Scarlet One -> 6mbps

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Boemenenoekinzoe
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2007, 19:45

Hallo,

Na bijna alle threads in dit forum te doorpluizen lijkt het mij nog niet echt duidelijk wanneer nu de voormalige Scarlet One abbonementen de snelheidsverhoging van 6mbps ondergaan.Daarom dacht ik dat het wel eens handig was om nu een éénduidig antwoord te krijgen van de verschillende mensen met meer inkijk op de zaak.

Voor zover ik het versta zullen klanten die de optie "verhoogde snelheid" niet geactiveerd hebben zelfs helemaal niet in de prijzen vallen.

Daarom misschien een onderscheid tussen de Scarlet One klanten met de optie en deze zonder.

Hopelijk schept deze thread een beetje duidelijkheid.

Groeten,

B.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Bestaande Scarlet One behouden hun huidige snelheid. Indien ze gekozen hebben voor meer snelheid (meer betalen) dan zal dit geupgrade worden naar 6Mbps als hun lijn dit toelaat.

Wil je niet extra betalen voor de extra snelheid, dan moet je een nieuw jaarcontract afsluiten.
Boemenenoekinzoe
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2007, 19:45

Het moment waarop die snelheid verhoogt wordt, dat is nog niet bekend zeker?
quodlibet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 dec 2005, 11:12

Op STUG lees ik daarover hetvolgende :

http://tik.be/stug/nieuwsbrieven/stug_nieuwsbrief_2#C2 schreef:C.2 Scarlet ADSL Premium Unlimited

Scarlet introduceert ADSL Premium Unlimited. De downloadlimiet van ADSL Premium wordt opgetrokken naar 30 GB vanaf 30 januari, naast de verhoging van de snelheid naar 6 Mbit die later wordt gepland. Scarlet kon ons geen datum geven voor de verhoging van de downloadlimiet van Scarlet One.
C.3 Upgrade van lijnprofiel voor Scarlet One en ADSL Premium

Voor upgrade van lijnprofielen moet er samengewerkt worden met Belgacom. Belgacom is alleen in staat om een massale upgrade op korte termijn te doen indien Scarlet een heel gedetailleerd stappenplan uitwerkt. Dit plan wordt nog uitgewerkt en zolang er nog geen overeenstemming is met Belgacom, kan Scarlet geen datums beloven.
coldman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 mei 2007, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

in de laatste nieuwsbrief (nieuwsbrief 4 dus) op stug staat dat de upgrades waarschijnlijk zullen gebeuren in juni

Planning 6 Mbps upgrade
Op de vraag van STUG i.v.m. de planning van de upgrade van 3 Mbps naar 6 Mbps voor bestaande klanten antwoordt Scarlet dat de planning nog niet duidelijk is. Intussen zijn testen met enkele klanten al goed verlopen. Er is nog een verdere afstemming nodig met Belgacom om bestaande klanten in groep up te graden. Scarlet stelt dat dit ten vroegste in juni zal gebeuren, maar dat het waarschijnlijk iets later gaat zijn. Scarlet benadrukt dat alle bestaande klanten al een hogere downloadlimiet hebben gekregen. De snelheid van 6 Mbps is de snelheid aan de centrale. Factoren zoals afstand, kwaliteit van de bekabelingen kan tot gevolg hebben dat de snelheid bij de klant lager ligt, zelfs indien de afstand tot de centrale niet echt groot is.

bron: http://www.tik.be/stug/nieuwsbrieven/stug_nieuwsbrief_4
quodlibet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 dec 2005, 11:12

Ai, ik dacht dat ik in die laatste nieuwsbrief aan het zoeken was, blijkbaar toch vergist dan.

Mijn excuses.
Scarslet
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2007, 13:45

coldman schreef:in de laatste nieuwsbrief (nieuwsbrief 4 dus) op stug staat dat de upgrades waarschijnlijk zullen gebeuren in juni

Planning 6 Mbps upgrade
Op de vraag van STUG i.v.m. de planning van de upgrade van 3 Mbps naar 6 Mbps voor bestaande klanten antwoordt Scarlet dat de planning nog niet duidelijk is. Intussen zijn testen met enkele klanten al goed verlopen. Er is nog een verdere afstemming nodig met Belgacom om bestaande klanten in groep up te graden. Scarlet stelt dat dit ten vroegste in juni zal gebeuren, maar dat het waarschijnlijk iets later gaat zijn. Scarlet benadrukt dat alle bestaande klanten al een hogere downloadlimiet hebben gekregen. De snelheid van 6 Mbps is de snelheid aan de centrale. Factoren zoals afstand, kwaliteit van de bekabelingen kan tot gevolg hebben dat de snelheid bij de klant lager ligt, zelfs indien de afstand tot de centrale niet echt groot is.

bron: http://www.tik.be/stug/nieuwsbrieven/stug_nieuwsbrief_4


Jammer dat Scarlet er niet meteen bijstelt juni van welk jaar.
jsierens
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2007, 14:47

Scarslet schreef:
coldman schreef:in de laatste nieuwsbrief (nieuwsbrief 4 dus) op stug staat dat de upgrades waarschijnlijk zullen gebeuren in juni

Planning 6 Mbps upgrade
Op de vraag van STUG i.v.m. de planning van de upgrade van 3 Mbps naar 6 Mbps voor bestaande klanten antwoordt Scarlet dat de planning nog niet duidelijk is. Intussen zijn testen met enkele klanten al goed verlopen. Er is nog een verdere afstemming nodig met Belgacom om bestaande klanten in groep up te graden. Scarlet stelt dat dit ten vroegste in juni zal gebeuren, maar dat het waarschijnlijk iets later gaat zijn. Scarlet benadrukt dat alle bestaande klanten al een hogere downloadlimiet hebben gekregen. De snelheid van 6 Mbps is de snelheid aan de centrale. Factoren zoals afstand, kwaliteit van de bekabelingen kan tot gevolg hebben dat de snelheid bij de klant lager ligt, zelfs indien de afstand tot de centrale niet echt groot is.

bron: http://www.tik.be/stug/nieuwsbrieven/stug_nieuwsbrief_4


Jammer dat Scarlet er niet meteen bijstelt juni van welk jaar.


Ik heb net van de helpdesk gehoord dat het oktober zal worden.
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

jsierens schreef:Ik heb net van de helpdesk gehoord dat het oktober zal worden.

Het voorjaar valt laat dit jaar. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”