Ik ben een half jaar geleden het huis uitgetrokken. Ik ben gaan samenwonen met mijn vriendin en we hebben daar een volledig nieuw Dommel abonnement genomen.
Over het algemeen gezien ben ik zeer tevreden over Dommel en de geleverde service. Tot ik één van men hobbies terug opnam: sitebuilding. FTP uploading is een enorm probleem bij mij.
Op 3 verschillende computers en met verschillende software geeft dit steeds hetzelfde resultaat. De upload begint aan 9kb/s en daalt dan gaandeweg naar 0kb/s (we spreken hier over enkele seconden). Ik moet jullie niet vertellen dat dit zeer frustrerend is.
Aanvankelijk dacht ik dat dit te maken had met mijn hosting provider. Na contact met hen opgenomen te hebben bleek dit zo niet te zijn. Ik kan namelijk zonder enig probleem van een andere locatie uploaden, met een van die 3 computers waar ik het mee getest heb.
Daarna heb was de router aan de beurt. Ook hier blijkt alles correct ingesteld te zijn (het gaat om een USR 805461 die bij mijn ouders steeds perfect gewerkt heeft met een Belgacom lijn, wat technisch gezien dus in feite geen verschil maakt).
Hierna was Dommel zelf aan de beurt. Een mailtje en een week wachten later kreeg ik volgend bericht:
Kan u eens trachten passive ftp sessies te gebruiken ipv active ftp?
We hebben een test op uw lijn uitgevoerd en deze tonen geen probleem met de lijn zelf aan:
SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 4640 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 16 dB
UpstreamNoiseMargin 20 dB
DownstreamAttenuation 14 dB
UpstreamAttenuation 5 dB
Ik gebruik enkel PASV FTP omdat ik achter een firewall zit, dus dit kan de oorzaak ook niet zijn.
Heeft iemand van jullie enig idee waar de fout zit die ik, of anderen gemaakt hebben. Ik moet en zal deftig kunnen uploaden via FTP (overigens hebben andere manieren van uploads het genoemde probleem niet, wat misschien een interessant weetje is). Ik heb zo het gevoel dat er alsnog iets met de router is, aangezien ik in feite niet echt kan twijfelen aan de beweringen van Dommel zelf.
Bedankt op voorhand!
Piru
EDIT: Mijn router is een Alcatel Speedtouch (zo een van die oudere)