probs met ping
Hey, ik heb hier een probleem en niemand weet antwoord...
(misschien jullie)
Ik ben klant bij wanadoo adls up, ik mag 15 gig downloaden en vorige maand heb ik die overschreden...
Tja het was de eerste keer dat ze dat controleerden want normaal heb ik +-25 gig
maarja... dus moest ik wachten op de volgende maand om terug op "full" speed te spelen op 't net.
ondertussen is de pc een paar gecrasht en ben ik van m'n xp terug naar win2000 prof gegaan.
nu komt het.
Ik speel dus wedstrijd op internet mohaa...
voor deftig wars te spelen heb je een goede connectie nodig(uw ping)
meestal had ik tussen de 35 en de 50...
als ik nu in de dag speel is het goed, maar zijn grote schommelingen, 's avond sheb ik een ping van 150 à 200 (zo kan je niet deftig spelen...)
Antwoord van wanadoo is--> normaal heb van de 1ste mijn normale snelheid terug, maar omdat ze aan de lijn aant werken zijn ivm die 3Mb zou ik maarop 3/4 van mijn snelheid zitten...(maar die hebben mij al zoveel wijsgemaakt!? ik weet het zelf nietmeer...
Mijn snelheid nu is Your current download speed:
838kbit/s
or
105kbyte/s
Dees heb ik 's avonds ook, soms iets minder...
ik weet niet of dat normaal is
waaraan ligt het nu dat ik een slechte ping heb ... heeft er hier iemand een voorstel...
ThX
(misschien jullie)
Ik ben klant bij wanadoo adls up, ik mag 15 gig downloaden en vorige maand heb ik die overschreden...
Tja het was de eerste keer dat ze dat controleerden want normaal heb ik +-25 gig
maarja... dus moest ik wachten op de volgende maand om terug op "full" speed te spelen op 't net.
ondertussen is de pc een paar gecrasht en ben ik van m'n xp terug naar win2000 prof gegaan.
nu komt het.
Ik speel dus wedstrijd op internet mohaa...
voor deftig wars te spelen heb je een goede connectie nodig(uw ping)
meestal had ik tussen de 35 en de 50...
als ik nu in de dag speel is het goed, maar zijn grote schommelingen, 's avond sheb ik een ping van 150 à 200 (zo kan je niet deftig spelen...)
Antwoord van wanadoo is--> normaal heb van de 1ste mijn normale snelheid terug, maar omdat ze aan de lijn aant werken zijn ivm die 3Mb zou ik maarop 3/4 van mijn snelheid zitten...(maar die hebben mij al zoveel wijsgemaakt!? ik weet het zelf nietmeer...
Mijn snelheid nu is Your current download speed:
838kbit/s
or
105kbyte/s
Dees heb ik 's avonds ook, soms iets minder...
ik weet niet of dat normaal is
waaraan ligt het nu dat ik een slechte ping heb ... heeft er hier iemand een voorstel...
ThX
-
- Administrator
- Contacteer:
Ik heb zijn post al tegengekomen in een ander (minder goed ) forum, ik ga nu zijn volledige post van daar quoten
probeer eens een upload test te doen miszchien ligt het hieraan.
welke modem heb je, probeer anders eens de niewuste drivers (of degene die je op XP gebruikte)[/quote]
bmweke schreef:Hey,
ik speel al 2 jaar Mohaa, en heb nog nooit problemen gehad...
Ik heb -een 1800xp
-512 DDR
-G-force 2 400mx(deze week ga ik nog een g-force 4 halen)
-wanadoo adsl
-SMC router
Nu 3 weken geleden heeft mn XP een paar keer gecrasht...
Hierna heb ik besloten om terug windows 2000 te installeren.
ipv een norton firewall, heb ik nu een blackICE...
Alles marcheert terug.Alleen zat ik toen over mn download capaciteit en heb ik maar 128kbps ipv 750kbps... dus normaal dat ik niet snel ben voor online te spelen.
Maar...
Mijn abbonement is ge-reset dus terug op volle snelheid...
Nu vraag ik aan de mensen die echt iets van een computer kenne
(ik al ni )voor een paar voorstellen te doen...
Hieraan had ik al gedacht:
* Mijn videokaart heeft niet z'n originele driver...
Maar 1 van N-vidia voor win2000(normaal de juiste)
(Alhoewel hij soms zelfs een DviX niet aankan???)
*Mijn router is niet juist afgesteld
(maar ervoor werkte hij en ik ben niet aan de instellingen geweest???)
*Die blackICE houdt teveel tegen
(maar zelfs als ik hem afzet, is het nog hetzelfde)
*heb ik een verlies op mn connectie...
*is mijn connectie nog altijd niet inorde
(alhoewel mn abonnement ge-reset is...)
Het probleem is dat ik WA ben en vaste speler, dus maw ik zou zo snelmogelijk terug 'moeten' kunnen spelen...
Bedankt alvast en sorry voor de lange post...
probeer eens een upload test te doen miszchien ligt het hieraan.
welke modem heb je, probeer anders eens de niewuste drivers (of degene die je op XP gebruikte)[/quote]
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 102.3 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 12.6 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 301.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 63.0 ms
Your current download speed:
767kbit/s
or
96kbyte/s
mijn modem is een alcatel speed touch home
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 102.3 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 12.6 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 301.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 63.0 ms
767kbit/s
or
96kbyte/s
mijn modem is een alcatel speed touch home
-
- Elite Poster
- Contacteer:
bmweke,
deze downloadsnelheden en uploadsnelheden zijn gemiddeld gezien goed en dus correct:
Je zit dus nog steeds op 1.1Mbit/s:
jouw dl snelheid: 105Kbyte/s (max. 128Kbyte/s)
jouw ul snelheid: 12.6Kbyte/s (max. 16Kbyte/s)
Die ping snelheid heeft héél veel te maken met je afstand tot de centrale en eventuele storingen op je lijn. Indien je dus vrij dicht bij de centrale zit, dan zou je ongveer een gemiddelde ping van 30ms of lager moeten hebben. Indien je er ver van zit, zijn enkele 100ms niet uitgesloten.
Nuja, je hebt een ping gehad van +- 30 en nu heb je één van +- 100, ik zou zeggen:
deze downloadsnelheden en uploadsnelheden zijn gemiddeld gezien goed en dus correct:
Je zit dus nog steeds op 1.1Mbit/s:
jouw dl snelheid: 105Kbyte/s (max. 128Kbyte/s)
jouw ul snelheid: 12.6Kbyte/s (max. 16Kbyte/s)
Die ping snelheid heeft héél veel te maken met je afstand tot de centrale en eventuele storingen op je lijn. Indien je dus vrij dicht bij de centrale zit, dan zou je ongveer een gemiddelde ping van 30ms of lager moeten hebben. Indien je er ver van zit, zijn enkele 100ms niet uitgesloten.
Nuja, je hebt een ping gehad van +- 30 en nu heb je één van +- 100, ik zou zeggen:
- Controleer de drivers die je gebruikt hebt: http://www.turboline.be/download/Enternet15b.zip
- Kijk je internet configuratie van Internet Explorer eens na: time-out settings enzo: http://www.turboline.be/support/supptmp ... w+snelheid
- Maak GEEN gebruik van de proxyserver van Skynet, vertraagt merkelijk het surfen.
- Maak je gebruik van een Firewall: NIS2002, McAffee, ZoneAlarm Pro, BlackIce.. die permanent je verbinding monitoren? Wel dan gaat hier ook al wat snelheid verloren. Je kan maybe je snelheid eens laten testen op de site van onze forumpartner: http://www.adslbox.be
- Indien al het vorige geen soelaas brengt: bel 0800/22 800 en vraag de adsl technici of ze je lijn eens willen uitmeten, het kan zijn dat je snelheid omlaag gaat ten gevolge van storingen op je lijn.
Hoop dat je je ping omlaag krijgt, laat ons van tijd tot tijd iets weten.
I love it when a plan comes together!
maar ik heb adsl al een jaar en half en nooit problemen gehad,
en nu ineens heb ik storingen tot en met
343kbit/s
or
43kbyte/s
ze zijn voor mijn nummer (016), upgrade aant doen naar 3.3 Mb
zou dat er iets mee te maken kunnen hemme...
Als dat zo blijft ga ik toch naar telenet!
en nu ineens heb ik storingen tot en met
343kbit/s
or
43kbyte/s
ze zijn voor mijn nummer (016), upgrade aant doen naar 3.3 Mb
zou dat er iets mee te maken kunnen hemme...
Als dat zo blijft ga ik toch naar telenet!
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Als je altijd goede snelheid gehad hebt en je hebt aan je config niks gewijzigd dan is het bijna met zekerheid te wijten aan je telefoonlijn of verder.
Het kan zijn dat er in jouw regio enkele neveneffecten zijn aan het upgraden naar 3.3Mbit/s normaal moeten ze enkel wat waarden aanpassen in de DSLAM, maar het kan zijn dat er een storing is in de centrale ofzo, of op je lijn. De snelheidstesten op adslbox.be zijn de momenteel server gevoeling wat inhoud dat wanneer de server instabiel is de waarden niet steeds correct zijn, daarom best even controleren met speedtests.nl of dslreports.com.
In de meeste gevallen weten de mensen aan de helpdesk niet of er storingen zijn, of ze willen het niet opzoeken, heb dat al meegemaakt , soit, ik zou zeggen, ofwel wacht je af tot wanneer de upgrades in jouw regio afgewerkt zijn, en jouw lijn op 3.3Mbit/s staat ofwel contacteer je de technici van Belgacom ADSL eens om je lijn uit te meten. Ik denk dat je bij wannadoo daar weinig info zal over vinden of krijgen, jouw probleem denk ik is Belgacom-related.
Het kan zijn dat er in jouw regio enkele neveneffecten zijn aan het upgraden naar 3.3Mbit/s normaal moeten ze enkel wat waarden aanpassen in de DSLAM, maar het kan zijn dat er een storing is in de centrale ofzo, of op je lijn. De snelheidstesten op adslbox.be zijn de momenteel server gevoeling wat inhoud dat wanneer de server instabiel is de waarden niet steeds correct zijn, daarom best even controleren met speedtests.nl of dslreports.com.
In de meeste gevallen weten de mensen aan de helpdesk niet of er storingen zijn, of ze willen het niet opzoeken, heb dat al meegemaakt , soit, ik zou zeggen, ofwel wacht je af tot wanneer de upgrades in jouw regio afgewerkt zijn, en jouw lijn op 3.3Mbit/s staat ofwel contacteer je de technici van Belgacom ADSL eens om je lijn uit te meten. Ik denk dat je bij wannadoo daar weinig info zal over vinden of krijgen, jouw probleem denk ik is Belgacom-related.
>>ok, nu<<
Na alles zelf uit hun neus hemme gehaald(wanadoo) heb ik het volgende vernomen...
Want zelf zeggen die toch niks...
Dus eerst kreeg ik een mail dat ik bijna aan downl cap. zat...
Ok ben een maand thuis door m'n knie, dus de filmkes kwamen mooi binnen...
Dus ik neem aan dat als je na 6 dagen 15 gig hebt, dat die manne zeggen, doe nu maar ff verede op smallband
Maar dan weet nietmand te zeggen wanneer ik mijn 'full speed' terug krijg.
--> de 6de
-->nee nee, de 1ste...
-> nee de 28ste op de dag van de facturatie.
Na 5,6 keer bellen was het dan toch de 1ste (eig.logisch maarja???)
Nu heb ik zogezegt volle snelheid, de ene keer 100%
de andere keer nog geen 40%...
Nu eb ik gevonden ergens vanachter int engels op een site van wanadoo in klein letterkes dat ze aant werken zijn aan de server voor een upgrade naar 3.3Mb ofzoiets...
We would like to inform you of the following necessary interventions on the ADSL network :
Changes on the profiles for GO-/PLUS-/PRO-/OFFICE-/PREMIUM-customers in following regions:
Zones : 02, 03, 011, 012, 013, 014, 015, 016, 065, 068, 069, 089
These interventions will take place between 00h00 and 08h00. Service interruption will be limited to a few seconds per customer.
Ik bel terug naar wanadoo en vraag ofdat ik door deze werken, veel last zou kunne hebben op de constantheid van de connectiesnelheid...
"Jaja zeker, zolang ze er aan werken(heel de week dus) gaat de snelheid in 'golven'..."
Voorwat kunne die kiekens dat ni int begin van de week zeggen als ik voor mijn probleem bel en uitleg vraag...
Ik peins dat die meer patience spelen dan wat anders
Alé, ik zal volgende week is laten weten hoe het is afgelopen...
Kan iemand mij soms vertellen wat ik mag verwachten na die upgrade.
( gaat dat een groot verschil zijn of maar voor de show)
Na alles zelf uit hun neus hemme gehaald(wanadoo) heb ik het volgende vernomen...
Want zelf zeggen die toch niks...
Dus eerst kreeg ik een mail dat ik bijna aan downl cap. zat...
Ok ben een maand thuis door m'n knie, dus de filmkes kwamen mooi binnen...
Dus ik neem aan dat als je na 6 dagen 15 gig hebt, dat die manne zeggen, doe nu maar ff verede op smallband
Maar dan weet nietmand te zeggen wanneer ik mijn 'full speed' terug krijg.
--> de 6de
-->nee nee, de 1ste...
-> nee de 28ste op de dag van de facturatie.
Na 5,6 keer bellen was het dan toch de 1ste (eig.logisch maarja???)
Nu heb ik zogezegt volle snelheid, de ene keer 100%
de andere keer nog geen 40%...
Nu eb ik gevonden ergens vanachter int engels op een site van wanadoo in klein letterkes dat ze aant werken zijn aan de server voor een upgrade naar 3.3Mb ofzoiets...
We would like to inform you of the following necessary interventions on the ADSL network :
Changes on the profiles for GO-/PLUS-/PRO-/OFFICE-/PREMIUM-customers in following regions:
Zones : 02, 03, 011, 012, 013, 014, 015, 016, 065, 068, 069, 089
These interventions will take place between 00h00 and 08h00. Service interruption will be limited to a few seconds per customer.
Ik bel terug naar wanadoo en vraag ofdat ik door deze werken, veel last zou kunne hebben op de constantheid van de connectiesnelheid...
"Jaja zeker, zolang ze er aan werken(heel de week dus) gaat de snelheid in 'golven'..."
Voorwat kunne die kiekens dat ni int begin van de week zeggen als ik voor mijn probleem bel en uitleg vraag...
Ik peins dat die meer patience spelen dan wat anders
Alé, ik zal volgende week is laten weten hoe het is afgelopen...
Kan iemand mij soms vertellen wat ik mag verwachten na die upgrade.
( gaat dat een groot verschil zijn of maar voor de show)
Eum oddity, ik heb naar belgacom gebeld en die madame wou er niks van weten...
Uw provider moet dat maar oplossen... daar kunne wij niks aan doen.
Goedenavond...klik...
Maar alé ik zal mijn woede nog een paar dagen inslikken
Zaterdag zou alles (alé die 3.3Mb) online moeten zijn...
Uw provider moet dat maar oplossen... daar kunne wij niks aan doen.
Goedenavond...klik...
Maar alé ik zal mijn woede nog een paar dagen inslikken
Zaterdag zou alles (alé die 3.3Mb) online moeten zijn...
-
- Elite Poster
- Contacteer:
bmweke,
adsl: is vrij constant als je dicht bij de centrale zit. Wanneer je ver van de centrale zit of op de maximum toegelaten afstand, wel dan kan je wel zo'n sinusoide van je snelheid verwachten.
Normaal zou jij geen last mogen hebben van de werken die bij Belgacom gebeuren dit zijn maar enkele waarden aanpassen in de DSLAM, doch kan er eventueel een probleem zijn in de centrale waardoor je snelheidsverlies hebt. Inderdaad is het zeer moeilijk daar info over te krijgen de meesten willen daar niks van weten bij Belgacom, je moet echt geluk hebben dat ge iemand hebt die wil meewerken.
Als Wannado nu nog hun netwerk-infrastructuur moeten aanpassen naar de 3.3Mbit/s, dan zijn ze daar ook wel laat mee, maar ze moeten dit doen, omdat anders hun grbuikers niet van de 3.3Mbit/s kunnen genieten die Belgacom aanbiedt. Maw het is Belgacom die de snelheid verhoogt, maar de ISP's moeten ook upgraden of er is geen snelheidsverhoging merkbaar. Bij Skynet is dit reeds weken (denk 2tal maand) geleden gebeurt. Trouwend de eigenlijke upgrade gebeurt wel door Belgacom, is dus weer grof dat ze u afwimpelen, maja.
Die 3.3Mbit/s is merkelijk sneller, alleen moet je er rekening meehouden, dat niet alle servers op het internet deze snelheid ondersteunen, de snelheid gaat steeds aan de hoogste gemeenschappelijke snelheid van 2 communicerende pc's, dus als je op een server surft die een tragere internet upload link heeft dan 3.3Mbit, wel dan zal je je max snelheid niet halen. Normaal zal je deze snelheid wel halen op de grote sites van Microsoft, Inten, Amd, ... en ook adslbox.be!
Het behalen van de maximumsnelheid van de 3.3Mbit/s is nog afhankelijker dan met 1.1Mbit/s van de afstand van de centrale. Zit je dicht wel dan zal je hier veel plezier aan beleven. Zit je op de verste toegestane afstand, wel dan zal maybe geen verschil merken, soms eens hogere pieken, maar geen constante snelheid waarschijnlijk. Maar aan jouw oorspronkelijke ping te zien, zat jij vrij goed, dus denk ik wel dat je de upgrade zal merken.
het zal dus afwachten worden voor jou, laat ons weten wat het wordt.
adsl: is vrij constant als je dicht bij de centrale zit. Wanneer je ver van de centrale zit of op de maximum toegelaten afstand, wel dan kan je wel zo'n sinusoide van je snelheid verwachten.
Normaal zou jij geen last mogen hebben van de werken die bij Belgacom gebeuren dit zijn maar enkele waarden aanpassen in de DSLAM, doch kan er eventueel een probleem zijn in de centrale waardoor je snelheidsverlies hebt. Inderdaad is het zeer moeilijk daar info over te krijgen de meesten willen daar niks van weten bij Belgacom, je moet echt geluk hebben dat ge iemand hebt die wil meewerken.
Als Wannado nu nog hun netwerk-infrastructuur moeten aanpassen naar de 3.3Mbit/s, dan zijn ze daar ook wel laat mee, maar ze moeten dit doen, omdat anders hun grbuikers niet van de 3.3Mbit/s kunnen genieten die Belgacom aanbiedt. Maw het is Belgacom die de snelheid verhoogt, maar de ISP's moeten ook upgraden of er is geen snelheidsverhoging merkbaar. Bij Skynet is dit reeds weken (denk 2tal maand) geleden gebeurt. Trouwend de eigenlijke upgrade gebeurt wel door Belgacom, is dus weer grof dat ze u afwimpelen, maja.
Die 3.3Mbit/s is merkelijk sneller, alleen moet je er rekening meehouden, dat niet alle servers op het internet deze snelheid ondersteunen, de snelheid gaat steeds aan de hoogste gemeenschappelijke snelheid van 2 communicerende pc's, dus als je op een server surft die een tragere internet upload link heeft dan 3.3Mbit, wel dan zal je je max snelheid niet halen. Normaal zal je deze snelheid wel halen op de grote sites van Microsoft, Inten, Amd, ... en ook adslbox.be!
Het behalen van de maximumsnelheid van de 3.3Mbit/s is nog afhankelijker dan met 1.1Mbit/s van de afstand van de centrale. Zit je dicht wel dan zal je hier veel plezier aan beleven. Zit je op de verste toegestane afstand, wel dan zal maybe geen verschil merken, soms eens hogere pieken, maar geen constante snelheid waarschijnlijk. Maar aan jouw oorspronkelijke ping te zien, zat jij vrij goed, dus denk ik wel dat je de upgrade zal merken.
het zal dus afwachten worden voor jou, laat ons weten wat het wordt.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Sorry als dit wat kortaf lijkt maar ik moet dringend door maar wou dit nog kwijt
1) Aan de speed tests te zien die je deed zit je blijkbaar weer op full speed (nog geen 3.3Mbit/s, daar zal je nog wat geduld voor moeten uitoefenen )
2) Die speed tests zijn ook niet altijd juist ! (staat ook duidelijk vermeld)
3) misschien door een toevallige samenloop van omstadigheden hebben de verschillende servers waarop je speelt wat problemen op dit moment en ligt het dus niet aan jou maar aan die servers. (overdag goede ping... s'avonds niet , typisch voor piekuren is ook dat sommige servers dan een lagere ping krijgen. Misschien is het serverpark waar de gameserver(s) staan wat veranderd waardoor deze ping verhoging wordt verklaard)
Om even terug te komen op wat The Oddity zei. Ik denk niet dat de afstand tot de centrale deze verschillen kan verklaren. Als je te ver zit krijg je gewoon geen sync (of valt hij regelmatig uit). Overdag haalt hij ongeveer pings van 50ms (een normale waarde), hierdoor wordt dus een eventueel verband met de afstand tot de centrale uitgesloten (zijn afstand tot de centrale zal s'nachts niet groter worden ).
1) Aan de speed tests te zien die je deed zit je blijkbaar weer op full speed (nog geen 3.3Mbit/s, daar zal je nog wat geduld voor moeten uitoefenen )
2) Die speed tests zijn ook niet altijd juist ! (staat ook duidelijk vermeld)
3) misschien door een toevallige samenloop van omstadigheden hebben de verschillende servers waarop je speelt wat problemen op dit moment en ligt het dus niet aan jou maar aan die servers. (overdag goede ping... s'avonds niet , typisch voor piekuren is ook dat sommige servers dan een lagere ping krijgen. Misschien is het serverpark waar de gameserver(s) staan wat veranderd waardoor deze ping verhoging wordt verklaard)
Om even terug te komen op wat The Oddity zei. Ik denk niet dat de afstand tot de centrale deze verschillen kan verklaren. Als je te ver zit krijg je gewoon geen sync (of valt hij regelmatig uit). Overdag haalt hij ongeveer pings van 50ms (een normale waarde), hierdoor wordt dus een eventueel verband met de afstand tot de centrale uitgesloten (zijn afstand tot de centrale zal s'nachts niet groter worden ).
NuKeM
-
- Elite Poster
- Contacteer:
NuKeM schreef:Om even terug te komen op wat The Oddity zei. Ik denk niet dat de afstand tot de centrale deze verschillen kan verklaren. Als je te ver zit krijg je gewoon geen sync (of valt hij regelmatig uit). Overdag haalt hij ongeveer pings van 50ms (een normale waarde), hierdoor wordt dus een eventueel verband met de afstand tot de centrale uitgesloten (zijn afstand tot de centrale zal s'nachts niet groter worden ).
Ik hoop dat ik me niet verkeerd heb uitgedrukt, de info over de afstand centrale was informatief betrekkende 3.3MBit/s
zie:
The Oddity schreef:Maar aan jouw oorspronkelijke ping te zien, zat jij vrij goed, dus denk ik wel dat je de upgrade zal merken.
Wat ik wel gezegd heb is, dat de hoge ping een gevolg kan zijn van storing op de lijn.
Soit alles te samen denk ik dat het voornamelijk gelegen is aan de werken bij Wannado en zal dat allemaal opgelost zijn, wanneer die achter de rug zijn.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Geen probleem Nukem. Just mentioning. Have Fun.
in ieder geval bedankt...
morgen is zogezegt de laatste dag...
Ook de laatste dag van mn ziekteverlof...
dus eigenlijk veel plezier heb ik er ook niet aan gehad...
maarja,...
ben benieuwd wat het weekend zegt
zal maandag iets laten weten.
Thx
morgen is zogezegt de laatste dag...
Ook de laatste dag van mn ziekteverlof...
dus eigenlijk veel plezier heb ik er ook niet aan gehad...
maarja,...
ben benieuwd wat het weekend zegt
zal maandag iets laten weten.
Thx
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
spellekes zuipen data dat het ni schoon is om aan te zien nu ja iedereen kent mijn mening wel over "games" dus daar ga ik niet over uitpakken ik heb ook een wanadoo up abonnement en ik kan alleen ma zeggen dat die goed getikt zijn nu zoude al twee ker per maand moeten betalen ?? ik heb hun eens goed mijn gedacht gezegd indien ze toch twee keer geld van mijn rekening afhalen blokeer ik ze so simpel is dat
Registered Linux user #286313
ik heb het dus nog altijd hé...
Maar in de dag kan ik dus spelen--> vanaf +- 20.00 niet meer (+-250ping)
en vanaf 21.30 begint mijn ping terug te minderen...
(dat heeft veel weg van piekuren als je het zo beziet...)
nu heb ik nog 2 vraagjes.-->
*Wat en alleen wat bepaalt je ping?
(je connectie?, als ik een slechte ping heb en ik meet ze uit is ze nog altijd rond de 100 kbyte...das toch normaal ni..?)
*-Hoe komt het dat ik in de dag een ping heb van +-50 en +-100 kbyte
-Hoe komt het dat ik rond 20.00 een ping heb van +-250 en +- 100kbyte
de downloadsnelheid is dezelfde, ni...???
Ik begin stillekes mijn geduld te verliezen...
ale op internet hé!..
ik bel naar adsl(wanadoo) leg alles nog is uit...
en dreig als het eind dees week nog is dat ik adsl niet meer moet hemmen en naar telenet ga, het ineens wel lukt....
oei dat kan toch niet, en al zo lang??
daar gaan we een dossier van maken..Uw lijn wordt zo snel mogelijk getest enzovoort....
Maar in de dag kan ik dus spelen--> vanaf +- 20.00 niet meer (+-250ping)
en vanaf 21.30 begint mijn ping terug te minderen...
(dat heeft veel weg van piekuren als je het zo beziet...)
nu heb ik nog 2 vraagjes.-->
*Wat en alleen wat bepaalt je ping?
(je connectie?, als ik een slechte ping heb en ik meet ze uit is ze nog altijd rond de 100 kbyte...das toch normaal ni..?)
*-Hoe komt het dat ik in de dag een ping heb van +-50 en +-100 kbyte
-Hoe komt het dat ik rond 20.00 een ping heb van +-250 en +- 100kbyte
de downloadsnelheid is dezelfde, ni...???
Ik begin stillekes mijn geduld te verliezen...
ale op internet hé!..
ik bel naar adsl(wanadoo) leg alles nog is uit...
en dreig als het eind dees week nog is dat ik adsl niet meer moet hemmen en naar telenet ga, het ineens wel lukt....
oei dat kan toch niet, en al zo lang??
daar gaan we een dossier van maken..Uw lijn wordt zo snel mogelijk getest enzovoort....
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Heb je al eens een traceroute gedaan om te zien waar (op welke hop) het evntuele probleem zit?
http://www.adslbox.be/ib_site/help/howtotrace.php
hier vind je info over hoe je dit moet doen.
Over pingen vind je hier wat meer info:
http://www.adslbox.be/ib_site/help/howtoping.php
http://www.adslbox.be/ib_site/help/howtotrace.php
hier vind je info over hoe je dit moet doen.
Over pingen vind je hier wat meer info:
http://www.adslbox.be/ib_site/help/howtoping.php
NuKeM
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar
52.2 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar
11.8 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar
130.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar
207.0 ms
zo'n ping heb ik dus ook als ik speel
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar
52.2 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar
11.8 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar
130.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar
207.0 ms
zo'n ping heb ik dus ook als ik speel
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm, naar ik dacht hangt je ping voornamelijk af verscheidene factoren.
maw het is dus idd gelegen aan waarsschijnlijk druk verkeer tijdens de piekuren. Je kan door te pingen zien waar de overbelasting zich voordoet, -zoals Nukem zegt-. Dit kan bij jouw isp zijn, maar eveneens bij een andere provider die samenwerkt met Wanadoo.
Dat juist op die tijdstippen kan ook tijdelijk het gevolg zijn van werken aan een netwerk-infrastructuur. Het netwerk werkt wel, kan data aan, maar bij overbelasting --> zware vertraging, dit omwille van werken upgrades vb. bij Wanadoo. FF duidelijk stellen dat dit niet omwille van de 3.3Mbit/s upgrade kan zijn van Belgacom!
tja overstappen naar Telenet, ik wil je echt niet ontmoedigen, maar geloof niet dat ze daar een betere ping hebben tijdens de piekuren. Hun ping zal wel maybe gemiddeld een beke lager zijn dan de adsl pings maar tijdens de piekuren, zal hun ping ook wel stijgen. Komt daarbij dat zij een geheel aantal internet applications niet kunnen runnen (oa. ook games) omwille van dat Telenet onder een bepaalde waarde alle poorten blocked. Das dus ook ni rozegeur en maneschijn eh. Soit dit terzijde.
Ik hoop dat ze je bij Wanadoo deftig helpen, laat ons weten als er meer uit de bus komt. Aan je ping kan je zien waar je probleem zich voordoet, als dit bij Wanadoo is, dan is er hoop, indien bij een grote ips zoals Level3 dan is er ook hoop, maarja je hebt weinig zicht wanneer het zal verbeteren eh.
- snelheid jouw internet-connectie
- snelheid en stabiliteit van ISP's netwerk
- snelheid en stabiliteit van de eindbestemming waarmee je communiceert
- verkeer dat overhetzelfde netwerk passeert
maw het is dus idd gelegen aan waarsschijnlijk druk verkeer tijdens de piekuren. Je kan door te pingen zien waar de overbelasting zich voordoet, -zoals Nukem zegt-. Dit kan bij jouw isp zijn, maar eveneens bij een andere provider die samenwerkt met Wanadoo.
Dat juist op die tijdstippen kan ook tijdelijk het gevolg zijn van werken aan een netwerk-infrastructuur. Het netwerk werkt wel, kan data aan, maar bij overbelasting --> zware vertraging, dit omwille van werken upgrades vb. bij Wanadoo. FF duidelijk stellen dat dit niet omwille van de 3.3Mbit/s upgrade kan zijn van Belgacom!
tja overstappen naar Telenet, ik wil je echt niet ontmoedigen, maar geloof niet dat ze daar een betere ping hebben tijdens de piekuren. Hun ping zal wel maybe gemiddeld een beke lager zijn dan de adsl pings maar tijdens de piekuren, zal hun ping ook wel stijgen. Komt daarbij dat zij een geheel aantal internet applications niet kunnen runnen (oa. ook games) omwille van dat Telenet onder een bepaalde waarde alle poorten blocked. Das dus ook ni rozegeur en maneschijn eh. Soit dit terzijde.
Ik hoop dat ze je bij Wanadoo deftig helpen, laat ons weten als er meer uit de bus komt. Aan je ping kan je zien waar je probleem zich voordoet, als dit bij Wanadoo is, dan is er hoop, indien bij een grote ips zoals Level3 dan is er ook hoop, maarja je hebt weinig zicht wanneer het zal verbeteren eh.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
bmweke,
niet om je jalours te maken enkel als feedback, post ik even de resultaten van mijn test:
hmm, maybe toch ernstige problemen bij Wanadoo?? Ken je iem. anders bij Wanadoo die gelijkaardige problemen kent?
niet om je jalours te maken enkel als feedback, post ik even de resultaten van mijn test:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Dec 9 2002 om 21:15:29 UTC+0100)
Download : 112.0 KByte/sec
Upload : 9.4 KByte/sec
Connection : 170.0 Conn/min
Ping test Nederland : 22.0 ms
hmm, maybe toch ernstige problemen bij Wanadoo?? Ken je iem. anders bij Wanadoo die gelijkaardige problemen kent?
ik snap niet alles wat je zegt...
maar telenet...
iedereen van mijn clan +- 20 man heeft telenet(behalve ik en een hollander)
die hebben aallemaal een ping van 45
het hoogste wat zij hemme is +- 80
maar das stukke beter als mijn...
en ik hoor van veel belgische clans dat ze allemaal telenet zijn, veel sneller voor games...
maarja, ik heb ook liever dat mijn ping terug normaal wordt hoor...
heb hier een modem van 7500fr dus, anders is die voor niks
maar telenet...
iedereen van mijn clan +- 20 man heeft telenet(behalve ik en een hollander)
die hebben aallemaal een ping van 45
het hoogste wat zij hemme is +- 80
maar das stukke beter als mijn...
en ik hoor van veel belgische clans dat ze allemaal telenet zijn, veel sneller voor games...
maarja, ik heb ook liever dat mijn ping terug normaal wordt hoor...
heb hier een modem van 7500fr dus, anders is die voor niks
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmmja,
kijk nu heb ik via een andere site (via adslbox.be link) een ping van 119ms ???? strange
Ja ik denk dat het toch problemen zijn bij Wanadoo ofwel heeft Wanadoo een slechte netwerk-infrastructuur die het lichtjes begeeft tijdens de piekuren.
Wat ik zeg over Telenet is dat Telenet ook zijn voor-en nadelen heeft. Maar komen laten we geen adsl vs telenet starten of we zijn zoet voor een tijdje.
het wordt tijd dat jij heel degelijke info krijgt omtrent dit probleem van Wanadoo!
Erik heeft ook wanadoo, zal hem eens vragen wat zijn ping results zijn tijdens die uren.
kijk nu heb ik via een andere site (via adslbox.be link) een ping van 119ms ???? strange
Ja ik denk dat het toch problemen zijn bij Wanadoo ofwel heeft Wanadoo een slechte netwerk-infrastructuur die het lichtjes begeeft tijdens de piekuren.
Wat ik zeg over Telenet is dat Telenet ook zijn voor-en nadelen heeft. Maar komen laten we geen adsl vs telenet starten of we zijn zoet voor een tijdje.
het wordt tijd dat jij heel degelijke info krijgt omtrent dit probleem van Wanadoo!
Erik heeft ook wanadoo, zal hem eens vragen wat zijn ping results zijn tijdens die uren.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
ADSL_BAS_GENT (zone 09)
ISP: Belgacom Skynet
Afstand tot de centrale: 1.5km
Modem: SPT USB modem
ISP: Belgacom Skynet
Afstand tot de centrale: 1.5km
Modem: SPT USB modem
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ja zoals het ernu uitziet, geeft dit de schijn weer dat het Wanadoo netwerk de belasting tijdens de piekuren niet aan kan en dus vertraging tot gevolg heeft. Dit kan zijn omwille van slecht netwerk of omwille van werken.
met zekerheid kan ik dat niet zeggen, heb totaal geen zicht op hun netwerk. Heb er eveneens geen ervaring mee. Dusja.
Ik denk echt dat je bij Wanadoo eens dient aan te kloppen!
Maybe een tranfer naar Skynet waard , beter netwerk, schijnbaar betere ping , ga eerlijk zijn, ik check dat ni altijd, ben ni zo nen gamer, maar vermoed dat hij tijdens de piekuren ook wel stijgt, maar toch zeker niet naar 250!!!!
met zekerheid kan ik dat niet zeggen, heb totaal geen zicht op hun netwerk. Heb er eveneens geen ervaring mee. Dusja.
Ik denk echt dat je bij Wanadoo eens dient aan te kloppen!
Maybe een tranfer naar Skynet waard , beter netwerk, schijnbaar betere ping , ga eerlijk zijn, ik check dat ni altijd, ben ni zo nen gamer, maar vermoed dat hij tijdens de piekuren ook wel stijgt, maar toch zeker niet naar 250!!!!
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Zoals je kan zien is Wanadoo blijkbaar niet de enigste die problemen heeft met netwerk. EDPNET heeft ook problemen. Zie post http://www.nosta.org/skynet/forum/viewt ... =1828#1828
Ik denk dat dit allemaal wel zal oplossen. De andere providers: Planet, Wanadoo, EDPNET, Eudsl, ... --- DENK IK ---- hebben gewoon te lang gewacht om hun netwerkinfrastructuur aan te passen aan de nieuwe snelheid en nu tijdens de upgrade heeft dat vervelende problemen tot gevolg.
Laat ons hopen voor de niet Skynet-klanten dat dit snel oplost.
Ik denk dat dit allemaal wel zal oplossen. De andere providers: Planet, Wanadoo, EDPNET, Eudsl, ... --- DENK IK ---- hebben gewoon te lang gewacht om hun netwerkinfrastructuur aan te passen aan de nieuwe snelheid en nu tijdens de upgrade heeft dat vervelende problemen tot gevolg.
Laat ons hopen voor de niet Skynet-klanten dat dit snel oplost.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
ik heb ook even die speedtest.nl gedaan:
Test 1
-------
Download 326.5KByte/sec
Upload 12.6KByte/sec
403.0 connections/min
ping vanuit nederland: 26ms
Test 2
-------
Download 216.9KByte/sec
Upload 12.6KByte/sec
493.0 connections/min
ping vanuit nederland: 22ms
Test 3
-------
Download 308.1KByte/sec
Upload 12.5KByte/sec
471.0 connections/min
ping vanuit nederland: 24ms
een traceroute van hier naar www.turboline.be geeft:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 15 ms 17 ms 17 ms 1.140-200-80.adsl.skynet.be [80.200.140.1]
3 19 ms 19 ms 18 ms 225.255-136-217.adsl-fix.skynet.be [217.136.255.225]
4 17 ms 16 ms 19 ms g0-1-0.intl2.02bnc.skynet.be [194.78.0.141]
5 18 ms 26 ms 16 ms pcbru1.car.belbone.be [194.78.255.30]
6 18 ms 16 ms 19 ms 213.181.58.129
7 19 ms 20 ms 23 ms core2-atm1-0-3.marais.brussels.belbone.net [195.13.0.130]
8 20 ms 18 ms 19 ms r-unknown.belbone.net [195.13.3.242]
9 19 ms 19 ms 19 ms www.turboline.be [195.13.14.245]
Nog wat achtergrond info: de hoogste piekwaarde die mijn router tot nu toe noteerde was 360KByte/s.
Test 1
-------
Download 326.5KByte/sec
Upload 12.6KByte/sec
403.0 connections/min
ping vanuit nederland: 26ms
Test 2
-------
Download 216.9KByte/sec
Upload 12.6KByte/sec
493.0 connections/min
ping vanuit nederland: 22ms
Test 3
-------
Download 308.1KByte/sec
Upload 12.5KByte/sec
471.0 connections/min
ping vanuit nederland: 24ms
een traceroute van hier naar www.turboline.be geeft:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 15 ms 17 ms 17 ms 1.140-200-80.adsl.skynet.be [80.200.140.1]
3 19 ms 19 ms 18 ms 225.255-136-217.adsl-fix.skynet.be [217.136.255.225]
4 17 ms 16 ms 19 ms g0-1-0.intl2.02bnc.skynet.be [194.78.0.141]
5 18 ms 26 ms 16 ms pcbru1.car.belbone.be [194.78.255.30]
6 18 ms 16 ms 19 ms 213.181.58.129
7 19 ms 20 ms 23 ms core2-atm1-0-3.marais.brussels.belbone.net [195.13.0.130]
8 20 ms 18 ms 19 ms r-unknown.belbone.net [195.13.3.242]
9 19 ms 19 ms 19 ms www.turboline.be [195.13.14.245]
Nog wat achtergrond info: de hoogste piekwaarde die mijn router tot nu toe noteerde was 360KByte/s.
NuKeM
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik blijf bij mijn standpunt.
Skynet-netwerk is reeds aangepast en kan grotere belasting aan. De andere providers zijn niet gevolgd of dan wel trager, wat nu leidt tot hoge pings ed.
Nukem zijn tests wijzen uit dat we een goede ping hebben, dat ik geen buitenbeentje ben.
Tja we doen het er niet om, maar het is wel positieve kritiek voor Skynet.
Skynet-netwerk is reeds aangepast en kan grotere belasting aan. De andere providers zijn niet gevolgd of dan wel trager, wat nu leidt tot hoge pings ed.
Nukem zijn tests wijzen uit dat we een goede ping hebben, dat ik geen buitenbeentje ben.
Tja we doen het er niet om, maar het is wel positieve kritiek voor Skynet.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Ja inderdaad... andere providers zullen nu misschien met een op de piekmomenten overbelast (of toch dicht ertegen) netwerk zitten door de 'plotse' overgang naar 3.3Mbit/s.
Aangezien ze waarschijnlijk het 'niet gaming*' verkeer op drukke momenten geen voorrang zullen verlenen in hun routers zal de gamer dus afgestrafd worden met een slechte ping.
Een traceroute zou dit metteen duidelijk maken (je zal dan bv bij de routers van de provider hogere ping waarden terugvinden)
* gaming verkeer = UDP-packets gericht naar poorten boven 1024 bvb
Aangezien ze waarschijnlijk het 'niet gaming*' verkeer op drukke momenten geen voorrang zullen verlenen in hun routers zal de gamer dus afgestrafd worden met een slechte ping.
Een traceroute zou dit metteen duidelijk maken (je zal dan bv bij de routers van de provider hogere ping waarden terugvinden)
* gaming verkeer = UDP-packets gericht naar poorten boven 1024 bvb
NuKeM
-
- Elite Poster
- Contacteer:
ik ben het bijna zeker dat het dit is, omwille van een aantal dingen die ik begin sept gehoord heb bij de vernieuwingen van netwerk skynet.
Spijtige zaak voor de niet-skynetters zou ik zeggen, maar langs de andere kant zou ik zeggen: als het dit is: dan zal dit ophouden wanneer de upgrades en het netwerk volledig is aangepast. Dat kan ni eeuwig duren dus.... (skynet d8 ik heeft 3weken netwerk-upgrades uitgevoerd over het ganse land)
Kan na de upgrades enkel beter zijn, in sommige gevallen
Spijtige zaak voor de niet-skynetters zou ik zeggen, maar langs de andere kant zou ik zeggen: als het dit is: dan zal dit ophouden wanneer de upgrades en het netwerk volledig is aangepast. Dat kan ni eeuwig duren dus.... (skynet d8 ik heeft 3weken netwerk-upgrades uitgevoerd over het ganse land)
Kan na de upgrades enkel beter zijn, in sommige gevallen
@the oddity,
Hoe kan je bepalen hoe ver je van centrale ligt?
en hoe kan men transferen oznder connectie verlies van één provider naar ander?
Jij weet precies veel van interne keuken?
mvg boswachter
Hoe kan je bepalen hoe ver je van centrale ligt?
en hoe kan men transferen oznder connectie verlies van één provider naar ander?
Jij weet precies veel van interne keuken?
mvg boswachter
-
- Elite Poster
- Contacteer:
hoe ik bepaald heb hoever ik van de centrale lig:
1 gevraagd wanneer ik drie jaar terug mijn adsl aanvroeg.
2 later wanneer er een x een technici hier langskwam: eens samen mijn lijn uitgemeten vanop zijn laptop (btw toffe kerel en toffe laptop, damm lol) zo ben ik te weten gekomen dat ik 1.5 lig, klopte wel niet helemaal met wat ik bij mijn adslaanvraag te horen kreeg. Maar blijkt dus nu zeker dat ik op 1.5 lig. (verschillende keren gemeten vanop laptop en daarna vanuit bgc en heeft nog es gebeld ) hebben dat tevens eens gekeken wat het maximum transferspeed is voor mijn lijn in combinatie met afstand van centrale.
Laat ons zo zeggen, kan ni wachten tot 3.3 hier is.... , alleen spijtig dat het assymetric is want symmetric zou veel te lollig zijn vanop 1.5km
Kunt dat eens vragen aan 0800/22800 als ze je lijn uittesten, als ze zin hebben, kunnen ze je dat daar ook zeggen.
Hoe van isp veranderen? Abo aanvragen bij isp waar je naar toe wil... en wanneer je dat abo hebt --> ander opzeggen, zal dan wel tijdje abo van de isp dubbel betalen. Dat van de lijn niet. Dit is wel het geval wanneer je je lijn en isp abo appart betaaldt. Dat doe ik toch. Lijn aan Belgacom, isp abo aan Skynet.
Als je een full package (isp abo + lijn) hebt, zal dat moeilijker gaan en denk ik dat je beter eens contact neemt met All your Base of de klanten dienst van de betreffende isp's
1 gevraagd wanneer ik drie jaar terug mijn adsl aanvroeg.
2 later wanneer er een x een technici hier langskwam: eens samen mijn lijn uitgemeten vanop zijn laptop (btw toffe kerel en toffe laptop, damm lol) zo ben ik te weten gekomen dat ik 1.5 lig, klopte wel niet helemaal met wat ik bij mijn adslaanvraag te horen kreeg. Maar blijkt dus nu zeker dat ik op 1.5 lig. (verschillende keren gemeten vanop laptop en daarna vanuit bgc en heeft nog es gebeld ) hebben dat tevens eens gekeken wat het maximum transferspeed is voor mijn lijn in combinatie met afstand van centrale.
Laat ons zo zeggen, kan ni wachten tot 3.3 hier is.... , alleen spijtig dat het assymetric is want symmetric zou veel te lollig zijn vanop 1.5km
Kunt dat eens vragen aan 0800/22800 als ze je lijn uittesten, als ze zin hebben, kunnen ze je dat daar ook zeggen.
Hoe van isp veranderen? Abo aanvragen bij isp waar je naar toe wil... en wanneer je dat abo hebt --> ander opzeggen, zal dan wel tijdje abo van de isp dubbel betalen. Dat van de lijn niet. Dit is wel het geval wanneer je je lijn en isp abo appart betaaldt. Dat doe ik toch. Lijn aan Belgacom, isp abo aan Skynet.
Als je een full package (isp abo + lijn) hebt, zal dat moeilijker gaan en denk ik dat je beter eens contact neemt met All your Base of de klanten dienst van de betreffende isp's
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Sinds gisteren ben ik 'Belgacom Centrale zoekende freak' geworden
Elk grijs bakje trekt nu mijn aandacht, zeker die in de buurt van bij ons thuis
Het is niet zo makkelijk die Belgacom bakken te vinden (staat er niet in het groot op) want er zijn ook nog bakken van electrabel en van aardgas ...
Nu, ik stapte daarjuist van de bus toen ik van school kwam en 'Oh heil' ik zag een paar kastjes. Op het eerste stond zo'n bliksemschicht dus -> electrabel (stond er ook op), maar daarnaast stond een ander bakje (overwoekerd met wa mos ). Toen ik wat dichter ging kijken zag ik aan het slot een klein logo dat ik in eerste instantie verwarde met dat van Electrabel... maar het was het Belgacom logo en in het klein stond er 'Belgacom' onder. Ik natuurlijk 10 meter de lucht in gesprongen (je eerste Belgacom centrale zelf vinden is een hele verwezelijking ).
Dan tevoet naar huis verder en tellen hoeveel stappen het waren en thuis dan meten hoe groot één stap ongeveer was
Ik woon dus op ongeveer 300m van die centrale
Maar de queeste is nog niet afgelopen! Die centrale ligt namelijk in een andere (deel)gemeente dan die waar ik (net) in woon... maybe dus eens wat verder zoeken in de richting van het centrum van onze gemeente (dat HEEL wat verder ligt).
Het zou wel dom zijn als ze me niet op die centrale zouden zetten ... zo lekker dichtbij
Nu ben ik eigenlijk ook niet zo zeker of dat wel een centrale is kan gerust iets anders zijn van Belgacom...
Maybe eens een foto posten als ik nog eens de kou durf trotseren
Elk grijs bakje trekt nu mijn aandacht, zeker die in de buurt van bij ons thuis
Het is niet zo makkelijk die Belgacom bakken te vinden (staat er niet in het groot op) want er zijn ook nog bakken van electrabel en van aardgas ...
Nu, ik stapte daarjuist van de bus toen ik van school kwam en 'Oh heil' ik zag een paar kastjes. Op het eerste stond zo'n bliksemschicht dus -> electrabel (stond er ook op), maar daarnaast stond een ander bakje (overwoekerd met wa mos ). Toen ik wat dichter ging kijken zag ik aan het slot een klein logo dat ik in eerste instantie verwarde met dat van Electrabel... maar het was het Belgacom logo en in het klein stond er 'Belgacom' onder. Ik natuurlijk 10 meter de lucht in gesprongen (je eerste Belgacom centrale zelf vinden is een hele verwezelijking ).
Dan tevoet naar huis verder en tellen hoeveel stappen het waren en thuis dan meten hoe groot één stap ongeveer was
Ik woon dus op ongeveer 300m van die centrale
Maar de queeste is nog niet afgelopen! Die centrale ligt namelijk in een andere (deel)gemeente dan die waar ik (net) in woon... maybe dus eens wat verder zoeken in de richting van het centrum van onze gemeente (dat HEEL wat verder ligt).
Het zou wel dom zijn als ze me niet op die centrale zouden zetten ... zo lekker dichtbij
Nu ben ik eigenlijk ook niet zo zeker of dat wel een centrale is kan gerust iets anders zijn van Belgacom...
Maybe eens een foto posten als ik nog eens de kou durf trotseren
NuKeM
- All Your Base
- Plus Member
Moet je teleurstellen, centrale's passen niet in bakjes dat zijn aparte gebouwen, die bakjes zijn vermoedelijk gewoon verdeelkasten...
als je van provider wil veranderen en je hebt een wholesale abonnement (adsl lijn + isp abo op zelfde factuur) zal je volgens mij onvermijdelijk een onderbreking hebben in de service, aangezien je adsl lijn op een andere positie in de centrale moet worden aangesloten.
als je van provider wil veranderen en je hebt een wholesale abonnement (adsl lijn + isp abo op zelfde factuur) zal je volgens mij onvermijdelijk een onderbreking hebben in de service, aangezien je adsl lijn op een andere positie in de centrale moet worden aangesloten.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
All Your Base schreef:Moet je teleurstellen, centrale's passen niet in bakjes dat zijn aparte gebouwen, die bakjes zijn vermoedelijk gewoon verdeelkasten...
Hehe spijtig, maar kom als het wat warmer wordt zal ik dus maar eens op mijn fiets moeten springen en een gebouw(tje) zoeken van Belgacom dan weet ik tenminste wat doen als ik mij verveel
Thanks
NuKeM
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Boschwachter: Geen enkel probleem.
Nukem: lol , kijk klein beetje uitleg ivm topologie van adsl: van uw hoofdaansluiting in uw huis vertrekt koperdraadje naar buiten, die koperdraad loopt tot de dichtstbijzijnde "node" (bij mij ligt die op 50m van huis ben ni zeker van benaming, maar denk et wel! Vanf die node gaat het signaal over op glasvezelkabel en dat signaal gaat via die kabel naar de dichstbijzijnde ADSL Belgacom Centrale.
Wat die BGC centrale betreft weet ik niet of er expliciet iets van BGC opstaat. Dat zijn meestal - in het stad - gesloten woningen. Die van mij is gewoon een gebouwtje, huisje tussen een aantal rijwoningen. Dacht niet dat er iets opstaat. Waar je het eventueel kan aan herkennen is de proximus-masten die op het gebouwtje staan. De BGC centrales verhuren hun dak of "lenen" ( i dont care) aan de masten voor Belgacom Mobile -> Proximus-gsms. Zie je dergelijk gebouwtje en zie je er vaak van die kleine BGC camionnetjes staan, wel dan heb je je BGC centrale. Btw dit is niet de afstand vb. afgelegd met de fiets of wagen, kabels lopen niet noodzakelijk langs weg eh!!! Bij mij met auto of fiets is dat veel verder, maar langs de kabel is dat maar 1.5!!!!
Allez, ik wens uw veel succes in uw zoektocht naar de centrale waar ge op aangesloten zit.
Tip: kunt ook altijd eens bellen naar 0800/22800 en vragen wat de afstand is, en waar die centrale zich bevindt, als je een vriendelijke persoon hebt, zal die je dat wel willen zeggen!
Nukem: lol , kijk klein beetje uitleg ivm topologie van adsl: van uw hoofdaansluiting in uw huis vertrekt koperdraadje naar buiten, die koperdraad loopt tot de dichtstbijzijnde "node" (bij mij ligt die op 50m van huis ben ni zeker van benaming, maar denk et wel! Vanf die node gaat het signaal over op glasvezelkabel en dat signaal gaat via die kabel naar de dichstbijzijnde ADSL Belgacom Centrale.
Wat die BGC centrale betreft weet ik niet of er expliciet iets van BGC opstaat. Dat zijn meestal - in het stad - gesloten woningen. Die van mij is gewoon een gebouwtje, huisje tussen een aantal rijwoningen. Dacht niet dat er iets opstaat. Waar je het eventueel kan aan herkennen is de proximus-masten die op het gebouwtje staan. De BGC centrales verhuren hun dak of "lenen" ( i dont care) aan de masten voor Belgacom Mobile -> Proximus-gsms. Zie je dergelijk gebouwtje en zie je er vaak van die kleine BGC camionnetjes staan, wel dan heb je je BGC centrale. Btw dit is niet de afstand vb. afgelegd met de fiets of wagen, kabels lopen niet noodzakelijk langs weg eh!!! Bij mij met auto of fiets is dat veel verder, maar langs de kabel is dat maar 1.5!!!!
Allez, ik wens uw veel succes in uw zoektocht naar de centrale waar ge op aangesloten zit.
Tip: kunt ook altijd eens bellen naar 0800/22800 en vragen wat de afstand is, en waar die centrale zich bevindt, als je een vriendelijke persoon hebt, zal die je dat wel willen zeggen!