scarlet helpdesk bekwame en zeer onbekwame mensen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
fvandewouwer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2007, 19:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik ben sinds maart dus een scarlet one klant aan 1mb profiel
echter aangezien ik van thuis werk en ze mij verzekerd hadden (voor het afsluiten van m'n kontrakt ) de 6 mb te kunnen halen ben ik dus een beetje ontevreden.
Ik ben nu al maanden aan het zeuren om toch te kunnen werken aan 6mb ( moet regelmatig grote bestanden binnenhalen van het bedrijf waarvoor ik werk )
Heb zowat de hele helpdesk gesproken en telkens weer m'n toestand uitgelegd en er worden telkens nieuwe dossiers opgestart..... tot hiertoe geen resultaat.
Nu vrijdag avond viel alles uit, zaterdag gebeld naar de helpdesk en hoorde ik dat er onderhoudswerken waren die in de loop van de dag opgelost zouden worden. ( hadden dit wel even mogen aankondigen met een mail of zo want werken, ja ook in het weekend moet ik werken, zat er niet meer in )
zondag terug telefoon en internet echter alles viel steeds uit ( zo'n 10x/uur
niet prettig werken dus
maandag terug gebeld naar de helpdesk
1e persoon vertelde me dat de box verkeerd geconfigureerd was en dat ik een technieker tegen betaling kon laten komen om dit euvel op te lossen ( gelukkig viel toen de telefoon uit )
2e persoon vertelde me dat de leidingen niet ok waren ( in huis ) en dat ik die moest laten vervangen ( gelukkig viel ook toen weer de telefoon uit )
3e persoon vertelde me dat ik te ver van de centrale lag en daarom een onstabiele lijn had ( vorige week voor de onderhoudswerken had ik dit probleem toch niet ???? ben ik dan in het weekend nog verder van de centrale verhuisd ?????? ) ook toen viel de lijn uit
Heb met m'n gsm terug gebeld en kreeg toen iemand die mij de vosdl ( of zoiets )
liet aanpassen naar een lagere waarde, simpel, probleem opgelost

Uiteraard heb ik nog steeds geen 3,3 of 6 mb profiel maar heb wel terug een stabiele lijn

scarlet zal ik nooit aan vrienden, collega's aanraden omdat ik persoonlijk er slechte ervaringen mee heb zelfs die ene bekwame persoon op de helpdesk kan dit niet veranderen
spijtig ben zo wat 20 jaar klant geweest bij belgacom zonder ooit problemen te hebben en heb heel heel heel veel spijt mij door scarlet te laten overhalen om naar hen over te stappen.

nog 12 maanden en ik ben terug belgacom klant

wou dit effe kwijt

groetjes
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Hmmmm Belgacom krijgt dan toch gelijk met hun reclameslogan van enkele jaren geleden. "Soms blijf je beter waar je bent" of iets dergelijks.

Geen goede punten dus voor Scarlet
fvandewouwer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 mar 2007, 19:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zambo schreef:Hmmmm Belgacom krijgt dan toch gelijk met hun reclameslogan van enkele jaren geleden. "Soms blijf je beter waar je bent" of iets dergelijks.

Geen goede punten dus voor Scarlet


Inderdaad ja ze mochten er zelfs de "soms" aflaten
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

fvandewouwer schreef:ik ben sinds maart dus een scarlet one klant aan 1mb profiel

Ter info: 1 Mbit/s is geen breedband volgens de definitie van de ITU. Breedband begint pas tussen 1,5 en 2 Mbit/s.
Deze definitie is overgenomen door de EU.
Zie ook andere topics. Zoek maar eens op ITU op dit forum of op het Tik-forum.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Belgacom ?
Je bent goedkoper af bij dommel of edpnet for that matter :) (dan betwijfel ik wel edpnet, aangezien ze het netwerk van Scarlet gebruiken, of je dan op 6 Mb komt te staan)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Klacht indienen bij de ombudsdienst telecom?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Ramp is het .. ik was gisteren bij iemand die GEEN Sync meer had op de lijn , alles gecontroleerd .. andere modem .. rechtstreeks op toevoer niks ...

Dacht ik bel even ..blijken ze maar bereikbaar meer te zijn tot 17u30 ..

Waar is goeie oude planet tijd ..waar je kon bellen tot 21u dacht ik ..

M.a.w een normale mens die s'avonds thuiskomt van z'n werk krijgt en geen internet meer heeft ...kan niet meer bellen ...


U kan ons eveneens telefonisch contacteren:

Voor technische vragen : 02 275 27 27, maandag tot zaterdag van 9u00 tot 17u30
Voor administratieve vragen of vragen mbt uw factuur : 02 275 27 27, maandag tot vrijdag van 9u00 tot 17u30
Voor commerciële vragen : 0800 84 000, maandag tot vrijdag van 9u30 tot 17u30 en zaterdag van 9u00 tot 17u00.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Jij werkt toch ook niet tot 21 uur ?

Ik bedoel maar, die mensen moeten ze ook veel geld betalen hoor.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Jij werkt toch ook niet tot 21 uur ?
Tele2 helpdesk is anders tot 22 uur bereikbaar. Waarom kunnen zij dat wél?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Lord Utopia schreef:Jij werkt toch ook niet tot 21 uur ?
Ik wel en ik ben niet alleen... Industrie waar in 2 of 3 ploegen gewerkt wordt, openbaar vervoer, ziekenhuizen, horeca, enz...

Lord Utopia schreef:Ik bedoel maar, die mensen moeten ze ook veel geld betalen hoor.
In vergelijking met veel andere beroepen worden die mensen eerder onderbetaald.

En het kan trouwens ook bij Belgacom.
Dat je meer moet betalen bij Belgacom dat wordt hier wel een zillion keer herhaald maar dat je er soms ook meer voor krijgt dat wordt altijd "vergeten".
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

meon schreef:
Lord Utopia schreef:Jij werkt toch ook niet tot 21 uur ?
Tele2 helpdesk is anders tot 22 uur bereikbaar. Waarom kunnen zij dat wél?


Bij Telenet is men anders ook bereikbaar tot 22:00 + zaterdag, zon- en feestdagen van 09:00 tot 17:30, en believe you me, das onderbetaald.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Kitt schreef:Waar is goeie oude planet tijd ..waar je kon bellen tot 21u dacht ik ..


De goeie planet tijd, kon je zelfs tot 22u bellen. Nadien is dit veranderd geweest naar 21u.

Men werd/wordt ook niet meer betaald om daar zo laat te werken. Persoonlijk zou ik dus ook verkiezen om normale uren te werken.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Jij werkt toch ook niet tot 21 uur ?

Ik bedoel maar, die mensen moeten ze ook veel geld betalen hoor.


Tja ik zit soms om 22u nog bij een klant , of zelfs op zaterdag en zondag .. en nee ik reken er geen eurocent meer voor dan tijdens de normale kantooruren ..
Nooit gehoord van beurtrol systeem ? Of dan een extra dag verlof in week ofzo .. weet ik het..mogelijkheden genoeg lijkt me

Als ze allemaal zoals als jij zouden denken , moet ge na u werk geen pintje meer gaan pakken , geen boodschappen meer doen , geen trein meer pakken ..zou maar saai zijn lijkt me ..

Voor mij is het duidelijk ze sluiten om 17u30 , omdat dan de meeste telefoontjes kwamen , kan me moeilijk voorstellen dat het druk is om 10u smorgens in de week .. als een normale werkmens gelijk u 9tot5 jobke doet ..en en gene second langer :)

Trouwens genoeg andere providers kunnen het wel dusja...besparingen zeker bij scarlet ?

Enfin je ik ben een zeer tevreden scarlet-one gebruiker , zolang je de support of administratie niet nodig hebt is scarlet een goede provider ..

Tis triestig ...maar tis de realiteit

Kheb heimwee naar de Planet tijd en het speciale Second Line nummer van Planet , waar je teminste echt techniekers van het adsl team aan de lijn kreeg en het probleem bij de kern aanpakten ..ipv lijstjes te overlopen ..zit kabelke wel goed ier daar ginder .. we gaan een ticketje openen ben ik al kotbeu gehoord .. na 2 weken is er nog niks gebeurd ( voor ik bel heb ik alles wel grondig gecheckt dat het dat niet is )
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ah ja, die goede oude PI tijd, als het was gebleven zoals toen, zat ik nog bij Scarlet, jammer genoeg is het serieus bergafwaarts gegaan na de overname.
Maar ik heb Scarlet al een hele tijd vaarwel gezegd, voor Skynet, en nu Dommel. De mannen van BGC hebben me trouwens nog moeten helpen met die overstap, want bij Scarlet speelden ze het erg vuil, eerst wouden ze me niet laten gaan zogezegd, maar tegelijk kreeg ik geen toegang meet tot het internet . . . Belgacom heeft dat toen wel netjes opgelost.
Bij Dommel heb ik nu weer een klein beetje dat PI gevoel weer, hoewel de helpdesk bij PI nog beter was, die was formidabel gewoon, daar kan geen enkele andere ISP aan tippen, ook Belgacom niet.

En zoal al is aangehaald, jammer genoeg bied bijna geen enkele ISP een (gratis) helpdesk tot 22u aan tegenwoordig. misschien zouden ze is moeten doen zoals bij de dokters en een beurt rol instellen tussen enkele ISPs? lol
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Mr.T schreef:
Kitt schreef:Waar is goeie oude planet tijd ..waar je kon bellen tot 21u dacht ik ..


De goeie planet tijd, kon je zelfs tot 22u bellen. Nadien is dit veranderd geweest naar 21u.

Men werd/wordt ook niet meer betaald om daar zo laat te werken. Persoonlijk zou ik dus ook verkiezen om normale uren te werken.


Ik weet zelfs dat het tot 23 uur heeft geweest ik heb ooit aan de lijn gehangen met ene, die de lijn open hield om een babbel omdat hij der alleen zat, en pas naar huist kon om elf uur.
mic
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2007, 16:54

Idd, de helpdesk van Planetinternet was een stuk beter dan Scarlet.
Maar de laatste maand zijn ze erop vooruit gegaan... niet dat het goed is, maar toch ze leren stillaan bij.
Vroeger belde je, en je was niet geholpen.
Twee weken geleden gebeld en geholpen in drie minuten. Fout weg.
Daarna de facturatiedienst gebeld voor een foutje, en het was direct opgelost.
Tja, ze zullen strenger geworden zijn in hun solicitaties? :lol:
piet.pienter
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jul 2007, 16:57
Bedankt: 3 keer

Naar ik las ben je een thuiswerker.Je werkgever staat dus in voor het internetverkeer naar jou thuis.indien je zoveel problemen hebt is het aan je werkgever om dit op te lossen...gewoonlijk werk je, als thuiswerker over een vpn..dat moet het mogelijk maken om over snelle verbinding je data binnen te krijgen.Je werkgever kan trouwens de lijn zo laten checken en de isp op de vingers tikken.
Bruggeling
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2007, 15:38

Sedert dinsdag 7 augustus weer geen ADSL sync. Dossier geopend omdat het blijkbaar weer Belgacom (?) was die aan het klooien was met mijn lijn. Dinsdag-namiddag plots weer wel sync. Gisterenavond (woensdag) rond 20 uur weer alles plat, de helpdesk... is helaas al uren naar huis.

Deze morgen, weer de "help" desk gebeld. Maarten verzekerde me dat mijn incident nummer van dinsdag nog altijd open staat. Maar dat hij mij verder niets kan meedelen.

Ik ben hier hoofd van de ICT helpdesk van een bedrijf. Ik verzeker U dat als mijn mensen zo ongeïnteresseerd en verveeld de medewerkers zouden te woord staan, ze subito presto hun valiezen zouden mogen pakken !
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik ben hier hoofd van de ICT helpdesk van een bedrijf. Ik verzeker U dat als mijn mensen zo ongeïnteresseerd en verveeld de medewerkers zouden te woord staan, ze subito presto hun valiezen zouden mogen pakken !


Prachtig! Dit schetst nu net mijn walgen van managers. Vaak weten ze niet waarover ze spreken, en hebben ze voor alles dé oplossing, die in praktijk echter weinig aan de dijk brengt. Doet me deugd dat mijn visie hier tot uiting komt! Terzijde, als U met eenzelfde toon die persoon aan de lijn aansprak, dan kunt U best eens een communicatiecursus gaan volgen; Men zal U daar haarfijn uitleggen waarom uw gedrag zijn ongeinteresseerde repliek veroorzaakt.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

lol @ Goendi
Bruggeling
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2007, 15:38

Goendi schreef:Prachtig! Dit schetst nu net mijn walgen van managers. Vaak weten ze niet waarover ze spreken, en hebben ze voor alles dé oplossing, die in praktijk echter weinig aan de dijk brengt. Doet me deugd dat mijn visie hier tot uiting komt! Terzijde, als U met eenzelfde toon die persoon aan de lijn aansprak, dan kunt U best eens een communicatiecursus gaan volgen; Men zal U daar haarfijn uitleggen waarom uw gedrag zijn ongeinteresseerde repliek veroorzaakt.


Mensen die op een helpdesk werken moeten professioneel genoeg zijn om elke klant vriendelijk te behandelen. Klanten bellen omdat "hun internet" niet meer werkt, en zijn al een beetje nerveus omdat ze niet goed weten hoe ze het moeten uitleggen

Ze zijn nog meer zenuwachtig omdat ze moeten bellen met hun GSM, en ze hangen al meer dan een kwartier aan de lijn, na een verwoed gevecht met de stemcomputer van Scarlet, die er ook al alles aan doet om ze van een medewerker weg te houden, want alles staat al in de FAQ's op hun site. Helaas bel je omdat geen enkele site nog bereikbaar is en dus ook My Scarlet niet.

Als de telefoon eindelijk wordt opgenomen en de medewerker spreekt zijn naam uit als een soort voodoo-bezwering... dan weet je in een fractie van een seconde dat je beter een koffie kunt gaan drinken dan te vragen naar informatie bij die "help"desk. Hij wist niets, zou niets weten, wou niets weten, wou zeker niet bellen naar de 2e lijn... zoals mijn fantastische medewerkers zeker zouden doen. De attitude was "f*** off".

Gelukkig heb ik niet meer moeten bellen want sedert vanmiddag is er terug ADSL-sync.

Tenslotte : Het spijt me dat U een probleem hebt met managers. :-) Ik heb alleen een probleem met liefdeloze mensen.
Aangezien ik niets van U afweet kan ik U helaas niet helpen om van uw frustraties af te geraken. Maar ik ben blij dat U er deugd aan beleefde dat uw visie over die vaak onbekwame top werd bevestigd :roll:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Lord Utopia schreef:Jij werkt toch ook niet tot 21 uur ?




Niet iedereen heeft een 9 to 5 job er zijn ook mensen die onregelmatige uren werken. de ene dag van 13 tot 22 en de dag erop van 7.30 tot 17.00 en dan nog opkomen om 22.00 voor de nacht te doen tot een stuk in de voormiddag de dag erna.
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Lord Utopia schreef:Jij werkt toch ook niet tot 21 uur ?

Ik bedoel maar, die mensen moeten ze ook veel geld betalen hoor.


Ik nodig u uit om eens een weekendje te komen meedraaien in de horeca
:P

van 11:00-15:00 en van 18:00-23:00 (soms 00:00 en heel soms nog later)

En dat is maar aan een mager loontje hoor
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Ik doe altijd shiften van 12u. Zo erg is dat niet hoor.
GieP
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2007, 11:57

Kafkaiaans die helpdesk!
Ik neem contact ivm een probleem van facturatie - iets wat voor mij als zaakvoerder belangrijk is!
Worstel je je eerst door door een automatisch verwijsmenu gedurende vijf minuten dan kun je daarna nog eens 22 minuten (22'!!!!) wachten op het eerste menselijk contact.
De dienstdoende helpdesker stelt zich voor met een droog "Scarlet" en ik antwoord met "Goeiemorgen", geef mijn klantennummer en factuurnummer door en leg het probleem uit. Plots verandert de dienstdoende helpdeskster in een soort van bureaucratische "typmiep" die lawaai maakt maar zeker niet luistert naar de klant. Staalhard gaat ze ontkennen over een probleem wat voor mij zwart op wit staat en afsluit met een nors gegrom van "goeiedag nog"!
Kortom veel gedoe omwille een factuurfout van 12 eurootjes! Ondertussen heeft het onvermogen van hun klantenboekhouding en totaal gebrek aan klantvriendelijkheid van Scarlet mij al meer gekost dan het probleem waard is.
Jammer hé!
Een goede raad voor de professionele gebruiker: ALLES BEHALVE SCARLET!
BTW: vergelijkende reclame: Scarlet is inderdaad de sneller dan Belgacom - hun boekhouding is ZEER SNEL om administratieve kosten aan te rekenen.
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

hehe, ik heb nog gewerkt in een bedrijf vlakbij scarlet dus ik zat elke dag op de bus samen met die helpdeskers. Die gesprekken waren echt hallucinant, met grote fierheid vertelden ze over de kloot die ze nu weer hadden afgetrokken van die of die klant, Bij sommigen klonk er echt haat tov van de klanten die ze aan de lijn hadden.

Nu is dit allemaal natuurlijk zeer logisch, al wie ooit op een helpdesk/callcenter heeft gewerkt begrijpt dit. De klant verwacht een perfecte service, een vriendelijke, gemotiveerde medewerker en wat niet meer...

Dit is nu natuurlijk alles wat de bewuste medewerker van zijn bedrijf NIET krijgt, die wordt behandeld als een soort slaaf/machine. In zo'n callcenter telt namelijk maar 1 ding: de "manager" die zijn maandelijkse cijfertjes moet halen. Indien men nu eens zou leren een menselijke aanpak te hanteren in de callcenters zou de kwaliteit er ook op vooruit gaan.
De redenering nu is: de medewerker uitmelken tot op het bot, als deze leeg is staat er weer een andere in de rij...
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Heel veel competentie verwacht ik niet van een ISP helpdesk, de lonen van die 1e lijn helpdeskers zijn veel te laag. Er zijn wel bekwame mensen maar die groeien door, vooral nu de IT sector weer volop draait.

En zelfs die slecht betaalde 1e lijn helpdeskers worden door de supermanagers nog te duur bevonden, nu moeten ze al volk in het Oostblok of India aan de telefoon zetten want die kosten nog minder. Goede klantenservice, dat interesseert de manager geen reet.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”