Windows server 2003!!

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Hallo
Weet er iemand of het mogelijk is om van Windows 2000Pro een upgrade te doen naar Windows server 2003??
Ik heb me al suf gezocht (of nog niet goed genoeg) bij MS maar vind niks.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ik vrees ervoor, ik zie alleen mogelijkheden op 200 server te updaten naar 2003 server
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Toen ik de w2k3 server cd in de windows 2000 pro-pc stak vroeg em toch om te upgraden ... ik ben wel niet zeker wat die 'upgrade' dan inhoudt, ik heb niet verder gedaan ...
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik denk dat dit niks word, je kan van een client versie wel geen server maken. Van server naar server geen prob, en ik denk in het geval dat Meon aankaart dat alleen IIS5 naar IIS 6 word geupgraded, dus dat alleen de servermogelijkheden in Win2K worden verbeterd.
Maar een volwaardige serverversie van Win2K naar Server 2003 maken zal wel iets teveel gevraagd zijn. :cry:
In ieder geval bedankt voor de reacties :lol:
Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Eigelijk zou ik niet weten waarom dat niet zou gaan ... windows 2000 -> XP gaat toch ook zonder problemen? En xp heeft ook al wat 'server'-trekjes ...

//Edit:
Toch eventjes gevraagd:
meon zegt:
kunt ge van w2k pro -> w2k3 server upgraden?
Maverick zegt:
nee

Hij zegt wel dat indien het in dezelfde taal is het evt wél zou kunnen ...
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

meon schreef:Eigelijk zou ik niet weten waarom dat niet zou gaan ... windows 2000 -> XP gaat toch ook zonder problemen? En xp heeft ook al wat 'server'-trekjes ...

//Edit:
Toch eventjes gevraagd:
meon zegt:
kunt ge van w2k pro -> w2k3 server upgraden?
Maverick zegt:
nee

Hij zegt wel dat indien het in dezelfde taal is het evt wél zou kunnen ...

Meon, een "upgrade" zal nooit lukken ... misschien dat hij een aantal user accounts migreert, maar een Windows Server is zeker geen Desktop/Home operating systeem hé ...

En dat 2k naar XP wel gaat heeft daar helemaal niks mee te maken ... er zit hemelsbreed verschil tussen een Desktop OS én een Server OS.
XP heeft helemaal géén servertrekjes trouwens ? Wat bedoel je daar eigenlijk mee ?

De reden waarom je waarschijnlijk op de MS site niets terugvind van een upgrade van 2kPro naar 2k3 server is omdat zij er waarschijnlijk niet aan zullen gedacht hebben waarom iemand dat zou doen ?

Anyway ... installeer een fresh copy, maar waarom zou je op je PC 2k3 server zetten (heb 'm reeds getest, nog veel bugs in hoor ... )

Grtz Siske
MCP / MCSA
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Het zou wel gemakkelijk zijn hoor moest dit lukken. Want nu moet je van vooraf aan beginnen en hier kan wel aardig wat werk in kruipen. Vb het overzetten van de active directory zou al een hele stap zijn. Dan moet je dat toch al niet meer doen he.

Maar ik vrees dat dit de zaak te ingewikkeld zou maken. Kwestie van foutjes te vermijden. Ik vind trouwens 2k ook gemakkelijker in omgang dan 2k3. Die bugs... dat weet ik niet, ik heb er maar 20 minuutjes mee gespeeld en dan terug geformatteerd :wink:

Cheers
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

van 2k server edition kan je wel upgraden naar 2k3, maar van 2k pro (desktop) kan het volgens mij niet, hiervan vind ik ook niets trug op de ms site, van de 2k server naar 2k3 wel
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ahzo, verkeerd gelezen precies :oops: Kwas precies nog nie goed wakker. Bij deze is de post dan rechtgezet.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”