router stopt met werken?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
bartreligion
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2007, 02:20

M'n router (linksys draadloos, maar via kabel aangesloten) is plotseling gestopt met werken. deze heeft ongeveer een week gewerkt en dan stopte hij ineens ermee. Internet gaat wel nog als ik de internetkabel rechtstreeks in de pc steek (zoals vroeger dus).

Als foutmelding krijg ik beperkte toegansmogelijken en iets van dat er geen DNS aangevraagd kan worden.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Heeft je pc een goed signaal ontvangst?
Ik heb al gemerkt dat dit een invloed kan hebben op een beveiligde wifi verbinding (raar maar waar)
Probeer eens de beveiliging af te zetten en dan opnieuw een verbinding te maken, normaal gezien moet dit wel lukken.
Veel meer kan ik je persoonlijk niet helpen, want heb ook al miserie gehad op dit vlak.
Geef mij maar de UTP kabel :wink:
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

mss iset ding effectief kapot..
garantie?
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Idd ik heb ook al zo'n toestanden voorgehad toen mijn oude router kapot is gegaan. Met zekerheid kan ik het natuurlijk niet zeggen, maar wij konden toen ook amper nog verbinding maken op die router (zowel draadloos als via ethernetkabel). Hij rebootte gewoon constant (zonder dat we iets speciaals hadden gedaan). Ook met mijn vorige modem (dit was eigelijk een modem/router) heb ik dit voorgehad.

Die waren alleszins alle 2 kapot.

En ook hier is het begonnen met dat ze soms eens niet werkte of uitvielen, en dat werd gewoon steeds frequenter tot het echt niet meer ging.
TimDW
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:45
Locatie: Izegem

De stekker van de router even 1min uit het stopcontact laten en dan opnieuw insteken kan ook veel oplossen! :)
't Zijn gevoelige toestellen, een surge master er tussensteken kan veel helpen.
Of gewoon een meer stabiele firmware installeren (Tomato, DD-WRT...)
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

TimDW schreef:De stekker van de router even 1min uit het stopcontact laten en dan opnieuw insteken kan ook veel oplossen! :)
't Zijn gevoelige toestellen, een surge master er tussensteken kan veel helpen.
Of gewoon een meer stabiele firmware installeren (Tomato, DD-WRT...)


wel oppassen welke versie van router je hebt dan..
sommige moddelen ( v5 bvb ) hebben geen linux firmware en een kleinere ramchip en kunnen die custom firmwares meestal niet houden :)
bartreligion
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2007, 02:20

Kapot is ie niet. Want met een andere computer (lees m'n antieke p3) is het wél gelukt internet erop te krijgen (via draadloos).

Eens proberen met die tomato

edit: werkt niet. Ik raak immers niet in de GUI van de router :|

m'n router is een WRT54G
TimDW
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:45
Locatie: Izegem

bartreligion schreef:Kapot is ie niet. Want met een andere computer (lees m'n antieke p3) is het wél gelukt internet erop te krijgen (via draadloos).

Eens proberen met die tomato

edit: werkt niet. Ik raak immers niet in de GUI van de router :|

m'n router is een WRT54G


De versie is idd belangrijk zoals eerder vermeld! (zie onderaan op de router)
Alleen op een versie < 5 kan Tomato geinstalleerd worden.
Op v5/6 kan via een omweg DD-WRT micro geinstalleerd worden (Tomato micro is in ontwikkeling).
Op v7/8 kan momenteel geen andere firmware geinstalleerd worden.

Op de pc die niet kan verbinden, en indien XP SP2, probeer volgende commando's eens uit te voeren:

Code: Selecteer alles

netsh int ip reset c:\resetlog.txt
netsh winsock reset catalog
netsh firewall reset


en start uw pc opnieuw op en probeer opnieuw te verbinden.

Indien geen XP SP2: zoek WinsockFix op Google!
bartreligion
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2007, 02:20

ik heb v7. en behoorlijk fu. Internet werkt prima zolang je het niet via router laat gaan. Ken toch niet??!!!

kan het aan EDPnet liggen? ik ken genoeg mensen met dezelfde router die niets van probs hadden (geen EDPnet klanten) (gewoon insteken alles werkt zoals het moet werken) en hier werkt het gvd kkk niet :/ :/)

Heb ook al gehoord dat je IP adres NIET met '169' mag beginnen want dan heb je probs.
tcollier
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2007, 13:50

bartreligion schreef:ik heb v7. en behoorlijk fu. Internet werkt prima zolang je het niet via router laat gaan. Ken toch niet??!!!

kan het aan EDPnet liggen? ik ken genoeg mensen met dezelfde router die niets van probs hadden (geen EDPnet klanten) (gewoon insteken alles werkt zoals het moet werken) en hier werkt het gvd kkk niet :/ :/)

Heb ook al gehoord dat je IP adres NIET met '169' mag beginnen want dan heb je probs.


In mijn ervaring is dit omdat je een verkeerd paswoord hebt ingegeven in windows, probeer eens de verbinding te verwijderen ( start -> control panle -> network connections -> rechtermuisknop op "Wireless Network" en kies dan properties -> kies het tabblad geavanceerd en verwijder daar alle draadloos netwerken die je vind )

Sluit je even aan via de kabel -> open de webinterface ( 192.168.1.1 !? ) -> wijzig de security naar WPA personal en geef daar een paswoord in. Probeer hoofdletters te vermijden ( is alleen maar verwarrend ). Save de config en reboot!

Klik nu op je wireless kaart en hij vind nu opnieuw je draadloos netwerk, geef nu tweemaal je paswoord op!

PS: Indien je SSID verborgen staat, zet deze dan maar aan. Schakel deze later uit. Eerst connectie dan uitschakelen ;)

PS2: Dit kan niet aan EDPNet liggen, dit is echt een hardware matig probleem of configuratie probleem.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”