Ik merk dat mijn snelheid bij het binnenhalen van headers bij Giganews gelimiteerd is tot zo'n 280KBps.
Dus kijk ik effe op de speedtest hier: 2216 kbps or 277 KB/sec
Mijn lijntje is een 4Mbit en normaal haal ik ook zonder enige problemen 400KBps. Nooit lijnstoringen o.i.d. gehad.
De snelheidsgrafiek van mijn NetGrid toont ook een verdacht vlakke toplijn, alsof het daar echt afgeknepen wordt.
Heeft nog iemand (ik zit in regio Hasselt) dit probleem?
edit: nee ik zit niet op mediumband
Moomin
Snelheid gecapt op 2Mbit?
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
leest er dan niemand eerst de sticky???
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13635
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13635
Om alle gebruikers een eerlijke kans te geven om tegen hoge snelheden van onze nieuwsgroepen te downloaden, zijn er enkele beperkingen van kracht:
1) een dynamische limiet van 2-12 gelijktijdige verbindingen afhankelijk van de belasting;
2) een downloadlimiet tussen 0.5 mbps en 3 mbps afhankelijk van de belasting en
3) de verplichting om ingelogd te zijn via broadband om te kunnen downloaden van onze newsservers.
ReLoad schreef:leest er dan niemand eerst de sticky???
leest er dan niemand zijn post:
Dus kijk ik effe op de speedtest hier: 2216 kbps or 277 KB/sec
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
hellsnake schreef:ReLoad schreef:leest er dan niemand eerst de sticky???
leest er dan niemand zijn post:Dus kijk ik effe op de speedtest hier: 2216 kbps or 277 KB/sec
oeps you got me
te snel gelezen, was het effe gewoon dat ze elke week vroegen over de news server snelheid.
kzou mailtje sture naar dommel, dan weet je zeker wat er aan de hand is
ReLoad schreef:...
kzou mailtje sture naar dommel, dan weet je zeker wat er aan de hand is
assuss schreef:Ik heb eweka als newsreader. Sinds gisteren is mijn download nog slechts 147 kb/sec ipv 418 kb/sec voorheen. Reeds een mail gedaan naar dommel, doch nog geen antwoord op gekregen.
en nogmaals, beter lezen
'k had beter gezwegen over Giganews. Ik heb namelijk een apart abonnement daar en haalde dit als voorbeeld aan omdat ik daar altijd hoge snelheden mee haal. Heeft dus niks met Dommel news server te maken.
Het probleem is dus niet met news maar ALLE traffiek. Mijn verbinding is plots blijkbaar in snelheid serieus gedaald.
Zal es een mailtje naar helpdesk sturen.
Moomin
Het probleem is dus niet met news maar ALLE traffiek. Mijn verbinding is plots blijkbaar in snelheid serieus gedaald.
Zal es een mailtje naar helpdesk sturen.
Moomin
Juist een speedtest gedaan. Resultaat is voor download max. 143 kb/sec daar waar het voor woensdagmorgen steeds stabiel 418 kbs/sec was. Blijkbaar is de snelheid van de lijn (niet enkel naar nieuwsgroepen) serieus gedaald. Tot nu toe nog geen antwoord ontvangen van dommel op mijn mail voor dit probleem aan te kaarten (reeds meer dan 28 uren weg).
- Coolrunner
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3411 kbit/s or 426 kbyte/s
- Upload speed : 275 kbit/s or 34 kbyte/s
Fri Jul 6 2007 at 14:21:04 UTC+0200
regio Houthalen
- Download speed : 3411 kbit/s or 426 kbyte/s
- Upload speed : 275 kbit/s or 34 kbyte/s
Fri Jul 6 2007 at 14:21:04 UTC+0200
regio Houthalen
It ain`t what you say but the way you say it !
Bon, mijn modem logs eens uitgepluisd. Blijkt dat ik op een 2,5Mbit profiel zit. Geen idee waarom mijn profiel zonder mijn medeweten plots verlaagd is. Modem reset en herinloggen helpt niks, het probleem ligt bij Dommel. Mailtje naar helpdesk is buiten, ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.
Moomin
Moomin
ljd schreef:Al het verkeer van nieuwsgroupen zal via die server gaan, dat denk ik dan toch.
Nee, dat denk je verkeerd. Enkel als je nieuws van de Dommel server wil halen gaat het via hun server. Als je een abo hebt bij Giganews maak je rechtstreeks connectie met de Giganews server. Je hebt dan geen last met beperkte snelheid per thread of beperking in aantal threads. Kost je natuurlijk wel een extra abonnementsgeld per maand. Zie www.giganews.com.
Moomin
Toch maar naar de helpdesk gebeld van Dommel daar ik geen antwoord kreeg op mijn mail. Bij kontrole blijkt dat er waarschijnlijk iets mis is met de lijn. Belgacom zou een technieker sturen volgende week. Dus afwachten of dit de oplossing zal zijn ??
-
- Premium Member
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
assuss schreef:Toch maar naar de helpdesk gebeld van Dommel daar ik geen antwoord kreeg op mijn mail. Bij kontrole blijkt dat er waarschijnlijk iets mis is met de lijn. Belgacom zou een technieker sturen volgende week. Dus afwachten of dit de oplossing zal zijn ??
na anderhalfuur geen mailtje terug? Ja, dat is veel te lang he.
t-town schreef:assuss schreef:Toch maar naar de helpdesk gebeld van Dommel daar ik geen antwoord kreeg op mijn mail. Bij kontrole blijkt dat er waarschijnlijk iets mis is met de lijn. Belgacom zou een technieker sturen volgende week. Dus afwachten of dit de oplossing zal zijn ??
na anderhalfuur geen mailtje terug? Ja, dat is veel te lang he.
In principe wel! Waarom word het probleem dan zo snel opgelost door de telefoon en niet door een email .
Mijn mail was trouwens reeds meer dan 32 uren onderweg ipv anderhalfuur. Telefonisch was het probleem binnen de 3 minuten gekent en was er een ticket gemaakt voor bijstand van Belgacom. Ik heb trouwens een ander support-ticket number gekregen dan die van mijn mail.
Waarom telefonisch wel zeer goede ondersteuning en gazat dit niet voor een mail ???
Waarom telefonisch wel zeer goede ondersteuning en gazat dit niet voor een mail ???
Probleem nog altijd niet opgelost. 250K is wel langzaam he
Op welk nummer bellen jullie als je naar Dommel helpdesk belt?
Het probleem lijkt beperkt tot regio Hasselt, Diepenbeek en zo, verder in Limburg geen problemen. Waarschijnlijk Belgacom weer.
Moomin
Op welk nummer bellen jullie als je naar Dommel helpdesk belt?
Het probleem lijkt beperkt tot regio Hasselt, Diepenbeek en zo, verder in Limburg geen problemen. Waarschijnlijk Belgacom weer.
Moomin
kantoor (klanten)
schedom nv
steenweg 19/01
3590 diepenbeek
belgië
telefoon + fax =
+32 70 224305 (werkdagen 09u - 18u)
+32 903 42 714 (buiten kantooruren 24/7)
mail = [email protected]
schedom nv
steenweg 19/01
3590 diepenbeek
belgië
telefoon + fax =
+32 70 224305 (werkdagen 09u - 18u)
+32 903 42 714 (buiten kantooruren 24/7)
mail = [email protected]