Speedtouch 510 + Dlink Router = problemen!

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Heb hier al wat zitten lezen omtrendt deze modem, maar ik geraak er niet echt uit.. Ben bang dat ik iets misdoe en dan geen internet meer heb.

Ik leg even mijn probleem uit
Ik heb een Speedtouch Modem gekocht als Belgacom Modem, momenteel zit ik bij Dommel. Door mijn router eraan te hangen zit ik momenteel met een Double NAT. Vroeger gaf ik hier niet zoveel om, maar sinds ik redelijk wat upload merk ik dat dit mijn download vertraagd, kan wss iets te maken hebben met die situatie. Nu wou ik dus gewoon mijn modem als modem gebruiken en mijn router het DHCP werk laten doen. Alleen weet ik niet hoe

Op http://www.bruring.com had ik al het een en het ander gevonden, maar ik durft niet doordat ik niet zeker ben of al die guides weldegelijk nuttig zijn voor mij.

Ik heb een Speedtouch 510 op 4.2.3.0.0 en een D-Link DI-604.
Speedtoch zit op 10.0.0.138, D-Link op 192.168.0.1

Wat zouden jullie doen om dit op te lossen?
Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Heb vroeger een 510 gehad, met hetzelfde probleem (met een oude USR 8000 series router). Het is met wat wringen wel aan de praat te krijgen, maar echt lekker werkten deze oplossingen niet.

Uiteindelijk gewoon een goedkope 20€ switch aan de 510 gehangen, opgelost (tenminste, na het dumpen van de orginele BGC firmware en algemene Thomson firmware geladen te hebben !!) Zie je dat niet zitten, dan is het wat experimenteren, maar zoals ik als zie, echt goed heeft dat bij mij nooit gewerkt .Moest even zoeken, maar de meeste info die ik toen gebruikt heb kwam van http://www.petri.co.il/configure_alcate ... oofing.htm

Maar mensen die nog een 510 hebben kunnen je misschien nog wel aan een minder drastische oplossing helpen.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

prima oplossing van kaween.
De 510 heeft een prima router ingebouwd, dus nog zo'n ding er achter zetten is een beetje overdreven.
Dus zoals Kaween zegt: een switchje/hubje er achter en het werkt.
(wanneer je dhcp van de d-link afzet, en je gebruikt een gekruiste utp kabel om de uitang van de 510 met een uitgang van de d-link te verbinden gebruik je deze als gewone switch en heb je 3 vrije utp poorten)

Een 2e mogelijkheid is om je 510 in bridged mode te zetten en je D-link als router te gebruiken. Moet je wel je d-link op pppoa of pppoe zetten en je login info in de d-link zetten.
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Kan die D-Link wel inbellen? Want heb al die briged mode van die Speedtouch geprobeert (de default) en ik was content dat ik mijn vorige settings nog had, want NIKS ging nog.

Nieuwe switch kopen ga ni lukken, de pa vind da alles perfect ga, voor hem geen problemen da double NAT ... (tot ge ne keer x upload, ge waant u op smallband van skynet terwijl ge op dommel zit :lol:)
Dat van die router als switch gebruiken lijkt mij wel iets, moet ik dan iets configureren in de router of is dit zuivere hardware truc?
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

stonestrong schreef:Kan die D-Link wel inbellen? Want heb al die briged mode van die Speedtouch geprobeert (de default) en ik was content dat ik mijn vorige settings nog had, want NIKS ging nog.

Nieuwe switch kopen ga ni lukken, de pa vind da alles perfect ga, voor hem geen problemen da double NAT ... (tot ge ne keer x upload, ge waant u op smallband van skynet terwijl ge op dommel zit :lol:)
Dat van die router als switch gebruiken lijkt mij wel iets, moet ik dan iets configureren in de router of is dit zuivere hardware truc?
Koop zelf zo'n switchje van 20 euro (of oude hub voor minder geld), zet hem tussen 510 en d-link, laat je pa aangesloten op de d-link en sluit jezelf aan op de nieuwe switch.
Iedereen tevreden!
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Ik zou liever niets bijkopen, maar gewoon het probleem oplossen.

Dus de nat van mijn modem afzetten. Heeft iemand daar ervaring mee, en zoja, welke user.ini heeft u gebruikt, aangezien ik enkel sites vind met hollandse config files
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

Limburg schreef:Een 2e mogelijkheid is om je 510 in bridged mode te zetten en je D-link als router te gebruiken. Moet je wel je d-link op pppoa of pppoe zetten en je login info in de d-link zetten.
Zit allemaal in het standaard menu van de 510, je hoeft geen ini files te gebruiken.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Download de SpeedTouch 510 CLI gids (.pdf download-link). Daarin staan de commandos die je via een telnet sessie in je router kan veranderen.

Telnetting doe je via: Windows Start>Run (Uitvoeren), typ cmd in de Run textbox, en in het commandprompt venster dat opent, kan je dan telnet typen, gevolgd door het IP van je router (bijvoorbeeld: telnet 10.0.0.138). De CLI gids loodst je dan wel verder.
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Wanneer ik mijn 510 in Brigded Mode zet moet mijn Router inbellen, en dat kan hij niet.

En telnet heb ik al geprobeert, disable nat addr 10.0.0.39 (mijn router) maar da lukt dus niet...
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

stonestrong schreef:Wanneer ik mijn 510 in Brigded Mode zet moet mijn Router inbellen, en dat kan hij niet.
Ik heb zelf een D-Link DI-604 gebruikt samen met de 510 en dit toestel kan wel een PPPOE sessie opzetten ( het zogenaamde "inbellen" ).
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Kunt ge u dan nog de settings herinnern waar ge wat invoerde? Want ik geraak er niet meer wijs uit...

Wat moet ik veranderen, en waar moet ik het ingeven :oops:
Afbeelding
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Denk da ik het gevonden heb.

Modem in bridged mode (standaard) router op PPPoE sessies gezet, daar login ingegeven, en connectie op always on gezet.

Is dit nu goed?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”