max aantal computers
als je nu verbinding maakt met het internet via een adsl router waarop NAT draait. kan belgacom dan zien hoeveel computers je hebt aangeslooten op je lan. en kunnen ze er bvb maar 4 doorlaten ?
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Belgacom kan dat theoretisch wel zien, maar daar gaan ze zich niet mee bezighouden.
Wat Belgacom wél doet is een eigen firmware op de Speedtouch modems zetten, die maar 4 IPs routeren naar het internet. Het 5de IP wordt wel uitgedeeld door de DHCP server van de speedtouch, maar krijgt geen internet.
Flashen met een officiële firmware die modem!
Wat Belgacom wél doet is een eigen firmware op de Speedtouch modems zetten, die maar 4 IPs routeren naar het internet. Het 5de IP wordt wel uitgedeeld door de DHCP server van de speedtouch, maar krijgt geen internet.
Flashen met een officiële firmware die modem!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Idem met die Philips wireless routers, maar ook dat valt op te lossen met de juiste firmware.selder schreef:Wat Belgacom wél doet is een eigen firmware op de Speedtouch modems zetten, die maar 4 IPs routeren naar het internet. Het 5de IP wordt wel uitgedeeld door de DHCP server van de speedtouch, maar krijgt geen internet.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Nooit iets van gemerkt dat dat beperkt zou zijn tot 4 pc's hoor.gert.jansen schreef:Idem met die Philips wireless routers, maar ook dat valt op te lossen met de juiste firmware.selder schreef:Wat Belgacom wél doet is een eigen firmware op de Speedtouch modems zetten, die maar 4 IPs routeren naar het internet. Het 5de IP wordt wel uitgedeeld door de DHCP server van de speedtouch, maar krijgt geen internet.
- selder
- Moderator
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Pro Member
- Contacteer:
Niet alle modellen en alle versies van modellen nee...meon schreef:Nooit iets van gemerkt dat dat beperkt zou zijn tot 4 pc's hoor.
Ik had het met mijn SNA6500 (opgelost met Ozenda firmware) en mijn broer nadien met zijn SNA6600.
Wat er gebeurt is identiek aan in topic waar selder naar verwijst...
het is zo een wireless van philips dat ik heb, ik heb al eens in de instellingen gekeken maar nergens vind ik iets wat een verklaring kan zijn waardoor die stopt bij 4 ip adressen. het probleem moet dus dieper, in de firmware zelf, liggen. morgen zal ik deze eens flashen.
- selder
- Moderator
Dus niet de firmware, maar wel :
Taxan op GoT schreef: Er worden geen custom firmwares voor ISP's gemaakt, enkel via .def files en de templates voor de wizard worden er customisaties gedaan. Het moet dus ergens in een config bestand staan.
-
- Pro Member
- Contacteer:
Hm. Ben eerlijk gezegd nooit zo diep gaan kijken. Dat is niet iets waar ik veel kennis van heb. Heb het bij mij toen opgelost met die firmware up te graden... Daarmee wordt neem ik aan ook die .def files mee gewijzigd?selder schreef:Dus niet de firmware, maar wel :
Taxan op GoT schreef: Er worden geen custom firmwares voor ISP's gemaakt, enkel via .def files en de templates voor de wizard worden er customisaties gedaan. Het moet dus ergens in een config bestand staan.