Vragen over Dommel (voor mogelijke overstap)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Het is een zekerheid dat ik de komende weken van provider zal veranderen (nu Skynet ADSL Go). Naar alle waarschijnlijkheid zal het EDPnet of Dommel worden. EDPnet lijkt de ideale kandidaat omwille van hun goede service, snelle lijn (6Mbps) en redelijke + flexibele limieten. Maar, ook Dommel weet mij te bekoren, vooral op het vlak van limieten, mediumband en mogelijk zelfs een vast ip voor een kleine meerprijs. Hoe de service van Dommel is weet ik niet.

Nu, enkele vragen waar jullie hopelijk op kunnen antwoorden:
1) Indien men op mediumband komt, wordt dan ook aangerekend wat wordt gedownload?
2) Hoe is de service van Dommel?
3) Zitten er veranderingen aan te komen waarop ik moet letten (ik had bijvoorbeeld ergens gelezen dat de boost pack nutteloos ging worden)?
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

NuKeM schreef:1) Indien men op mediumband komt, wordt dan ook aangerekend wat wordt gedownload?
Nee.
NuKeM schreef:2) Hoe is de service van Dommel?
Voor zover ik weet, goed. Ik kaner echt niet over klagen.
NuKeM schreef:3) Zitten er veranderingen aan te komen waarop ik moet letten (ik had bijvoorbeeld ergens gelezen dat de boost pack nutteloos ging worden)?
Ja, met ingang van 1 juli krijgt netconnect 75gb basis quota tov 50gb nu. Het boostpack heeft een ander doelpubliek: je krijgt een hogere upload speed, 10gb extra en een hogere mediumband. Aan jou te beslissen of je een van deze zaken nodig hebt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
elldiablo
Pro Member
Pro Member

Voledig mee eens met devilkin
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Coop
Premium Member
Premium Member

Waar kan ik ergens het boosterpack deactiveren ? kan het nergens vinden.
Heb het gewoon niet meer nodig nu ik niet meer over de 50 gieg kom.
Marauder
Member
Member

NuKeM schreef:Het is een zekerheid dat ik de komende weken van provider zal veranderen (nu Skynet ADSL Go). Naar alle waarschijnlijkheid zal het EDPnet of Dommel worden. EDPnet lijkt de ideale kandidaat omwille van hun goede service, snelle lijn (6Mbps) en redelijke + flexibele limieten. Maar, ook Dommel weet mij te bekoren, vooral op het vlak van limieten, mediumband en mogelijk zelfs een vast ip voor een kleine meerprijs. Hoe de service van Dommel is weet ik niet.

Nu, enkele vragen waar jullie hopelijk op kunnen antwoorden:
1) Indien men op mediumband komt, wordt dan ook aangerekend wat wordt gedownload?
2) Hoe is de service van Dommel?
3) Zitten er veranderingen aan te komen waarop ik moet letten (ik had bijvoorbeeld ergens gelezen dat de boost pack nutteloos ging worden)?
Ik zat eerder bij LaTribu dat overgenomen werd door EDPNet en heb dus alleen maar slechte dingen te vertellen over EDPNet na veelvuldige disconnects, dagen zonder internet en een onaangekondigde limietverlaging van unlimited naar 15 GB te verduren gekregen te hebben :roll:

Mijn voorafbetaald abonnement loopt normaal gezien pas midden augustus af maar ben nu (voortijdig) overgestapt op Dommel.
propke
Starter
Starter

devilkin schreef:
NuKeM schreef:1) Indien men op mediumband komt, wordt dan ook aangerekend wat wordt gedownload?
Nee.
NuKeM schreef:2) Hoe is de service van Dommel?
Voor zover ik weet, goed. Ik kaner echt niet over klagen.
NuKeM schreef:3) Zitten er veranderingen aan te komen waarop ik moet letten (ik had bijvoorbeeld ergens gelezen dat de boost pack nutteloos ging worden)?
Ja, met ingang van 1 juli krijgt netconnect 75gb basis quota tov 50gb nu. Het boostpack heeft een ander doelpubliek: je krijgt een hogere upload speed, 10gb extra en een hogere mediumband. Aan jou te beslissen of je een van deze zaken nodig hebt.
Dat ziet er in ieder geval heel mooi uit, ik ga begin juli de overstap maken naar Dommel denk ik want met belgacom valt toch niets meer aan te vangen. :-D
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Als je nu tevreden bent van Skynet ADSL Go (behalve van de belachelijke limieten) dan zou ik naar Dommel overstappen, die werken allebei met Turboline zodat je het minste kans op problemen hebt.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Als je in een zone zit waar ADSL2+ al beschikbaar is, dan kan niks het aanbod van EDPNet kloppen. Anders moet je kiezen voor snelheid (EDPNet) of heel veel downloaden (Dommel).
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Deej_1977 schreef:Als je in een zone zit waar ADSL2+ al beschikbaar is, dan kan niks het aanbod van EDPNet kloppen. Anders moet je kiezen voor snelheid (EDPNet) of heel veel downloaden (Dommel).
Als je in een zone zit waar ADSL2+ beschikbaar is, EN je zeer dicht bij de centrale zit! De resultaten zijn zoals verwacht enorm mixed voor ADSL2+. Sommige mensen met prachtige 1.5MB/s downloads, en andere met ADSL1 snelheden op hun ADSL2+ lijn. En sommige die zelf moeten terugswitchen naar hun oude ADSL1 profiel omdat ze ADSL2+ niet stabiel krijgen...

De dekking van ADSL2+ is zoals verwacht uiterst laag ( zeker als je meer snelheid dan een ADSL1 profiel verwacht ;) ). Geef me dan maar meer download. Duurt misschien langer, maar je hebt er meer geniet van :-) O wacht, heb het al ;-)

Btw devilkin,

Je vergat nog een paar details die in voege treden op 1 juli ( morgen ):

- Zoals 0.3€/Extra GB ( ipv 0.4 )
- Het limiet van maximum tot 100GB bijkopen van deze goedkope blokken valt weg ( m.a.w, je kan bijkopen zoveel je wilt ).
- Het 1€/Extra GB boven de 100GB limiet valt weg ( zie bovenste punt ).
- En de "happy hours" tellen voor 50% ipv 60% ( wat in feiten dus lager ligt dan EDPnet, omdat zij met 50% werken + ATM traffic ( wat +-10% verschil geeft ).

En het grappig is, tot op heden hebben ze nog altijd die 0.4€ / GB niet aangerekend bij mij *lol*
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Arqentus schreef: - Het limiet van maximum tot 100GB bijkopen van deze goedkope blokken valt weg ( m.a.w, je kan bijkopen zoveel je wilt ).
En dat gaat het begin zijn van de FUP bij een Belgische ISP. Dommel gaat alles doorbreken.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Lord Utopia schreef:
Arqentus schreef: - Het limiet van maximum tot 100GB bijkopen van deze goedkope blokken valt weg ( m.a.w, je kan bijkopen zoveel je wilt ).
En dat gaat het begin zijn van de FUP bij een Belgische ISP. Dommel gaat alles doorbreken.
*and the rate for extra transfer will lower from 0.4 euro/gb to 0.3 euro/gb. The maximum limit of buying extra gb at this reduced cost will also be lifted*

Is dat niet het max limiet optrekken ?is dit bedoeld op opheffen ?...
enfin heb ik iets gemist waar te lezen stond dat het bijkopen van blokken unlimited is ?
Arqentus
Premium Member
Premium Member

kaise1 schreef:
*and the rate for extra transfer will lower from 0.4 euro/gb to 0.3 euro/gb. The maximum limit of buying extra gb at this reduced cost will also be lifted*

Is dat niet het max limiet optrekken ?is dit bedoeld op opheffen ?...
enfin heb ik iets gemist waar te lezen stond dat het bijkopen van blokken unlimited is ?
Well, je kan het op maar 1 manier interpreteren ... Als de max limiet waarbij je 0.3 euro blokjes kan bijkopen wordt weggehaald, dan heb je in feiten in theorie, unlimited. Het verschil is, je betaald gewoon voor de extra traffic tegen een redelijke prijs.

Hell, zelf als kappen ze de limiet op 200GB ( de max dat ik de meter heb zien gaan )... Dat betekend met happy surfing, dat je bijna 400GB kan downloaden tegen 32.95 + 37.5 ( voor 125GB extra boven op de 75GB ). Totaal: 70.45 €

Infeiten kan je stellen dat de netconnect & netconnect plus naar elkaar groeiden. Voor de netconnect plus betaald je dan 59,00 + 15,00 ( voor 50GB extra boven op de 150GB ). Totaal: 74,00 €

Prrr, en in feiten klopt die 200 -> 400GB ook niet, want nu rekenen we 60% - 10% ATM traffic, wat later dus 50% - 10% ATM traffic wordt. Aka, 40% real traffic ( toch vs EDPnet ;) ). Zodus in theorie kan je dan bijna 440GB doen ...

Waarschijnlijk zullen ze dan meer accurater ( om de maand? ) de extra traffic gaan factureren, want nu doen ze het blijkbaar om de paar maand. Hell, zoals ik zei, ik heb zelf nog geen factuur gezien behalve de normale netconnect + boosterpack facturen.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

We gaan het seffens wel zien wat het wordt hé :wink:
Yep hier ook nog geen factuur ontvangen sinds ik een maand of 4 minder dan 100 gig ben gaan verbruiken….
kabouter007
Plus Member
Plus Member

Arqentus schreef: Prrr, en in feiten klopt die 200 -> 400GB ook niet, want nu rekenen we 60% - 10% ATM traffic, wat later dus 50% - 10% ATM traffic wordt. Aka, 40% real traffic ( toch vs EDPnet ;) ). Zodus in theorie kan je dan bijna 440GB doen ...
Dommel heeft geen 11% ATM traffic meer sinds maart dacht ik, verbruik wordt nu op IP-niveau gemeten en niet meer op ATM-niveau :)
Dus 50GB (nu 75GB) is 50GB en geen 45GB ;)
dommel news schreef: As of 15/03/2007 dommel.com will introduce the next-generation of our dsl-counter. This counter will update every 5 minutes, thus showing you in real time the traffic that you have used and is "happy hours" compatible. It will also be the first and only dsl-counter nationwide that only counts ip-traffic instead of atm-traffic. Traditionally ISPS count ATM-cells to decide how much traffic was used on a given line. This is not fair to the end-user since ATM has a 5/53 or 11% overhead. Dommel has teamed with Juniper to find a solution that gets rid of this overhead while counting the traffic used on a subscriberline. This will also indicate that as of 15/03 all accounts will have 11% more download-capacity within the same monthly limit.
Arqentus
Premium Member
Premium Member

kabouter007 schreef:
Arqentus schreef: Prrr, en in feiten klopt die 200 -> 400GB ook niet, want nu rekenen we 60% - 10% ATM traffic, wat later dus 50% - 10% ATM traffic wordt. Aka, 40% real traffic ( toch vs EDPnet ;) ). Zodus in theorie kan je dan bijna 440GB doen ...
Dommel heeft geen 11% ATM traffic meer sinds maart dacht ik, verbruik wordt nu op IP-niveau gemeten en niet meer op ATM-niveau :)
Dus 50GB (nu 75GB) is 50GB en geen 45GB ;)
Lees de bold text. Alle andere providers rekenen ATM traffic nog in hun statistieken. M.a.w, als je 50GB kan downloaden bij Dommel, kan je maar 45GB in praktijk downloaden bij EDPnet ( of andere providers ). Zodus, als je 200GB kan downloaden bij Dommel, kan je in vergelijking met EDPnet, in feiten 220GB downloaden ( * 2 voor nachttarief ).

Dommel doet de correcte telling, al de rest niet. Maar als je vergelijkt met al de rest, heb je bij Dommel dus 10% meer download limiet dan bij de andere providers :)
kabouter007
Plus Member
Plus Member

sorry :? zal in het vervolg beter lezen :oops:
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ziezo, Dommel heeft er een nieuwe klant bij :-D
Vandaag aangevraagd, en enkele uren geleden kon ik al online via dommel.
Binnenkort Skynet opzeggen dus :-)
Firebird
Starter
Starter

Vandaag besteld bij Dommel (had/heb Belgacom ADSL Go) maar het contract moet nog teruggezonden worden. Ik hoop dat er niets misloopt met de opzegging :).
frankv
Member
Member

Bij mij is de opzegging blijkbaar gelukt :) Dommel had voor mij Skynet opgezegd, en een week later kreeg ik een brief van Belgacom dat ze de aanvraag tot opzetting ontvangen hebben, en dat het contract dus eindigt op datum X.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”