Trage snelheid ? (<1Mbps)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

Ik heb sinds kort (gisteren) telenet-internet.
Ik koos voor de expressnet turbo formule (20Mbps snelheid / 35Gb download).
Tot mijn grote verbazing moet ik echter vaststellen dat het maximum dat ik uit mijn lijn haal, 1Mbps is (en dat was dan een pieksnelheid, geen constante snelheid).

Mag ik dit als een probleem beschouwen ? of is dit gewoonweg zo (dan koos ik beter voor het gewone expressnet, gezien ik de beloofde snelheid toch niet haal).
Ik had graag 2Mbps gezien als snelheid.

De snelheidstest werd gedaan met nieuwsgroepen-downloads...
Alsook met speedtest.nl website

mvg,
brecht
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Je had graag 2 Mbps gezien, en je betaalt voor 20 Mbps?

Mocht ik betalen voor 20 Mbps, dan wil ik 20 Mbps, en mijn provider zou het weten als ik bijvoorbeeld nog maar 15 Mbps haal. En gij zijt al content met 2 Mbps? Amaai rap content...
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

localhost schreef:Je had graag 2 Mbps gezien, en je betaalt voor 20 Mbps?

Mocht ik betalen voor 20 Mbps, dan wil ik 20 Mbps, en mijn provider zou het weten als ik bijvoorbeeld nog maar 15 Mbps haal. En gij zijt al content met 2 Mbps? Amaai rap content...


ik ben zo niet echt thuis in die snelheden :oops:
bij mn adsl (skynet) haalde ik 400Kbps (kan dit?).. allesinds iets met 400
en nu haal ik datzelfde, met 700 gemiddeld...

gezien adsl 4Mbps is, spreek ik -bij nader inzien- over een huidige snelheid van 7Mbps tot MAX (piekvalue) van 10Mbps
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

mss bedoelt hij dan dat hij 1MByte/s haalt?
want anders snap ik het ook niet
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

vroeg haalde je (waarschijnlijk) 400 KBps
en nu haal je 700KBps?
normaal moet je meer kunnen met gewone abbo van 43 euro
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

813.5 KByte/sec
(=6508 kbps)


> download speedtest.nl (na 3de x ofzo.. dus er zat idd wat cache/cookies in)



Heb ik reden tot klagen ? of kan telenet zeggen dat hun snelheid nu eenmaal variabel is... ?

Edit :
1MB/s downloadspeed gemiddeld nu, van usenetserver die 20MB/s ondersteunt...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ja, je kunt zeggen dat je probleem hebt.

Was je aan het downloaden wanneer je de speedtest hebt gedaan ? Internet moet volledig stilliggen (geen verkeer, buiten je speedtest) om een zo goed als volledige, betrouwbare test te halen. In feite zijn die test ook niet 100 % correct hoor, maar swat.

En zou er op dat moment op usenet veel verkeer zijn ? (Is dat ook een factor, weet niet veel van die usenet stuff af)

En surf je draadloos ?
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

Lord Utopia schreef:Ja, je kunt zeggen dat je probleem hebt.

Was je aan het downloaden wanneer je de speedtest hebt gedaan ? Internet moet volledig stilliggen (geen verkeer, buiten je speedtest) om een zo goed als volledige, betrouwbare test te halen. In feite zijn die test ook niet 100 % correct hoor, maar swat.

En zou er op dat moment op usenet veel verkeer zijn ? (Is dat ook een factor, weet niet veel van die usenet stuff af)

En surf je draadloos ?


1.
nope, zover ben ik al :D
internet is altijd dedicated aan de app die de snelheid meet (in dit geval speedtest)

ik kom op max 1.24MBps volgens newsleecher

2.
voor zover ik weet is uw connectie naar de server ook dedicated 20MBps (max).. dus hier kan ook geen bottleneck optreden

3. ja ik zit draadloos, maar met een 7dBi antenne op mn router, en zit op 20meter van de router ofzo (heb alle blokjes perfecte ontvangst)
Deze namiddag deed ik speedtest.nl via kabel, en kreeg dezelfde results dusja... (zou me verbaden dat er meer dan 15MBps verschil opzit (UTP<->wifi))

4. Alvast al iedereen bedankt voor alle hulp ! Laat verdere suggesties maar komen !
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

en volgens speedtest.nl haal je max. 6 Mbps...
das raar

Bellen naar telenet, zeker en vast. Je betaalt veel geld voor een 20 Mbps lijn, en je krijgt een iets meer dan een Mono snelhied?
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

Lord Utopia schreef:en volgens speedtest.nl haal je max. 6 Mbps...
das raar

Bellen naar telenet, zeker en vast. Je betaalt veel geld voor een 20 Mbps lijn, en je krijgt een iets meer dan een Mono snelhied?


momenteel rapidshare : 1mB/s

zal eens naar telenet bellen dan en zien wat ze zeggen... :roll: :(

Het is toch een 20MBps lijn hé die in het TOP PACK zit ? (nu begin ik al aan mezelf te twijfelen.
Top pack aka Expressnet Turbo...(20Mbps/35Gig dacht ik ?!)

Bedankt voor alle hulp !
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

speedtest.nl is ook niet echt de betrouwbaarste test. Testbestand is te klein voor een 20Mbit/s verbinding.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Userbase dan. Die is betrouwbaar(der).

Ja, het TopPack bevat 20 Mbps, laat u aan de telefoon u niets anders wijsmaken he :P
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

Userbase :
Your DOWNLOAD Speed:
12066 kbps or 1508 KB/sec

Is dit dan 1.5 of 15 MBps ?

(sorry maar zo'n dingen omzetten lukt me precies niet goed)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

12 Mbps. Hier is uw snelheid wel hoger he :)
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

Lord Utopia schreef:12 Mbps. Hier is uw snelheid wel hoger he :)

dus het ligt aan mijn servers waar ik méé connect ? (in dit geval een usenet-server in NL en Rapidshare)
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

LoSeR schreef:vroeg haalde je (waarschijnlijk) 400 KBps
en nu haal je 700KBps?
normaal moet je meer kunnen met gewone abbo van 43 euro

400 Kelvin-Byte per seconde??? :?

brechtvm schreef:momenteel rapidshare : 1mB/s

1 milliByte per seconde???:?

brechtvm schreef:12066 kbps or 1508 KB/sec

Is dit dan 1.5 of 15 MBps ?

(sorry maar zo'n dingen omzetten lukt me precies niet goed)

Ah, ik snap het al. Verwarring ivm de gebruikte eenheden. Dat kan iedereen overkomen, en als niemand de moeite doet om het duidelijk uit te leggen, dan ga je idd nog veel sukkelen. Dus bij deze:

bit = kleinste eenheid van informatie. Dit is 0 of 1.
Afkorting van bit = kleine b.

byte = (meestal) 8 bits. Omzetten van bits naar bytes: delen door 8. Omzetten van bytes naar bits: maal 8.
Afkorting van byte = grote B.

kilo = voorvoegsel. Betekent: 1.000. Dus 1 "kilo-byte" = 1.000 bytes, 1 "kilo-watt" = 1.000 watt, 1 "kilo-ton" = 1.000 ton,...
Afkorting van kilo = kleine k

mega = voorvoegsel. Betekent: 1.000.000. Dus 1 "mega-byte" = 1.000.000 bytes, 1 "mega-watt" = 1.000.000 watt, 1 "mega-ton" = 1.000.000 ton,...
Afkorting van mega = grote M
Let op: milli = 1/1000. Afkorting van milli = kleine m!

(enzovoort: giga = G, tera (1 r) = T, peta = P, exa = E, zetta = Z, yotta = Y)

per seconde = spreekt voor zich. Afkorting = /s (officieel) ofwel ps (uitsluitend in Angelsaksische vakliteratuur)


12066 kb/s = 12.066 kilobit per seconde
omzetten naar kilobyte = delen door 8.
Dus: 1.508,25 kB/s
omzetten naar megabyte = delen door 1.000
Dus: 1,5 MB/s (afgerond)

en tenslotte:
kelvin = eenheid van temperatuur. 0 K = -273.15 °C. Afkorting van kelvin = grote K. Dit heeft dus niets met informatica te maken ;-)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Weer zo'n staaltje arrogantie van localhost. In plaats van de mensen te proberen helpen, ga je ze wat belachelijk maken omdat ze de juiste termen niet kennen.

Heb je op het PUB forum nog niet genoeg volk weg gejaagd met je arrogante off-topic antwoorden? Blijkbaar heeft iemand geen recht op hulp als hij/zij zich niet met de juiste termen kan uitdrukken :roll:

Edit: blijkbaar nog wat aan je post toegevoegd, de zoveelste 'kijk eens hoe slim ik ben' post dus. En dat terwijl iedereen die geïnteresseerd is in die zaken dat zelf ook wel kan vinden via Google.
Sommige mensen willen gewoon dat hun verbinding werkt zoals het zou moeten, die mensen hebben totaal geen boodschap aan zo'n technische uitleg.

Thread hijacking is the act of trying to steer a web forum discussion thread off topic by discussing a subject entirely unrelated to the subject at hand.

While this can be an intentional act of trolling, it is often accidental - caused by other participants in the discussion responding to a throwaway remark, taking the thread off at a tangent to the original subject matter. The results, whilst sometimes humorous or otherwise interesting, often provoke a feeling of resentment from the author of the original post.


Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Thread_hijacking

En dan nu terug on-topic:

brechtvm schreef:dus het ligt aan mijn servers waar ik méé connect ? (in dit geval een usenet-server in NL en Rapidshare)


Je hebt bij Telenet een 20 Mbits verbinding, maar als de server aan de andere kant (degene waar je van downloadt) zo'n snelheid niet kan leveren, kan je onmogelijk de volle snelheid halen.
Misschien best eens op verschillende tijdstippen van de dag een snelheidstest doen hier op Userbase. Normaal gezien moet je toch zeker tijdens de kalme periodes van de dag aan 20 Mbit geraken. Die 12 Mbit is niet slecht, maar indien je daar nooit boven raakt is er wel degelijk een probleem. Maar dan rest enkel de vraag nog of ze dat bij Telenet ook als een probleem gaan aanzien, want ik vrees dat ze je daar gaan proberen afwimpelen door te zeggen dat dit volkomen normale snelheden zijn.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

KK schreef:Weer zo'n staaltje arrogantie van localhost. In plaats van de mensen te proberen helpen, ga je ze wat belachelijk maken omdat ze de juiste termen niet kennen.

Excuseer?
Diene mens schrijft dat hij moeite heeft met het omrekenen, en ik ben zo vriendelijk om het uit te leggen. Meer zelfs, ik ben de enige in heel deze topic die de moeite neemt.
Als je het zelf beter kan uitleggen, waarom doe je dat dan niet?

KK schreef:Edit: blijkbaar nog wat aan je post toegevoegd, de zoveelste 'kijk eens hoe slim ik ben' post dus. En dat terwijl iedereen die geïnteresseerd is in die zaken dat zelf ook wel kan vinden via Google.

Oh wow, wat een lekker staaltje van arrogantie van KK. Iedereen die iets niet weet, die antwoord je gewoon met Read The f*** Manual of met Search The f*** Web. Knap hoor.
Al eens aan gedacht dat niet iedere (al of niet beginnende) internetgebruiker even handig is met Google? Vooral als hij de juiste zoektermen niet kan verzinnen?

KK schreef:Sommige mensen willen gewoon dat hun verbinding werkt zoals het zou moeten, die mensen hebben totaal geen boodschap aan zo'n technische uitleg.

Als je die uitleg al te technisch vindt... dat zegt meer over u dan over mij.
Stel je voor dat ik het ook nog zou hebben over binaire prefixen. Dat zou brechtvm pas in de war brengen, dus heb ik het maar zo gelaten.
In dat geval zou dat ene kleine onderdeeltje van je kritiek een héél klein beetje terecht kunnen zijn, maar dan nog is het uitsluitend aan brechtvm om te oordelen of hij het verstaat of niet.


Wow knap, je kan ook iets opzoeken. En wat wil je daar nu mee bewijzen? Brechtvm heeft daar absoluut niets aan.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

Ik heb op geregelde intervallen een snelheidstest uitgevoerd op userbase.be

mijn bevindingen :
Ik kom maar niet boven de 12MBps (of 60% van mijn lijn).
Daar ligt zowat het maximum blijkbaar ?!
InsertCoin
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:50

surf je misschien wireless? of eventueel achter een switch/router?

Indien ja, kan 't nooit kwaad om je PC eens rechtstreeks op de modem te hangen en die speedtests hier nog 'ns te laten bollen.
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

InsertCoin schreef:surf je misschien wireless? of eventueel achter een switch/router?

Indien ja, kan 't nooit kwaad om je PC eens rechtstreeks op de modem te hangen en die speedtests hier nog 'ns te laten bollen.


telenet model > hun switch > mijn router met wifi > laptop (wifi)

will do :)
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

localhost schreef:400 Kelvin-Byte per seconde???
en
localhost schreef:1 milliByte per seconde???

DAT noem ik de mensen belachelijk maken omdat ze de juiste schrijfwijze van bepaalde termen niet kennen. Iedereen weet wat ze eigenlijk bedoelen, dus zo'n antwoord is totaal onnodig.

Misschien nog niet bij stil gestaan dat het wel eens zou kunnen dat iemand die termen niet goed kent omdat het hem eigenlijk weinig interesseert? Niet iedereen is een 'geek'. Het overgrote deel van de internettende bevolking zijn gewone mensen die enkel willen dat hun verbinding goed werkt. Persoonlijk ken ik verschillende mensen die een modem of switch 'een bakske van internet' noemen. Die mensen gaan uitleggen wat dat 'bakske' juist is heeft totaal geen zin, want ze vergeten het toch omdat ze geen interesse hebben in de technische kant van de zaak.

Laat gewoon de mensen in hun waardigheid. 'Ieder zijn stiel' zeggen ze bij ons. Ik durf wedden dat jij bv geen muur kan metselen, maar gaan metselaars je daarom uitlachen? Dat denk ik niet.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Je weet echt niet van ophouden? Ik wil hier niet meer op reageren, dat is beneden mijn waardigheid én het is niet goed voor het forum.
Wil je reageren, stuur dan maar een email. Je kent mijn adres.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
InsertCoin
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:50

niet volledig akkoord KK,

LoSeR schreef:mss bedoelt hij dan dat hij 1MByte/s haalt?
want anders snap ik het ook niet


in't begin was de thread ook niet direct 100% duidelijk, gewoon door een communicatiefoutje. Akkoord niet iedereen is IT'er, maar wat uitleg zoals localhost 't geeft kan nooit kwaad, al was 't maar om misverstanden te vermijden.

(zelf ben ik er ook redelijk streng in, heb lang geleden genoeg examenpuntjes verloren door stomweg de juiste eenheid te vergeten of fout op te schrijven. ik krijg persoonlijk liever ook een electrische schok van 1 mV ipv 1 MV :wink: )
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

localhost schreef:Je weet echt niet van ophouden? Ik wil hier niet meer op reageren, dat is beneden mijn waardigheid én het is niet goed voor het forum.

Zo'n uitspraak bewijst nogmaals je arrogantie. Blijkbaar kick je erop om anderen te kleineren.

@InsertCoin: Wat uitleg kan inderdaad geen kwaad, maar met de fouten van anderen op een sarcastische manier lachen (met uitspraken als die "Kelvin-Byte") vind ik not done. Dat is zelfs veel achterbakser dan gewoon 'dommerik' zeggen.
InsertCoin
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:50

soit,

persoonlijk denk ik niet dat localhost 't slecht bedoelde...

back on topic, want hiermee is't snelheidsprobleem nog niet uitgeklaard :wink:

brechtvm,

je hebt dus wifirouter & telenetswitch. maw ook 2 utp's om mee te testen.

1. probeer met beide -> zo sluit je eventuele crappy utp uit
2. probeer daarna: modem -> utp -> switch -> utp -> laptop (is snelheid dan slecht: ligt 't aan telenetswitch -> bel dan maar naar telenet voor 'n nieuwe, aangezien 't toch van hun komt...)
3. indien punt 2 ok is: modem -> wifirouter -> laptop (op paar meter v router). Is snelheid dan ondermaats -> richting pc boer voor 'n deftige router die 20Mbps aankan

als je snelheid barslecht blijft nadat je met 2 utp's direct op je modem getest hebt (als je eventueel nog een 2de laptop hebt of kan lenen, ook best effe doen) ligt de kans idd dat er iets met je telenetinstallatie scheelt...


ps: vergeet ook niet die modem telkens effe uit te trekken, want soms doen die koppig om 'n IP-adres uit te delen...
brechtvm
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:48

via kabel (aan laptop) na telenetswitch :

Your DOWNLOAD Speed:
17288 kbps or 2161 KB/sec
Lijn efficiency : 86%

blijkbaar best UTP gebruiken dus :lol:
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Dat lijkt er inderdaad al veel beter op :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”