Philips SNA6600 aan vervanging toe..

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
kwaksalver
Member
Member

Na constant problemen te hebben gehad met deze router, lijkt het mij nuttig om een andere router aan te schaffen.

De router die ik momenteel heb is de volgende:

Afbeelding

De eerste keer dat ik hem kocht was er een probleem met de firmware, die niet up to date was. Daardoor kreeg ik rond de 7/8 minuten een disconnect. Dat probleem is toen opgelost geworden door een ticket aan te maken en met dat ticketnummer kreeg ik metteen een nieuwe router met de juiste firmware aangeboden.

Nu (zoveel maanden later), doet zich hetzelfde probleem voor. Echter nog maar 3/4 dagen. Volgens de persoon die ik belde is mijn firmware nog steeds up to date en is er volgens hem niet echt een nuttige verklaring voor. De disconnects gebeuren ook niet om de 7/8 minuten, maar hebben verschillende lengtes. De éné keer krijg ik disconnects om de 2/3 minuten en de andere keer is het in orde voor verschillende uren en krijg ik daarna weer disconnects.

Wordt mijn lijn op de een of andere manier dan overbelast ofzo? Dat weet niemand op die helpdesk daar. (Ik ga niet blijven telefoneren tot ik daar heel de crew aan de lijn heb gehad, om dan iemand te vinden die er wel wat aan kan doen...).

Nu mijn vraag: daar ik toch nog relatief tevreden ben over de philips router qua werking zelf (zonder naar de problemen met de firmware te kijken bij dit model), zijn er enige andere routers van philips die niet met deze problemen te kampen hebben?

Alvast bedankt!
Matau
Starter Plus
Starter Plus

Je kan altijd eens de Philips Triple-play uitproberen (die met het rode deksel). die gebruikt een andere firmware versie.

Heb je trouwens ooit al geprobeerd firewall van philips uit te schakelen? Die dingen geven meer en meer problemen tegenwoordig blijkbaar.
Ziggy Boogy Doog
kwaksalver
Member
Member

Matau schreef:Heb je trouwens ooit al geprobeerd firewall van philips uit te schakelen? Die dingen geven meer en meer problemen tegenwoordig blijkbaar.
Dat is allemaal gebeurd...
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Wat is de snr margin? (ergens onder status)
S|N
Plus Member
Plus Member

Ik heb ook last gehad van disconnects, maar dat kwam door téveel torrentpeers toe te laten zodat het ding telkens weer de kluts kwijt was.

Aangepast en loopt nu sinds maanden zonder enig probleem.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

kwaksalver schreef:
Matau schreef:Heb je trouwens ooit al geprobeerd firewall van philips uit te schakelen? Die dingen geven meer en meer problemen tegenwoordig blijkbaar.
Dat is allemaal gebeurd...
Ik zou toch eerst eens nagaan of het wel werkelijk aan die modem/router ligt voor je je in de onkosten gooit. Kan je van iemand een modem lenen om de lijn te testen ?

Post hier eerst eens je noise margin en line attenuation.
yuan_lee86
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ik had vroeger ook last van disconnect. Dacht dat er iets was aan de modem, maar het was een torrent(dl)software dat onstabiel was
Oplossing: een andere software :-)
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ik gebruik dezelfde en ik heb nauwelijks tot geen problemen.

Soms eens na een 36h disconnect dat hij niet opnieuw wil terug reconnecten, maar dat is nu ook al meer dan een maand geleden dat dit nog voorgevallen is.

Al bij al vrij tevreden van die modem/router. Alleen is zijn WiFi broadcasting zo beperkt en met mijn Nintendo DS geraak ik er zelfs niet op.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
kwaksalver
Member
Member

Het rare is dat het slechts problematisch is geworden de laatste 4 dagen... Daarvoor heb ik er MAAANDEN geen problemen mé gehad.

Operation Data:

Noise Margin:

Upstream: 18 dB

Downstream: 9 dB

Attenuation:

Upstream: 44 dB

Downstream: 46 dB

Ik weet ook niet waarom die modem nu ineens zo lastig doet.

Verder download ik nooit van torrents, enkel ftp servers... Dus daar kan het probleem alvast niet liggen.

Alvast bedankt voor jullie reacties, ik zal nog even afwachten wat jullie te zeggen hebben over mijn data..

BTW ik zou wel gratis een andere modem kunnen halen, heb een ticketnummer gekregen als het eventueel moest nodig zijn!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”