Skynet zijn laatste uren zijn hier geslagen.
Ik ben reeds jaren klant bij skynet (sinds het begin van adsl) en was steeds min of meer tevreden. Maar nu wordt het mij teveel.
Bij skynet vinden ze blijkbaar dat ik geen normaal gebruik mag maken van hun breedband internet. Op enkele dagen voor het einde van de maand hebben ze mijn verbinding dichtgeknepen zodat ik hier terug surf zoals in het stenen tijdperk met een 54k modem.
Waarom? Ik weet het niet.
Ik download niks, helemaal niks, geen films, geen mp3, geen linux, geen games, niks behalve updates e.d.
Ik luister ook niet naar radio via internet, ik heb geen webcam of voip.
Ik kijk wel een naar een you tube, en hier en daar een forum met veel foto's, maar als dat al niet meer mag weet ik niet waarom ik elke maand zoveel geld er aan moet uitgeven.
Dus ben ik op zoek naar een provider die reeds weet heeft van de 21e eeuw en niet is blijven stilstaan in de middeleeuwen.
Bij skynet vinden ze blijkbaar dat ik geen normaal gebruik mag maken van hun breedband internet. Op enkele dagen voor het einde van de maand hebben ze mijn verbinding dichtgeknepen zodat ik hier terug surf zoals in het stenen tijdperk met een 54k modem.
Waarom? Ik weet het niet.
Ik download niks, helemaal niks, geen films, geen mp3, geen linux, geen games, niks behalve updates e.d.
Ik luister ook niet naar radio via internet, ik heb geen webcam of voip.
Ik kijk wel een naar een you tube, en hier en daar een forum met veel foto's, maar als dat al niet meer mag weet ik niet waarom ik elke maand zoveel geld er aan moet uitgeven.
Dus ben ik op zoek naar een provider die reeds weet heeft van de 21e eeuw en niet is blijven stilstaan in de middeleeuwen.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ver hoef je niet te zoeken en je forum post was eigenlijk wat nutteloos
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Ken schreef:Ver hoef je niet te zoeken en je forum post was eigenlijk wat nutteloos
Overstappen is niet zo gemakkelijk als het lijkt. In de loop der jaren is mijn e-mail adres van skynet overal gebruikt. Dit allemaal wijzigen zorgt voor veel onnodig werk, en er zullen altijd mails verloren gaan.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Vraag aan iemand die wel Skynet blijft behouden om voor je die POP3 aan te maken (Ik mik dan op bedrijven die deze toch nooit gebruiken). Dan nog, ik gebruik al jaaaaren GMail OF m'n eigen webmail+domeinnaam. En met de GMail POP3 SSL connector is dat extreem handig.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Voyager schreef:Ken schreef:Ver hoef je niet te zoeken en je forum post was eigenlijk wat nutteloos
Overstappen is niet zo gemakkelijk als het lijkt. In de loop der jaren is mijn e-mail adres van skynet overal gebruikt. Dit allemaal wijzigen zorgt voor veel onnodig werk, en er zullen altijd mails verloren gaan.
Bekijk mijn topic over mail adres skynet behouden bij overstap dan even.
Het beste is om NOOIT een emailadres bij je provider te nemen.
Als je wil veranderen krijg je alleen maar problemen. Maar daar rekenen ze natuurlijk op want zo is het moeilijker om te vertrekken.
Als je wil veranderen krijg je alleen maar problemen. Maar daar rekenen ze natuurlijk op want zo is het moeilijker om te vertrekken.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
64 k, geen 54 k. Trouwens, heb je nu niet genoeg met die 2 GB die ze extra hebben gegeven ?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
128k zelfs tegenwoordig. Telenet is nog steeds 56k.Lord Utopia schreef:64 k, geen 54 k. Trouwens, heb je nu niet genoeg met die 2 GB die ze extra hebben gegeven ?
Als ik trouwens je eerste post zo lees lijkt het bijna alsof iemand anders je verbinding gebruikt heeft. Heb je de connectielog van Belgacom er eens op nagekeken waneer er veel data versluisd is? ( https://admit.belgacom.be )
Veel fotos slikken trafiek (verbruik dus)Voyager schreef:Ik ben reeds jaren klant bij skynet (sinds het begin van adsl) en was steeds min of meer tevreden. Maar nu wordt het mij teveel.Ik kijk wel een naar een you tube, en hier en daar een forum met veel foto's, maar als dat al niet meer mag weet ik niet waarom ik elke maand zoveel geld er aan moet uitgeven.
Uit nieuwsgierigheid eens 'n screenshot genomen, van mijn verbruik van deze maand...
En dat met 17 GB/maand maximum (dit voor mannen die nooit toekomen )
Echter zelden of nooit 5 GB/maand overschreden.
- Bijlagen
-
- verbruik.jpg
- (19.07 KiB) 1367 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 28 jun 2007, 23:05, in totaal 1 gewijzigd.
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3398 kbit/s or 425 kbyte/s
- Upload speed : 328 kbit/s or 41 kbyte/s
Thu Jun 28 2007 at 23:20:13 UTC+0200
Heb nog even 'n speedtest gedaan, dat lukte voordien niet, (instellingen) en moest de PC opnieuw opstarten.
- Download speed : 3398 kbit/s or 425 kbyte/s
- Upload speed : 328 kbit/s or 41 kbyte/s
Thu Jun 28 2007 at 23:20:13 UTC+0200
Heb nog even 'n speedtest gedaan, dat lukte voordien niet, (instellingen) en moest de PC opnieuw opstarten.
Sarcastische bemerkingkaween schreef:pffft. Ik heb nog veeeeel minder per maand. Ah nee wacht, da's omdat Tele2's verbruiksmeter nooit werkt.
Ik ken niet direct iemand met een skynet account om mij aan een vrije mailbox te helpen en het is ook niet echt betrouwbaar.
Naast mijn skynet mailadressen heb ik ook nog gmails, hotmails en eigen domains, maar de skynet is de oudste en meest verspreidde. Tevens komt een gmail of hotmail niet altijd als betrouwbaar over naar een correspondent.
Ik heb mijn verbruik er op nagekenen:
Totaal 423h 00m 34s
Totaal Upload 1 GB 154 MB 967 KB 540 Bytes
Totaal Download 10 GB 959 MB 282 KB 578 Bytes
Gebruikt volume voor deze maand 12 GB 90 MB 226 KB 94 Bytes
en dit alles is vrij gelijkmatig verdeeld over de ganse maand.
Is het mogelijk dat er iemand gelijktijdig mijn account gebruikt zonder dat ik er iets van merk? Ik heb wel veel disconnects gehad de laatste maand.
Naast mijn skynet mailadressen heb ik ook nog gmails, hotmails en eigen domains, maar de skynet is de oudste en meest verspreidde. Tevens komt een gmail of hotmail niet altijd als betrouwbaar over naar een correspondent.
Ik heb mijn verbruik er op nagekenen:
Totaal 423h 00m 34s
Totaal Upload 1 GB 154 MB 967 KB 540 Bytes
Totaal Download 10 GB 959 MB 282 KB 578 Bytes
Gebruikt volume voor deze maand 12 GB 90 MB 226 KB 94 Bytes
en dit alles is vrij gelijkmatig verdeeld over de ganse maand.
Is het mogelijk dat er iemand gelijktijdig mijn account gebruikt zonder dat ik er iets van merk? Ik heb wel veel disconnects gehad de laatste maand.
Daar twijfek ik sterk aan, zelf nog niet voorgehad dat een ondekende iemand iets zou verbruiken.Voyager schreef:Is het mogelijk dat er iemand gelijktijdig mijn account gebruikt zonder dat ik er iets van merk? Ik heb wel veel disconnects gehad de laatste maand.
Wat betreft disconnects heel zelden, als mijn buur zijn elektrische accumelatie verwarming aanzet.
('k ben dus geen grootverbruiker, in vergelijking met uw verbruik)
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
Iemand die een beetje semi-professioneel met fotografie als zijn hobby omgaat, heeft al snel foto's van een paar ettelijke megabytes.
M'n vriendin is daar mee bezig en voor echt gedetailleerde foto's gaan die dingen toch al snel naar een 20MB het stuk. Als je weet dat zo iemand makkelijk 50 tot 100 foto's neemt om er uiteindelijk maar 1 of 2 over te houden, kan je al snel een rekening maken (voor 1 shot dus ongeveer 2GB aan zuivere data). Als je die zaken dan natuurlijk over het internet wilt delen om andere mensen hun mening te vragen welk shot je wilt houden, tsjah... daar gaat je 12GB al vrij snel.
En ik snap het gedoe over het emailadres niet. Ik heb ook jaren een @skynet.be adres gehad. Het is maar me de overstap dat je je ganse adressenboek es een mailtje moet sturen met de mededeling dat het emailadres van @skynet.be naar @dommel.be veranderd is en de kous is af. Als mensen dan nog zo dom zijn om naar mijn @skynet.be adres te sturen, dan is dat mijn schuld niet.
Dan ga jij ook nooit verhuizen, omdat iedereen weet dat je in Randomstraat 1, B-1234 Randomgemeente woont?
M'n vriendin is daar mee bezig en voor echt gedetailleerde foto's gaan die dingen toch al snel naar een 20MB het stuk. Als je weet dat zo iemand makkelijk 50 tot 100 foto's neemt om er uiteindelijk maar 1 of 2 over te houden, kan je al snel een rekening maken (voor 1 shot dus ongeveer 2GB aan zuivere data). Als je die zaken dan natuurlijk over het internet wilt delen om andere mensen hun mening te vragen welk shot je wilt houden, tsjah... daar gaat je 12GB al vrij snel.
En ik snap het gedoe over het emailadres niet. Ik heb ook jaren een @skynet.be adres gehad. Het is maar me de overstap dat je je ganse adressenboek es een mailtje moet sturen met de mededeling dat het emailadres van @skynet.be naar @dommel.be veranderd is en de kous is af. Als mensen dan nog zo dom zijn om naar mijn @skynet.be adres te sturen, dan is dat mijn schuld niet.
Dan ga jij ook nooit verhuizen, omdat iedereen weet dat je in Randomstraat 1, B-1234 Randomgemeente woont?
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Denk dat hij ook bedoelt dat hij het mailadres gebruikt in diverse fora en zo.En dat is nogal veel werk om dat allemaal te veranderen.
Niet voor mij want ik maak gebruik van mijn eigen domeinnaam.
Maar is dat nu eigenlijk zeker dat dat skynet adres zo snel geschrapt wordt? Ik ben zelf indertijd overgestapt van skynet naar telenet. Ik heb toen een forwarding adres ingesteld (naar telenet). En tot ik wegging bij telenet (heb toen maar domeinnaam aangevraagd), bleef ik mailkes krijgen die gericht waren naar mijn skynet adres. Ofwel zijn ze da gewoon vergeten toen om te schrappen
Maar is dat nu eigenlijk zeker dat dat skynet adres zo snel geschrapt wordt? Ik ben zelf indertijd overgestapt van skynet naar telenet. Ik heb toen een forwarding adres ingesteld (naar telenet). En tot ik wegging bij telenet (heb toen maar domeinnaam aangevraagd), bleef ik mailkes krijgen die gericht waren naar mijn skynet adres. Ofwel zijn ze da gewoon vergeten toen om te schrappen
Kenneth schreef:Denk dat hij ook bedoelt dat hij het mailadres gebruikt in diverse fora en zo.En dat is nogal veel werk om dat allemaal te veranderen.
Bij mij was mijn adres anders heel snel geschrapt Binnen de maand werkte het nimeer.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bij mij heeft het meer dan anderhalf jaar gewerkt (tot op het moment dat ik weg ging bij Telenet)
Telenet was zééér snel (lees: te snel) met het stopzetten van mijn mailadres nl drie dagen vóór het stoppen van de verbinding.
Denk dat ik gewoon geluk gehad heb bij skynet, dat ze gewoon vergeten te schrappen zijn. Is ongeveer een jaar of twee geleden dat ik naar telenet overgestapt ben (ondertussen dommel), toen was dat misschien nog de gewoonte om de adressen niet te schrappen.
Telenet was zééér snel (lees: te snel) met het stopzetten van mijn mailadres nl drie dagen vóór het stoppen van de verbinding.
Denk dat ik gewoon geluk gehad heb bij skynet, dat ze gewoon vergeten te schrappen zijn. Is ongeveer een jaar of twee geleden dat ik naar telenet overgestapt ben (ondertussen dommel), toen was dat misschien nog de gewoonte om de adressen niet te schrappen.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Kenneth schreef:Denk dat hij ook bedoelt dat hij het mailadres gebruikt in diverse fora en zo.En dat is nogal veel werk om dat allemaal te veranderen.
Bedankt, ik had al gezocht naar deze optie op de skynet website (mail beheer), maar had niets gevonden. Bij het lezen van uw bericht dacht ik van 'shit, dat moet dus wel bestaan, misschien via de webmail instellingen' en jawel hoor
Wij zitten hier thuis ook midden in een overschakeling en die mail adressen zijn toch wel een gevoelig punt (daarom dat we nu ook een eigen domein genomen hebben, zo zijn we weer wat onafhankelijker van de ISP). Die forwarding maakt de overgang een klein beetje makkelijker (hopelijk blijft skynet dat nog even na onze overstap ondersteunen).
peewee schreef:toevallig ni draadloos aan't surfen zonder beveiliging??
Mijn draadloos gedeelte is beveiligd met wpa, mac filter en geen broadcast. Ik denk niet dat het veel veiliger kan worden.
Ik ben ondertussen druk bezig met alle fora, newsletters en belangrijke adressen over te zetten naar een eigen domein e-mail. (Ik heb al meer dan 50 veranderd)
Zo kan ik deze maand of volgende misschien overstappen naar een provider met een redelijke limiet.
Ik heb gisteren weeral een waarschuwing gekregen dat ik aan mijn laatste 3 GB bezig ben, en daarmee moet ik nog 10 dagen doen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Contacteer:
't Is niet zo moeilijk om eens in te loggen op www.adsl.be en te controleren wat je verbruik is geweest. Dat van vorige maand staat er ook nog op.
Als dat over de 12GB is (voor een adsl go) is het niet meer dan normaal dat je op smalband gezet wordt.
Je kan daar ook ergens de verbindingstijden bekijken, als je ziet dat er 2 verbindingstijden overlappen heeft iemand anders je gegevens gebruikt.
Als dat over de 12GB is (voor een adsl go) is het niet meer dan normaal dat je op smalband gezet wordt.
Je kan daar ook ergens de verbindingstijden bekijken, als je ziet dat er 2 verbindingstijden overlappen heeft iemand anders je gegevens gebruikt.
Vieten schreef:'t Is niet zo moeilijk om eens in te loggen op www.adsl.be en te controleren wat je verbruik is geweest. Dat van vorige maand staat er ook nog op.
De verbindingtijden sluiten mooi op elkaar aan. 's Nacht wordt het ganse boel steeds uitgeschakeld en overdag zijn er meestal wel enkele onderbrekingen. Maar mijn ganse verbruik is vrij evenredig verspreid over alle dagen.
Zelfs de dagen dat ik op smalband stond was er nog een verbruik van 200 à 300 MB.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Contacteer:
Voyager schreef:Vieten schreef:'t Is niet zo moeilijk om eens in te loggen op www.adsl.be en te controleren wat je verbruik is geweest. Dat van vorige maand staat er ook nog op.
De verbindingtijden sluiten mooi op elkaar aan. 's Nacht wordt het ganse boel steeds uitgeschakeld en overdag zijn er meestal wel enkele onderbrekingen. Maar mijn ganse verbruik is vrij evenredig verspreid over alle dagen.
Zelfs de dagen dat ik op smalband stond was er nog een verbruik van 200 à 300 MB.
Tja, er moet toch iets zijn dat je verbruik rechtvaardigt. Misschien heb je ooit iets geinstalleerd dat je niet noodzakelijk nu nog gebruikt maar nog wel gestart is voor peer-to-peer (al lijkt me daarvoor je upload te laag).
Anders gewoon eens een week noteren wat je doet op internet en achteraf je verbruik bezien.
Vieten schreef:Tja, er moet toch iets zijn dat je verbruik rechtvaardigt. Misschien heb je ooit iets geinstalleerd dat je niet noodzakelijk nu nog gebruikt maar nog wel gestart is voor peer-to-peer (al lijkt me daarvoor je upload te laag).
Anders gewoon eens een week noteren wat je doet op internet en achteraf je verbruik bezien.
Peer to peer heb ik niet, nooit gehad ook. en de uploads is normaal in verhouding.
Ik weet ook goed wat er wel en geen internet connectie heeft (zonealarm firewall).
Ik heb een vermoeden dat het second life zou kunnen zijn, maar dan nog 200 à 300 MB per uur is nogal veel.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Is SecondLife niet P2P ?
Lord Utopia schreef:Is SecondLife niet P2P ?
Second life is meer een combinatie van een online gamen met chat. Er worden zeker geen bestanden uitgewisseld, maar er gebeurt wel upload (positie speler, chat, ..) en down (achtergronden, gebouwen, andere personages, ...). Als optie heb je ook nog streaming audio en video, maar die staan bij mij uitgeschakeld omwille van de limieten.