Gebruikers uit Boom

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Tw-er
Starter
Starter

Dit najaar ga ik van provider veranderen -als mijn nieuwe woning af is- en een kanshebber om mij te verwelkomen is EDPNet.
Zijn er nog gebruikers uit Boom en zoja bent u tevreden over EDPNet of ga ik beter naar bv: Dommel?

Ik kom van Telenet maar die hebben zodanig met mijn voeten gerammeld (lees loze beloftes gemaakt die ze niet konden waarmaken) dus die hebben het verkorven.
Momenteel heb ik skynet maar die kunnen mij ook niet bekoren zodat ik wens klant te worden bij ofwel EDPNet ofwel Dommel.

Wie oh wie brengt raad :-D
Met vriendelijke groet
Tw-er
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Heel simpel:
Wil je sneller internet?: EDPnet
Wil je véél meer volume?: Dommel

EDPnet heeft een snelheid van 6Mbps. Dommel maar 4Mbps.
Echter heeft Dommel wel 75gb (met boostpack 85gb) volume, EDPnet 20gb tot max. 60gb.

Ik spreek nu wel over de abbo's, Netconnect en Max6 Dyn
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Om het simpel te houden: Dean heeft gelijk.
Om completer te zijn:

EDPnet
*30euro/maand
*6mbits down en 640kbits up (delen door 8 om mbyte/kbyte te weten)
- en ge moet dicht genoeg bij een centrale zitten om die snelheid te halen he (zeker niet verder dan 2.4km dacht ik)
*20gig volume inbegrepen (up+down tezamen)
* volume tot 60gig totaal kunt ge bijkopen aan 0.25euro/extra gig, 60gig/maand kost dus 40euro
*10gig in de maand kunt ge afhalen op hun newsservers
*nachttarief tussen 02u en 08u, waar het volume dat ge gebruikt maar voor de helft geteld word

*waar mogelijk kunt ge ADSL2+ nemen van hun, snelheid afhankelijk van de afstand van de centrale!, en nog redelijk beperkt beschikbaar
- 24mbit max download (dicht bij centrale, snelheid daalt snel naarmate afstand toeneemt) en 1mbit up
- 60gig in de maand (up en down), tussen 60 en 100gig 0.25euro/gig
- nachttarief tussen 2 en 8u s'ochtends

na uw limiet komt op smallband terecht

DOMMEL (netconnect)
*33euro/maand
*4mbit down en 256kbit up
*75gig pure download als volume, upload word niet geteld
* atm overhead word niet geteld wat neerkomt op nog eens 10% ongeveer meer downloaden in vgl met andere ISPs
*stel uw eigen limiet in zodat ge
a) tussen 75gig en uw ingestelde limiet op breedband blijft, wel tegen betaling van 0.30euro/begonnen gig na uw basislimiet van 75gig
(VB: 105gig op breedband= 33+0.3*30=42euro die maand)
b) na uw ingestelde limiet (kan ook uw basisvolume zijn, dus 75gig) op mediumband verder surfen, alles wat ge hier op gebruikt word niet aangerekend, en is nog goed te doen om verder e surfen/downloaden:
tot 1024/256 kbit/sec na 75 gb
* Happy hours (nachttarief) : tussen 01u en 13u word uw download maar voor 50% aangerekend
*gratis toegang tot newsservers zolang ge op breedband zit (ook als ge dus extra betaald he): Giganews servers (gaan naar 200dagen retentie nu), wel een variabel aantal lijntjes afhankelijk van hoe druk het is.

Boostpack
is en uitbreiding op het netconnect abo
* + 6euro/maand (en 9euro activatiekost 1-malig)
* + 10gig basisvolume/maand (85 ipv 75)
* upload 448kbit ipv 256
* mediumband @ 1536/448 kbit/sec ipv 024/256 kbit/sec

*mogelijk VDSL2 beschikbaar in voorjaar 2008

ehhh..hoop dat ik het allemaal heb....
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Boostpack is €10 (€9,95) activatiekost. En je vergat een '1' bij de verhoogde mediumband-snelheden van een boostpack. :wink:

Ik zit trouwens op 2,6km en heb een 6Mbps-profiel. Maar ze zeggen idd dat je max op 2,4km mag zitten maar er zijn tal van mensen hier die verder zaten en toch op het 6Mbps-profiel konden aangesloten worden.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Draco888 schreef: ehhh..hoop dat ik het allemaal heb....
36h disconnect bij dommel.
Tw-er
Starter
Starter

Hoi,

Eerstenvooral alvast bedankt voor de reacties maar uit vorige threads had ik al deze info al doorsnuisterd maar heb daarin ook al gelezen dat er soms problemen zijn van streek tot streek en daarom zou het tof zijn moesten er gebruikers uit mijn buurt zijn die een beetje info zouden kunnen geven over de stabiliteit van ons lokale netwerk.

Ik ga voor de snelheid want met 20 gig per maand kom ik normaal toe zodat ik mijn aandacht toespits op het EDPNet-forum gedeelte.

Nogmaals bedankt en aangezien het maar ten vroegste Oktober zal zijn dat mijn woning af is kan ik nog een tijdje de kat uit de "boom" kijken :-D
Met vriendelijke groet
Tw-er
decomp
Starter
Starter
Contacteer:

Hoi, ik ben een boomenaar omgeving "park van Boom".
Op zich wel tevreden over EDPNET.
Eind 2006 van Scarlet overgeschakeld naar EDPNET met een ADSL6 MAX DYN en het heeft een tijd héél vlot gewerkt. De laatste tijd is de snelheid wel merkbaar op de sukkel. Zeer wisselende snelheid.
Ik zou zweren dat het EDPNET netwerk wat overbelast is met momenten.
Ik zie wel meer mensen klagen hierover: er is toch duidelijk iets aan de hand.
highvolt
Starter
Starter

Hallo,

Ik ben ook woonachtig te Boom. (ook omgeving park van boom).
Ik zit ongeveer 2km van de centrale, en ik heb maximum iets van een 450kb/s. Af en toe zie je wel wat schommelingen maar ik heb er nooit last van gehad. De support bij EDPNET is wel geweldig naar mijn mening.

en btw, met het nachtsurfen geraak je tot maximum 120 gig per maand dacht ik.
Tw-er
Starter
Starter

Bedankt voor de info mede-"Hondefretters" en sorry voor mijn late reactie (verlof geweest) moest de snelheid in de toekomst nog veranderen goed of slecht geef me aub een seintje moest het naar de verkeerde kant uitgaan kan ik nog naar Dommel gaan ofzo.
P.S. ik ga niet zover uit uw buurt komen wonen maar dan andere kant van het kerkhof.
Met vriendelijke groet
Tw-er
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”