er kunnen onmogelijk 2 ADSL signalen op 1 lijn bestaan. Dus als ISP X tegen Y zegt; ik heb met de klant een nieuw contract en ik zet daar onze dienst op, vervalt de dienst van Y.

Enig probleem is dat Y hiervan niet altijd op de hoogte wordt gesteld, of toch niet volgens de officiële kanalen.

FEIT blijft, Belgacom of hun verkopers zouden NIET mogen meedelen dat op bovenstaande manier alles voor de klant is opgelost...
Toen ik van Scarlet naar EDPnet overstapte kon ik nochtans bijna 1.5 maand met allebei op internet, dus zowel paswoord van scarlet als dat van edpnet. Tot Scarlet de opzeg uitgevoerd had dus.

Steven
Goztow
userbase crew
userbase crew

Opvolging: ombudsman heeft klacht ontvankelijk verklaard en EDPnet naar zijn standpunt gevraagd.

Als consument kan het me persoonlijk niet veel schelen wie schuldig is ;).

Het is gewoon de manier van werken van edpnet die me bijblijft... Ik bel naar hun dienst boekhouding, die me raagt een mail te schrijven. Als antwoord op de mail krijg ik hde standaard opzegprocedure. Ik leg het probleem nader uit, men stuurt me een artikel uit de algemene internetvoorwaarden.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Draco888 schreef:
Doen ze ook niet, het is Belgacom zelf die in het gevan van Dommel zijn eigen adsl abonnementen opzegt. Het enige dat Dommel hen vraagt is of ze hun signaal op de lijn willen zetten.

Waarom BGC zo vriendelijk is tegen Dommel hebben we het raden naar. Hoewel ik vermoed dat het is om
2) als de groot gebruikers bij een van hun resellers zitten verdienen ze er nog iets aan, maar tegelijk kunnen ze ze mooi zeggen dat al hun klanten rondkomen met hun kleine limietjes (want de groot gebruikers zijn weg).
+ alle gebruikers betalen nog voor een telefoonlijn bij belgacom met evt. gesprekskosten van belgacom erbij.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

laurens7 schreef:
Draco888 schreef:

+ alle gebruikers betalen nog voor een telefoonlijn bij belgacom met evt. gesprekskosten van belgacom erbij.
dat bedoelde hij met "verdienen ze er nog iets aan"
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Het is gewoon de manier van werken van edpnet die me bijblijft... Ik bel naar hun dienst boekhouding, die me raagt een mail te schrijven. Als antwoord op de mail krijg ik hde standaard opzegprocedure. Ik leg het probleem nader uit, men stuurt me een artikel uit de algemene internetvoorwaarden.
Als je daarvoor telenet tv had, en die verkoper had gezegd dat men uw abonnement bij telenet zou opzeggen en het dan niet doen, zou je dan ook bij telenet gaan klagen dat men u nog facturen stuurt (ook al kijk je niet meer naar hun tv signaal)?
Goztow
userbase crew
userbase crew

ZMD schreef:
Goztow schreef:Het is gewoon de manier van werken van edpnet die me bijblijft... Ik bel naar hun dienst boekhouding, die me raagt een mail te schrijven. Als antwoord op de mail krijg ik hde standaard opzegprocedure. Ik leg het probleem nader uit, men stuurt me een artikel uit de algemene internetvoorwaarden.
Als je daarvoor telenet tv had, en die verkoper had gezegd dat men uw abonnement bij telenet zou opzeggen en het dan niet doen, zou je dan ook bij telenet gaan klagen dat men u nog facturen stuurt (ook al kijk je niet meer naar hun tv signaal)?
Het verschil is dat het TV signaal dan nog bestaat.
byter
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Goztow schreef:Het verschil is dat het TV signaal dan nog bestaat.
en al je logins voor edpnet zullen ook nog steeds werken, enkel zit je nu wss op turboline ipv broba door die aanvraag bij belgacom

jij gaat je opzeg moeten doen bij edpnet
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef: Het verschil is dat het TV signaal dan nog bestaat.
Zoals hierboven staat, je EDPnet login zal nog werken op elke lijn die nog op het broba netwerk zit. EDPnet kan niet zien dat Belgacom uw lijn in de centrale aan een ander netwerk gekoppeld wordt (of wordt daar toch niet automatisch van op de hoogte gesteld). Net zoals je bij Telenet zelf de tv kabel uit zou trekken en in de decoder van BGC zou stekken, trekt belgacom uw kabeltjes uit het netwerk waarop edpnet en steekt ze op zijn eigen netwerk.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ik zie dit dus als een poging om misbruik te maken van edpnet en de ombudsman door te probere dit af te schuiven als zijnde de schuld van edpnet ...

Feit is dat de opzeg niet correct is gedaan, en dus dat de openstaande facturen wel degelijk verschuldigd zijn.

goztow kan dit gaan uitvechten met bgc, maar edpnet heeft in deze zaak totaal niks misdaan ...
Goztow
userbase crew
userbase crew

FlashBlue schreef:Ik zie dit dus als een poging om misbruik te maken van edpnet en de ombudsman door te probere dit af te schuiven als zijnde de schuld van edpnet ...

Feit is dat de opzeg niet correct is gedaan, en dus dat de openstaande facturen wel degelijk verschuldigd zijn.

goztow kan dit gaan uitvechten met bgc, maar edpnet heeft in deze zaak totaal niks misdaan ...
Ik vermoed dat de Russen erachter zitten :| ...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Goztow schreef:Ik vermoed dat de Russen erachter zitten :| ...
Grapjas, als ge evengoed op de hoogte waard van u contractuele verplichtingen als ge goed zijt in flauwe humor, dan had ge dit hele probleem niet gehad he 8)

Ge zou er beter aan doen om u te richten op belgacom, ik denk dat genoeg mensen intussen wel hebbe laten merken dat de fout nie bij edpnet ligt ...
Goztow
userbase crew
userbase crew

FlashBlue schreef:
Goztow schreef:Ik vermoed dat de Russen erachter zitten :| ...
Grapjas, als ge evengoed op de hoogte waard van u contractuele verplichtingen als ge goed zijt in flauwe humor, dan had ge dit hele probleem niet gehad he 8)

Ge zou er beter aan doen om u te richten op belgacom, ik denk dat genoeg mensen intussen wel hebbe laten merken dat de fout nie bij edpnet ligt ...
Ik durf dat niet echt gezegd te hebben. EDPnet had ook contractuele verplichtingen, nl het leveren van een Internettoegang op mijn lijn. Die verplichting komt zij al enkele maanden niet meer na. Ik hoop op een redelijke uitkomst te komen met edpnet.

Alleszins een grote dank aan iedereen die geantwoord heeft. Het is goed om standpunten uit verschillende hoeken te horen. En wees maar zeker dat die verkoper ook van mij gehoord heeft.

Mijn humor is trouwens niet flauw, hooguit wat droog ;).
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”