Mailserver problemen bij Dommel?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Omdat ik vandaag een aantal mails verwacht, vond ik het raar dat ik geen enkele mail, zelfs geen spam, binnenkreeg.

Dus een paar testmailtjes proberen te doen; maar dan krijg ik de boodschap dat de smpt server de mails niet aanvaard: mailserver temporarily refused the message error 4.3.0.

Via een gratis webmailaccount wat boodschapjes gestuurd naar mijn Dommel adres, maar die komen dus niet aan op mijn Dommel account. En via webmail gecheckt of er misschien wat vastzat - geen berichten in de webmailbox.

Dus binnenkomende mails worden blijkbaar ook geweigerd door de mailserver.

Overigens krijg ik geen bericht op m'n webmailaccount dat de mail niet geleverd is. Wil dat zeggen dat die mails die nu naar mij gestuurd waren/worden onherroepelijk verloren zijn?

Moomin
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Kan ik bevestigen.

Code: Selecteer alles

451 mail server temporarily rejected message (#4.3.0)


Irritant, dat wel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

En ik hoop dat jullie eerst een ticket gemaakt hebben vooraleer dit hier te posten ter info?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Yup, same here.
Al heb ik deze morgen wel nog een mailtje binnengehaald dat gisteren verstuurd was, en geeft Outlook geen fouten voor het ophalen. Enkel verzenden lijkt niet te werken.
Geen nieuws op de support pagina tot nu toe. Nuja, t zal wel in orde gebracht worden zeker...
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

idem hier

gelukkig is het goei weer buiten
zal het wel overleven
magic007
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:30

same problem here
Marcky
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2006, 10:45

't Is in orde. Hier geen mailproblemen meer
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Yup, heb ook m'n testmails binnengekregen. Wel geen mails van gisteren, maar ik heb de verzenders gecontacteerd, zal wel loslopen.

Overigens wel een ticket aangemaakt maar daar enkel antwoord op gekregen dat de "offices are closed" voor het weekend. Of er nu toch iemand was of de server in z'n eentje herstart is, wie weet.

Moomin
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Ik heb zondagmorgen ook gemerkt dat outgoing mailserver plat lag, maar een paar uurtjes later (in de namiddag) was het opgelost, dus niet echt druk om gemaakt.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Had je ook nog problemen met de ingoing server? Geen mails die achterbleven en plots binnenkwamen toen alles gefixt was?

Moomin
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”