Auvibel verdeling van vergoeding

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Beostar
Member
Member

Wellicht een gigantisch domme vraag die snel oplosbaar is maar vroeg het mij toch af.

Als ik nu films maak met mijn digitale camera of foto's ben ik met andere woorden ook auteur van audiovisuele werken (wet 30 juni 2004). Waarom als op de site van auvibel staat
De vergoeding wordt volgens de Auteurswet verdeeld, naar rata van een derde, aan elk van de volgende categorieën:

* de auteurs
* de uitvoerende kunstenaars
* de producenten van fonogrammen en van audiovisuele werken
krijg ik dan niet iedere maand een cheque in de bus met een deel van de opbrengst van het kb van 2oktober 1995 in verband met de heffing op persoonlijke kopie 's.

Of krijg ik dit enkel als ik x aantal euro's betaal voor een lidmaatschap van sabam of andere ?

Iemand een antwoord hierop ?

P.S : ik weet dat wellicht mijn aandeel in het hele geheel dicht bij 0,0% zal zijn maar theoretisch gezien moet ik toch mijn aandeel krijgen?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Je moet lid zijn van sabam of zo'n groep.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Sabam staat in voor de inning ten voordele van de leden die bij hen aangesloten zijn.
Ben je niet aangesloten bij Sabam, dan sta je zelf in voor de inning.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

localhost schreef:Sabam staat in voor de inning ten voordele van de leden die bij hen aangesloten zijn.
Ben je niet aangesloten bij Sabam, dan sta je zelf in voor de inning.
Auvibel en Sabam zijn toch twee verschillende oplichters?
Moet je dan zelf bij Auvibel centjes gaan vragen?

PS: Kan ik zelf een organisatie als Sabam starten en overal geld gaan innen omdat er een paar artiesten aangesloten zijn bij mij?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

We kunnen wel eens proberen met onze dvd's aan te kloppen, en te zeggen tja nu heb ik 200 dvd's met eigen werk ik eis mijn geld dat jullie in mijn plaats ontvangen hebben.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ofloo schreef:We kunnen wel eens proberen met onze dvd's aan te kloppen, en te zeggen tja nu heb ik 200 dvd's met eigen werk ik eis mijn geld dat jullie in mijn plaats ontvangen hebben.
lijkt me logisch , op een lege dvd/cd betaal je toch op . Dus wat als jij kan aantonen dat je op die dvd/cd eigen film materiaal hebt staan ? Dan zou ik denken dat je het betaalde bedrag terug zou moeten krijgen . Er zou zo eens een rijker iemand zoiets voor de rechtbank moeten trekken en er de pers bij halen . Misschien brengd het dan wel een reactie op gang waarvan de gasten gaan schrikken en er een aanpassing moet komen kwa wet want volgens bij zijn er weer veel teveel gasten die nu hun zakken vullen op kosten van andere !
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contacteer:

ZMD schreef:PS: Kan ik zelf een organisatie als Sabam starten en overal geld gaan innen omdat er een paar artiesten aangesloten zijn bij mij?
Ja, tenminste als dat via een ministerieel besluit goedgekeurd wordt.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”