Bitcomet blokkeert rest van internetprogs?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2006, 15:48

Probleempje!! Telkens als ik met Bitcomet iets aan het downloaden ben dan is er steeds een disconnect van andere programma's die het internet gebruiken: Firefox, IE7, Outlook Express,... Hoe komt dit en is hier iets aan te doen? Een soort bevieliging van Edpnet? :eek:
Pensacola
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:44

Je zal het bandbreedteverbruik van bitcomet moeten beperken. Dat zal in de opties wel ergens kunnen.
Torrents verbruiken qua upload standaard de volledige bandbreedte zodat andere programma's moeite hebben om verbinding te houden.
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2006, 15:48

Hmm mja ik ben overgestapt van teleenet naar Edpnet zie je. Ik ben gewend veel tegelijk te downloaden. Bij Edpnet (of adsl in het algemeen??) is dit dus een probleem? Enneuh mijn Bitcomet stond op max 3 KB/s dus zoveel is dat toch niet?

Ook als ik ineens veel tabs open door links te openen (gemakkelijk met de wheel drukknop op de muis) dan flipt internet precies als ik meer dan 5 tabs tegelijk open.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Welke modem gebruik je?
Pensacola
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:44

Als je upload al beperkt is tot 3kB/s dan is er inderdaad een ander probleem
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Berserk schreef:Een soort bevieliging van Edpnet?

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 8101#78101
internet, fiber & telephony
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Gebruik deftige torrent client. Bitcomet is eigenlijk een van de enige slechte ^^
www.utorrent.com
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Klopt. Voor verschillende redenen wordt Bitcomet/Bitlord en die hele zooi gebanned van de meeste (alle) private sites, en wordt het gebruik op de public sites niet echt aangemoedigd.
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2006, 15:48

lithion schreef:Welke modem gebruik je?


Philips ADSL draadloze router SNA6500

Enneuh ik dacht dat Bitcomet een goeie torrentclient was, eigenlijk buiten nu nog nooit problemen mee gehad.
Avenger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2006, 22:27

das diee modem gekend probleem
zet eerst diee firewall af en doet dan tees ---> http://portforward.com/english/routers/ ... tComet.htm
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

kheb met bitcomet niet getest maar met utorrent moet je firewall niet afzetten enkel juist port forwarden
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2006, 15:48

Ja bedankt ik heb Utorrent gedownload, het bevalt me wel.

Maar ik heb echt problemen om sommige sites te bereiken. Meestal gaat het heel traag en worden stukken van de site zoals afbeeldingen niet weergegeven. Of de site laadt helemaal niet geeft het timeout error. En dit terwijl ik weet dat de site niet down is.

Ik heb vooral prblemen met deze sites

www.insidegamer.nl

www.gamespot.com

Echt irritant want het zijn 2 van mijn favoriete sites. :-(

Misschien te maken dat windows firewall aanstaat EN firewall van de philips sna 6500/18 router?
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

uTorrent Options>Preferences en dan in de 'Bittorrent' sectie de "Global maximum number of connections" verminderen tot je geen disconnects meer hebt.
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

nogChoco schreef:uTorrent Options>Preferences en dan in de 'Bittorrent' sectie de "Global maximum number of connections" verminderen tot je geen disconnects meer hebt.


... en de verbindings limiet(XP SP2), van 10 naar 50 verhogen :roll:

http://www.lvllord.de/download.php?url=en/EvID4226Patch223d-en.zip
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2006, 15:48

Wat ik zei van die twee sites is wel als ik utorrent en Bitomet NIET gebruik hoor
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berserk schreef:Ja bedankt ik heb Utorrent gedownload, het bevalt me wel.

Maar ik heb echt problemen om sommige sites te bereiken. Meestal gaat het heel traag en worden stukken van de site zoals afbeeldingen niet weergegeven. Of de site laadt helemaal niet geeft het timeout error. En dit terwijl ik weet dat de site niet down is.

Ik heb vooral prblemen met deze sites

www.insidegamer.nl

www.gamespot.com

Echt irritant want het zijn 2 van mijn favoriete sites. :-(

Misschien te maken dat windows firewall aanstaat EN firewall van de philips sna 6500/18 router?

insidegamer 3s
gamespot 14s
insidegamer ping 25ms
gamespot ping 176ms
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

wat bij laadtijden van veel sites vermindert is adblock
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bij mij werken die sites perfect, en µTorrent staat hier ook op nu.
Ik zou ook niet goed weten wat µTorrent er aan zou kunnen doen dat sites niet meer werken, het enige waar ik aan denk is dat die het max aantal connecties van u modem en/of router overschrijdt waardoor die geen verbindingen meer kan maken.

Bij mij staan het max aantal connecties op 215, ik weet dat als ik dit vroeger veel hoger had staan dat ik ook problemen had met mijn verbinding dus misschien is het dat (niet dat dit speciaal aan µTorrent ligt, bij Azureus heb ik dat ook gehad).

Ik gebruik µTorrent nu al anderhalf a 2 jaar ofzo en buiten in het begin die problemen (die dus meer aan de modem liggen dan aan het programma zelf) heb ik er nooit echt problemen mee gehad of door gehad eigelijk.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Nee. µTorrent heeft niets te maken met het niet goed weergeven van sites. Het grootste voordeel van µTorrent is nou net dat het zo goed als geen invloed heeft op de rest van je pc : niet afhankelijk van Java-engines of eigen DLL'tjes, gewoon een standalone 160 K Exe die precies doet wat hij moet doen, niet meer en niet minder.

Zoals boven al gemeld was door Avenger : dit is puur het probleem van je SNA 6500. Je moet echt wel die firewall in die Philips UIT ZETTEN, da' s de enige manier om dat probleem van de niet/slecht weergegeven sites op te lossen. Voor de goede verstaander : dit is een *bug* in de firmware van de SNA. En inmiddels hebben we ook al gemerkt dat de VOIP versies (de "rooi" modems) van BGC _exact_ hetzelfde probleem vertonen.

BGC is op de hoogte van het probleem, maar vooralsnog is er geen firmware bij hun verkrijgbaar die het probleem volledig correct oplost. Dus Firewall in de SNA uit, probleem opgelost.

Edit : bijgeplaatste naamreferentie van orginele poster die de correcte oplossing aangaf.
Berserk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 aug 2006, 15:48

Hartelijk bedankt iedereen! Ik heb dus die firewall in de modem zelf afgezet en windows firewall aangezet en dus niet allebei. WAT een verschil!! Die 2 sites waar k problemen mee had werken nu perfect. :-D
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”