24Mbs up en down voor

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
patrickc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

24Mbls symetrisch up en down is dus gelijk. (48 & 100Mbs ook mogelijk)
Geen data limieten

Voor 32.95€

Onmogelijk? Niet in Nederland, een vriend heeft het thuis in gebruik. ADSL2+ is daar ouwe koek, in verschillende grootsteden wordt nu glasvezel uitgerold.

Info: http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms ... fm?ID=8055

Patje
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wow, daar kan ik alleen maar voor dromen :eek:

En dan nog, ik heb geen nood aan 24 Mbps upstream.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Nogmaals een bewijs dat er hier in dit landje serieus iets mis is. Het BIPT? Belgacom? Telenet?

We zijn nu reeds een derdewereldland, binnen enkele jaren zullen we een achterlijk land worden.

Belgacom: wanneer komen ze met ADSL2+, Komt hun VDSL er ooit in 2008 of in 2000 en oneindig?
Telenet: Waar blijft hun mach3 uitrol?
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer

De Nederlanders vinden de Belgen dom, nu begrijp ik waarom :P
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Contacteer:

32.95€ voor 24/24mbit .. en extra kost van 59.95/maand voor 100mbit

Een 93€ de maand voor 100/100mbit.. hier betaal ik iets van een 117€ de maand voor kabel & adsl .. erg allemaal :-(
Braincel
Pro Member
Pro Member

Als je dat leest kan je je vragen stellen,maar zolang het monopolie van BGC en TN niet doorbroken word blijven ze hier hun zakken vullen.
Blokjes kopen van 5gig...give me a break.
Dommel is the way!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

pm schreef:De Nederlanders vinden de Belgen dom, nu begrijp ik waarom :P
Alleen de Nederlanders die jullie commentaren lezen zullen zo denken.
Laatst gewijzigd door Astralon 01 jul 2007, 10:42, in totaal 1 gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Zambo schreef:Nogmaals een bewijs dat er hier in dit landje serieus iets mis is. Het BIPT? Belgacom? Telenet?

We zijn nu reeds een derdewereldland, binnen enkele jaren zullen we een achterlijk land worden.

Belgacom: wanneer komen ze met ADSL2+, Komt hun VDSL er ooit in 2008 of in 2000 en oneindig?
Omdat jij achterlijk bent moet je dat niet veralgemenen.

Vraag eens aan uwen dokter om Alprazolam voor te schrijven. En als da niet werkt vraag dan naar Diazepam.
Ge zult veel rustiger zijn en de andere mensen zullen veel minder last hebben van uw gezaag :evil:
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:
Zambo schreef:Nogmaals een bewijs dat er hier in dit landje serieus iets mis is. Het BIPT? Belgacom? Telenet?

Vraag eens aan uwen dokter om Alprazolam voor te schrijven. En als da niet werkt vraag dan naar Diazepam.
Ge zult veel rustiger zijn en de andere mensen zullen veel minder last hebben van uw gezaag :evil:
je moet je natuurlijk ook niet verlagen tot andere mensen hun niveau.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Astralon schreef:

Met het verkeerde been uit bed gestapt ? Je kan het ook op een normale manier zeggen ;)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Heb ik al geprobeerd (http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=14798) maar ja deze persoon heeft zich blijkbaar tot levensdoel gesteld om te pas en onpas commentaar te leveren op Belgacom en andere mensen te beledigen.

In the first place, God made idiots. That was for practice. Then he made people like Zambo.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Astralon schreef:In the first place, God made idiots. That was for practice. Then he made people like Zambo.
Hmm, ik lees niets beledigends in de posts van Zambo.
(kritiek op een bedrijf of instituut mag nooit als een persoonlijke belediging opgevat worden.)
Hij lijkt wel een open zenuw te raken want de response op zambo is wel flink beledigend.

Proef ik hier: Wiens brood men eet, diens woord men spreekt?
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Dan kan ik m'n iTunes libary sharen met m'n tante in Zwitserland xD
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

@Limburg
We zijn nu reeds een derdewereldland, binnen enkele jaren zullen we een achterlijk land worden
Als jij dit niet beledigend noemt dan heb je zelf ook een probleem. Misschien eens een paar maand naar een echt derde wereldland gaan en dan commentaar leveren?
kritiek op een bedrijf of instituut mag nooit als een persoonlijke belediging opgevat worden
Ik vat dit niet persoonlijk op maar als je zoals Zambo elke dag op zoek gaat naar een topic om toch maar iets negatiefs te kunnen posten over Belgacom, relevant of niet, dan is er iets serieus mis.
Proef ik hier: Wiens brood men eet, diens woord men spreekt?
Neen, ik heb verschillende ICT bedrijven dus ik hoef niemand naar de mond te praten en zeker niet Belgacom.

Doe de test:
1) Zoek een topic van Zambo waarin hij geen kritiek geeft op Belgacom of Telenet
2) Zoek een topic van mij waarin ik kritiek geef op EDPnet, Dommel of een andere (kleine) speler?

En als je het echt goed meent en constructief wil zijn i.p.v. je voor Zambo zijn karretje te laten spannen post dan een (haalbaar) voorstel in http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=14798
KK
Elite Poster
Elite Poster

Op internetgebied is België inderdaad een derdewereldland, en dat hebben we allemaal te danken aan de duopolisten Belgacom en Telenet.

Als 2 bedrijven niks anders doen dan samenwerken om nieuwe technologieën tegen te houden, is het dan niet normaal dat sommige mensen geen goed woord meer over hebben voor zo'n bedrijven?

Hoe je het ook draait of keert, de kleinere alternatieve providers zijn allemaal afhankelijk van Belgacom. Dus zolang Belgacom die nieuwe technologieën weert, kunnen de kleinere providers ze ook nooit aanbieden.

Genoeg redenen om een grondige hekel te hebben aan de 2 duopolisten.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

KK schreef:Hoe je het ook draait of keert, de kleinere alternatieve providers zijn allemaal afhankelijk van Belgacom. Dus zolang Belgacom die nieuwe technologieën weert, kunnen de kleinere providers ze ook nooit aanbieden.
- VDSL(2) is achterhaalde technologie :think:
- Ik dacht dat Scarlet en EDPnet ADSL2+ aan het uitrollen waren?

Ook voor jou:
Als je het echt goed meent en constructief wil zijn i.p.v. je voor Zambo zijn karretje te laten spannen post dan een (haalbaar) voorstel in http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=14798

Post ook eens de naam van je huidige provider :wink:
KK
Elite Poster
Elite Poster

Er bestaat geen haalbaar voorstel, dat is nu net het probleem :roll:
Degenen die de macht hebben iets aan de situatie te veranderen, krijgen genoeg geld toegestopt om het niet te doen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

KK schreef:Degenen die de macht hebben iets aan de situatie te veranderen, krijgen genoeg geld toegestopt om het niet te doen.
Oh, je kan wel iets doen...

Als ze geld krijgen toegestopt dan is dat strafbaar en dan moet je onmiddellijk klacht indienen bij de politie.
En vergeet de bewijzen niet mee te nemen hé want anders gaan ze daar ne keer goe lachen denk ik. :judge:
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

Ik zie het zelf van de andere kant. Als je je glasvezel tegen zo een dumpprijzen moet verkopen, is het dan op zich wel rendabel? De uitrol van het netwerk kost miljoenen en je moet dat met zo een kleine marges terugverdienen?
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Een deel van die glasvezel is gefinancierd door de steden zelf. Komt erbij dat zoiets in een héél drukbewoond gebied wel rendabel kan zijn.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Block schreef:Ik zie het zelf van de andere kant. Als je je glasvezel tegen zo een dumpprijzen moet verkopen, is het dan op zich wel rendabel? De uitrol van het netwerk kost miljoenen en je moet dat met zo een kleine marges terugverdienen?
Neen, en dat is ook één van de reden waarom er geen fusie gekomen is tussen KPN en Belgacom. KPN is niet rendabel genoeg.

Maar hopelijk moet Belgacom zijn VDSL(2) netwerk wel openstellen voor andere providers want:
- dat geeft meer concurrentie (op voorwarrde dat het niet te duur is uiteraard)
- op deze manier betaalt Belgacom een stuk van de infrastructuurkosten ter compensatie van de infrastructuur die ze in het verleden "gratis" hebben gekregen.

We zullen zien...
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Astralon schreef:
Block schreef:Ik zie het zelf van de andere kant. Als je je glasvezel tegen zo een dumpprijzen moet verkopen, is het dan op zich wel rendabel? De uitrol van het netwerk kost miljoenen en je moet dat met zo een kleine marges terugverdienen?
Neen, en dat is ook één van de reden waarom er geen fusie gekomen is tussen KPN en Belgacom. KPN is niet rendabel genoeg.

Maar hopelijk moet Belgacom zijn VDSL(2) netwerk wel openstellen voor andere providers want:
- dat geeft meer concurrentie (op voorwarrde dat het niet te duur is uiteraard)
- op deze manier betaalt Belgacom een stuk van de infrastructuurkosten ter compensatie van de infrastructuur die ze in het verleden "gratis" hebben gekregen.

We zullen zien...
Normaal gezien krijgen andere providers ook toegang tot VDSL2 :). Zoals het nieuwsbericht van dommel liet vermoeden
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

ljd schreef:Normaal gezien krijgen andere providers ook toegang tot VDSL2 :). Zoals het nieuwsbericht van dommel liet vermoeden
De grote vraag blijft natuurlijk aan welke prijs? En zullen de andere providers zelf kunnen bepalen welke profielen ze aanbieden?
Hollebollegijs wil niet vertellen wat Belgacom gaat aanbieden (waarvoor begrip) maar ik weet wat ze op dit moment aan het testen zijn (en ik ga het ook niet vertellen, waarvoor hopelijk ook begrip) en dat is niet mis.

Maar als ze de limieten behouden dan krijg je wel een enorm probleem: mooie down/up load op een fantastische technologie maar met veel te lage limieten :cry:
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Tja, ik denk dat Belgacom Dommel in staat zal stellen om een 20/1 of 24/1 profiel neer te zetten tegen een prijs die vergelijkbaar is met die van Edpnet of Scarlet.

Belgacom heeft altijd getracht om het evenwicht op de markt te behouden met zo weinig mogelijk inspanning. Het evenwicht op de markt is verstoord door Edpnet/Scarlet, BGC zal trachten om dit evenwicht te herstellen, meer niet.
ljd
Elite Poster
Elite Poster

BGC evolueert met Telenet :), bied telenet 20mbit bied BGC dit ook, maarja, ik zie 20mbit met dommel wel zitten 8)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

ljd schreef:BGC evolueert met Telenet :), bied telenet 20mbit bied BGC dit ook, maarja, ik zie 20mbit met dommel wel zitten 8)
Yup, voor mensen die ver van de centrale zitten, is (met uitzondering van dat gele opgeblazen ***************) op middellange termijn VDSL2 van Dommel de enigste mogelijkheid om aan een deftige connectie te geraken.

Het is nu alleen maar wachten totdat de BGC mannen hun camionette in de straat parkeren en puttekes beginnen graven ;-)
ljd
Elite Poster
Elite Poster

Uzzi schreef:
ljd schreef:BGC evolueert met Telenet :), bied telenet 20mbit bied BGC dit ook, maarja, ik zie 20mbit met dommel wel zitten 8)
Yup, voor mensen die ver van de centrale zitten, is (met uitzondering van dat gele opgeblazen ***************) op middellange termijn VDSL2 van Dommel de enigste mogelijkheid om aan een deftige connectie te geraken.

Het is nu alleen maar wachten totdat de BGC mannen hun camionette in de straat parkeren en puttekes beginnen graven ;-)
En ook direct ook glasvezel in de grond steken :?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Uzzi schreef:Tja, ik denk dat Belgacom Dommel in staat zal stellen om een 20/1 of 24/1 profiel neer te zetten tegen een prijs die vergelijkbaar is met die van Edpnet of Scarlet.

Belgacom heeft altijd getracht om het evenwicht op de markt te behouden met zo weinig mogelijk inspanning. Het evenwicht op de markt is verstoord door Edpnet/Scarlet, BGC zal trachten om dit evenwicht te herstellen, meer niet.
Pff, eigenlijk iemand die durft te zeggen dat de concurentie wel (een beetje) speelt.
Maar als Dommel inderdaad 20/1 met degelijke limieten aanbiedt dat ben ik waarschijnlijk ook weg bij Belgacom en ik zal niet de enige zijn denk ik.
Het wordt een spannend 3e en 4e kwartaal.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

ljd schreef:En ook direct ook glasvezel in de grond steken :?
Als ze VDSL(2) willen uitrollen doen ze dat per definitie. Maar niet tot aan uw voordeur hé.
Niet te veel willen, dat zou extreem duur zijn en dat wordt ook maar zelden in het buitenland gedaan.

Als ze er al in slagen om een groot gedeelte van de mensen VDSL(2) aan te bieden met een degelijk profiel (20/1 of beter) en fatsoenlijke limieten (+50 GB of FUP) dan hebben we in één keer een groot deel van de achterstand weggewerkt.
Kunnen ze dat niet dan hoop ik dat de kleinere spelers het wel kunnen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Voor diegene die nog twijfelen aan mijn objectiviteit:

1) Ik heb nu VDSL Boost van Belgacom en ik heb al een paar keer gevraagd of het niet mogelijk is om de upload te verhogen. Ik ben bereid om hiervoor te betalen. Maar dat kan niet, geen uitzonderingen.

2) Denk je dat ik niet gefrustreerd bent om met een upload snelheid van 400 Kbit te werken (VPN, update websites, etc...)? Zeker als je weet wat dat het technisch mogelijk is.

3) Toen EDPnet zijn ADSL2+ ontwikkelingen aankondigde heb ik onmiddellijk gebeld en gevraagd wanneer ik hier eventueel gebruik zou kunnen van maken en dat bleek dus niet op korte termijn te zijn.

Dus blijft over: Dommel met een maximale upload van 512 Kbit/sec. Sorry, maar dat verschil is echt te klein om een nieuw contract van een jaar aan te gaan. Ik wacht voorlopig af.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:Voor diegene die nog twijfelen aan mijn objectiviteit:

1) Ik heb nu VDSL Boost van Belgacom en ik heb al een paar keer gevraagd of het niet mogelijk is om de upload te verhogen. Ik ben bereid om hiervoor te betalen. Maar dat kan niet, geen uitzonderingen.

2) Denk je dat ik niet gefrustreerd bent om met een upload snelheid van 400 Kbit te werken (VPN, update websites, etc...)? Zeker als je weet wat dat het technisch mogelijk is.

3) Toen EDPnet zijn ADSL2+ ontwikkelingen aankondigde heb ik onmiddellijk gebeld en gevraagd wanneer ik hier eventueel gebruik zou kunnen van maken en dat bleek dus niet op korte termijn te zijn.

Dus blijft over: Dommel met een maximale upload van 512 Kbit/sec. Sorry, maar dat verschil is echt te klein om een nieuw contract van een jaar aan te gaan. Ik wacht voorlopig af.
scarlet/edpnet heeft een 640kbit upload als je echt een hogere nodig hebt.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

hellsnake schreef:scarlet/edpnet heeft een 640kbit upload als je echt een hogere nodig hebt.
Ja maar ik zou lieft VDSL behouden om allerlei reden (geen nieuwe modem, geen nieuw contract, technologie is beter, etc...).
Maar ik hoop tegen het eind van dit jaar of begin volgend jaar alle abonnemten naast elkaar te kunnen leggen en dat de beste mag winnen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 104 keer

@Astralon: is dat echt nodig om je antwoord te spreiden over 3 posts?

Die VDSL2 wil ik wel eerst zien en dan geloven. Enkele jaren terug hebben ze ook zo'n aankondiging gedaan: bijna iedereen zou kunnen aansluiten op VDSL. Veel plaatsen zijn echter nog niet aansluitbaar. Ze moeten nog veel putjes delven...
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Maja, nu hebben ze wel hun HD-tv aangekondigd, nu moeten ze er wel vaart achter steken, als ze niet aan nog meer gezichtsverlies willen lijden :)

HD-tv op een 4 Mb lijntje gaat niet zo goed gaan, me dunkt. Dus, ik denk wel dat je mag verwachten dat VDSL2 er redelijk snel gaat zijn. Zij het in Q1 van 2008 of Q2, maar het komt er.
ljd
Elite Poster
Elite Poster

HD-TV heeft 20mbit nodig dacht ik

En ik had het juist :) snel ff opgezocht op wikipedia

Code: Selecteer alles

Voor een uitzending met HDTV-kwaliteit met een resolutie van 1920 bij 1080 beeldpunten is ongeveer 20 Mb/s nodig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB#Beeldkwaliteit
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Dus, moeten de snelheden zeker hoger liggen dan 20 Mbps om mooi te kunnen surfen... niet ?
ljd
Elite Poster
Elite Poster

Ze moeten dan wel 1080P uitzenden :), waarschijnlijk wordt hd in belgie wel 720P omdat die minder trafiek innemen :wink:

En met VDSL2 en eurodocis 3.0 zou dit allemaal geen probleem mogen zijn
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster

ljd schreef:Ze moeten dan wel 1080P uitzenden :), waarschijnlijk wordt hd in belgie wel 720P omdat die minder trafiek innemen :wink:

En met VDSL2 en eurodocis 3.0 zou dit allemaal geen probleem mogen zijn
In de VS wordt hd ook overal in 720p uitgezonden denk ik. In Europa zullen ze dus wel hetzelfde doen.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

ljd schreef:HD-TV heeft 20mbit nodig dacht ik

En ik had het juist :) snel ff opgezocht op wikipedia

Code: Selecteer alles

Voor een uitzending met HDTV-kwaliteit met een resolutie van 1920 bij 1080 beeldpunten is ongeveer 20 Mb/s nodig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB#Beeldkwaliteit
En BGC is van plan VDSL2 zo uit te rollen dat bijna iedereen binnen een straal van 1km van een ROP/centrale komt, hierbinnen kan VDSL2 50/50mbit bieden.
Dus blijft er 30mbit up en down over voor andere diensten zoals telefonie (voip), inbraakalarmen, internet,... VDSL2 is vooral ontwikkeld met het oog op Triple P(l)ay he.

Als ze hun ROP'kes goed plannen kan in een latere fase zelfs zeer makkelijk zijn om ROPs bij te plaatsen tussen bestaande in en zodus de gemiddelde afstand terug te brengen tot 0.5km, en een snelheid van ongeveer 100mbit symmetrisch.
The ghostbuster
Starter Plus
Starter Plus

de testen met vdsl2 zijn al lang bezig. zij maar zeker dat er vaart achter zit.
de rollout van het vdsl netwerk gaat gewoon verder zoals geplant,

b.
Doet ook iets bij Belgacom...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”