Ervaringen Met ADSL2+

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
tcollier
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2007, 13:50

Mr.T schreef:Een kleine nuance is hier wel nodig.
Als een volledige dslam down is, zal edpnet zeker niet moeten aandringen (en zeker niet bij Belgacom) om dit op te lossen. U mag er bijna zeker van zijn dat er al een technieker onderweg is om dit op te lossen voordat u al goed beseft dat uw adsl aansluiting niet meer werkt.


Tja, vrijdagavond is deze neergegaan, mijn collega belde met de helpdesk op Zaterdag en daar werd toch droog gezegd dat er pas sinds vanmorgen iemand aan het werk was gegaan om dit probleem op te lossen!
demetrius
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:25

Mr.T schreef:Een kleine nuance is hier wel nodig.
Als een volledige dslam down is, zal edpnet zeker niet moeten aandringen (en zeker niet bij Belgacom) om dit op te lossen. U mag er bijna zeker van zijn dat er al een technieker onderweg is om dit op te lossen voordat u al goed beseft dat uw adsl aansluiting niet meer werkt.

Daarnaast is het wel belangrijk wanneer juist je overschakeling van ADSL naar ADSL2+ gaat gebeuren. Voor ADSL2+ maakt Scarlet gebruik van eigen DSLAM's. Het is dus ook Scarlet dat beslist over het lijnprofiel. Belgacom heeft hier niks meer mee te maken.

Uit wat ik opmaak uit je verhaal, ben je gewoon nog niet overgezet op ADSL2+ en dient Belgacom nog de jumpering in de LEX aan te passen.
Het is onmogelijk om de overschakeling van een Belgacom DSLAM naar een Scarlet DSLAM zonder onderbreking uit te voeren.

Intussen is mijn internetverbinding al 1 week down! Hebben ze echt zó lang nodig voor de overschakeling?? Bovendien slagen ze er niet meer in om mijn ADSL-verbinding te herstellen naar de oorspronkelijke situatie: vroeger haalde ik 3+ Mbit en nu is er zelfs geen synchronisatie meer op 1 Mbit!? Sorry, maar zo'n situatie kan ik niet nuanceren. Ik gebruik al ADSL sinds het op de markt is (aanvankelijk als Turboline) op dezelfde fysieke lijn en heb nooit zulke problemen gehad tot nu bij de overschakeling naar ADSL2+ (die trouwens niet was aangekondigd ondanks de belofte).
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Heeft EDPnet dan toch een probleem?
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Ik dacht eerder in deze topic (of een andere?) al gelezen te hebben, dat EDPnet verrast werd door het vroegtijdig afsluiten van de ADSL van mensen die naar ADSL2+ overstappen?

Een overschakeling kan sowieso tot 20 werkdagen duren, maar normaal doen ze afsluiten+heraansluiten toch op dezelfde dag, denk ik.

De eerste klanten testen het systeem, hé, da's bij ieder produkt zo.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dit kan voorkomen worden, door uw werknemers gratis als eerste aan te sluiten. Op deze manier heeft de klant nooit schade geleden, en krijgt men een beter overzicht, ik dacht trouwens dat ze zulke zaken al deden.
demetrius
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:25

Eindelijk is er terug synchronisatie maar de snelheid is om bij te huilen: 878kb/s download en 215kb/s upload dat is 3 tot 4x TRAGER dan wat ik vroeger had met de gewone ADSL (zelfde lijn, zelfde provider). Ik hoop dat ze de snelheid nu geleidelijk gaan verhogen en zien wat effect dat heeft...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

kbit/s zeker?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ofloo schreef:kbit/s zeker?
Ja, dat schrijft hij toch ?
tcollier
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2007, 13:50

==> Goed Nieuws en toch nog een postume pluim voor EDPNet , ze hebben mij vandaag aangesloten gehad en toch nog een upload gehad van 80KB/s en een Download van 1900KB/s, best tevreden met dit resultaat!

De postume pluim voor EDPNet is dat ze mij vandaag gebeld hadden om te zeggen dat het nu in orde was! Jaja , ze hebben mij gebeld!, ik niet hen, maar zij mij! De eerste keer dat een helpdesk dat doe bij mij!

Laten we hopen dat ik nu een tevreden gebruiker ben en dit rap achter mij kan laten!
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

tcollier schreef:==> Goed Nieuws en toch nog een postume pluim voor EDPNet , ze hebben mij vandaag aangesloten gehad en toch nog een upload gehad van 80KB/s en een Download van 1900KB/s, best tevreden met dit resultaat!

De postume pluim voor EDPNet is dat ze mij vandaag gebeld hadden om te zeggen dat het nu in orde was! Jaja , ze hebben mij gebeld!, ik niet hen, maar zij mij! De eerste keer dat een helpdesk dat doe bij mij!

Laten we hopen dat ik nu een tevreden gebruiker ben en dit rap achter mij kan laten!


Je hebt dagen zonder internet gezeten, naturlijk gaan ze u bellen :roll:

Ben beniewd hoe het bij mij ga aflopen, ben all bijna 20 dagen aan het wachten en nog altijd geen niews :roll:
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

LOL gij vind da natuurlijk dat ze u bellen, ik zie andere bedrijven als telenet of belgacom dat nog niet zo rap doen, zelf niet achter lange downtime!
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

dupondje schreef:LOL gij vind da natuurlijk dat ze u bellen, ik zie andere bedrijven als telenet of belgacom dat nog niet zo rap doen, zelf niet achter lange downtime!


Kan niks zegen over Telenet maar de support bij Belgacom is uitstekend(mijn ervaring), maar dat was niet mijn bedoeling.
Die mens heeft zonder internet gezeten(niet zijn fout) en dan paar dagen later die "PLUIM" !? :roll:
demetrius
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:25

demetrius schreef:Eindelijk is er terug synchronisatie maar de snelheid is om bij te huilen: 878kb/s download en 215kb/s upload dat is 3 tot 4x TRAGER dan wat ik vroeger had met de gewone ADSL (zelfde lijn, zelfde provider). Ik hoop dat ze de snelheid nu geleidelijk gaan verhogen en zien wat effect dat heeft...

Blijkbaar hebben ze intussen het profiel aangepast want nu heb ik 2298kbit/s download and 426kbit/s upload. Uiteraard is dat nog steeds lager dan wat ik vroeger had via ADSL en zitten we nog ver van ADSL2+ waarden...

UPDATE: Lap, té vroeg victorie gekraaid: de verbinding is weer down (geen synchronisatie meer). Het probleem sleept nu al 10 dagen aan!

UPDATE2: voorlopig hebben ze mij teruggezet op ADSL1 want ze krijgen de ADSL2+ niet stabiel. Download: 2630kb/s; upload: 535kb/s.

UPDATE3: de performantie van de ADSL1 is goed (zelfs beter dan vroeger).
Volgens de modem: 6144 kb/s down en 640 kb/s up.
Gemeten: 5028kb/s down en 526kb/s up.

Wat ik niet begrijp is dat ik met ADSL1 nu betere resultaten heb dan vroeger met ADSL1 (zelfde provider, zelfde fysieke lijn) en dat de afstand tot de centrale (3.6km) nu blijkbaar minder invloed heeft?
Laatst gewijzigd door demetrius 30 jun 2007, 13:24, in totaal 2 gewijzigd.
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

Na 20 dagen wachten:

Beste klant,
Wegens groot succes van de lancering van ADSL2+ is de leveringstermijn van uw bestelling langer dan voorzien.
De beschikbare capaciteit van de centrale waarop uw ADSL2+ verbinding aangesloten wordt, is op dit ogenblik volledig ingenomen. Hierdoor dient deze centrale eerst uitgebreid te worden met extra capaciteit. Zodra uw bestelling opnieuw ingeleid kan worden, zal EDPnet u verder op de hoogte houden.
Alvast onze excuses voor dit ongemak

Ben beniewd, hoe lang duuren die uitbreiden met extra capaciteit? :roll:
tcollier
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2007, 13:50

Wel ik moet zeggen dat ik toch eens stabiele verbinding heb en mij blijkbaar gelukkig mag prijzen :lol:

Ik heb een mooie sync waar ik 19994 Kbps Down en 1021 Kbps UP Lees, en alhoewel dat ik het niet veel haal, heb ik toch al een download gedaan tegen 1940KB/s, wat toch een mooi resultaat is!

Ik hoop dat het hier wat stabiel blijft!

PS: De reden van de upgrade is dat mijn baas tot 50€ terug betaald aan internet, dus al heeft het geen direct nut, ik heb er ook geen nadeel aan :twisted:
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

ben na een weekje ook terug online

snelheid is goed, ongeveer een 1500KB/s download

vershil is zelf in gewoon gebruik enorm merkbaar

zeker de moeite waard, als je toch al 60gb per maand verbruikte is het net even duur
soul
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 mei 2005, 23:07

tcollier schreef:Wel ik moet zeggen dat ik toch eens stabiele verbinding heb en mij blijkbaar gelukkig mag prijzen :lol:

Ik heb een mooie sync waar ik 19994 Kbps Down en 1021 Kbps UP Lees, en alhoewel dat ik het niet veel haal, heb ik toch al een download gedaan tegen 1940KB/s, wat toch een mooi resultaat is!

Ik hoop dat het hier wat stabiel blijft!

PS: De reden van de upgrade is dat mijn baas tot 50€ terug betaald aan internet, dus al heeft het geen direct nut, ik heb er ook geen nadeel aan :twisted:


hoe ver werkt/woont ge van centrale ?
ivm de snelheid die ge haalt.
tcollier
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2007, 13:50

soul schreef:
tcollier schreef:Wel ik moet zeggen dat ik toch eens stabiele verbinding heb en mij blijkbaar gelukkig mag prijzen :lol:

Ik heb een mooie sync waar ik 19994 Kbps Down en 1021 Kbps UP Lees, en alhoewel dat ik het niet veel haal, heb ik toch al een download gedaan tegen 1940KB/s, wat toch een mooi resultaat is!

Ik hoop dat het hier wat stabiel blijft!

PS: De reden van de upgrade is dat mijn baas tot 50€ terug betaald aan internet, dus al heeft het geen direct nut, ik heb er ook geen nadeel aan :twisted:


hoe ver werkt/woont ge van centrale ?
ivm de snelheid die ge haalt.


Geen idee, ik had vroeger reeds een 6Mb lijn, ik vind het alleen spijtig dat ik geen 24Mb sync heb, misschien eens bellen om te vragen dat ze deze "hoger" krijgen...
demetrius
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:25

tcollier schreef:Geen idee, ik had vroeger reeds een 6Mb lijn, ik vind het alleen spijtig dat ik geen 24Mb sync heb, misschien eens bellen om te vragen dat ze deze "hoger" krijgen...

Dat raad ik je niet aan: als ze u een hoger profiel geven dan zal de verbinding misschien onstabiel worden. Wees blij met wat je hebt. Mij hebben ze uiteindelijk terug een profiel van 6Mb/s gegeven want ze krijgen geen sync op een hogere snelheid. Als je weet dat ze mij 2 weken bezig gehouden hebben om mij uiteindelijk terug hetzelfde profiel te geven als vroeger dan ben ik al blij als ik een stabiele verbinding heb! Ik ben benieuwd wanneer ze de oorzaak van het probleem gaan vinden, dan geraakt het probleem ooit misschien eens opgelost?
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Dit zijn mijn resultaten van vandaag:

Snelheid: sync (17 Mbps)

Your DOWNLOAD Speed:
14736 kbps or 1842 KB/sec

an efficiency of ~61%

up
Your UPLOAD Speed:
841 kbps or 105 KB/sec
dcdent
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 aug 2007, 12:14

Hoelang duurt het ongeveer voor de bestelling goedgekeurd wordt. Heb vorige week besteld en de goedkeuring is zelfs nog niet uitgevoerd.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

dcdent schreef:Hoelang duurt het ongeveer voor de bestelling goedgekeurd wordt. Heb vorige week besteld en de goedkeuring is zelfs nog niet uitgevoerd.


Goh, bij mij besteld de 3de augustus, goedgekeurd dezelfde dag. 10 dagen later is de verbinding actief.

Ne keer een belleke plegen, kan zijn dat er misschien een probleem is opgedoken.
dcdent
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 aug 2007, 12:14

Heb ze juist gebeld. Blijkbaar is er een capaciteitsprobleem (damn) .

Zal een aantal weken langer duren (damn)
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

dcdent schreef:Heb ze juist gebeld. Blijkbaar is er een capaciteitsprobleem (damn) .

Zal een aantal weken langer duren (damn)


Had ik ook. Heeft toch bijna 7 weken geduurd. (Maar had de eerste bestelling geplaatst net toen het uitkwam). Kan zijn dat het nu sneller gaat.
demetrius
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:25

Het is om te huilen. Nu is de synchronisatie weer weg nadat ze mij (zonder mij te verwittigen) terug op een hoger profiel gezet hebben, goed wetende dat dit niet zou werken omdat er eerst een upgrade moet gebeuren in de centrale (dat stond ingepland voor september).
olivervr
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:17

Na een kleine week is het me gelukt om online te gaan met EDPnet. Ik ben zeer tevreden over de snelheid.
Ik heb voordien al express turbo van telenet gehad, dit is zeker zo goed en zelfs beter.
Ping in games is opmerkelijk lager.

Ongeveer een 800m van de centrale.


Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Welk profiel heb je in je modem?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Dat is mooi zeg. Nu nog een abb op de markt brengen met onbeperkt bellen (dat lager is dan 50 euro per maand) en ik ben verkocht.
olivervr
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:17

ljd schreef:Welk profiel heb je in je modem?


Default.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Heeft er iemand test resultaten met adsl2+ die wat verder van de centrale zitten vooral de upload ben ik nieuwsgierig naar, .. ik zou graag weten hoeveel de upload snelheid is als je rond de 3km zit.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

olivervr schreef:
ljd schreef:Welk profiel heb je in je modem?


Default.


Ik bedoel je lijnwaarden. download en upload :)
olivervr
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:17

ljd schreef:
olivervr schreef:
ljd schreef:Welk profiel heb je in je modem?


Default.


Ik bedoel je lijnwaarden. download en upload :)


19994 kbps
1023 kbps
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bijna het maximum dat is niet slecht :-D
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Iemand een idee wanneer ADSL2+ beschikbaar wordt in regio Aalst?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Hoe ver staat men met de uitbreiding van het ADSL2 netwerk in Kortrijk. Op de website wordt er nog altijd aangegeven dat het er binnenkort komt. Hoe binnenkort is binnenkort?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Zambo schreef:Hoe binnenkort is binnenkort?
Tegen het einde van het jaar misschien.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zambo schreef:Hoe ver staat men met de uitbreiding van het ADSL2 netwerk in Kortrijk. Op de website wordt er nog altijd aangegeven dat het er binnenkort komt. Hoe binnenkort is binnenkort?


Bel eens naar Scarlet, misschien kunnen die je een tijdsframe geven.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Zambo schreef:Hoe ver staat men met de uitbreiding van het ADSL2 netwerk in Kortrijk. Op de website wordt er nog altijd aangegeven dat het er binnenkort komt. Hoe binnenkort is binnenkort?


Het zou mooi zijn als et er komt, maar ik reken er al lang niet meer op.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Niet echt optimistische berichten omtrent het inplanten van het ADSL2 netwerk in Kortrijk.

Zal mijn droom maar wegbergen en de ADSL markt blijven volgen met de hoop dat er ooit mooie prijzen komen voor internet en telefonie. Zie wat er in het buitenland aan aanbod is.

Zal dus maar blijven dromen en weet je dromen zijn bedrog :twisted:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Heb je gebeld dan?
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”