Doorsturen via dcc e.d.

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Fr3aK

Ik heb een siemens santis adsl 50 router maar nu is men vraag hoe ik alle traffic doorlaat. Men firewall staat af maar ik kan nog altijd geen bestanden via dcc doorsturen tenzij ik een dmz host creeer op mijn ip maar dat gaat maar voor één ip, maar ik wil dat iedereen achter men router via dcc kan doorsturen. Iemand een oplossing ?

Greetz
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dit probleem heeft niet zozeer met firewall te maken, maar eerder met de manier waarop een router werkt.
NAT werkt volgens het principe: alles mag naar buiten, en alles wat terug naar binnen komt moet naar de pc die dat heeft aangevraagd.

En ik snap niet goed van waaraf de DCC-connectie wordt opgezet, maar je moet eigenlijk port-forwarding rules instellen. Nu weet ik wel niet goed via welke poorten DCC gaat.

Overigens heeft de router hier geen enkel probleem met inkomende DCC's en uitgaande. Enige voorwaarde is dat je niet beide achter een router zit.
Fr3aK

Port forwarding rules o_O
stel ik dat in bij virtual server ozfo ?

Greetz
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bij de Topcom routers stel je dan in bij 'virtual servers' of dat bij Santis ook zo is, weet ik niet. Indien je het menu terugvindt in je control panel, dan kan je dat daar eens proberen.

Wat betreft die port numbers: dat kan je normaal instellen in irc.. bij mij staat dat op first port: 1024 last port 5000. best even kijken naar de config van uw dcc om uit te maken welke port er open moet.
I love it when a plan comes together!
Fr3aK

Het ligt denk ik aan die NAT firewall die ingebouwd is maar die mag je zeker niet afzetten? En als ik die port forwarding doe naar elk ip in me netwerk geeft die die bestandjes dan niet naar elk ip in dat netwerk, zodat iedereen dat ding aankrijgt ?

Greetz
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Euh, portforwarding naar elk ip? Neen, volgens mij gaat uw bestand dan niet overal toekomen, want er gaat niet overal ene zitten wachten op dat bestand ;-).

Normaal moet je gewoon die port forwarden en moet dat lukken. Heb je het al geprobeerd?

Hmm Nat afzetten, kweet niet of dat een goed idee is :p
I love it when a plan comes together!
nck
Plus Member
Plus Member

Holla

incoming DCC Chat en DCC Send zouden reeds moeten lukken
outgoing DCC acties werken niet

Waarom?
Het DCC protocol is redelijk simpel, er wordt een ctcp bericht met
'DCC SEND <filename> <uw_lokaal_ip_volgens_uw_irc_client> <port_uit_de_dcc_portrange_van_je_irc_client> <size>' in verzonden naar de persoon waar je een bestand naar opstuurt.

Waar moet je op letten, dat je bij mIRC bv. bij Connect\Local Info de lookup methode 'Server' gebruikt, want achter nat zal het je niet lukken je externe ip teweten te komen buiten via een externe source.

En dat de poortrange die gemapped is voor de DCC sends geforward wordt door je router. Je kan natuurlijk in mIRC altijd zelf een poortrange kiezen bv. van 13000 tot 13010 en je mapped die 11 poorten in je router.

destination_ip : <ip_van_de_pc_op_lan>
destination_port : 13000 -13010
external_ip : 0.0.0.0
destination_port : 13000 - 13010
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”