Lek in Windows-patch maakt worm mogelijk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Microsoft-patch nummer 32 die op 20 augustus werd gepubliceerd, dicht volgens beveiligingsexperts niet het zogeheten Object Data-lek dat in Internet Explorer 5.01, 5.5 en 6.0 voorkomt.
Zie link > http://www.webwereld.nl/nieuws/16181.phtml
Afbeelding
Grunger`
Member
Member

*zucht* - Er zal wel een patch voor uitkomen om die patch te patchen! :eek:
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Grunger` schreef:*zucht* - Er zal wel een patch voor uitkomen om die patch te patchen! :eek:
Hallo Grunger,
Volgens mij is die patch er al, ik heb deze op datum van 11 Sept. gedownload, KB824146
Ik ben er van overtuigd dat het deze is, daar er ook nog bij vermeld staat (Beveiligings update voor WindowsXP) :-D
(hebben ze bij Big Bill toch het vuur aan de lont gestoken, ze moesten wel snel reageren) :mrgreen:
Afbeelding
Grunger`
Member
Member

hehe, idd, ik heb deze ook zaterdag gedownload! :p
Stond iets bij voor nog extra patch voor msblaster of zo :p
weet niet meer juist :)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Microsoft blijft het moeilijk hebben met het beveiligen van zijn producten. Een kwetsbaarheid die nog niet opgelost was, zorgt voor nieuwe problemen, terwijl een ander gat zorgde voor de diefstal van paswoorden.> Klik hier
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kijk dat is dus hetgeen ik zo erg vind aan Microsoft:

- een lapmiddel! Dat is software waar ge voor betaalt, ok een fout in, dan brengen ze een update uit blijkt dat het slechts een lapmiddel is.. en dat het gat eigenlijk nog niet dicht is.. dat er nu nog andere gaatjes in zitten.

Dit in vergelijking met waar binnen veel kortere tijd een patch voor openssh was, is toch een immens verschil. Microsoft scores again :evil:
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Lees daaromtrent ook even dit artikel op ZDNet:

Microsoft lanceert nieuw beveiligingsbeleid
Patchsysteem werkt te langzaam
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=30677
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ah,....men heeft nu de ernst van de zaak schijnbaar begrepen :!:
Het werd tijd dat zij hun strategie herzien en de patches als een lapmiddel voorlopig verder gebruiken.
Ik had het vroeger al eens over de mogelijkheid of zij zelf niet een stevige antivirus zouden bouwen.
Heb de link gevonden op Userbase forum ivm het thema, al dan niet een firewall te ontwikkelen door MS zelf > http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ight=#7374
Nu stellen ze wel voor dit in samenwerking met andere ontwikkelaars van firewall en antivirussoftware te doen.
Hun lichtje is nu toch gaan branden :idea:

Zie copy uit de link van meon > Bron: ZD net
Microsoft blijft patches uitbrengen voor Windows, maar zal dit systeem niet meer als 'eerste verdedigingslinie' inzetten.
Als toevoeging daarop zal er sterk ingezet worden op de verbetering van de standaardbeveiliging van Windows, onder meer door meer samen te werken met makers van firewallsoftware
.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”