4800m tot de centrale.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Macdude
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 apr 2007, 16:04

Volgens Dommel zit ik ongeveer op 4800 meter tot aan een centrale.
Heeft het voor mij nog wel zin om een adsl abo te nemen? Gaat mijn verbinding niet te traag worden? Ga ik er iets van merken bij online gamen (BF2, SOF2 etc)?

Ik ben momenteel bij Telenet, die heb ik nog niet opgezegd. Ik zou toch eerst even wat advies willen over de bovenstaande vragen.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

4800 meter is wel redelijk ver. Je zal normaal op 1Mbit of hoogsten 2 als je geluk hebt.
Persoonlijk zou ik het niet doen.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Macdude schreef:Volgens Dommel zit ik ongeveer op 4800 meter tot aan een centrale.
Ik zit op 4200m. v.d. centrale en alles werkt als een speer.

Downloadsnelheid is vrij constant ,420KB/S is voor mij voldoende.
Tijdens het surfen voel ik zelfs geen verschil tussen TN en Dommel.
Keuze en het risico zijn aan jou natuurlijk.

Niet vergeten dat vanaf 1 Juli 75Gig en nachttarief telt voor 50% en loopt van
01.00u. - 13.00u.

Veel geluk bij je keuze.
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Ikzelf zou boven de 5000 m van de centrale geen ADSL pakken.
Gewoonweg omdat het al serieus minder zal zijn.

3.3 megabit op 4800 m moet nog mogelijk zijn.
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Robinvv schreef:3.3 megabit op 4800 m moet nog mogelijk zijn.

Dat is al een redelijk randgeval hoor. Meer kans van niet dan wel.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Robinvv schreef:Ikzelf zou boven de 5000 m van de centrale geen ADSL pakken.
Gewoonweg omdat het al serieus minder zal zijn.

3.3 megabit op 4800 m moet nog mogelijk zijn.

Ik heb zelf adsl op 4.2 km en zit op 3.3 maar soms is dat echt niet stabiel. De verbinding die om de paar uur verbreekt enzo.
De afstand is ook niet het enige dat telt. De kwaliteit van de kabels in de straat telt ook mee en het is onmogelijk om te weten hoe goed/slecht die is.
Persoonlijk zou ik het risico niet nemen om met slecht internet te zitten.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Kent ge anders niemand in de buurt die aDSL heeft ?
Kunt ge da ook ni vragen aan Dommel dat ze voor u is nagaan hoeveel ge zou kunnen halen ?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

ik zou het niet riskeren :roll:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

ik zou het ook niet doen, 4800m is redelijk ver.
moest ik jou zijn dan wacht je mss best tot 2008 tot dommel met vdsl2 komt, dat zou dan wel veel sneller gaan ... als er ook nog enkele rops (minicentrales) bijkomen zal je helemaal goed zitten en kan je telenet buiten wippen :-)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

ik zit op 5650 meter en heb een prima verbinding:

Code: Selecteer alles

DSL Flavour = ADSL over POTS  
    Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 384 / 4096 
       Properties
      Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 19.0 
      Attenuation (dB) up/down = 21.0 / 42.0 
      Noise Margin (dB) up/down = 26.0 / 13.0   

De reden is dat ik in een gemeente woon die vrij ver van de centrale ligt.
Bij de aanleg hebben ze daardoor een betere soort kabel gebruikt met dikker koper.
Dus: kabellengte is niet allesbepalend (hoewel de providers er wel van uit gaan)
Lastig is dat je dat niet zelf kan opzoeken. Mij werd het verteld door een bevriende, deskundige Belgacommer.
Verstandig is de tip van Robbe hierboven: vraag eens aan buren die adsl hebben hoe het zich gedraagt (liefst aan dezelfde kant van de straat)
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

bel is naar belgacom en vraag voor een check te doen. zegt dat ge adsl bij hun wilt en eventueel btv.
Please help, looking for a way to get rich and fast
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Hier 4.9 km van de centrale, heel oude kabel, had ong 16 maanden een 3.3 mbit maar begon de laatste tijd disconnects te ervaren… nu meer dan een maand een stabiel 2.2 mbit/384 kbps profiel.(down/ noise margin 15 dB, attenuation 56.5 dB)
Download snelheid is nu stabiel 230 kbyte/s
Ik wilde echt weg van telenet, zelfs met het risico op een 1 mbit …. :evil:
(Surfen gaat prima, over online gamen kan ik je helaas niets vertellen..)
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

BungaMan schreef: zegt dat ge adsl bij hun wilt en eventueel btv.

Dat lijkt me toch een beetje gevaarlijk.
Voor je het weet hang je aan hen vast.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

lithion schreef:
Robinvv schreef:3.3 megabit op 4800 m moet nog mogelijk zijn.

Dat is al een redelijk randgeval hoor. Meer kans van niet dan wel.


Ik zit op 5.5KM van de centrale en de 3.3mbit sync van dommel is zo stabiel als het maar kan zijn :wink:
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik zit ook op 5.5 Km van de centrale en ik had eerst 2.2Mbit totdat ik een lijntest vroeg, vanaf toen zat ik op 1.1Mbit. Als ik dat had geweten dan had ik gezwegen en alles zo gelaten want dommel wil me niet meer op 2.2Mbit zetten.

Edit: Gamen en surfen op 1.1Mbit gaat nog altijd perfect, maar als je wil downloaden dan duurt het wel lang (grote bestanden toch).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

AnD schreef:Ik zit ook op 5.5 Km van de centrale en ik had eerst 2.2Mbit totdat ik een lijntest vroeg, vanaf toen zat ik op 1.1Mbit. Als ik dat had geweten dan had ik gezwegen en alles zo gelaten want dommel wil me niet meer op 2.2Mbit zetten.

Edit: Gamen en surfen op 1.1Mbit gaat nog altijd perfect, maar als je wil downloaden dan duurt het wel lang (grote bestanden toch).


6,9 kilometer hier en 2,2Mbit/s .... stable as a rock !
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Uzzi schreef:
AnD schreef:Ik zit ook op 5.5 Km van de centrale en ik had eerst 2.2Mbit totdat ik een lijntest vroeg, vanaf toen zat ik op 1.1Mbit. Als ik dat had geweten dan had ik gezwegen en alles zo gelaten want dommel wil me niet meer op 2.2Mbit zetten.

Edit: Gamen en surfen op 1.1Mbit gaat nog altijd perfect, maar als je wil downloaden dan duurt het wel lang (grote bestanden toch).


6,9 kilometer hier en 2,2Mbit/s .... stable as a rock !
Dan zal je een betere lijn hebben in je straat.
Macdude
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 apr 2007, 16:04

Bedankt voor al jullie commentaar. Indien er nog mensen iets willen zeggen feel free.

Ik ga het er toch op wagen aangezien ik veel te veel op die telemeter moet letten naar mijn goesting. En indien ik kan downloaden aan 300Kb dan ben ik ook nog content.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Macdude schreef:Ik ga het er toch op wagen aangezien ik veel te veel op die telemeter moet letten naar mijn goesting. En indien ik kan downloaden aan 300Kb dan ben ik ook nog content.


Voila, dacht er net zo over als jij.
Djeez wat een big smile had ik toen ik eindelijk m'n opzegbrief verzond naar TN. :twisted:
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Probeer die leechtruk van telenet eerst eens :)
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Macdude schreef:Bedankt voor al jullie commentaar. Indien er nog mensen iets willen zeggen feel free.

Ik ga het er toch op wagen aangezien ik veel te veel op die telemeter moet letten naar mijn goesting. En indien ik kan downloaden aan 300Kb dan ben ik ook nog content.



aan 300 is nog te doen :o) ...
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

heb zelf 3.3mlbit adsl op 6.3km. zolang uw binneninstallatie maar goed zit
blork
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:17
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

ik heb nagevraagd bij dommel hoever ik van de centrale zit, en het zou 644 meter zijn. Ik heb nog geen ADSL momenteel, want ik ga verhuizen vanuit NL. Zegt deze afstand iets over of ik een snelle verbinding ga hebben? Ik lees van mensen die 5 km van de centrale zitten nog steeds 3,3 Mbit halen. Ga ik dan bijna 4Mbit halen?

Heeft er iemand nog tips voor andere ISP's , of is Dommel gewoon de beste??
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

blork schreef:ik heb nagevraagd bij dommel hoever ik van de centrale zit, en het zou 644 meter zijn. Ik heb nog geen ADSL momenteel, want ik ga verhuizen vanuit NL. Zegt deze afstand iets over of ik een snelle verbinding ga hebben? Ik lees van mensen die 5 km van de centrale zitten nog steeds 3,3 Mbit halen. Ga ik dan bijna 4Mbit halen?


Ja, zolang je binnenbekabeling goed is. Is die rot, ga je nog niet veel halen ;)

blork schreef:Heeft er iemand nog tips voor andere ISP's , of is Dommel gewoon de beste??


Echt te zien wat je wilt. Wil je hogere snelheid, dan kan je EDPNet bekijken. Die bieden ofwel ADSL (6mbit max) of ADSL2 aan (op een beperkt deel van het land - max 20mbit).

Wil je veel downloaden, dan zit je snor bij dommel - 75gb op het netconnect abonnement, tot max 400gb (en/of mediumband).
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Pff waarom moet je veel downloaden om bij dommel te zitten? het is ook goedkoop
blork
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:17
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

veel downloaden is mooi meegenomen. (30Gb is waarschijnlijk ook al genoeg)
Goedkoop is natuurlijk wel een vereiste.
Maar waar het mij nu om gaat is de snelheid.

Ik wil graag wel dicht bij die 4Mbit kunnen downloaden voor filmpjes op youtube e.d vlot te kunnen bekijken. Dus daarom mijn vraag of die 644meter tot de centrale daar iets over zegt.

Wat zijn de gemiddelde snelheden van jullie met downloaden t.o.v. de afstand tot de centrale?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

blork schreef:Ik wil graag wel dicht bij die 4Mbit kunnen downloaden voor filmpjes op youtube e.d vlot te kunnen bekijken. Dus daarom mijn vraag of die 644meter tot de centrale daar iets over zegt.


Jij gaat op 644 meter zonder problemen de volle capaciteit van je lijn kunnen gebruiken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

ljd schreef:Pff waarom moet je veel downloaden om bij dommel te zitten? het is ook goedkoop


Ja, maar EDPNet is net iets goedkoper als je geen nood hebt aan het grote datavolume. Het scheelt niet veel, alle beetjes tellen ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
blork
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:17
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

maar bij dommel kun je ook telefonie nemen, wat ik ook ga doen, en dat is wel erg cheap allemaal
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

En op mediumband kan je nog perfect internetten. Enkel downloaden is dan niet meer mogelijk (alhoewel... voor geen te grote bestanden nog altijd te doen). Da's wat anders dan de smallband van Telenet waarbij dat gelijk staat aan geen internet meer als je limiet op is.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

DarthDavy schreef:En op mediumband kan je nog perfect internetten. Enkel downloaden is dan niet meer mogelijk (alhoewel... voor geen te grote bestanden nog altijd te doen).
Gij zijt rotverwend zeker? Zelfs met 512 kbit kunt ge op een nachtje een DVD van 5 GB binnenhalen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

meon schreef:
DarthDavy schreef:En op mediumband kan je nog perfect internetten. Enkel downloaden is dan niet meer mogelijk (alhoewel... voor geen te grote bestanden nog altijd te doen).
Gij zijt rotverwend zeker? Zelfs met 512 kbit kunt ge op een nachtje een DVD van 5 GB binnenhalen.


Dan moet de nacht toch wreed lang duren :eek: . Aan 64k/s (maximaal theoretische snelheid met 512kbit/s) duurt het ongeveer 23 uurtjes om een DVD van 5GB binnen te halen.

Maar dat klopt, we zijn inderdaad verwend .... mensen hebben geen geduld meer. Ikzelf surf aan 2,2Mbit/s en dat gaat perfect. Een DVD'tje is binnen op 1 nacht, wat moet ge nog meer hebben ?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Whoopsiedoodle! Idd, geen DVD van 5 GB, maar wel makkelijk een paar afleveringen van een amerikaanse serie of zo :)
Macdude
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 apr 2007, 16:04

Awel jullie hadden nog iets te goed van mij zodra mijn Dommel geactiveerd was zou ik de speedtest resultaten eens posten.

Tis zover sinds vandaag eindelijk Dommel (vond het wel lang duren eigelijk: 3 weken op BGC wachten en dan nog eens een dikke 10 dagen op Dommel)

Net de speedtest gedaan. (voor degene die het vergeten waren ik zit op 4800 meter van een centrale)

Download
3410 kbps or 427Kb/sec
Upload
330 kbps or 41Kb/sec

Da zijn cijfers waar ik wreed content mee ben :lol: :lol:
Over stabiliteit kan ik nog nie veel vertellen want het staat hier nog maar een half uurke op.

Zo nu eens rap die gasten van telenet bellen dat ze mij mogen afsluiten :twisted: :twisted:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

blork schreef:veel downloaden is mooi meegenomen. (30Gb is waarschijnlijk ook al genoeg)
Goedkoop is natuurlijk wel een vereiste.
Maar waar het mij nu om gaat is de snelheid.

Ik wil graag wel dicht bij die 4Mbit kunnen downloaden voor filmpjes op youtube e.d vlot te kunnen bekijken. Dus daarom mijn vraag of die 644meter tot de centrale daar iets over zegt.

Wat zijn de gemiddelde snelheden van jullie met downloaden t.o.v. de afstand tot de centrale?

hehe geen probleem hoor:
Afbeelding
Ik zit zelf op 3.8km van de centrale en haal nog goed 410-420kbyte down . . . waarschijnlijk kan ik er nog meer uithalen mocht ik mijn modem op het eerste contactdoosje aansluiten (maakt nu een ferme omweg naar mijn kamer op het eerste :D).
Onder de Km moet je je helemaal geen zorgen maken, behalve dan over de binnenbekabeling in je huis dan natuurlijk.

PS, je komt van NL naar hier, en je klinkt zo kalm over de primitieve limieten die we hier nog "genieten" ?

Macdude schreef:
Da zijn cijfers waar ik wreed content mee ben :lol: :lol:
Over stabiliteit kan ik nog nie veel vertellen want het staat hier nog maar een half uurke op.

Eens een lijntestje vragen he, dan weet ge meteen veel meer ;)
Oh ja, welkom in de Dommel familie :beerchug:
blork
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:17
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

Ik ga zaterdag langs de belgacom winkel om een discoveryline abbo te bestellen. Zodra dat geregeld is bestel ik meteen een netconnect abbo bij Dommel.

Is er een manier om de binnenbekabeling te testen? Of is dat niet nodig?
Moet ik gewoon afwachten wat een speedtest in de toekomst voor resultaten geeft? Wat zijn snelheden die haalbaar zouden moeten zijn?

Macdude schreef:PS, je komt van NL naar hier, en je klinkt zo kalm over de primitieve limieten die we hier nog "genieten" ?


Ik ben al een tijdje aan het rondkijken, en ik ben het inmiddels al gewoon. We hebben nu thuis ook maar een hele lichte verbinding, 1,5 Mbit, dus eigenlijk ga ik er op vooruit! Maarja, die downloadlimiet is natuurlijk wel jammer, maar gelukkig is het bij Dommel goed geregeld.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

blork schreef:Is er een manier om de binnenbekabeling te testen? Of is dat niet nodig?

Bestaat, maar meestal wacht je beter gewoon af, want dat moet je zelf betalen dat uitmeten.
In de meeste gevallen is het trouwens niet nodig, tenzij je in een zeer oud, of slecht onderhouden huis gaat wonen waar de binnen bekabeling lang niet meer vernieuwd is.

blork schreef:Moet ik gewoon afwachten wat een speedtest in de toekomst voor resultaten geeft?

Zou ik doen. Mocht het onder de verwachtingen zijn kun je dan alsnog beginnen nakijken waar het probleem zou zijn.
+ eenmaal het ADSl signaal geactiveerd kan je een lijntest aanvragen bij Dommel, dan weet je al beter waar je aan toe bent.

blork schreef: Wat zijn snelheden die haalbaar zouden moeten zijn?

Tja 100% haal je nooit he, bij de meeste technologieën (ook kabel), maar 400-450 kilobYte zou je wel moeten halen, misschien meer.
(heb er geen zicht op aangezien ik zelf veel verder woon)
Als eens naar de speedtests hier kijkt: http://www.userbase.be/speedtest/db_las ... rovider=29
Zou ik zeggen dat de meeste iets van een 85% uit hun lijn halen, wat dus overeenkomt met 400-430kbyte.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

blork schreef:Ik ga zaterdag langs de belgacom winkel om een discoveryline abbo te bestellen. Zodra dat geregeld is bestel ik meteen een netconnect abbo bij Dommel.

Is er een manier om de binnenbekabeling te testen? Of is dat niet nodig?
Moet ik gewoon afwachten wat een speedtest in de toekomst voor resultaten geeft? Wat zijn snelheden die haalbaar zouden moeten zijn?

Macdude schreef:PS, je komt van NL naar hier, en je klinkt zo kalm over de primitieve limieten die we hier nog "genieten" ?


Ik ben al een tijdje aan het rondkijken, en ik ben het inmiddels al gewoon. We hebben nu thuis ook maar een hele lichte verbinding, 1,5 Mbit, dus eigenlijk ga ik er op vooruit! Maarja, die downloadlimiet is natuurlijk wel jammer, maar gelukkig is het bij Dommel goed geregeld.


Je moet 24 uur wachten nadat je discovery lijn actief is
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Oh ja, nog vergeten, Belgacom is bezig met het uitrollen van VDSL2, ze willen tegen begin 2008 60-65% dekking bieden, En Dommel zal vanaf dan ook VDSL2 kunnen bieden, wat theoretisch sneller is dan ADSL2+ (hangt er van af wat de monopolist ons wil geven he).
blork
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:17
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

ljd schreef:Je moet 24 uur wachten nadat je discovery lijn actief is


Ja, dat weet ik. Nou ben ik alleen benieuwd hoe lang het duurt voordat die discoveryline actief is.
(Ik zie net dat de installatiekosten 135 euro zijn.... damn...)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”