Linksys WAG200G

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Ik heb een vraagje voor de mensen die zo een Linksys WAG200G bezitten. Ik heb altijd een wired router gehad, en zou nu dus switchen op een wireless, maar het is wel de bedoeling dat de laptop hier op diverse plaatsen in huis een voldoende sterk signaal heeft.

Hoe zit het met het bereik van die router ? Gaat dat ver genoeg ?

Mijn bureau en dat van mijn vader liggen toch redelijk ver uit elkaar (met een aantal muren en kamers ertussen). Geeft zoiets problemen of niet ?

Wat is eigenlijk het verschil tussen de WAG200G en de WAG54GS met speedbooster ?
Ik dacht dat de WAG200G gewoon recenter was of zijn er nog fundamentele verschillen.

thx
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb een WAG200G, Op zoeen 20 meter door 1 plafond heb ik nog een volledig signaal.

Haal zoeen 2mb/s bij het afhalen van een bestand van een pc.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

ok thx, nog één klein vraagje (tis mss een stom vraagske maarja ik ben niet zo thuis in die wireless markt ;))

Kan je dat wireless gedeelte ook uitschakelen als ge het niet nodig hebt of staat dat constant aan ?
Het zou enkel moeten dienen voor wanneer we met de laptop werken en dat is voornamelijk tijdens de blokperiodes etc.
Ik studeer dan vaak op de meest vreemde plaatsen en als ge daar overal UTP kabel moet leggen :)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Uitzetten kan je met elke modem :). Gewoon WPA2 beveiliging doen, dan moet je hem niet uitzetten
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

RaPMaN schreef:ok thx, nog één klein vraagje (tis mss een stom vraagske maarja ik ben niet zo thuis in die wireless markt ;))

Kan je dat wireless gedeelte ook uitschakelen als ge het niet nodig hebt of staat dat constant aan ?
Het zou enkel moeten dienen voor wanneer we met de laptop werken en dat is voornamelijk tijdens de blokperiodes etc.
Ik studeer dan vaak op de meest vreemde plaatsen en als ge daar overal UTP kabel moet leggen :)


Bij de WAG200G kan je het wireless gedeelte uitschakelen.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

ljd schreef:Uitzetten kan je met elke modem :). Gewoon WPA2 beveiliging doen, dan moet je hem niet uitzetten


Ja akkoord, maar aangezien ik de desktop pc's aansluit via ethernetkabel, is het een beetje dom om ook dat wireless gedeelte aan te laten staan als het toch niet gebruikt wordt.

In die periodes dat het intensief gebruikt gaat worden kan ik dat dan wel even inschakelen, aangezien ik veronderstel dat dat niet zo heel veel tijd in beslag gaat nemen.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

aan/uitschakelen is een koud kunstje, gewoon een instelling (on / off) en je bent klaar :D (wel niet vergeten je beveiliging in te stellen)
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

thx voor de tips mannen ;)

Ik heb me zo een WAG200G aangeschaft.
Nu heb ik nog een vraagske, ik had dus vroeger een USR router (wired) maar die is kapot gegaan. Ik heb dan als noodoplossing mijn oude alcatel usb modem geinstalled (die groene rog :)) om nog te kunnen surfen.

Is dat genoeg als ik al die oude zaken uninstall en nekeer herstart of moet ik ergens nog iets deleten zodat er geen oude instellingen achterblijven ?

Want die alcatel installed serieus veel "brol" op uwe pc en ook mijn oud thuisnetwerkje via de USR router staat nog actief (zo via éénzelfde werkgroep bestanden delen)

Kzou gewoon van de eerste keer direct met een propere lei willen beginnen ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

RaPMaN schreef:Kzou gewoon van de eerste keer direct met een propere lei willen beginnen ;)


FORMAT C: :???:
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

r2504 schreef:
RaPMaN schreef:Kzou gewoon van de eerste keer direct met een propere lei willen beginnen ;)


FORMAT C: :???:


Dat is ineens wel heel drastisch hé :-D
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

RaPMaN schreef:Dat is ineens wel heel drastisch hé :-D


Maar tis wel een propere lei ... :p
Pensacola
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:44

Om even terug te komen op de Linksys WAG 200G
Is er een manier om de DNS servers die mijn router van Dommel krijgt te vervangen door die van OpenDNS op de router zelf?
Nu moet ik het elke keer bij reboot opnieuw instellen in Windows en in Ubuntu...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Pensacola schreef:Om even terug te komen op de Linksys WAG 200G
Is er een manier om de DNS servers die mijn router van Dommel krijgt te vervangen door die van OpenDNS op de router zelf?
Nu moet ik het elke keer bij reboot opnieuw instellen in Windows en in Ubuntu...


Ik kan in mijn router ( ovislink ), bij de DHCP settings ( range van de ip's enzoverder ) 2 NS'en instellen die dan gepusht worden naar de cliënts. Misschien eens kijken of jij zo een soort instelling hebt.
Pensacola
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:44

ditCh schreef:Ik kan in mijn router ( ovislink ), bij de DHCP settings ( range van de ip's enzoverder ) 2 NS'en instellen die dan gepusht worden naar de cliënts. Misschien eens kijken of jij zo een soort instelling hebt.

Ik heb het gevonden. Bedankt!
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Ok, kheb vandaag mijn wireless gedeelte nekeer geconfigureerd.

Hoe kunde eigenlijk zien of alles goed beveiligd is ?
Is er daar een bepaalde test voor ?

Ik heb wpa2 mixed aangezet en dan die SSID gewijzigd alsook een nieuwe sleutel ingetikt.

Ik heb nog 2 vraagjes :
- Mac filtering, aanzetten of toch niet ?

- Bij wpa2 staat dat interval op 3600 seconds ? Moet ik daar iets aan wijzigen ?

Alvast bedankt !
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

RaPMaN schreef:Ik heb nog 2 vraagjes :
- Mac filtering, aanzetten of toch niet ?

- Bij wpa2 staat dat interval op 3600 seconds ? Moet ik daar iets aan wijzigen ?

Nee hoor, laat ie mac filtering maar uit. Als iemand al slim genoeg is om je WPA key te kraken, dan is mac spoofing ook een koud kunstje.

Die 3600 seconden zijn ok. Laat ook maar staan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”