Hoe een server draaien met bulletproof in een netwerk??

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
J@kk£
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2003, 22:35

Hallo, zoals u al kan afleiden uit de titel zou ik graag weten hoe ik een server kan draaien op een pc die achter een router staat verbonden?
Zou me iemand dit kunnen uitleggen in een zo simpel mogelijke tekst en niet te veel moeilijke termen in :)
Ik ben namelijk een leek in dat soort dingen.

Ik heb als modem de speedtouch 510 met 1 ethernetpoort voorlopig is dit mijn opstelling, de pc hangt gewoon achter die modem maar krijgt wel een netwerk ip. Als er iemand me kan uitleggen hoe ik zo een server kan draaien? En ben binnekort van plan om daar een gewone router van US robotics achter hange, want die is nu namelijk onderweg voor reparatie.
Als iemand me dan dit ook kan uitleggen hoe ik dit best doe met deze opstelling zo ik erg waarderen. :)

Ook heb ik opgemerkt als ik blubster wil gebruiken dat die ook geen verbinding kan krijgen? Aan wat kan dit liggen?

Hopelijk kan er iemand me helpen met deze problemen :)


Met dank bij voorbaat,


J@kk£
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

J@kk£ schreef:Hallo, zoals u al kan afleiden uit de titel zou ik graag weten hoe ik een server kan draaien op een pc die achter een router staat verbonden?
Zou me iemand dit kunnen uitleggen in een zo simpel mogelijke tekst en niet te veel moeilijke termen

Je kan al eens zien bij Tutorials >
http://www.userbase.be/forum/portal.php ... #inleiding
Daar kan je verder de info uitpluizen 8)
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Blue-Sky, die tutorial ivm internet sharing via open bsd heeft hier weinig mee te maken.

J@kk£,

Héél éénvoudig, in je router (met firewall) zal je poort 21 (en misschien ook port 20 moeten doormappen naar de pc waar je server op staat. Eventueel ander portnumber indien je niet de standaard ftp poort kiest.

Die bulletproof-> gewoon installeren. Het programma wijst zich zelf uit.

Maar die server in je netwerk, das gewoon de gebruikte poort doormappen. Zie handleiding van je router/firewall hoe je dit doet. (dit krijgt ook soms de benaming 'virtual servers'. Dat doormappen is dus simpelweg naar de web-interface van je router gaan, inloggen en daar naar port mapping of virtual servers gaan en daar die poort doormappen. Wijst normaal zichzelf ook uit ;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik ben niet zo op de hoogte van wat je in jouw precieze geval moet doen, maar dit zijn de algemene regels van wat je moet doen:
1) de client (de server dus) via DHCP een fixed IP-adres doen geven (op basis van het mac-adres van de netwerkadapter of zo)
2) een port forwarding rule instellen die de juiste poorten inkomend doorstuurt naar dat IP-adres in je netwerk (welke poorten dat zijn hangt af van welke applicatie)
3) en in geval van een firewall de packetfilter ook inkomende TCP en UDP signalen op die poorten toelaten.

Ik weet niet of je speedtouch die dingen kan instellen, maar je moet eens kijken of je enkele van de bovenstaande termen terug kan vinden in je controlepaneel.
J@kk£
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2003, 22:35

Hartelijk bedankt iedereen voor de snelle reply, ik heb ondertussen al wat tests gedaan gehad, maar als je wil connecten zegt die "227 Entering Passive Mode (10,0,0,1,72,198).
Data Socket Error: Connection timed out
List Error"
Hij kan niet listen :s

is dit een instelling in bulletproof of in mijn modem?

MVG,

J@kk£

Edit: Het werkt :), passive mode afzetten en ge kunt inlogge :)
Merci voor alle hulp.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”