Belgacom versnelt hogedefinitie-tv

Nieuws omtrent telecom
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Uzzi schreef:Errr, Ik kan mij nog levendig de persmededeling van Dommel herinneren (ten tijde van de lancering van ADSL2+ door Scarlet en Edpnet) dat zij vanaf 2008 VDSL2 gaan aanbieden vanaf begin 2008. Dat is voor mij toch behoorlijk korte termijn. Of is Dommel en/of Belgacom hier vanaf gestapt ?


Ik bedoelde maar dat VDSL er ondertussen toch ook al een jaar is (als ik het mij goed kan herinneren), en het dan uiteindelijk nog 2008 zal worden... da's dus niet echt snel. Trouwens de belofte van ADSL2+ en het uiteindelijk beschikbaar zijn lagen ook wel stevig uit elkaar.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:
Uzzi schreef:Errr, Ik kan mij nog levendig de persmededeling van Dommel herinneren (ten tijde van de lancering van ADSL2+ door Scarlet en Edpnet) dat zij vanaf 2008 VDSL2 gaan aanbieden vanaf begin 2008. Dat is voor mij toch behoorlijk korte termijn. Of is Dommel en/of Belgacom hier vanaf gestapt ?


Ik bedoelde maar dat VDSL er ondertussen toch ook al een jaar is (als ik het mij goed kan herinneren), en het dan uiteindelijk nog 2008 zal worden... da's dus niet echt snel. Trouwens de belofte van ADSL2+ en het uiteindelijk beschikbaar zijn lagen ook wel stevig uit elkaar.


True, bij het verhaal van Dommel heb ik ook zoiets van, eerst zien en dan geloven ....
Er zijn in het verleden al meer (al dan niet straffe) uitspraken/beloftes gedaan waarvan nooit iets terecht gekomen is.
Maar ja, we leven op hoop :think:
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

hollebollegijs schreef:sorry, maar meer kan ik niet zeggen hoor.
geduld gaat een schone deugd zijn hoor


en als je het gedult niet hebt, stap vandaag nog over en u jaar contract bij de alternative provider is afgelopen als belgacom begint met vdsl2
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik bedoelde maar dat VDSL er ondertussen toch ook al een jaar is (als ik het mij goed kan herinneren), en het dan uiteindelijk nog 2008 zal worden... da's dus niet echt snel. Trouwens de belofte van ADSL2+ en het uiteindelijk beschikbaar zijn lagen ook wel stevig uit elkaar.


Dat is niet helemaal waar. Het is nooit in wholesale aangeboden, maar het ligt/lag er wel. En ik neem aan dat ze er alle belang bij hebben om ISP's ook over VDSL te laten gaan. VDSL heeft nog andere mogelijkheden dan enkel snelheid; het is stabieler en de waarden die kabelmetingen afgeven zijn veel accurater. Ook dat speelt een rol. Bij ADSL2+ waren die twee laatste voordelen niet van toepassing.
Wynand
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:26

crapiecorn schreef:Verwijderen ze oude kabel eigenlijk ? Want daar heb ik niet van gemerkt.
Als de kabel een bepaalde lengt heeft zullen ze dat wel doen, koperdraadjes leveren goed op.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Wynand schreef:
crapiecorn schreef:Verwijderen ze oude kabel eigenlijk ? Want daar heb ik niet van gemerkt.
Als de kabel een bepaalde lengte heeft zullen ze dat wel doen, koperdraadjes leveren goed op.

Kabeltjes opgraven kosten nog héél veel meer. Da's rap tussen 25 en 50 EUR/m.
Wynand
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:26

lithion schreef:
Wynand schreef:
crapiecorn schreef:Verwijderen ze oude kabel eigenlijk ? Want daar heb ik niet van gemerkt.
Als de kabel een bepaalde lengte heeft zullen ze dat wel doen, koperdraadjes leveren goed op.

Kabeltjes opgraven kosten nog héél veel meer. Da's rap tussen 25 en 50 EUR/m.
Volgens een leerkracht van mij die bij straatwerken gewerkt heeft, werden die kabels vanaf een bepaalde lengte weggehaald, meer weet ik er ook niet van. :)
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

lithion schreef:
Wynand schreef:
crapiecorn schreef:Verwijderen ze oude kabel eigenlijk ? Want daar heb ik niet van gemerkt.
Als de kabel een bepaalde lengte heeft zullen ze dat wel doen, koperdraadjes leveren goed op.

Kabeltjes opgraven kosten nog héél veel meer. Da's rap tussen 25 en 50 EUR/m.

wanneer ze nieuwe kabels leggen kunnen ze evengoed de oude eruit trekken. Een meerkost is dat niet.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

De nieuwe 'kabels' zijn glasvezelbuizen, die gaan dienen om nadien glasvezel door te 'blazen'.
Die glasvezel gaat dan dienen als aansturing van een soort mini-vdsl-centrale die bij de verdeelkast gezet wordt.
De verbinding van daar tot aan de huizen blijft via de bestaande koperdraad.

Zo woont iedereen veel dichter bij zijn centrale.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

hellsnake schreef:wanneer ze nieuwe kabels leggen kunnen ze evengoed de oude eruit trekken. Een meerkost is dat niet.

Nog nooit een putje gegraven zeker? Dat is niet simpel om enerzijds die kabel bloot te leggen en anderzijds niet meteen door te hakken. Komt daarbij dat boven en naast die kabel andere kabels liggen die je zeker niet mag doortrekken. Dat wordt dus overal met de schop voorzichtig de kabel vrijmaken. Het is zeker een meerkost die ten delen kan gecompenseerd worden met de verkoop van het koper.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ah daarom dat er afsluitdoppen op de uiteinden zaten.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

brooklyn schreef:Het werd verd*mme tijd dat ze eens iets deden de lamzakken.
en wat gaat dat kosten 100 euro per maand BGC kennende.


Ik denk eerder dat men per aflevering die je in HD wil zien zal moeten bijbetalen.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

ZMD schreef:
brooklyn schreef:Het werd verd*mme tijd dat ze eens iets deden de lamzakken.
en wat gaat dat kosten 100 euro per maand BGC kennende.


Ik denk eerder dat men per aflevering die je in HD wil zien zal moeten bijbetalen.


Daarvoor kan ik je verwijzen naar een artikel dat in de krant De Morgen stond, vrijdag of zaterdag jongstleden: een interview met de verantwoordelijke voor belgacomtv, waarin hij voorspelt dat tv kijken een stuk duurder zal worden door alle extra technische snufjes.
Er staat heel wat over de financiering in...
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

En de rode duivels doen mee aan de OS, we gaan voor een medaille ! :-D

Nu hopen dat TV Vlaanderen volgt.
Roger Nicolay
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:49

ljd schreef:Kan je zeggen dat Turboline huurders ook toegang krijgen tot VDLS2?

Turboline (dus Belgacomklanten) kunnen zonder meer vragen om hun breedbanddienst up te graden naar ADSL-Boost (wat de commerciële benaming is voor VDSL)... uiteraard tegen betaling van hoger huurgeld per maand. Wat sommigen niet weten is dat de concurrenten die wensen gebruik te maken van de Belgacom-infrastructuur om bij hun klanten breedband aan te bieden beperkt zijn tot het aanbieden van ADSL en nooit zullen toegelaten worden tot de ROP's (remote optical platforms) die Belgacom installeerde om VDSL aan te bieden. Willen ze dit toch afdwingen via het BIPT dan gaan ze, zoals de economische wetmatigheid dat voorschrijft, netjes een aandeel in de recente investeringen moeten betalen en gaan ze dus die VDSL aan marktconforme prijzen moeten verkopen en niet zoals nu het geval is de ADSL omzeggens voor niks van Belgacom cadeau krijgen om dan voort te verkopen.
Roger Nicolay
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:49

Goendi schreef:
Ik bedoelde maar dat VDSL er ondertussen toch ook al een jaar is (als ik het mij goed kan herinneren), en het dan uiteindelijk nog 2008 zal worden... da's dus niet echt snel. Trouwens de belofte van ADSL2+ en het uiteindelijk beschikbaar zijn lagen ook wel stevig uit elkaar.


Dat is niet helemaal waar. Het is nooit in wholesale aangeboden, maar het ligt/lag er wel. En ik neem aan dat ze er alle belang bij hebben om ISP's ook over VDSL te laten gaan. VDSL heeft nog andere mogelijkheden dan enkel snelheid; het is stabieler en de waarden die kabelmetingen afgeven zijn veel accurater. Ook dat speelt een rol. Bij ADSL2+ waren die twee laatste voordelen niet van toepassing.


Laat het duidelijk zijn dat ze de andere providers slechts zullen toelaten op de VDSL-platforms als die voor die dienst ook een rechtmatig aandeel in de investering zullen betalen om klanten op die manier te bereiken. Zolang echter we het moeten stellen met providers van het slag van Scarlet of Tele2 die denken dat ze de gedeelde infrastructuur zowat cadeau zouden moeten krijgen van Belgacom, zal BGC geen concurrenten toelaten op hun ROP's (i.e. remote optical platform).
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Lord Utopia schreef:'t Is nu niet omdat je belgacommers ziet kabels leggen in de grond, dat dat is voor VDSL2. Ik heb laatst ook enorm veel Telenet wagens zien rijden, hoopte ik dat dat was om die snelheden op te voeren.

Waarom lanceert Dommel geen televisie diensten. Als ze VDSL2 zouden lanceren, hebben ze meer dan genoeg plaats over op hun VDSL2 kabels.


Die hebben wat kabels gejat en zijn ze aan het verstoppen sssht.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

hollebollegijs schreef:
kaween schreef:13 maanden ruwweg. Als je dan nu nog vanaf scratch zou moeten starten, wordt het _heel_ nipt denk ik, zeker als het inderdaad zo is dat het met die VDSL2+ coverage nog niet zo geweldig zou gesteld zijn.


vdsl2+ is in testfase.
verschillende duizende klanten genieten hiervan.

ook gaat men reeds starten met het testen van die HD televisie en dit op zeer korte termijn.

dus tegen midden 2008 zal een overgroot deel van belgie hiervan kunnen genieten.


Dat ik dit van u mag lezen VDSL2+
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

crapiecorn schreef:
kaween schreef:
Lord Utopia schreef:'t Is nu niet omdat je belgacommers ziet kabels leggen in de grond, dat dat is voor VDSL2...

Waarom lanceert Dommel geen televisie diensten. Als ze VDSL2 zouden lanceren, hebben ze meer dan genoeg plaats over op hun VDSL2 kabels.


Wel, feitelijk wel. Ik ben namelijk gewoon op die mensen afgestapt, en heb gevraagd waarvoor deze kabels zouden dienen. "Nieuwe generatie Digital TV, Hogere Resolutie" was het antwoord. 'nuff said. BGC weet ook wel dat ze hier vandaag al moeten opboxen tegen InDi HD (wat trouwens als zot verkoopt hier !) en dat ze daar _vandaag_ al mee moeten beginnen, en niet _morgen_ als ze "de Limburg" niet vandaag al willen verliezen als afzetmarkt.

En Dommel ? Die zijn echt wel ettelijke paar maten te klein daarvoor hoor.

Ik ben dus niet de enige die die vraag aan hun gesteld heeft. Alleen zijn hier de werken wat gestagneerd de laatste paar weken. Mijn buurt hebben ze vol oranje kabel gestoken, tot op een paar meter van mijn deur. Kan niet slecht zijn ;-)


Ge had moeten zeggen, "Als ge helemaal tot hier komt kunde even goed naar binnen gaan ook, .."
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k Vind het heel innovatief van BGC, 'k had nooit verwacht dat ik dit nog zou mogen zeggen van het BGC maar als het waar is mag het gezegd worden. Nu nog hopen dat ze het internet los gaan koppelen van BGCTV en dat het betaalbaar blijft en dan betaalbaar voor iedereen.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

VDSL2 gaat Q1 2008 in Wholesale. Alleen de profielen moeten nog beslist worden.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

hollebollegijs schreef:
vdsl2+ is in testfase.
verschillende duizende klanten genieten hiervan.


Duizenden :-o...ge zou dan toch verwachten dat op zen minst 1 van die "duizenden" hier even een draadje maakt en wat vertelt over snelheden en weet ik wat allemaal.

Maar naar't schijnt zijn het allemaal oma's die nooit gehoord hebben van internet :roll:. Als ge testers zoekt hier zijn de echte mannen, vdsl2 of vdsl86 ze zullen het plat krijgen in minder dan een uur :p.

ps: lol @ vdsl2Plus
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

broli schreef:
hollebollegijs schreef:
vdsl2+ is in testfase.
verschillende duizende klanten genieten hiervan.


Duizenden :-o...ge zou dan toch verwachten dat op zen minst 1 van die "duizenden" hier even een draadje maakt en wat vertelt over snelheden en weet ik wat allemaal.

Maar naar't schijnt zijn het allemaal oma's die nooit gehoord hebben van internet :roll:. Als ge testers zoekt hier zijn de echte mannen, vdsl2 of vdsl86 ze zullen het plat krijgen in minder dan een uur :p.

ps: lol @ vdsl2Plus
:lol:
Goeie :P

Dat verwacht ik eigenlijk ook wel hoor, 't zullen allemaal mensen zijn die gewoon internet willen, en zich niets afvragen hoe snel het allemaal eigenlijk is.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Tja dat is eigenlijk de doelgroep van BGC, of niet soms !?
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

kaween schreef:
Lord Utopia schreef:'t Is nu niet omdat je belgacommers ziet kabels leggen in de grond, dat dat is voor VDSL2...

Waarom lanceert Dommel geen televisie diensten. Als ze VDSL2 zouden lanceren, hebben ze meer dan genoeg plaats over op hun VDSL2 kabels.


Wel, feitelijk wel. Ik ben namelijk gewoon op die mensen afgestapt, en heb gevraagd waarvoor deze kabels zouden dienen. "Nieuwe generatie Digital TV, Hogere Resolutie" was het antwoord. 'nuff said. BGC weet ook wel dat ze hier vandaag al moeten opboxen tegen InDi HD (wat trouwens als zot verkoopt hier !) en dat ze daar _vandaag_ al mee moeten beginnen, en niet _morgen_ als ze "de Limburg" niet vandaag al willen verliezen als afzetmarkt.

En Dommel ? Die zijn echt wel ettelijke paar maten te klein daarvoor hoor.


Indi Tv is dan ook wel een aanrader, en het beeld in verbluffend goed, MAAR voor hoelang gaan ze nog solo gaan, Teledinges wil maar al te graag Integan/Indi overnemen en uiteindelijk zal dit ook gebeuren, meer dan waarschijnlijk voor half 2008
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

wij hebben hier nog analoge tv via PBE..
Het verschil dat dit geeft tov een analoge singaal van telenet, is verbluffend!!
het pbe signaal is gewoon 10x zuiverder en beter!!
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

pennywise schreef:
Indi Tv is dan ook wel een aanrader, en het beeld in verbluffend goed, MAAR voor hoelang gaan ze nog solo gaan, Teledinges wil maar al te graag Integan/Indi overnemen en uiteindelijk zal dit ook gebeuren, meer dan waarschijnlijk voor half 2008



Bron ??? .
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Deze maand een goed artikel in FWD Magazine

DOSSIER DIGITALE TELEVISIE

Het is ondertussen een jaar geleden dat we in ons groot dossier over digitale televisie de technologie en de belangrijkste spelers in Vlaanderen onder de loep namen. De hoogste tijd voor een update dus, want intussen is er weer heel wat veranderd.
We zetten alle Vlaamse aanbieders netjes op een rijtje, gaan na wat ze zoal te bieden hebben én aan welke prijs. Aan de hand van praktische schema's laten we eveneens zien hoe je een dvd-recorder of een tweede tv-toestel aansluit op je nieuwe set-up, zodat je meteen zelf aan de slag kan gaan. Daarnaast nemen we ook een kijkje naar de situatie in Nederland, waar het aantal aanbieders groter is dan in Vlaanderen.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

dopke schreef:
pennywise schreef:
Indi Tv is dan ook wel een aanrader, en het beeld in verbluffend goed, MAAR voor hoelang gaan ze nog solo gaan, Teledinges wil maar al te graag Integan/Indi overnemen en uiteindelijk zal dit ook gebeuren, meer dan waarschijnlijk voor half 2008


Bron ??? .


telefoniste van Integan, techniekers van Integan, ... Allemaal geruchten weliswaar, maar tis zo een van die geruchten die je meer en meer begint te horen.

Voor alle duidelijkheid, voor mij hoeft het zeker niet he.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

pennywise schreef:
dopke schreef:
pennywise schreef:
Indi Tv is dan ook wel een aanrader, en het beeld in verbluffend goed, MAAR voor hoelang gaan ze nog solo gaan, Teledinges wil maar al te graag Integan/Indi overnemen en uiteindelijk zal dit ook gebeuren, meer dan waarschijnlijk voor half 2008


Bron ??? .


telefoniste van Integan, techniekers van Integan, ... Allemaal geruchten weliswaar, maar tis zo een van die geruchten die je meer en meer begint te horen.

Voor alle duidelijkheid, voor mij hoeft het zeker niet he.

Telenet heeft geld vrijgehouden om in de nabije toekomst overnames te kunnen doen dus het zou zeker kunnen.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

hellsnake schreef:
pennywise schreef:
dopke schreef:
pennywise schreef:
Indi Tv is dan ook wel een aanrader, en het beeld in verbluffend goed, MAAR voor hoelang gaan ze nog solo gaan, Teledinges wil maar al te graag Integan/Indi overnemen en uiteindelijk zal dit ook gebeuren, meer dan waarschijnlijk voor half 2008


Bron ??? .


telefoniste van Integan, techniekers van Integan, ... Allemaal geruchten weliswaar, maar tis zo een van die geruchten die je meer en meer begint te horen.

Voor alle duidelijkheid, voor mij hoeft het zeker niet he.

Telenet heeft geld vrijgehouden om in de nabije toekomst overnames te kunnen doen dus het zou zeker kunnen.



Het is ook precies hoe onder andere Telenet in Nederland door upc is opgeslokt.
gezien hetzelfde moederbedrijf...
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Eingelijk ligt het ook wel voor de hand dat Interkabel ooit van Telenet wordt.

Immers wat interactieve digitale TV betreft, is INDI spijtig genoeg (door dat proces dat ze verloren tegen Telenet) zo dood als een pier op dat vlak.

Dat ze nu al bezig zijn met enkele kanalen in HD lijkt mij geen groot voordeel, we spreken over maanden hooguit een jaar tegen dat de concurrenten bijgebeend zijn.

En niet te vergeten, je moet bij INDI gelijkaardige en ongeveer even dure apparatuur aankopen zoals bij Telenet.

Omwille van gebrek interactiviteit en dure aankoopprijs samen met een onduidelijke toekomst van INDI (in mijn ogen althans) laat is het gewoon linksliggen, niettegenstaande dat het het een paar maanden nog serieus overwogen heb...
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

Dat was toch aleen maar in kortgeding, het echte procces is nog niet begonnen tussen telenet en indi.
En dan nog het is maar interactiviteit, is er al content die gebruik maakt van die interactiviteit?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Het zou het ergste zijn wat er kan gebeuren . Met de upgrade die TN nu doorvoerd , komen ze nog bijlange niet aan de capaciteit in indi gebied. We hebben nu al de bottle neck van TN op internet gebied ( limieten , upstream snelheid ) , dus hopelijk ook niet op tv gebied.

De hardware vind ik ook duur ( maar 129 euro samen met de kortingsbon, dus 1ste box is eigenlijk gratis geweest ) , Maar je hebt wel een hdmi aansluiting of component . Eigenlijk onmisbaar voor een HD ready of full hd toestel .
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

dopke schreef:Het zou het ergste zijn wat er kan gebeuren . Met de upgrade die TN nu doorvoerd , komen ze nog bijlange niet aan de capaciteit in indi gebied. We hebben nu al de bottle neck van TN op internet gebied ( limieten , upstream snelheid ) , dus hopelijk ook niet op tv gebied.

De hardware vind ik ook duur ( maar 129 euro samen met de kortingsbon, dus 1ste box is eigenlijk gratis geweest ) , Maar je hebt wel een hdmi aansluiting of component . Eigenlijk onmisbaar voor een HD ready of full hd toestel .


De digitale tv kanalen zijn gewoon verbluffend, de service super, en het aanbod aan posten nog verbluffender.

Voor €25 euro digi tv + €9 gewone tv (je hebt ze wel beide nodig) = €36 voor +100 zenders. En in die honderd zitten er een pak die een meerwaarde betekenen (alle discovery channels, NGC & NGC HD, animal planet, 4 ero kanalen, 5 bbc kanalen, 4 zuivere sportkanalen, ....

Ok we kunnen niet stemmen met het rode knopje, maar is dat nu echt nodig??? K heb superbeeld en super geluid voor een schitterende prijs.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Rozano
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2006, 00:22

inderdaad Telenet kan zeker niet tippen aan de kwaliteit van indi.
ok de prijs voor de hd recorder is niet laag maar voor wat het toestel biedt zeker niet te duur.
En als Telenet in oktober ook op HD overschakeld zullen ze 9 op de 10 dezelfde boxen gaan aanbieden als indi. Enige verschil zal zijn dat zij gaan uitzenden op 780P terwijl indi 1080i kan geven.

link

De meeste in indi gebied zitten ook niet echt te wachten op interactieve geldklopperij.
Mantis
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 apr 2007, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Interessant.

40% van de internationale traffic van Telenet door Youtube. Ik had dan eerder een soort van proxy/cache oplossing verwacht in plaats van een eigen versie van het (verlieslatend) concept. Misschien dat Garage TV doorbreekt dankzij het digitale TV platform. Ik vrees ervoor eigenlijk.

780p tegen 3Mbit, is dat niet een beetje krap, zelfs voor MPEG4 AVC/H.264. Wat levert INDI op het moment?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Mantis schreef:780p tegen 3Mbit, is dat niet een beetje krap, zelfs voor MPEG4 AVC/H.264


Voor 1080p @ 25 fps komt een goeie codec toch met een 11-14 Mbit/s toe. Voor 720p aan 30fps zit DivX vandaag al rond de 4Mbit dus voor 720p @ 25 fps zal je met een betere codec wel rond de 3Mbit geraken. Alleen zijn er dan serieuze compromissen te maken op beeldkwaliteit, je moet maar eens een 720p aan 6Mbit vergelijken met een 720p aan 4Mbit.

Ik wil die beeldkwaliteit dus eerst een keer bekijken op een echte HDTV zoals de Sony SXRD range of de Pioneers, niet op de goedkope HD Ready troep uit de Carrefour ;).
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”