prijzen extra datavolume?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Niet dat het bij mij nodig is,maar mss handig voor anderen.
op de site:

adsl : wat als ik mijn standaard traffiek overschrijd?


via het controlpanel op https://crm.schedom-europe.net kan u voor de lopende accountperiode een maximum limiet instellen. na het bereiken van deze limiet zal u automatisch worden overgeschakeld op medium- of smallband. u kan extra gb datatransfer aankopen aan 0.25 euro/gb excl btw. u zal ook een email ontvangen bij het bereiken van 90% van de limiet dewelke u hebt ingesteld.


& extra opties (incl. btw)

• uitbreidingspakket voor extra dataverkeer (0,30 euro/gb)


Dus als ik een uitbreidingspakket bestel betaal ik meer? (de omgekeerde wereld)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Als je over je std quota gaat, betaal je meer. Toch vrij logisch?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
gifkikker
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2007, 18:55

0,25 euro exclusief btw
0,30 euro inclusief btw
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Omgekeerde wereld????
Verduidelijk eens.

Het is toch meestal zo dat hoe meer ge van iets gebruikt, hoe meer het kost.
En @ that is het een schappelijke prijs (voor Belgische normen) bij BGC kost 1gig extra 3.3 keer zoveel.

Of denkt ge dat als ge uw limiet (ik zeg maar) 100gig over uw inbegrepen volume zet ge de volle 100 (30Euro dus) moet betalen?
In dat geval, wees maar gerust, ge zult enkel aangerekend worden wat ge gebruikt hebt, die limiet (die ge kunt aanpassen) is er net opdat ge niet voor onaangename verrassingen zult komen te staan.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Code: Selecteer alles

 u zal ook een email ontvangen bij het bereiken van 90% van de limiet dewelke u hebt ingesteld.


Ik dacht dat de limiet op 75GB (bij boostpack op85GB) lag? Wat bedoelen ze dan met "dewelke u hebt ingesteld" ?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Teebee schreef:Ik dacht dat de limiet op 75GB (bij boostpack op85GB) lag? Wat bedoelen ze dan met "dewelke u hebt ingesteld" ?


Je kan tegenwoordig in het CRM panel (bij my packages -> klikken op de I van je ADSL) je basisvolume instellen. Gaande vanaf je maximum (bvb 75gb) tot max 400gb.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

devilkin schreef:
Teebee schreef:Ik dacht dat de limiet op 75GB (bij boostpack op85GB) lag? Wat bedoelen ze dan met "dewelke u hebt ingesteld" ?


Je kan tegenwoordig in het CRM panel (bij my packages -> klikken op de I van je ADSL) je basisvolume instellen. Gaande vanaf je maximum (bvb 75gb) tot max 400gb.

Beetje met oppassen he.
Je basis volume is 75gig voor Netconnect, 85gig met boosterpack.
Maar vanaf nu kan je instellen hoeveel volume je op breedband wilt zitten in een (voor jou) normale maand. Of dat nu enkel je basis volume is of meer.
Maar alles boven je basis volume betaal je natuurlijk (aan 30 cent per gig die je gebruikt hebt).
Het is ter vervanging van de opties b en c als je 90% van je volume had gebruikt.
En makkelijker voor degene die elke maand meer volume kochten om op breedband te blijven.

Die 90% is dus net weer hetzelfde als de mail die je kreeg voordien:
- het laat je weten dat je de volume van die maand bijna hebt opgebruikt
- zodat je nog tijd hebt om meer volume bij te nemen (vroeger opties b en c, nu kun je zelf je limiet instellen en aanpassen).
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

gifkikker schreef:0,25 euro exclusief btw
0,30 euro inclusief btw

ah ok bedankt,niet op gelet :oops:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Draco888 schreef:En makkelijker voor degene die elke maand meer volume kochten om op breedband te blijven.



Vindt je ? vroeger ging je over je limiet en zag je wel waar je uit kwam…nu moet je beslissen en mikken hoeveel je limiet wordt, en moest je dan opeens nog meer volume willen verbruiken ? weet er iemand trouwens of je dat ding meermaals kan instellen ?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ik geloof het wel hoor.
Probeer maar eens in de CRM, onder je limiet (in my packages) blijft de change knop staan, je kan blijven veranderen/bijsturen.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Aja idd tnx, maar je moet nu wel blocks van 10 gig bijnemen vanaf 80 gig..de vorige methode lag me toch beter man..maar enfin klagen ga ik niet doen hoor :-D
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

kaise1 schreef:Aja idd tnx, maar je moet nu wel blocks van 10 gig bijnemen vanaf 80 gig..de vorige methode lag me toch beter man..maar enfin klagen ga ik niet doen hoor :-D

Hoezo blocks? Is het niet zo dat je nog steeds per begonnen GB betaald, maar automatisch op mediumband geplaatst wordt als je je eigen limiet overschrijdt?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

kUmbro schreef:
kaise1 schreef:Aja idd tnx, maar je moet nu wel blocks van 10 gig bijnemen vanaf 80 gig..de vorige methode lag me toch beter man..maar enfin klagen ga ik niet doen hoor :-D

Hoezo blocks? Is het niet zo dat je nog steeds per begonnen GB betaald, maar automatisch op mediumband geplaatst wordt als je je eigen limiet overschrijdt?


Ge moet nu als je meer volume wilt op breedband je limiet plaatsen op 80,90,100,110...gig, ga je boven dat ingesteld limiet dan ga je op Mediumband...
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

kaise1 schreef:Aja idd tnx, maar je moet nu wel blocks van 10 gig bijnemen vanaf 80 gig..de vorige methode lag me toch beter man..maar enfin klagen ga ik niet doen hoor :-D

Ja maar . . . ge betaald toch net als toen enkel voor de begonnen gigs, wat is het probleem dan?
En 10gig à 3euro >> 5gig/5euro (geen limieten of FUP is nog steeds beter, maar we leven in Be he...)

en over wanneer ge op mediumband gaat (ik zou eig een visueel voorstellingske moeten maken voor sommigen, maar pfff)
1) Basislimiet ->75gig/netconnect of 85gig Netconnect+boostpack -> breedband
2) Basislimiet tot waar ge uw "grens" hebt ingesteld (die ge steeds kunt bijsturen) -> Xgig aan 0.30euro/(begonnen)gig -> boostpack
3) na de "grens" -> gratis op mediumband
OF "grens" bijstellen naar boven en weer betalen aan 30cent/begonnen gig

Ma soit, voor mij moet dat niet, 85gig is genoeg, en anders is er de mediumband die zeer goed te doen is.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Draco888 schreef:
kaise1 schreef:Aja idd tnx, maar je moet nu wel blocks van 10 gig bijnemen vanaf 80 gig..de vorige methode lag me toch beter man..maar enfin klagen ga ik niet doen hoor :-D

Ja maar . . . ge betaald toch net als toen enkel voor de begonnen gigs, wat is het probleem dan?


Waar staat dat ergens ? Denk eerder toch dat je je ingesteld extra volume gaat aangerekend worden ongeacht hoeveel je ervan gebruikt..niets wijst nog op de per begonnen gig betaalmethode toch ?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

adsl : wat als ik mijn standaard traffiek overschrijd?


via het controlpanel op https://crm.schedom-europe.net kan u voor de lopende accountperiode een maximum limiet instellen. na het bereiken van deze limiet zal u automatisch worden overgeschakeld op medium- of smallband. u kan extra gb datatransfer aankopen aan 0.25 euro/gb excl btw. u zal ook een email ontvangen bij het bereiken van 90% van de limiet dewelke u hebt ingesteld.

Het is ehh.."implicated" (nl woord?).. dat ge per extra gb betaald en niet per 10,20,...extra gigs dus.

Misschien hadden ze het voor sommigen iets duidelijker mogen schrijven, maar als ge der echt zo bezorgd om zijt, vraag het eens aan de telefoon of in een mailke he ;)
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Draco888 schreef:
kaise1 schreef:Aja idd tnx, maar je moet nu wel blocks van 10 gig bijnemen vanaf 80 gig..de vorige methode lag me toch beter man..maar enfin klagen ga ik niet doen hoor :-D

Ja maar . . . ge betaald toch net als toen enkel voor de begonnen gigs, wat is het probleem dan?
En 10gig à 3euro >> 5gig/5euro (geen limieten of FUP is nog steeds beter, maar we leven in Be he...)

en over wanneer ge op mediumband gaat (ik zou eig een visueel voorstellingske moeten maken voor sommigen, maar pfff)
1) Basislimiet ->75gig/netconnect of 85gig Netconnect+boostpack -> breedband
2) Basislimiet tot waar ge uw "grens" hebt ingesteld (die ge steeds kunt bijsturen) -> Xgig aan 0.30euro/(begonnen)gig -> boostpack
3) na de "grens" -> gratis op mediumband
OF "grens" bijstellen naar boven en weer betalen aan 30cent/begonnen gig

Ma soit, voor mij moet dat niet, 85gig is genoeg, en anders is er de mediumband die zeer goed te doen is.


Dat is gesproken :o)
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Idd..uhm :think: :bang: :oops:
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

kaise1 schreef:Aja idd tnx, maar je moet nu wel blocks van 10 gig bijnemen vanaf 80 gig..de vorige methode lag me toch beter man..maar enfin klagen ga ik niet doen hoor :-D


Stel ge stelt uwe limiet in op 100gb, en ge verbruikt der 94,5, dan betaalt ge enkel die 20 (95-75) extra GB en nie 25 (100-75).
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Forcemaster schreef:
kaise1 schreef:Aja idd tnx, maar je moet nu wel blocks van 10 gig bijnemen vanaf 80 gig..de vorige methode lag me toch beter man..maar enfin klagen ga ik niet doen hoor :-D


Stel ge stelt uwe limiet in op 100gb, en ge verbruikt der 94,5, dan betaalt ge enkel die 20 (95-75) extra GB en nie 25 (100-75).


Idd, had het al door hoor :wink: :oops:
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Dat extra volume dat je verbruikt na de 75 gb, is daar ook het 50%/nachtsurf op van toepassing ?
Dus eigenlijk aan €0,15 / gb voor alles wat je tussen 01-13h doet?

Heft Netconnect plus ook het boostpakket, kan zo snel niets vinden bij hun aanbieding ?
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Teebee schreef:Dat extra volume dat je verbruikt na de 75 gb, is daar ook het 50%/nachtsurf op van toepassing ?
Dus eigenlijk aan €0,15 / gb voor alles wat je tussen 01-13h doet?

Heft Netconnect plus ook het boostpakket, kan zo snel niets vinden bij hun aanbieding ?


Naar mijn mening denk ik wel dat je voor de extra volume de zelfde voorwaarden hebt.

voor plus abbo staat nergens de boostpack vermeld dus zal wel niet van toepassing zijn op plus abbo .

grtz
Afbeelding
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

lekker goedkoop:

Dus eigenlijk aan €0,15 / (begonnen)gb voor alles wat je tussen 01-13h
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

ReLoad schreef:lekker goedkoop:

Dus eigenlijk aan €0,15 / (begonnen)gb voor alles wat je tussen 01-13h


Volume wordt al maar voor de helft geteld en dan krijg je nog eens het volume aan 0,15€/GB, nice :P

:roll: :roll: :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”