SCARLET One box en router probleem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
JohnyTurbo
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 jun 2007, 12:49

Sedert een tijdje heb ik nu een scarlet one verbinding. Vroeger had ik gewoon SCARLET ADSL en via een Topcom Webr@cer Wireless Webr@cer 1104 PSTN waarop ik mijn vaste pc connecteerde op 1 poort en de laptop via de wireless. De router/ADSL modem kon geconfigureerd worden via exploren op adres 192.168.1.1. Ik werkte met vaste ip adressen.
Nu met scarlet one, is de adsl modem van mijn Topcom Webr@cer niet meer gebruikt, is de scarlet one box geplugd in een ethernetpoort en wordt gebruik gemaakt van DHCP (dynamische adressen). Gevolg is dat ik mijn router niet meer kan bereiken. Ik vind ook niet op welk adres dit nu zou moeten kunnen.
Ik wil deze bereiken omdat hij nog altijd probeert buiten te bellen met de adsl modem. Ik wil dit afzetten omdat ik vrees dat dit voor problemen zorgt : mijn wireless verbinding is veel slechter geworden nu.
Ik wil dus ook onderzoeken waarom mijn wireless verbinding nu veel slechter is geworden.
Iemand hier ervaring mee ?
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Zelf laat ik ook de router (US Robotics) alles regelen en staat de Scarlet box in Bridge mode.
Ik heb sinds een paar weken de laatste versie van de Scarlet box, de 1616.

Wat ik hier beschrijf doe je wel op eigen verantwoordelijkheid! Ik heb deze methode gevonden in de handleiding van de Allied Data Copperjet 1616, wat uiteindelijk ook de Scarlet box is.
Zorg dat de box met de rode ethernetkabel aan een pc hangt en ga naar het menu. Het adres vind je in de handleiding.
Zet eerst hier de DHCP-server op disabled en daarna ga je in WAN de optie "bridged-mode" aanvinken, de bovenste van al de mogelijkheden.
Stroom afzetten van de box en daarna de rode kabel tussen box en router steken. Opstarten en nu zou het normaal moeten werken.
JohnyTurbo
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 jun 2007, 12:49

Thx, ik heb de manual ook al gevonden op het net. Ik ga er eens in neuzen.
Op het eerste zicht vind ik WAN enkel onder Configuration van de scarlet box, maar ik zie bij wan connections niet direct een optie om bridged mode aan te zetten.

Wat gaat deze work around juist oplossen ?

Ik heb ondertussen reeds vaste ip-adressen toegekend aan mijn pc-configuraties. Maar dit heeft nog niks geholpen, mijn router blijft onbereikbaar en de wireless connectie blijft minder goed.
JohnyTurbo
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 jun 2007, 12:49

Ik heb even de webr@cer router alleen aan mijn pc geschakeld zonder scarlet one box, met de oude ip-adressen, en dan heb ik mijn ADSL configuratie hierop kunnen wissen. Daarna terug scarlet one box tussengeschakeld met scarlet one ip-adressering.
De webr@cer router kan ik nu terug niet meer adresseren via browser voor configuratie, zoals in het begin.
Nu even afwachten of ik nog evenveel problemen heb met mijn wireless verbinding...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”