Hoi iedereen,
Ik lees hier al een tijdje mee maar heb vandaag mij pas geregistreerd.
Ik zou dus willen overstappen van skynet naar dommel, maar zou graag mijn emailadres van skynet behouden. Is het mogelijk dat ik gewoon mijn adsl afzeg bij belgacom en mijn skynet abo voorst blijf betalen. Zodat ik mijn mailbox kan gehouden of is dit niet mogelijk?
Alvast bedankt
Groetjes
Overstappen met behoud van skynet emailadres
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dus turboline afzeggen en Belgacom ADSL Go houden? In theorie moet dat kunnen, maar of ze dat bij Belgacom zien zitten ... ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Waar is de tijd dat het effectief 2 rekeningen waren die je hiervoor kreeg...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Is ook al enkele keren behandeld hier.
Een optie is : een goedkoop BGC abo er bij houden, andere opties staan in de Dommel InfoBase
Dommel zit toch op het Turboline netwerk, ge kunt zelfs een Dommel en Skynet account "tegelijk" hebben (niet op zelfde moment verbinding onderhouden geloof ik wel).
Een optie is : een goedkoop BGC abo er bij houden, andere opties staan in de Dommel InfoBase
[email protected] vervalt en je maakt zelf [email protected] aan via de CRM (zie lager)
* Er is echter wel een manier waarmee [email protected] kunt behouden. Je zoekt iemand die skynet (Skynet Go = 4 mailbox, Skynet Plus = 4 mailboxen) heeft en daar wil blijven.
* Je vraagt of je nog een mailbox mag aanmaken (deze heeft een nieuwe login en passwoord) en werkt verder compleet onafhankelijk.
* Daarna wis je je aliassen uit je huidige (skynet) account.
* Dan maak je de aliassen aan onder de nieuwe mailbox (je kan er ook meerdere aanmaken, de meeste gebruikers gebruiken er maar 1).
* Eens je dommel gebruikt pas je de smtp server aan naar relay.dommel.be (ipv relay.skynet.be)
Dommel en Skynet abbonement op één en dezelfde lijn ?
Dit is mogelijk omdat ze dezelfde instellingen en hetzelfde netwerk gebruiken. Maar je kan dan wel telkens met één provider per keer verbinden. Je moet wel "zeggen" tegen Dommel dat ze je Belgacom abbonnement niet opzeggen, want dat doen ze automatisch.
Huh?meon schreef:Dus turboline afzeggen en Belgacom ADSL Go houden? In theorie moet dat kunnen, maar of ze dat bij Belgacom zien zitten ...
Dommel zit toch op het Turboline netwerk, ge kunt zelfs een Dommel en Skynet account "tegelijk" hebben (niet op zelfde moment verbinding onderhouden geloof ik wel).
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Aangezien het Dommel-abonnement wholesale Turboline + Internet-toegang is, wil je toch vermijden dat je 2x de fysieke toegang moet betalen als die gedeeld is? Bij Dommel kunt ge geen Internet-only-abonnement nemen, bij Belgacom dacht ik wél. Vandaar -> Turboline opzeggen (maar wel terug krijgen via het Dommel-abonnement). Ik weet het, 't is vragen om problemen, maar in theorie moet dat kunnen.Draco888 schreef:Huh?
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Moet theoretisch inderdaad kunnen maar commerciëel zal het iets anders zijnmeon schreef:Aangezien het Dommel-abonnement wholesale Turboline + Internet-toegang is, wil je toch vermijden dat je 2x de fysieke toegang moet betalen als die gedeeld is? Bij Dommel kunt ge geen Internet-only-abonnement nemen, bij Belgacom dacht ik wél. Vandaar -> Turboline opzeggen (maar wel terug krijgen via het Dommel-abonnement). Ik weet het, 't is vragen om problemen, maar in theorie moet dat kunnen.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Dat gebeurt als je je skynet abbo door dommel laat opzeggen, zie http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=14915, door niemand gewenst maar kan hier een oplossing zijn.meon schreef:Aangezien het Dommel-abonnement wholesale Turboline + Internet-toegang is, wil je toch vermijden dat je 2x de fysieke toegang moet betalen als die gedeeld is? Bij Dommel kunt ge geen Internet-only-abonnement nemen, bij Belgacom dacht ik wél. Vandaar -> Turboline opzeggen (maar wel terug krijgen via het Dommel-abonnement). Ik weet het, 't is vragen om problemen, maar in theorie moet dat kunnen.Draco888 schreef:Huh?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Heet dat bij Belgacom niet 2SS en 1SS (waarbij 1SS wholesale is van Turboline + Belgacom ADSL en 2SS die dingen nog apart gefactureerd worden). Volgens mij hebben ze de voorbije maanden (of langer) iedereen die de producten apart hadden naar 1 abonnement gezet zodat Internet-toegang gewoon mee op de telefoonfactuur kwam.Deej_1977 schreef:Moet theoretisch inderdaad kunnen maar commerciëel zal het iets anders zijn.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Bedankt voor de reactie's ik zal een contact opnemen met belgacom zelf en eens horen wat ze daar zeggen.
groetjes
groetjes