Heren,
Ik heb hier de laatste 72uur serieuze problemen ivm uitgaande mail (incl attach)...
Vele van deze mails komen slechts uren/dagen nadien bij bestemmeling aan, maar in veel gevallen gaat de mail zelfs totaal verloren (zonder dat ik een undeliverable notice krijg, wat nog het meest vervelende is)
Het probleem ligt niet aan mijn kant daar de laatste 6maand niets aan mijn instellingen gewijzigd is.
Na telefonisch contact met de dommel helpdesk vroegen ze mij onmiddellijk naar welke provider de mails gingen.
Eerst vond ik dit een rare vraag, maar bij verder nazicht (zo ver was ik nog niet gekomen) bleken de bestemmelingen allemaal telenet.be / pandora.be accounts te zijn.
De helpdesk bevestigde dat het probleem bij telenet lag daar zij inkomende mails (denk vooral degene met attachment) onmiddellijk weigeren/deleten zonder dat bestemmeling deze te zien krijgen, en afzender dus ook geen foutmelding terugkrijgt.
Wie heeft nog last van dit probleem ? en geloven jullie deze uitleg ? zou telenet nu echt ZO laag vallen om dit te doen ?
PS: zoals gezegd, het is zeker niet met alle uitgaande mails, maar wél enkel problemen naar telenet mails... laat ons zeggen :
met attach komt 9 op 10 NIET aan
zonder attach komt 5 op 10 NIET aan
PSS : dezelfde mails versturen vanop mijn gmail account naar telenet.be / pandora.be lukt dus WEL.
Laat jullie mening horen aub
----------------
OBiWaN007
Uitgaande mail (incl attach) problemen
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Op jouw info afgaande zit er inderdaad een reukje aan.
Wat de uitleg of de reden daarvan is is iets waar Telenet moet op antwoorden.
Wel positief dat je Gmail kent en gebruikt, ik werk met niets anders meer.
Je kan ook je andere email accounts via Gmail laten gaan en versturen, zou dat niet lukken ?
Wat de uitleg of de reden daarvan is is iets waar Telenet moet op antwoorden.
Wel positief dat je Gmail kent en gebruikt, ik werk met niets anders meer.
Je kan ook je andere email accounts via Gmail laten gaan en versturen, zou dat niet lukken ?
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- klooooon
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 18 keer
dit is oa 1 van de redenen waarom ik bij telenet ben vertrokken
namelijk hun achterlijk spam filter die ten onrechte goede mails wist
zelfs voor ze bij de ontvanger aankomen
http://www.tik.be/forum/viewforum.php?f=5 toppics genoeg over de spamfilter
u ontvangers moet in mijn telenet hun spamfilter minder streng zetten
heb dit regelmatig moetten doen !!
namelijk hun achterlijk spam filter die ten onrechte goede mails wist
zelfs voor ze bij de ontvanger aankomen
http://www.tik.be/forum/viewforum.php?f=5 toppics genoeg over de spamfilter
u ontvangers moet in mijn telenet hun spamfilter minder streng zetten
heb dit regelmatig moetten doen !!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik heb dit probleem ook al eens ondervonden. Ik stuur echter niet vanop mijn dommel account (ik heb niet eens een mailbox) maar vanop mijn eigen domein (hosted by dommel).
Mail naar TN correspondent komt niet aan (geen foutmeldingen), retry... komt niet aan. Retry vanop Gmail en Yahoo komt wel aan. Retry naar mijn correspondent zijn Yahoo vanop mijn eigen domein komt ook aan.
Ergens filtert TN dus dommel IP's. Dit gebeurt blijkbaar random want meestal komen mijn mails wel netjes aan. Het is zeer vervelend en de juiste reden is waarschijnlijk zeer moeilijk te achterhalen.
Mail naar TN correspondent komt niet aan (geen foutmeldingen), retry... komt niet aan. Retry vanop Gmail en Yahoo komt wel aan. Retry naar mijn correspondent zijn Yahoo vanop mijn eigen domein komt ook aan.
Ergens filtert TN dus dommel IP's. Dit gebeurt blijkbaar random want meestal komen mijn mails wel netjes aan. Het is zeer vervelend en de juiste reden is waarschijnlijk zeer moeilijk te achterhalen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik meen ergens in een andere draad gelezen te hebben dat de dommel mailservers nogal eens op blacklists terechtkomen ... zou mij echt verbazen dat TN dommel IP's gaat filteren ( tenzij ze blacklisted staan op bepaalde anti spam lijsten ).on4bam schreef: Ergens filtert TN dus dommel IP's. Dit gebeurt blijkbaar random want meestal komen mijn mails wel netjes aan. Het is zeer vervelend en de juiste reden is waarschijnlijk zeer moeilijk te achterhalen.
- klooooon
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 18 keer
2.4. Probleem met spamfilter
Verschillende klanten hebben gemerkt dat de Telenet spamfilter terug
aanspringt bij de minste wijziging in Mijn Telenet. Zelfs als deze eerder
expliciet werd uitgezet.
Dit is een reeds zeer lang bekende bug. Hierdoor gaan dus mails verloren,
aangezien de spamfilter ook nog eens veel te vaak onterecht mails aanduidt als
zijnde spam.
Telenet stelt dat het geen bug is, maar zo werd voorzien om de klanten die
weinig kaas hebben gegeten van de instellingen te beschermen.
Die klanten hebben het moeilijk om te begrijpen waar zo'n filter nu eigenlijk
voor dient en zouden er geen gebruik van maken, mocht Telenet deze niet
automatisch aanzetten.
Wij stellen dat dit misschien verdedigbaar zou zijn als het eenmalig zou
gebeuren en niet elke keer zoals het nu is en wanneer de spamfilter goed zou
werken. Nu gaan die onwetende mensen mails verliezen zonder dat ze de oorzaak
weten.
Telenet laat ons weten dat zij bewust zijn van het probleem en dat dit
probleem normaal in de april-release zal opgelost zijn.
Verschillende klanten hebben gemerkt dat de Telenet spamfilter terug
aanspringt bij de minste wijziging in Mijn Telenet. Zelfs als deze eerder
expliciet werd uitgezet.
Dit is een reeds zeer lang bekende bug. Hierdoor gaan dus mails verloren,
aangezien de spamfilter ook nog eens veel te vaak onterecht mails aanduidt als
zijnde spam.
Telenet stelt dat het geen bug is, maar zo werd voorzien om de klanten die
weinig kaas hebben gegeten van de instellingen te beschermen.
Die klanten hebben het moeilijk om te begrijpen waar zo'n filter nu eigenlijk
voor dient en zouden er geen gebruik van maken, mocht Telenet deze niet
automatisch aanzetten.
Wij stellen dat dit misschien verdedigbaar zou zijn als het eenmalig zou
gebeuren en niet elke keer zoals het nu is en wanneer de spamfilter goed zou
werken. Nu gaan die onwetende mensen mails verliezen zonder dat ze de oorzaak
weten.
-
- Elite Poster
April 2008?klooooon schreef:2.4. Probleem met spamfilter
Het is ONAANVAARDBAAR dat de ISP mails wist van zijn klanten. Gelukkig heb ik wel zelf het gedrag van de spamfilter in handen....
Bye, Maurice
Ik heb zelf ondervonden dat de filtering die telenet toepast op hun mailboxen ongehoord isditCh schreef:Ik meen ergens in een andere draad gelezen te hebben dat de dommel mailservers nogal eens op blacklists terechtkomen ... zou mij echt verbazen dat TN dommel IP's gaat filteren ( tenzij ze blacklisted staan op bepaalde anti spam lijsten ).on4bam schreef: Ergens filtert TN dus dommel IP's. Dit gebeurt blijkbaar random want meestal komen mijn mails wel netjes aan. Het is zeer vervelend en de juiste reden is waarschijnlijk zeer moeilijk te achterhalen.
Vrienden van mij hebben telenet en als ik gebruik maak van mijn mailadres afkomstig van mijn domainnaam ( is een .be) dan wordt die gewoon geblokkeert
Gebruik ik dezelfde mail (inhoud en onderwerp) maar dan via een adres van skynet dan gaat hem wel door
Beide verstuurt vanop relay.skynet.be
Het antwoord van telenet is da als je wilt dat dit niet meer gebeurt moet een telenetklant ons verzoeken uw domainnaam op de whitelist te plaatsen
Mijn domainnaam staat op geen enkele blacklist
Is gecontroleert door Belgacom en door mijn webruimte hoster
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Daarnet twee emails met attachments gestuurd naar een telenet adres.
1) Skynet mail adres verstuurd met relay.skynet.be
2) Mail op eigen domein vanaf eigen mail server
Beide emails zijn aangekomen maar ik wacht wel nog altijd op een afleveringsbewijs (delivery receipt).
Wat voor attachments zijn het? Ik heb pdf, doc and jpg bestanden als attachments gebruikt.
Beide emails zijn aangekomen maar ik wacht wel nog altijd op een afleveringsbewijs (delivery receipt).
Wat voor attachments zijn het? Ik heb pdf, doc and jpg bestanden als attachments gebruikt.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Tiens... Er is/was blijkbaar toch iets aan de hand hoorAstralon schreef: Wat voor attachments zijn het? Ik heb pdf, doc and jpg bestanden als attachments gebruikt.
'k Ontvang plots een resem klachten van mensen die mijn mails niet hebben ontvangen. Vooral maandag en dinsdag waren de "zwarte dagen". Gisteren zijn er ook een paar mails "verloren gelopen".
Alle verloren gegane mails hadden een (virusvrije!) RAR-archief als bijlage.
De adressen waren erg verschillend, maar meestal naar een .com of een .nl domein.
Kun je je test eens overdoen met een RAR-archief als bijlage?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Bedankt om dit uit te testenAstralon schreef:Met beide accounts geprobeerd met een .rar attachment en geen problemen
Eergisteren nog een mail + RAR-bijlage kwijtgespeeld
'k Zal in de loop van de dag/avond/nacht/ nog eens een test doen
-
- Elite Poster
Best vragen aan uw correspondent om via Mijn Telenet de spamfilter volledig uit te schakelen of op "tagging" te zetten.Koelreuteria schreef: Bedankt om dit uit te testen
Eergisteren nog een mail + RAR-bijlage kwijtgespeeld
'k Zal in de loop van de dag/avond/nacht/ nog eens een test doen
- OBiWaN007
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 24 keer
het zijn zo goed als altijd .pdf en .jpg (reclameontwerpen)Astralon schreef:Daarnet twee emails met attachments gestuurd naar een telenet adres.
- OBiWaN007
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 24 keer
Vandaag al enkele mails verstuurd, en toe nu toe zijn ze allemaal toegekomen... potverdekke toch lastig hoor... telkens opnieuw mail versturen en de correspondent moet bellen om te vragen of de mail wel effectief toegekomen is.Koelreuteria schreef:Tiens... Er is/was blijkbaar toch iets aan de hand hoorAstralon schreef: Wat voor attachments zijn het? Ik heb pdf, doc and jpg bestanden als attachments gebruikt.
'k Ontvang plots een resem klachten van mensen die mijn mails niet hebben ontvangen. Vooral maandag en dinsdag waren de "zwarte dagen". Gisteren zijn er ook een paar mails "verloren gelopen".
Alle verloren gegane mails hadden een (virusvrije!) RAR-archief als bijlage.
De adressen waren erg verschillend, maar meestal naar een .com of een .nl domein.
Kun je je test eens overdoen met een RAR-archief als bijlage?
Zet dus nu in ELKE mail die ik verstuure naar telenet correspondent de vraag voor een reply te sturen wanneer de mail aankomt... wat een bende seg...
-
- Elite Poster
Daarvoor dient het vinkje: leesbevestigingOBiWaN007 schreef: Zet dus nu in ELKE mail die ik verstuure naar telenet correspondent de vraag voor een reply te sturen wanneer de mail aankomt... wat een bende seg...
-
- Elite Poster
Ik nodig je uit om een leesbevestiging te krijgen als je een mail stuurt naar 1 van de adressen van mijn eigen domeinditCh schreef:
Daarvoor dient het vinkje: leesbevestiging
(Hint: de functie "accept return receipt requests" staat hier in Pegasus Mail af).
Bye, Maurice
Mijn schoonmoeder heeft een omgekeerd probleem.
ALs zij van telenet een mail stuurt naar mijn moeder op hotmail, komt die niet aan, geen reply of nix. Gone with the wind..
Als ze dezelfde mail naar telenet stuurt, no problem...
ALs zij van telenet een mail stuurt naar mijn moeder op hotmail, komt die niet aan, geen reply of nix. Gone with the wind..
Als ze dezelfde mail naar telenet stuurt, no problem...
-
- Elite Poster
Waarom zou ik naar jou mailen ? Het is niet omdat jij ze niet accepteerd, dat de rest van de wereld het niet doeton4bam schreef:Ik nodig je uit om een leesbevestiging te krijgen als je een mail stuurt naar 1 van de adressen van mijn eigen domeinditCh schreef:
Daarvoor dient het vinkje: leesbevestiging
(Hint: de functie "accept return receipt requests" staat hier in Pegasus Mail af).
Ik stuur by default een leesbevestiging mee trouwens
Je kan trouwens ook een Delivery Receipt vragen, als de mailserver van de correspondent dit ondersteund
-
- Elite Poster
De meerderheid van mijn correspondenten accepteerd ook geen RR's. Waar ik mailsoft installeer ook nietditCh schreef:
Waarom zou ik naar jou mailen ? Het is niet omdat jij ze niet accepteerd, dat de rest van de wereld het niet doet
Je bent een uitzoderingditCh schreef: Ik stuur by default een leesbevestiging mee trouwens
Alsmaar minder mailservers geven reply op DR.ditCh schreef:Je kan trouwens ook een Delivery Receipt vragen, als de mailserver van de correspondent dit ondersteund
Bye, Maurice
De fout hier van je is hoogst waarschijnlijk dat je met het email adres van je hosting verstuurd, onder de relay.skynet.be.Lion schreef: ...
Beide verstuurt vanop relay.skynet.be
...
Bij bepaalde spamfilters (en waarschijnlijk dus ook telenet) zal er worden gecontroleert of het ip adres waarvan verzonden is (in dit geval dus relay.skynet.be) overeen komt met het ip adres die schuil gaat achter het domain van de mail. In uw geval zal dit dus niet overeen komen en zal dit aanzien worden als spam. Hiermee moet je dus zeker oppassen en niet enkel de schuld op telenet steken want deze vorm van spamfiltering zal enkel maar stijgen.