Visual Studio: File associëren -> Web renderen

Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Eerst even melden dat ik quasi NIKS ken van Visual Studio of C# of VB.NET.
... en dat ik toch iets probeer te maken, dat dankzij jullie hulp ongetwijfeld gaat lukken.

Wat ik wil maken is een (klein) programma'tje waarmee ik een zelfverzonnen filetype kan openen, een viewer voor m'n eigen bestandsformaat. Nu, het uitlezen en renderen van de file doe ik server-side in een webpagina, dus eigenlijk zou ik gewoon de file die als parameter wordt meegegeven bij het opstarten (?) POST-en naar een bepaalde webpagina en die response tonen in een Webbrowser-control van VS.net 2005.

Nu is de vraag ... hoe? :-)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Zou het niet makkelijker zijn om gegevens door te geven via GET ? Dan laat je de webbrowser gewoon laden met de parameters die je meegeeft.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Een hele file van 20kB versturen via GET?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

Hoe is de opmaak ongeveer ? csv, xml ?

Je zou eerst moeten beginnen met dat bestand in te lezen. In vb.net kan je best filestream(streamwriter, streamreader) gebruiken. Dan inlezen in een array,list of ... Daarna zou je hiermee een url kunnen construeren.

Hoe je dat met POST kan doorgeven is eigenlijk een goede vraag
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Voor webfiles in te lezen kan je ook gewoon een httprequest doen.
http://www.codeproject.com/useritems/Br ... ith_C_.asp

Dit is een voorbeeld om een webpagina in te lezen, je kan ook rechtstreeks het bestand downloaden. De grote vraag blijft natuurlijk hoe ga je uw bestand schrijven, want stel dat je het begint te maken in notepad... dan is het direct reproduceerbaar. Dus ergens een eigen encryptie algoritme schrijven van a = 4 of b = x zoiets en je bent vertrokken. Je wijzigt de extensie naar uw idee en je leest het bestand in. Dan laat je gewoon het bestand decrypteren en klaar is kees. Snap je waar ik heen wil?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik wil dat bestand niet genereren eh, die krijg ik van de server en kunnen ook ingelezen worden op de server. Alleen: om dat te doen moet ge uw browser openen, naar een bepaalde url gaan, een paar klikken doen, knop bladeren doen, zie ALLE bestanden (want ge kunt niet op *.ext filteren), en dan op "Openen" klikken.

Ik wil die stappen vermijden door deze applicatie het aangeduide bestand rechtstreeks te posten naar die pagina door er op te dubbelklikken.
Die HTTPRequest lijkt me inderdaad iets te zijn wat ik bedoel, maar hoe krijg ik de output naar de webbrowser-control?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

Je kan het wat vergelijken met ajax. Ik zou een voorbeeldje kunnen maken, maar vmplayer doet wat moeilijk.

als ik het goed begrijp heb je een bestand met gegevens en deze gegevens wil je verwerken door een webapp en het resultaat hiervan wil je in een vs studio webbrowser object ?

extra vraagje, kan het verwerken van je bestand ook niet gewoon gebeuren door het programma zelf ?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Mja, die layout krijg ik nooit voor mekaar in Visual Studio, zelfs niet in een rapport en zo :)

Power of HTML eh ;)

Maar inderdaad, dat is de bedoeling. Voordeel van server-side rendering is natuurlijk dat da dynamisch kan aangepast worden zonder nieuw package te deployen.

Ik dacht snel een klein support-toolke te maken voor de web-applicatie die ik gemaakt had. Maar voor Windows iets maken is toch wel anders dan voor web precies :)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Je zal er ongetwijfeld een goede reden voor hebben, maar is het niet een beetje vreemd om files op de client telkens te kopiëren naar een server om deze te openen?

Gezien je het resultaat wil openen in een webbrowser-control vermoed ik dat je sowieso een client-programma hebt. Is een webservice dan geen optie? Je geeft de inhoud van het bestand door (als string?), je verwerkt deze inhoud op de server en genereert HTML die je opnieuw doorstuurt naar de client als returnvalue. Deze HTML toon je dan in de webbrowser-control...
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Het gaat om een applicatie voor webbased formulieren. En gewoontebeestjes als mensen zijn willen mensen nog altijd graag iets "fysiek" hebben. Dus kunnen ze een ingevuld formulier opslaan op hun eigen pc, doorsturen naar iemand, opslaan op een cd, een nieuwe formulier op baseren, ...
De inhoud van dat bestand kunnen ze webgebaseerd openen, maar gebruiksvriendelijk is dat niet. Vandaar deze viewer die die webpagina op de achtergrond gebruikt.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

Ik bleef maar met die GET techniek in mijn hoofd zitten, daarom heb ik dat maar even geprobeerd . Misschien ben je er wat mee.

notes:
Er zit een test tekst bestand in (text.txt) en php pagina die gegevens ontvangt (test.php).

Je zou alleen de variable url in Form1 moeten aanpassen.

Voor snel te zijn heb ik ipv associatie een openfiledialog gebruikt.
Bijlagen
bla.tar.gz
(43.94 KiB) 106 keer gedownload
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Cool, thx, voorbeeldcode is altijd nuttig ;)

Zoals ik zei, ik ken niks van windows-apps maken, dus ik wist niet goed hoe ik het resultaat van een openfiledialog moest gebruiken ;).

Deze techniek zou inderdaag geschikt zijn voor het type bestand dat je nu als test hebt gebruikt, maar voor een bestand van 20 kB dat mogelijk binair is (wegens compressie) gaat dat niet werken... Dan moet ge het al gaan posten en in de php-code via $_FILES gebruiken.

Voor associatie, is dat niet ongeveer hetzelfde als dit, maar dat ge dan de opstartparameters uitleest (hoe?) ipv het resultaat van openfiledialog?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Heb visual studio opgegeven en heb in notepad++ gewoon iets in PHP gemaakt en gecompileerd naar .exe.

Maar nu zit ik met een nieuw probleem: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=15093
Plaats reactie

Terug naar “Development”