ik haal constant 430KB/s download en 15 KB/s upload tegelijkertijd.
ALs je aan het downloaden bent haalt de uploadsnelheid je downloadsnelheid dan naar beneden?(ik dacht van wel)
En volgens mijn modemwaarden woon ik op 4.8km van de centrale,verder heb ik een noise margin van 6-7Db.
Hoeveel bedraagt de uploadsnelheid bij jullie? (ik heb momenteel 25KB/s,net iets sneller dan smallband )
ter vergelijking: bij skynet haalde ik maar 320KB/s
max. snelheid dommel
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Wel, net iets sneller dan smalband is niet waar. Smalband is 54 kbps, wat overeenkomt met 7 kB/s. Jouw snelheid is 25 kB/s. 30 kB/s is 256 kbps, wat dus redelijk goed is voor dommel, dat is hun maximum upload.
4,8 km is heel ver, dus dat je nog zo'n snelheden haalt is prachtig.
Doe eens een snelheidstest op userbase en post je resultaten.
4,8 km is heel ver, dus dat je nog zo'n snelheden haalt is prachtig.
Doe eens een snelheidstest op userbase en post je resultaten.
Dommel netconnect 3430kbps 426kbps 86% 13-07-2007 07:00 Zone 03
Dus zo'n 425 kb/s download en 45 kb/s upload met Boostpack.
Mijn modem-gegevens:
Downstream Upstream
SNR margin (dB): 10.9 22.0
Attenuation (dB): 38.0 20.0
Output power (dBm): 19.7 11.9
Attainable rate (Kbps): 9056 1132
Rate (Kbps): 4640 512
Dus zo'n 425 kb/s download en 45 kb/s upload met Boostpack.
Mijn modem-gegevens:
Downstream Upstream
SNR margin (dB): 10.9 22.0
Attenuation (dB): 38.0 20.0
Output power (dBm): 19.7 11.9
Attainable rate (Kbps): 9056 1132
Rate (Kbps): 4640 512
Uw snelheid, zeker down, is zeer goed. Ook al zit uw noise margin op het randje, ge moet een goede modem hebben waarschijnlijk.
En ja, bij hoge download snelheid boet uw upload er aan in bij adsl, en omgekeerd ook, als uw upload toeneemt in zo een geval zal uw downloadsnelheid naar beneden gaan.
Hoe sterk dit effect speelt hangt van verschillende factoren af, onder andere het protocol dat ge gebruikt en de hoeveelheid connecties/uploadslots ge gebruikt.
Ik heb 45kbyte constant/stabiel met mijn boostpack, zonder boostpack en bij skynet was dat 25kbyte.
Maar zo een snelheid, op die afstand is inderdaad geweldig.
En ja, bij hoge download snelheid boet uw upload er aan in bij adsl, en omgekeerd ook, als uw upload toeneemt in zo een geval zal uw downloadsnelheid naar beneden gaan.
Hoe sterk dit effect speelt hangt van verschillende factoren af, onder andere het protocol dat ge gebruikt en de hoeveelheid connecties/uploadslots ge gebruikt.
Ik heb 45kbyte constant/stabiel met mijn boostpack, zonder boostpack en bij skynet was dat 25kbyte.
Maar zo een snelheid, op die afstand is inderdaad geweldig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
De snelheden die je vernoemt, zijn typerend voor uw lijn profielen.
Bij uw BGC verbinding kreeg je waarschijnlijk maar zo'n 3,3 Mbit.
Alhouwel het geen correcte omvorming is, mag je doorgaans zeggen dat uw haalbare snelheden ongeveer 1/10de zijn van uw lijnprofiel (in theorie is dat , aangezien een byte nog steeds 8 bits is ) maar bij DSL is er zowieso een overhead.
Dat uw downloadsnelheid overigens naar beneden gaat bij veel downloaden, heeft volgens mij maar weinig met de DSL techniek te maken.
Immers, voor alles wat je wilt downloaden moet je eerst uploaden. En als die upload traag gaat of dicht geslibt is, moet je dus ook langer wachten.
Vergelijk met een drukke bakkerij met een smalle ingang en brede uitgang. Alhouwel er veel mensen naar buiten kunnen gaan, moet je toch staan wachten bij de ingang om eerst binnen te kunnen.
Alhouwel het geen correcte omvorming is, mag je doorgaans zeggen dat uw haalbare snelheden ongeveer 1/10de zijn van uw lijnprofiel (in theorie is dat , aangezien een byte nog steeds 8 bits is ) maar bij DSL is er zowieso een overhead.
Dat uw downloadsnelheid overigens naar beneden gaat bij veel downloaden, heeft volgens mij maar weinig met de DSL techniek te maken.
Immers, voor alles wat je wilt downloaden moet je eerst uploaden. En als die upload traag gaat of dicht geslibt is, moet je dus ook langer wachten.
Vergelijk met een drukke bakkerij met een smalle ingang en brede uitgang. Alhouwel er veel mensen naar buiten kunnen gaan, moet je toch staan wachten bij de ingang om eerst binnen te kunnen.
idd,belgacom wou ons niet op een hoger lijnprofiel zetten (ook al ging dat jaren ervoor zonder een probleem). (de lijnwaarden op een 3.3profiel of 4630(of zoiets) zijn trouwens identiek hier(oude bekabeling in huis?).TomG schreef:De snelheden die je vernoemt, zijn typerend voor uw lijn profielen.
Bwa, een betere binnenbekabeling kan nooit kwaad he, maar op 4.8km is het vooral die afstand die van invloed is.
Maar dat bij volledige downloadsnelheid uw upload lager ligt is dus compleet normaal he, dat zullen alle ADSL-gebruikers u wel zeggen.
Als ge meer upload wilt, zult ge een boostpack moeten bijnemen, zoals mezelf, ik haal nu 45kbyte upload (stabiel, als ik enkel upload, anders 35-40kbyte om mijn down speed niet dicht te nijpen).
Maar dat bij volledige downloadsnelheid uw upload lager ligt is dus compleet normaal he, dat zullen alle ADSL-gebruikers u wel zeggen.
Als ge meer upload wilt, zult ge een boostpack moeten bijnemen, zoals mezelf, ik haal nu 45kbyte upload (stabiel, als ik enkel upload, anders 35-40kbyte om mijn down speed niet dicht te nijpen).