Recent valt mijn adsl Go verbinding uit wanneer ik de pc net heb gestart.
De verbinding valt dan ongeveer 3-5 keer uit. Na een uurtje van verbindingsproblemen blijft de lijn relatief stabiel. Wat kan het probleem zijn?
Mijn router is een philips wireless 3P.
de noise margin is Upstream 24 dB en Downstream 3 dB
de attenuation is Upstream 46 dB en downstream 40 dB
Verbinding valt uit
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Contacteer:
Het kan te maken hebben met de regenval (vochtigheid) van de voorbije weken. De kabels kunnen vochtig worden als het omhulsel oud en versleten is.Biohazard schreef:Ik heb hier ook ontzettend veel last van de laatste weken.
Ik heb hier soms ook last van een uitvallende verbinding. Echter heb ik deze een maand terug stabielER gekregen door de verlengkabel te vervangen (mijn hoofdpc en tevens werkpc zit boven en het doosje beneden). Ik krijg o.a. de foutmelding "geen kiestoon" of iets dergelijks.
Er kunnen zoveel oorzaken zijn: modem (ik heb zelf die groene pad), router, doosje waarvan de draden niet goed zitten, verlengsnoer,...
Er kunnen zoveel oorzaken zijn: modem (ik heb zelf die groene pad), router, doosje waarvan de draden niet goed zitten, verlengsnoer,...
Komt een dom blondje een café binnen en zegt:"Achttien glazen bier graag!". Zegt de barman:"Zoveel!?" Waarop het domme blondje antwoordt:"Er staat toch 18+!!".
Aan de waarden te zien zou je ongeveer op 4km van de centrale moeten zitten. Het zou kunnen dat dit de oorrzaak is. Als er (volgens u) niets abnormaal is aan uw binnenkabel en splitter dan kan je de snelheid laten verlagen tot 3.3mbit bijvoorbeeld, dat geeft een stabielere lijn(hogere noisemarge).