Zware verbindingsproblemen na upgraden driver

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Reaper
Starter
Starter

Ik heb al een tijdje problemen met ADSL. Ik kreeg serieuze connectieproblemen en na een telefoontje met helpdesk werd ik terggezet op 1.1Mb/s. Toen ging het een tijdje goed, maar dan opnieuw verbindingsproblemen en heel lage snelheid. Dus heb ik mijn drivers geupdate (de laatste nieuwe driver)en sinds toen valt mijn verbinding zowat om de twee minuten weg en ligt mijn snelheid heel erg laag, Ik kan geen speedtest doen aangezien mijn verbinding niet lang genoeg op blijft. Het icoontje in de rechterbalk (die twee schermpjes) valt ook helemaal weg.

Gegevens:
PC: P3 met 128MB
OS; WinXP
Modem: Eicon Diva USB
en op de helpdesk wist men mij te vertellen dat er niets scheelde met mijn lijn
Ik heb maar 1 telefooncontact en daar staat uiteraard een splitter op
De kabels heb ik ook al allemaal gecheckt en die zitten OK

Iemand nog suggesties?

Thx
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Uninstall de modem volledig.

drivers, modemsoftware alles weg. En begin volledig vanaf nul.
Installatie volgens het boekje, zorg ook dat je splitters volledig correct zitten. Trek eventueel usb apparaten uit, zodat je usb modem voldoende power krijgt.

Levert dit niks op en BGC zegt dat je lijn dik in orde is, zou ik eerst eens proberen met een andere modem. eventueel van een kennis een modem lenen en op je pc en lijn eens proberen. Indien zelfde probleem:
- probleem is of bij Belgacom, of je binnenbekabeling, of je pc.

Langzaam elemineren. Kijk je binnenbekabeling eens na. Ook hoe je splitter is geplaatst.

Vermoedelijk zal dit niks met je pc zelf te maken hebben, het kunnen enkel slechte drivers zijn of incompatibele.
I love it when a plan comes together!
Reaper
Starter
Starter

Heb ik jammer genoeg allemaal eens geprobeerd, behalve het wisselen van modem, maar iedereen die ik ken is Telenet-klant, dus dat wordt een beetje moeilijk. En de binnenbekabeling, bedoel je daar de kabels van telefoon in mijn appartement mee? Want die kan ik jammer genoeg niet zien en breken in een huurappartement lijkt me niet de beste optie...

Ik vrees dat het gaat neerkomen op een BGC-technieker. Weet jij toevallig of deze ook weekendwerk doen? Of is dat enkel tijdens kantooruren in de week?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Binnenbekabeling is de bekabeling vanaf het aansluitpunt van BGC in een gebouw tot aan de contacten waarop jij splitters plaatst :).

Ik denk dat het in jouw geval het beste zal zijn een technieker langs te laten komen. Ik vrees dat die geen weekend werk doen. Enkel urgentie gevallen. Niet voor particulieren hun adsl. Maar als je belt naar 0800/22700 kan je normaal gezien wel een afspraak maken, die valt over een tijdspanne van 2uur normaal. Zo kan je alles een beetje regelen ;-)
I love it when a plan comes together!
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Werk je al lang met win XP? Bij mij zijn toen de problemen begonnen. Ik kon ook de nieuwere versie van de modemdriver niet installeren, er werkte niets meer fatsoenlijk. Uiteindelijk, na vele uren helpdesk (hebt u Kazaa op uw PC staan?, en dergelijke vragen) hebben ze toch maar een technieker langs gestuurd. Die heeft dan moeten vaststellen dat bij mij alles in orde was, de lijn bijna perfect en die heeft toen een Asus modem gegeven, mijn PC geconfigureerd en nu, bijna een jaar later werkt alles nog steeds perfect. zelfs mijn Win XP! Die persoon heeft hier wel DRIE uur bezig geweest, 1 uur daar van op mijn kosten.

jan

Ik had ook eerst een eicon diva usb
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”