Toch niet alle Scarlet-klanten naar 6 megabit

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Bron: http://www.zdnet.be/news.cfm?id=68569

Provider komt terug op switch voor iedereen

In het nieuwste verslag van STUG, de klantenvereniging van Scarlet, staat dat de provider terugkomt op de plannen om alle klanten op zes megabit over te zetten.

Abonnees die een maximumsnelheid van 3,3 of 4 Mbps hebben, worden nog steeds naar zes Megabit overgezet als dit technisch mogelijk is. Oude klanten die nog steeds aan 1 Mbps surfen, worden echter benadeeld en blijven deze snelheid behouden, tenzij ze bijbetalen of een nieuw contract afsluiten.

"Deze klanten hebben destijds expliciet voor die 1 Mbps gekozen", zegt Luc Vos, marketingmanager van Scarlet. "Als zij toch het 6 Mbps-product verkiezen, dan kunnen ze overschakelen naar Scarlet One Unlimited. Dat houdt in dat ze een nieuw contract voor vijftien maanden aangaan."

Marcel Vander Mierde van STUG, en tevens voorzitter van de overkoepelende organisatie TIK vzw, betreurt dit feit. "Commercieel gezien is het interessanter om die klanten een nieuw contract van vijftien maanden te laten afsluiten. Maar als consumentenvereniging hadden we liever een gebaar naar de oude klanten toe gezien om ook hen gratis over te zetten naar de snellere verbinding."

Ook de ADSL2+-verbindingen gaan met enkele problemen gepaard. Zo is de combinatie van de supersnelle internetverbinding en telefonie voorlopig niet mogelijk. De reden is dat ADSL2+ in combinatie met telefonie veel gevoeliger is voor storingen naargelang de afstand tot de centrale toeneemt. Over het aantal ADSL2+-abonnementen, kan het bedrijf nog geen cijfers geven.

Verder in het verslag komt Scarlet ook deels terug op de verwijdering van de nieuwsgroepen. Het contract met Giganews werd onlangs opgezegd, maar de provider wil nu toch text-only nieuwsgroepen aanbieden via de server in Nederland. Over de uptime wordt echter geen enkele garantie gegeven.
[url][/url]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

En ik die van plan was om ook eens te kijken naar Scarlet :lol:
Die beinvloedt geen nieuwe klanten, mijn g@t. Trouwens, moest ik wel die 6 Mbit halen, dan nog schakel ik niet over. Niet opnieuw naar zo'n bedrijf à la Telenetniet en Belgacow.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Die klanten die niet gekozen hebben voor die extra snelheid, hebben momenteel ook een lijnprofiel van 1, 3.3 of 4Mbit. Enkel maken ze geen gebruik van de optie extra snelheid en worden ze gecapped via radius accounting.

Waarom zou Scarlet dan geld uitgeven om hun lijnprofiel aan te passen, als er voor hun niks merkbaar gaat veranderen? Ze blijven nog steeds via radius accounting gecapped op 1Mbit!

Maar nee, zoals gewoonlijk gaan de mensen hier zonder kennis van zaken maar even commentaar geven omdat ze zich tekort gedaan voelen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ik geef alleen maar mijn opinie, wat jij ook doet :)
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Lord Utopia schreef:ik geef alleen maar mijn opinie, wat jij ook doet :)


Ik geef je groot gelijk.
Mensen moeten uitkomen voor hun mening.
Hun hart luchten ...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Goed idee! Ipv discussie gaan we op elkaar kakken! Daarvoor dient zo een forum!
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Mr.T schreef:Maar nee, zoals gewoonlijk gaan de mensen hier zonder kennis van zaken maar even commentaar geven omdat ze zich tekort gedaan voelen.


Verslag nr. 3: Vergadering STUG – Scarlet, 7 maart 2007

Noot: Deze versie van het verslag werd goedgekeurd door Scarlet.
Aanwezig:

* Luc Vos (Scarlet – Manager Product Management B2C);
* Stefaan Goetvinck (Scarlet – Manager Customer Contact Center);
* Marcel (STUG – voorzitter Tik vzw);
* Peter (STUG).

Bron: http://www.tik.be/stug/nieuwsbrieven/stug_nieuwsbrief_3

Op basis van wat er in die nieuwsbrief stond, is er heel wat bezorgde reactie geweest, ook (vooral) van Franstalige Scarlet-klanten, op adsl-bc.org.
Dit heeft m.i. weinig te maken met technische capaciteiten, maar meer met communicatieve vaardigheden. (Had het van oorsprong Nederlandse Scarlet misschien moeilijkheden met de taal van Voltaire? Als zelfs de taal van Gezelle soms te moeilijk is?)
Had Scarlet nu eens, van zodra het duidelijk was dat er misverstanden mogelijk waren, een duidelijke communicatie gevoerd, dan was er helemaal niets aan de hand geweest.
Vergelijk dit met de communicatie die Telenet gevoerd heeft naar de overgenomen UPC-klanten: die hebben allemaal een brief gekregen waarin staat dat er niets verandert aan hun huidige producten, en ook vanaf wanneer ze Telenet-producten kunnen krijgen, als ze dat wensen. Duidelijk, toch?

1 vaststelling heb ik al kunnen maken ivm Scarlet: het taalgebruik van de persberichten verschilt van de taal van de helpdeskpagina's (waar ik al eens screenshots gezien heb). Misschien dat er wat meer technische mensen nodig zijn aan de top, die het ook in gewone mensentaal kunnen uitleggen, en niet in het techneuts, managerees of marketees.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Robby
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:59

Mr.T schreef:Maar nee, zoals gewoonlijk gaan de mensen hier zonder kennis van zaken maar even commentaar geven omdat ze zich tekort gedaan voelen.


Zoals gewoonlijk hult Scarlet zich in arrogantie om dan neerbuigend op de klanten te kappen.
Men zou beter zorgen voor duidelijkheid ipv de schieten op de boodschapper.
Het is uiteraard makkelijker om een externe boosdoener te zoeken, dan te zorgen voor een oplossing.

Telenet heeft dit al zeer lang begrepen. Scarlet misschien ook ooit?
jsierens
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2007, 14:47

satsurfer schreef:"Deze klanten hebben destijds expliciet voor die 1 Mbps gekozen", zegt Luc Vos, marketingmanager van Scarlet. "Als zij toch het 6 Mbps-product verkiezen, dan kunnen ze overschakelen naar Scarlet One Unlimited. Dat houdt in dat ze een nieuw contract voor vijftien maanden aangaan."


Dat heb ik geprobeerd en toch bleef ik op 1mbit/sec staan. Na een bericht naar de klanten service hebben ze mij naar 3.3mbit/sec gezet. Op het bericht dat het 6 moet zijn i.p.v. 3 heb ik nog geen antwoord. Vlug zijn ze niet bij de klantendienst.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hoeveel tijd zit daartussen?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

jsierens schreef:
satsurfer schreef:"Deze klanten hebben destijds expliciet voor die 1 Mbps gekozen", zegt Luc Vos, marketingmanager van Scarlet. "Als zij toch het 6 Mbps-product verkiezen, dan kunnen ze overschakelen naar Scarlet One Unlimited. Dat houdt in dat ze een nieuw contract voor vijftien maanden aangaan."


Dat heb ik geprobeerd en toch bleef ik op 1mbit/sec staan. Na een bericht naar de klanten service hebben ze mij naar 3.3mbit/sec gezet. Op het bericht dat het 6 moet zijn i.p.v. 3 heb ik nog geen antwoord. Vlug zijn ze niet bij de klantendienst.

Het kan zijn dat het technisch niet mogelijk is om je op 6Mbit te steken.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

lithion schreef:
jsierens schreef:
satsurfer schreef:"Deze klanten hebben destijds expliciet voor die 1 Mbps gekozen", zegt Luc Vos, marketingmanager van Scarlet. "Als zij toch het 6 Mbps-product verkiezen, dan kunnen ze overschakelen naar Scarlet One Unlimited. Dat houdt in dat ze een nieuw contract voor vijftien maanden aangaan."


Dat heb ik geprobeerd en toch bleef ik op 1mbit/sec staan. Na een bericht naar de klanten service hebben ze mij naar 3.3mbit/sec gezet. Op het bericht dat het 6 moet zijn i.p.v. 3 heb ik nog geen antwoord. Vlug zijn ze niet bij de klantendienst.

Het kan zijn dat het technisch niet mogelijk is om je op 6Mbit te steken.

Dan moeten ze dit naar de klant communiceren, maar we kennen de reputatie van Scarlet op dat gebied, Bij KBC zegt men 'praten helpt' bij Scarlet maakt men daar van "zwijgen help, alleen niet de klant"
En nu zal waarschijnlijk Mr t weer wat komen verzinnen en neerbuigend doen, want ik heb nog niet gelezen dat hij mijn excuses aanvaard op een ander bericht of voelt hij zich daarvoor te groot naar een klant toe?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dan moeten ze dit naar de klant communiceren, maar we kennen de reputatie van Scarlet op dat gebied, Bij KBC zegt men 'praten helpt' bij Scarlet maakt men daar van "zwijgen help, alleen niet de klant"
En nu zal waarschijnlijk Mr t weer wat komen verzinnen en neerbuigend doen, want ik heb nog niet gelezen dat hij mijn excuses aanvaard op een ander bericht of voelt hij zich daarvoor te groot naar een klant toe?


Brr, TIK begint steeds meer synoniem te worden voor een verzameling ruziestokers, en minder voor een belangenvereniging. Als je Mr.T wil aanspreken, gebruik dan een privé bericht? 'verzinnen', 'neerbuigend', 'te groot voelen', 'reputatie van Scarlet'. Helpen zo'n woorden eigenlijk als je de belangen van de klant verdedigt bij een ISP? Doe eens iets volwassen, laat die 'TIK' weghalen van je nick, en wordt weer een gewone klant. Vervolgens kan je vertellen wat je wenst!
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Rudi.$ schreef:
lithion schreef:
jsierens schreef:
satsurfer schreef:"Deze klanten hebben destijds expliciet voor die 1 Mbps gekozen", zegt Luc Vos, marketingmanager van Scarlet. "Als zij toch het 6 Mbps-product verkiezen, dan kunnen ze overschakelen naar Scarlet One Unlimited. Dat houdt in dat ze een nieuw contract voor vijftien maanden aangaan."


Dat heb ik geprobeerd en toch bleef ik op 1mbit/sec staan. Na een bericht naar de klanten service hebben ze mij naar 3.3mbit/sec gezet. Op het bericht dat het 6 moet zijn i.p.v. 3 heb ik nog geen antwoord. Vlug zijn ze niet bij de klantendienst.

Het kan zijn dat het technisch niet mogelijk is om je op 6Mbit te steken.

Dan moeten ze dit naar de klant communiceren, maar we kennen de reputatie van Scarlet op dat gebied, Bij KBC zegt men 'praten helpt' bij Scarlet maakt men daar van "zwijgen help, alleen niet de klant"
En nu zal waarschijnlijk Mr t weer wat komen verzinnen en neerbuigend doen, want ik heb nog niet gelezen dat hij mijn excuses aanvaard op een ander bericht of voelt hij zich daarvoor te groot naar een klant toe?


Leuk dat je kiest voor de persoonlijke aanval. Om eerlijk te zijn had ik van jou niks anders verwacht. Nu moet ik tenminste geen excuus meer zoeken als ik commentaar op jou heb.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Rudi.$ schreef:Dan moeten ze dit naar de klant communiceren, maar we kennen de reputatie van Scarlet op dat gebied, Bij KBC zegt men 'praten helpt' bij Scarlet maakt men daar van "zwijgen help, alleen niet de klant"
En nu zal waarschijnlijk Mr t weer wat komen verzinnen en neerbuigend doen, want ik heb nog niet gelezen dat hij mijn excuses aanvaard op een ander bericht of voelt hij zich daarvoor te groot naar een klant toe?


Wow nu heb jij èèèècht mijn vertrouwen gewonnen als een waardig vertegenwoordiger van de vzw... Next please.

Neem Goendi's advies en laat dat logo maar verwijderen. Dan kan je kankeren zoveel je wil.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Deej_1977 schreef:
Rudi.$ schreef:Dan moeten ze dit naar de klant communiceren, maar we kennen de reputatie van Scarlet op dat gebied, Bij KBC zegt men 'praten helpt' bij Scarlet maakt men daar van "zwijgen help, alleen niet de klant"
En nu zal waarschijnlijk Mr t weer wat komen verzinnen en neerbuigend doen, want ik heb nog niet gelezen dat hij mijn excuses aanvaard op een ander bericht of voelt hij zich daarvoor te groot naar een klant toe?


Wow nu heb jij èèèècht mijn vertrouwen gewonnen als een waardig vertegenwoordiger van de vzw... Next please.

Neem Goendi's advies en laat dat logo maar verwijderen. Dan kan je kankeren zoveel je wil.


Oei de verzamelde troepen zijn aangesproken en in slaggorde, ken mijn plaats hoor heren, ik druip af, ik ga waar men tenminste zonder vooroordelen kan praten en nadenken. En wat dat logo betreft ik kan dat niet verwijderen.
Leve de democratie!!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Rudi.$ schreef:En wat dat logo betreft ik kan dat niet verwijderen.
Zo beter?
En waar gaat het hier nu uiteindelijk nog over?
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

meon schreef:
Rudi.$ schreef:En wat dat logo betreft ik kan dat niet verwijderen.
Zo beter?
En waar gaat het hier nu uiteindelijk nog over?


Ach laat maar, klaarblijkelijk mag men zich excuseren maar reageert men daar dan niet op en iedere kritiek is er teveel aan.

Ik weet al langer hoe men denk bij de isp, en dat men alle middelen aanwend om bepaalde mensen monddood te maken, maar ik ga dat hier niet tot de spits drijven, internet moet ook leuk blijven.

Leve de democratie, alleen is dat voor sommigen meer dan voor anderen.

Bedankt om het logo te verwijderen, sommigen kunnen er er klaarblijkelijk niet mee om.
Scarslet
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2007, 13:45

Mr.T schreef:
Leuk dat je kiest voor de persoonlijke aanval. Om eerlijk te zijn had ik van jou niks anders verwacht. Nu moet ik tenminste geen excuus meer zoeken als ik commentaar op jou heb.


Wat denk je hiervan?

320 broadband access
F: accès à large bande
S: acceso de banda ancha
An ISDN access able to contain at least one channel capable of supporting a rate greater than the
primary rate, or supporting an equivalent information transfer rate.

http://www.itu.int/rec/T-REC-I.113-199706-I/en

Met primary rate bedoelt men :
Naast de basic rate access bestaat er ook een primary rate access. Deze bestaat uit 30 B-kanalen en één D-kanaal van 64 kbit/s1. Deze is met name bedoeld voor bedrijven die op die manier hun bedrijfstelefooncentrale kunnen aansluiten met 30 buitenlijnen.

http://www.telecomabc.nl/specials/telecom/isdn5.html

30*64=1920+64=1984 kbit zou dus breedband zijn.

Strikt genomen hebben zij die niet voor de extra snelheid betalen, of zij die omwille van stabiliteitsredenen teruggezet werden op 1.1 Mbps dus geen breedband aansluiting.

Scarlet zegt toch dat ze breedband aanbieden, waarom dienen de oude Scarlet klanten dan 2 euro extra te betalen om effectief breedband te krijgen? (of godbetert een nieuw contract te tekenen zodat ze opnieuw voor 15 maanden, is dat trouwens wettelijk, zijn overgeleverd aan een provider die de klantentevredenheid predikt maar de aandeelhouderstevredenheid verheerlijkt)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

De ISDN techniek kan je niet vergelijken met ADSL techniek.
Scarslet
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2007, 13:45

lithion schreef:De ISDN techniek kan je niet vergelijken met ADSL techniek.


ADSL zou toch sneller zijn dan ISDN, ik zie dus niet in waarom die definitie van breedband bij ADSL geen opgeld zou maken.

Nu gezien je de uitleg van het ITC (INTERNATIONAL TELECOMMUNICATION UNION) niet echt apprecieert misschien het volgende eens voorleggen :

http://eescopinions.eesc.europa.eu/eesc ... &year=2006

Een algemeen aanvaarde definitie van breedband is moeilijk te geven, maar dit begrip moet natuurlijk wel enigszins worden omschreven wil men een zinvolle discussie over de ontwikkeling ervan kunnen voeren. De Commissie had hier in haar mededeling meer licht op moeten werpen. Volgens het EESC staat breedband voor een asynchrone transmissiesnelheid van minimaal 2Mb/s en mag een snelheid van 512 kbit/s alleen in uitzonderingsgevallen als breedband gelden.

Schijnbaar zijn meer en meer officiële instanties het ermee eens dat breedband in Europa zou beginnen bij 2Mb/s, dat de ISP's (en zeker die in België) het er niet mee eens zijn is niet verwonderlijk, die liegen de klanten liever voor en laten hen betalen voor iets dat ze niet leveren.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Goendi schreef:Brr, TIK begint steeds meer synoniem te worden voor een verzameling ruziestokers, en minder voor een belangenvereniging. Als je Mr.T wil aanspreken, gebruik dan een privé bericht? 'verzinnen', 'neerbuigend', 'te groot voelen', 'reputatie van Scarlet'. Helpen zo'n woorden eigenlijk als je de belangen van de klant verdedigt bij een ISP? Doe eens iets volwassen, laat die 'TIK' weghalen van je nick, en wordt weer een gewone klant. Vervolgens kan je vertellen wat je wenst!


Rudi spreekt namens zichzelf, laat dit duidelijk zijn.
Het mag geweten zijn dat hij lid is van Tik, maar hij is niet de persoon om de officiële mededelingen te doen. Dat geldt trouwens voor iederéén van Tik. Ook voor mij.

Als er "officiële" mededelingen zijn, dan zullen die ook uitdrukkelijk en expliciet als dusdanig aangegeven worden.

Bij deze: dit bericht is een officiële mededeling.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

localhost schreef:Bij deze: dit bericht is een officiële mededeling.


Was jij niet op vakantie? :P
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Scarslet schreef:
lithion schreef:De ISDN techniek kan je niet vergelijken met ADSL techniek.


ADSL zou toch sneller zijn dan ISDN, ik zie dus niet in waarom die definitie van breedband bij ADSL geen opgeld zou maken.

ISDN30 gaat over 2 koperparen.
Scarslet
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2007, 13:45

lithion schreef:
Scarslet schreef:
lithion schreef:De ISDN techniek kan je niet vergelijken met ADSL techniek.


ADSL zou toch sneller zijn dan ISDN, ik zie dus niet in waarom die definitie van breedband bij ADSL geen opgeld zou maken.

ISDN30 gaat over 2 koperparen.


Waarom antwoord je niet op de rest, dat meer en meer officiele instanties 2Mb een minimum beschouwen om als breedband in aanmerking te komen of ze nu via ADSL of kabel surfen maakt niet uit.
Dat technische muggenziften is dus niet terzake en reply ik vanaf nu dus ook niet meer op.
Wat ik aanhaalde is dat providers iets verkopen dat strikt genomen niet datgene is wat ze beweren te verkopen, namelijk breedband (met een snelheid van 1.1 Mb)
Puur toeval zeker dat het de grotere ISP's zijn die dergelijke pakketten verkopen?
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

devilkin schreef:
localhost schreef:Bij deze: dit bericht is een officiële mededeling.


Was jij niet op vakantie? :P

Op moderatie-vakantie.
En alleen op het PUB-forum. :P
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Scarslet schreef:
Mr.T schreef:
Leuk dat je kiest voor de persoonlijke aanval. Om eerlijk te zijn had ik van jou niks anders verwacht. Nu moet ik tenminste geen excuus meer zoeken als ik commentaar op jou heb.


Wat denk je hiervan?

320 broadband access
F: accès à large bande
S: acceso de banda ancha
An ISDN access able to contain at least one channel capable of supporting a rate greater than the
primary rate, or supporting an equivalent information transfer rate.

http://www.itu.int/rec/T-REC-I.113-199706-I/en

Met primary rate bedoelt men :
Naast de basic rate access bestaat er ook een primary rate access. Deze bestaat uit 30 B-kanalen en één D-kanaal van 64 kbit/s1. Deze is met name bedoeld voor bedrijven die op die manier hun bedrijfstelefooncentrale kunnen aansluiten met 30 buitenlijnen.

http://www.telecomabc.nl/specials/telecom/isdn5.html

30*64=1920+64=1984 kbit zou dus breedband zijn.

Strikt genomen hebben zij die niet voor de extra snelheid betalen, of zij die omwille van stabiliteitsredenen teruggezet werden op 1.1 Mbps dus geen breedband aansluiting.

Scarlet zegt toch dat ze breedband aanbieden, waarom dienen de oude Scarlet klanten dan 2 euro extra te betalen om effectief breedband te krijgen? (of godbetert een nieuw contract te tekenen zodat ze opnieuw voor 15 maanden, is dat trouwens wettelijk, zijn overgeleverd aan een provider die de klantentevredenheid predikt maar de aandeelhouderstevredenheid verheerlijkt)



Ik zie niet in wat ik hiermee te maken heb, maar goed.
Wat nu wel of geen breedband is, kan je blijven over discussieren. Ik wil je gerust gelijk geven dat je pas vanaf 2Mbit kan/mag spreken van breedband.

Buiten het feit wat je nu exact neemt als maatstaf voor breedband, moet je nog rekening houden met technische beperkingen. Niet iedereen zal de maximum snelheid van ADSL of ADSL2+ kunnen halen. De afstand tot de LEX is nog steeds de (voornaamste) beperkende factor.

Waar het hier weer om draait is 2 euro die je niet wenst te betalen. Die discussie hebben we al gehad, maar toen wilde niemand mij geloven. Die oude klanten hebben een contract getekend aan bepaalde voorwaarden. Dit contract had een basissnelheid van 1Mbit met mogelijkheid tot het nemen van een betalende optie extra snelheid.
Het is niet omdat Scarlet een ander product lanceert (Scarlet One Unlimited) dat zij verplicht zijn alle Scarlet One klanten ook deze voorwaarden te geven. Zij mogen dit uiteraard doen, maar de bestaande klanten hebben niet het recht om ook deze contractvoorwaarden te eisen.

Btw je nickname is ook weinig respectvol
Scarslet
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2007, 13:45

Mr.T schreef:
Scarslet schreef:
Wat denk je hiervan?

320 broadband access
F: accès à large bande
S: acceso de banda ancha
An ISDN access able to contain at least one channel capable of supporting a rate greater than the
primary rate, or supporting an equivalent information transfer rate.

http://www.itu.int/rec/T-REC-I.113-199706-I/en

Met primary rate bedoelt men :
Naast de basic rate access bestaat er ook een primary rate access. Deze bestaat uit 30 B-kanalen en één D-kanaal van 64 kbit/s1. Deze is met name bedoeld voor bedrijven die op die manier hun bedrijfstelefooncentrale kunnen aansluiten met 30 buitenlijnen.

http://www.telecomabc.nl/specials/telecom/isdn5.html

30*64=1920+64=1984 kbit zou dus breedband zijn.

Strikt genomen hebben zij die niet voor de extra snelheid betalen, of zij die omwille van stabiliteitsredenen teruggezet werden op 1.1 Mbps dus geen breedband aansluiting.

Scarlet zegt toch dat ze breedband aanbieden, waarom dienen de oude Scarlet klanten dan 2 euro extra te betalen om effectief breedband te krijgen? (of godbetert een nieuw contract te tekenen zodat ze opnieuw voor 15 maanden, is dat trouwens wettelijk, zijn overgeleverd aan een provider die de klantentevredenheid predikt maar de aandeelhouderstevredenheid verheerlijkt)



Ik zie niet in wat ik hiermee te maken heb, maar goed.
Wat nu wel of geen breedband is, kan je blijven over discussieren. Ik wil je gerust gelijk geven dat je pas vanaf 2Mbit kan/mag spreken van breedband.

Buiten het feit wat je nu exact neemt als maatstaf voor breedband, moet je nog rekening houden met technische beperkingen. Niet iedereen zal de maximum snelheid van ADSL of ADSL2+ kunnen halen. De afstand tot de LEX is nog steeds de (voornaamste) beperkende factor.

Waar het hier weer om draait is 2 euro die je niet wenst te betalen. Die discussie hebben we al gehad, maar toen wilde niemand mij geloven. Die oude klanten hebben een contract getekend aan bepaalde voorwaarden. Dit contract had een basissnelheid van 1Mbit met mogelijkheid tot het nemen van een betalende optie extra snelheid.
Het is niet omdat Scarlet een ander product lanceert (Scarlet One Unlimited) dat zij verplicht zijn alle Scarlet One klanten ook deze voorwaarden te geven. Zij mogen dit uiteraard doen, maar de bestaande klanten hebben niet het recht om ook deze contractvoorwaarden te eisen.

Btw je nickname is ook weinig respectvol


Och discussieren over wat wel of geen breedband is, is niet meer nodig, enkel de ISP's zijn het niet eens met die 2 Mb.
Ik wou dat laatste nog even bevestigd zien.

Scarlet zegt dat ze breedband aanbieden, terwijl dit dus in feite niet zo is.(voor de oude Scarlet One klanten).
En bij jouw opmerking van ik had het nog zo gezegd, bekruipt mij het gevoel : als de vos de passie preekt, boer let op uw ganzen.

Het is dan ook wat het is : een nick.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Die breedband wordt heel ruim geïnterpreteerd. In vergelijking met de 56k is 1Mbit al een serieuze breedband. Vergelijk je die 1Mbit met een 24Mbit dan is dat ook al een serieus verschil.

Je krijgt nu eenmaal een verbinding waarvoor je betaalt en die technisch mogelijk is op jouw telefoonlijn.

Ik zou zeggen aan de pubers: GROW UP!
jsierens
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2007, 14:47

Rudi.$ schreef:
lithion schreef:
jsierens schreef:
satsurfer schreef:"Deze klanten hebben destijds expliciet voor die 1 Mbps gekozen", zegt Luc Vos, marketingmanager van Scarlet. "Als zij toch het 6 Mbps-product verkiezen, dan kunnen ze overschakelen naar Scarlet One Unlimited. Dat houdt in dat ze een nieuw contract voor vijftien maanden aangaan."


Dat heb ik geprobeerd en toch bleef ik op 1mbit/sec staan. Na een bericht naar de klanten service hebben ze mij naar 3.3mbit/sec gezet. Op het bericht dat het 6 moet zijn i.p.v. 3 heb ik nog geen antwoord. Vlug zijn ze niet bij de klantendienst.

Het kan zijn dat het technisch niet mogelijk is om je op 6Mbit te steken.

Dan moeten ze dit naar de klant communiceren, maar we kennen de reputatie van Scarlet op dat gebied, Bij KBC zegt men 'praten helpt' bij Scarlet maakt men daar van "zwijgen help, alleen niet de klant"
En nu zal waarschijnlijk Mr t weer wat komen verzinnen en neerbuigend doen, want ik heb nog niet gelezen dat hij mijn excuses aanvaard op een ander bericht of voelt hij zich daarvoor te groot naar een klant toe?


Ik heb het nu ook al enkele dagen getest en blijkbaar krijg ik er nooit meer dan 1Mbps door. Bovendien zie ik nog altijd de optie staan om 2 euro extra te betalen ondanks dat die optie niet bestaat in unlimited. Vroeger lukte 3 Mbps wel. Het is dus geen technisch probleem.
Scarslet
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2007, 13:45

lithion schreef:Die breedband wordt heel ruim geïnterpreteerd. In vergelijking met de 56k is 1Mbit al een serieuze breedband. Vergelijk je die 1Mbit met een 24Mbit dan is dat ook al een serieus verschil.

Je krijgt nu eenmaal een verbinding waarvoor je betaalt en die technisch mogelijk is op jouw telefoonlijn.

Ik zou zeggen aan de pubers: GROW UP!


Vandaar dat er door officiële instanties aanbevelingen gedaan worden, dan valt die ruime interpretering (voornamelijk door ISP's en dergelijke) weg.
Dat er technische beperkingen zijn doet niets af aan het feit dat men 2 Mb als grens beschouwt.

Gezien je het zelf aanbracht: volgens mij vind je teveel pubers die pro ISP zijn trouwens, trots dat ze ermee weg komen dat ze de klant niet de volle waarheid vertellen als ie een contract wil afsluiten.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Daar zeg je het: aanbeveling. Er wordt ook BIC gezegd tegen een stylo die niet van het merk BIC is.

Of een breedband nu 1 of 100Mbit is. Het doet er allemaal niet veel aan toe. Uw ISP maakt reclame met zijn max. snelheden en niet zozeer met de term breedband. Sommigen gebruiken zelfs de term: "supersnel internet".

Vraag aan 100 vlamingen wat breedband betekent en iedereen die er iets van kent zal zeggen een ADSL of telenetverbinding. Vraag ze niet hoe snel dat dan precies is.

Nog een beetje en er wordt hier ook al gediscussieerd hoe oud je kalf mag zijn om nog als kalf beschouwd te worden.
Scarslet
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2007, 13:45

lithion schreef:Daar zeg je het: aanbeveling. Er wordt ook BIC gezegd tegen een stylo die niet van het merk BIC is.

Of een breedband nu 1 of 100Mbit is. Het doet er allemaal niet veel aan toe. Uw ISP maakt reclame met zijn max. snelheden en niet zozeer met de term breedband. Sommigen gebruiken zelfs de term: "supersnel internet".

Vraag aan 100 vlamingen wat breedband betekent en iedereen die er iets van kent zal zeggen een ADSL of telenetverbinding. Vraag ze niet hoe snel dat dan precies is.

Nog een beetje en er wordt hier ook al gediscussieerd hoe oud je kalf mag zijn om nog als kalf beschouwd te worden.


Aanbevelingen die algemeen aanvaard worden, behalve door.... juist ja.
Als je aan 100 Vlamingen vraagt wat breedband betekent denk ik dat het merendeel een snelheid van rond de 4Mbps of zelfs 6 Mbps gaat geven, dat hebben ze onthouden van de reclames van de ISP's.
Iemand die er iets van kent zal naar die aanbevelingen van de officiele instanties wijzen.
Waar niet over gediscussieerd moet worden is hoe sommigen erin slagen in hun eigen voet te schieten.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Hoe weet jij wat het merendeel van de vlamingen gaat zeggen? Heb jij een onderzoek hiernaar gedaan? Ik vermoed het niet.
Ik sluit me volledig aan bij lithion. Een breedband internet aansluiting komt voor mij neer op een adsl/kabel/... aansluiting.
Ik durf wedden dat 75% van de gezinnen met een adsl/kabel/... aansluiting niet eens weten hoe snel hun "breedband" aansluiting nu juist is.

Dan stel ik me ook nog de vraag HOE deze mensen de exacte snelheid van hun breedbandverbinding kunnen weten. Neem nu de telenet reclame. Daar vermelden ze enkel dat ze de snelste zijn. De snelheden komen op het einde misschien 2 seconden in beeld, in een lettertype dat zo klein is dat je het onmogelijk kan lezen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Oh oh oh, die min. 10 die daar staat kun je wel duidelijk lezen, maar je moet de reclame enkele keren gezien hebben, voor je aan dat lijntje zit.
Scarslet
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2007, 13:45

Mr.T schreef:Hoe weet jij wat het merendeel van de vlamingen gaat zeggen? Heb jij een onderzoek hiernaar gedaan? Ik vermoed het niet.
Ik sluit me volledig aan bij lithion. Een breedband internet aansluiting komt voor mij neer op een adsl/kabel/... aansluiting.
Ik durf wedden dat 75% van de gezinnen met een adsl/kabel/... aansluiting niet eens weten hoe snel hun "breedband" aansluiting nu juist is.

Dan stel ik me ook nog de vraag HOE deze mensen de exacte snelheid van hun breedbandverbinding kunnen weten. Neem nu de telenet reclame. Daar vermelden ze enkel dat ze de snelste zijn. De snelheden komen op het einde misschien 2 seconden in beeld, in een lettertype dat zo klein is dat je het onmogelijk kan lezen.


Ik weet net zomin als jij of lithion wat de Vlaming gaat zeggen, maar meer en meer informeert de Vlaming zich als hij iets wil aankopen, dat kan gaan van zelf iets opzoeken of aan de buurman vragen, zeg wat voor verbinding heb jij en hoe snel is dat, enzovoort.

Mijn buurman wist zelf de ballen van internetverbindingen maar wou er toch eentje hebben, ik denk dat ie al zijn kennissen heeft uitgevraagd vooraleer hij uit een beperkt aanbod zijn keuze gemaakt heeft.
En hij weet best wat zijn theoretische maximumsnelheid is, en belangrijker wat ie per maand kan downloaden.

En qua reclame van ISP's daar heb je gelijk, dat kan veel duidelijker en ondubbelzinniger bij allemaal.

Maar doet heel deze discussie iets af van het feit dat door officiële instanties 2 Mbps als de limiet voor breedband beschouwd wordt?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hadden abonnementsproducten van de grote spelers nu "ADSL 0,5", "ADSL 2", "ADSL 4", "ADSL 20" of "ADSL 24" geheten ipv "lite", "Go", "Power", "Boost" etc geheten, dan was dat wél duidelijk geweest eh?
Ik denk een van de grote redenen van dat Internet hier niet geëvolueerd is zoals in de buurlanden het "dom" houden van het gros van gebruikers. Ze weten niet wat hun verbinding écht inhoudt: het volume, de upload, de download, ...
Ge zou eens moeten weten hoe waar deze uitspraak voor velen is: "Downloaden? Ik surf alleen maar, ik download niet."
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Scarslet schreef:
Mr.T schreef:Hoe weet jij wat het merendeel van de vlamingen gaat zeggen? Heb jij een onderzoek hiernaar gedaan? Ik vermoed het niet.
Ik sluit me volledig aan bij lithion. Een breedband internet aansluiting komt voor mij neer op een adsl/kabel/... aansluiting.
Ik durf wedden dat 75% van de gezinnen met een adsl/kabel/... aansluiting niet eens weten hoe snel hun "breedband" aansluiting nu juist is.

Dan stel ik me ook nog de vraag HOE deze mensen de exacte snelheid van hun breedbandverbinding kunnen weten. Neem nu de telenet reclame. Daar vermelden ze enkel dat ze de snelste zijn. De snelheden komen op het einde misschien 2 seconden in beeld, in een lettertype dat zo klein is dat je het onmogelijk kan lezen.


Ik weet net zomin als jij of lithion wat de Vlaming gaat zeggen, maar meer en meer informeert de Vlaming zich als hij iets wil aankopen, dat kan gaan van zelf iets opzoeken of aan de buurman vragen, zeg wat voor verbinding heb jij en hoe snel is dat, enzovoort.

Mijn buurman wist zelf de ballen van internetverbindingen maar wou er toch eentje hebben, ik denk dat ie al zijn kennissen heeft uitgevraagd vooraleer hij uit een beperkt aanbod zijn keuze gemaakt heeft.
En hij weet best wat zijn theoretische maximumsnelheid is, en belangrijker wat ie per maand kan downloaden.

En qua reclame van ISP's daar heb je gelijk, dat kan veel duidelijker en ondubbelzinniger bij allemaal.

Maar doet heel deze discussie iets af van het feit dat door officiële instanties 2 Mbps als de limiet voor breedband beschouwd wordt?


Ik weet inderdaad niet wat de vlaming gaat zeggen, maar uit professionele ervaring kan ik hier best een degelijke schatting van maken.
't is waarschijnlijk helemaal niet representatief, maar lithion deelt ook al de mening dat ze enkel het onderscheid zullen maken tussen 56 en adsl/kabel ;-)

Je moet ook de userbase gebruikers niet vergelijken met de gemiddelde vlaming. Userbase gebruikers zijn wat betreft meningen over internetabonnementen en andere NIET representatief.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mr.T schreef:Je moet ook de userbase gebruikers niet vergelijken met de gemiddelde vlaming. Userbase gebruikers zijn wat betreft meningen over internetabonnementen en andere NIET representatief.
Is het niet net aanmoedigend dat er een orgaan is dat een definitie bepaalt voor "breedband" waar we abonnementen en formules aan kunnen spiegelen? Want breedband van 512 kbps is niet snel genoeg voor een stream van het VTM-nieuws, is dat dan breedband? Nee, da's light, enkel om te kunnen surfen en mailen. Hoe noem je dat dan? Smalband? Ah nee, dat is 56 kbps of 128 kbps. Mediumband?
Dit is aan het hervallen in een discussie over semantiek in plaats van mathematische bekendheden. Ik pleit voor een "breedband-quotiënt" of zo, een getal à la punten van 3Dmark waarmee je verschillende abonnementen resp. systemen met mekaar kan vergelijken.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Appels met peren vergelijken gaat niet goed hoor. Er zijn bij breedband héél veel factoren die een rol spelen dat het soms onmogelijk is om echte lijnen te trekken. Het grote probleem is België is niet altijd de snelheid, maar het volume dat bedroevend laag is ivm de snelheid.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”