Brusselse Ring breidt uit tot in Leuven & Willebroek

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Er staan vier projecten op stapel om het verkeer op de ring van Brussel te ontlasten. Zo zou er tol moeten betaald worden aan de veertig belangrijkste toegangswegen naar het centrum van Brussel. Voorts zou de Brusselse ring uitgebreid worden vanaf Halle via Nijvel tot in Leuven en vanaf Leuven via Mechelen tot in Willebroek. Dat schrijft Le Soir vrijdag.

Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ontkent het project van de tolheffing, maar volgens Le Soir onderzoekt het gewest wel degelijk of het mogelijk is om tolhuizen te installeren aan de veertig toegangswegen naar de hoofdstad. Het project, dat dateert van 2002, voorziet voorts in de uitbreiding van de ring met twee keer twee rijstroken vanaf Halle over Nijvel en tot de N25 in Graven.

Het project voorziet ook om de ring te vervolledigen tot in Leuven. Vervolgens wordt de ring doorgetrokken via de N26 tot in Mechelen, om tot slot Willebroek te bereiken. Deze uitgebreide ring zou in de verre toekomst dan ook reiken tot Dendermonde, Aalst en Ninove en uiteindelijk weer in Halle aankomen.

Bron: De Standaard, Le Soir
deej
Elite Poster
Elite Poster

Wist niet goed of ik dit in Duiventil moest zetten of niet :???:

Tegen 2012 zouden we dus een pak minder in de file moeten staan. Goede zet. Nu nog een wegenvignet om al die buitenlanders te laten meebetalen en we gaan de goede richting uit.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Tolhuizen om files te vermijden???
Als je op verlof gaat naar Frankrijk weet je dat dit niet werkt.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
deej
Elite Poster
Elite Poster

alfadude schreef:Tolhuizen om files te vermijden???
Als je op verlof gaat naar Frankrijk weet je dat dit niet werkt.
Die vergelijking klopt niet hé. Je moet het eerder met de tolheffing in Londen vergelijken.

Belangrijker is de vervolmaking van de ring met een tunnel onder Ukkel & extra rijstroken.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

LOL welke frisse kreeg dat idee? :) Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan doen... De weg tussen Mechelen en Leuven is geen autoweg, er staan massa's huizen en gebouwen langs en deze weg is recent aangepast zodat ze er veel minder snel kunnen rijden wegens té veel dodelijke ongevallen. Weinig tot geen verschil met de weg tussen Willebroek en Mechelen... Enige optie is om de grotere ringweg rond Mechelen te gebruiken en die op een totaal nieuwe route door te trekken in beide richtingen, maar dan gaat zowiezo stukken van mensen kosten als je beseft wat ze daar allemaal voor gaan kunnen onteigenen...
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Dubbeldekker autosnelwegen zijn de oplossing :eek: zoals in veel asiatisch landen
deej
Elite Poster
Elite Poster

ljd schreef:Dubbeldekker autosnelwegen zijn de oplossing :eek: zoals in veel asiatisch landen
Gelukkig dat we hier al geen aardbevingen hebben :D.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Zoals ik het lees, komt er een nieuwe ring (een bredere ring) rond de ring van Brussel en die zal rijken van Halle naar Leuven naar Mechelen naar Aalst om terug in Halle terecht te komen.

Stevig ringetje als je het mij vraagt. :roll:
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Hoe onnozel is da nu weeral ?
De reden waarom het in Frankrijk kan is omdat er zoveel ruimte tussen is.
In Vlaanderen gaat ge daar enkel files mee maken.

Ze zouden beter wa meer denkwerk steken in hoe ze het goederen transport zouden kunnen gescheiden houden van de rest van het verkeer op de snelweg, want die regel dat ze enkel rechts mogen rijden ... doet ze nog niet verdwijnen. Met de gekende gevolgen.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

De pistes van Short sea shipping, meer gebruik van binnenwateren en spoor worden zo goed moeglijk benut. Voor de logistiek van steden wordt gedacht aan logistieke hubs buiten de steden. Probleem is vaak van een goed wettelijk kader en bereidwilligheid van lokale ondernemers om bv transporten te delen.
Amsterdam start nu met een project van vrachttrams, in Nederland staat men al verder met deze ideeën.

Troost je, ingrijpende infrastructuurwerken worden meestal goed overdacht, niet dat ik zeg dat er geen slechte voorbeelden zijn. Het proces voor de aanleg van een ring neemt soms wel 20 jaar in beslag. Zonder goede redenen en afweging van alternatieven, begint men er niet aan.

Maar bon, iedereen mag eens zijn eigen voorstel lanceren natuurlijk. Creativiteit mag altijd.
Just enjoy life and don't whine about it.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ja, gans die berichtgeving over de ring is zever. De ring ligt voor een groot deel in het vlaams gewest en Brussel kan hier geen tol voor vragen. Verder zijn er enkel studies die uitgevoerd worden naar een ontsluiting. De oplossing is nog niet voor morgen.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

De aanleg voor de ontsluiting naar Mechelen ligt er trouwens al tientallen jaren. Je moet maar eens afrit Wilsele nemen op de E314 (den A2 voor de ouwe zakken onder ons ;) ) en richting Wilsele volgen. Daar ligt een mooie 3vaksbaan die doodloopt op de Aarschotsesteenweg.

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat daar een expressweg richting Mechelen ging doorgetrokken worden, maar gezien de protesten en vele verwikkelingen is die er nooit gekomen. Getuige daarvan zijn bvb de nieuwe woningen die daar ondertussen gebouwd zijn.

Vlaams-Brabant is TE volgebouwd (en dan vooral lintbebouwing) om nog autostrades en dergelijke bij te kunnen leggen. Eender waar ze die willen leggen gaan er massa's mensen hun huis onteigend zien en gezien het ruggegraatloze politieke systeem in België gaan de actie-comités altijd wel een politieker vinden die de plannen voor hen kan dwarsbomen.

De enige oplossing die ik zie (en geloof mij ik ben daar ook niet gelukkig mee) is rekening rijden net zoals ze al in zoveel buurlanden doen of gaan doen. Ik stel me enkel de vraag of ze hiermee de files niet gewoon gaan verleggen ... enerzijds aan het begin van de tolsystemen en anderzijds op de sluipwegen om rond die systemen te raken.

Er zijn nu al rampzalige files als er een ongelukje is gebeurd op 1 rijvak op de E40. Je kan je wel afvragen wat er gebeurt als er 4 vakken afgesloten worden waar iedereen maar stapvoets voorbij kan (lees: tolhuisjes)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

IK ken de situatie in die streken nu zo goed niet. Wel leuk is soms eens op een gewestplan (te vinden op gisvlaanderen.be) te kijken en de reservatiestroken te zien. Mensen mogen/kunnen bouwen in die stroken, met bouwvergunning, MAAR in deze zone kan altijd de bouw afgebroken worden zonder onteigeningsprocedure, aangezien de bouwer het risico kende.

On the other hand, over de lintbebouwing, Vlaams Brabant valt nog goed mee qua woondichtheden. Vooral de streek van Leuven-Tienen dat ik nu bestudeer, kent grote open gebieden, geconcentreerde bebouwing, en eigenlijk maar weining aansnijdbare woonuitbreidingsgebieden. Vergelijk dat eens met Oost-Vlaanderen en het verschil is treffend.
Just enjoy life and don't whine about it.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Nachtvervoer op een verstandige aanmoedigen (in samenwerking met vakbonden...), kan toch ook al wat trucks op spitsuren van de baan houden, desnoods in combinatie met supertrucks (voor containervervoer bijv). http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_49 ... RPArtikels

Het moet van alle kanten komen natuurlijk, het bedrijf waar ik werk, komen tot 200 vrachtwagens per dag. Ze moeten wel tussen 8-17 uur komen alhoewel er 24/7 in het bedrijf gewerkt wordt.

Ik heb eens gekeken hoeveel het kost om met de trein naar de zee te gaan voor 3 personen, dat is schandalig duur. Je bent nog een pak goedkoper uit met de wagen.

En wat is natuurlijk een verantwoorde prijs voor dergelijke projecten?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

Is dit nieuws niet ingegeven door de studie van een lobbygroep van betonboeren waaruit mocht blijken dat er meer autostrades moeten komen?

Als ik me goed herinner namen die mensen hun dromen iets te snel voor werkelijk..
deej
Elite Poster
Elite Poster

Nee je kan je complottheorie opbergen: dit nieuws gaat voornamelijk over het Vlaamse START plan dat in 2002 begonnen is. De eerste onteigeningen zouden de komende weken trouwens moeten beginnen voor de ontsluiting van Zaventem.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”