Topcom Wireless Webr@cer 1104 PSTN probleem en scarlet one

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
JohnyTurbo
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 jun 2007, 12:49

Sedert een tijdje heb ik nu een scarlet one verbinding. Vroeger had ik gewoon SCARLET ADSL en via een Topcom Webr@cer Wireless Webr@cer 1104 PSTN waarop ik mijn vaste pc connecteerde op 1 poort en de laptop via de wireless. De router/ADSL modem kon geconfigureerd worden via exploren op adres 192.168.1.1. Ik werkte met vaste ip adressen.
Nu met scarlet one, is de adsl modem van mijn Topcom Webr@cer niet meer gebruikt, is de scarlet one box geplugd in een ethernetpoort en wordt gebruik gemaakt van DHCP (dynamische adressen). Gevolg is dat ik mijn router niet meer kan bereiken. Ik vind ook niet op welk adres dit nu zou moeten kunnen.
Ik wil deze bereiken omdat hij nog altijd probeert buiten te bellen met de adsl modem. Ik wil dit afzetten omdat ik vrees dat dit voor problemen zorgt : mijn wireless verbinding is veel slechter geworden nu.
Ik wil dus ook onderzoeken waarom mijn wireless verbinding nu veel slechter is geworden.
Iemand hier ervaring mee ?
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Zie mijn reactie in het Scarlet topic. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”