VDSL en DynDNS (DDNS)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
wimdv
Starter
Starter

Hallo,
Ik heb van Belgacom een VDSL lijn gekregen, als eerste in de straat. Het werkt prima. Wel 1 grote beperking ten opzicht van mijn vroegere ADSLlijn. De funktie DDNS (DynDNS) staat er niet op. Dit was wel in op mijn vorige modem. Ik gebruikte dit om mijn IP camera publiek te maken. De persoon van Belgacom die de modem installeerde kende DDNS niet. Kan ik ergens een F/W vinden die me deze funktie terug geeft ? Of kan ik de VDSL modem in bridge zetten en dan terug mijn adsl modem achter zetten die dan aanlogt met mijn login en passwoord, zodat ik terug die DDNS funktie kan gebruiken. Heeft er iemand dit al geprobeerd?

Wim.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Je zal de dyndns ip programma op je pc moeten laten draaien denk ik. Zo doe ik het thuis ook.
Pensacola
Starter
Starter

Zit er geen dyndns dingetje op je router?
Ik kan mijn dyndns account in mijn router instellen
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

wimdv schreef: Of kan ik de VDSL modem in bridge zetten en dan terug mijn adsl modem achter zetten die dan aanlogt met mijn login en passwoord, zodat ik terug die DDNS funktie kan gebruiken. Heeft er iemand dit al geprobeerd?
Aardig idee.
Je kan dan via een crosscable een van de uirtgangen kunnen verbinden met de uitgang van het vdsl modem.
Je zou je oude router in dezelfde local ip range moeten zetten als je vdsl modem, dan heb je nog het probleem dat z'n default route via de oude modem loopt.
Het zal misschien mogelijk zijn om de routetabel handmatig aan te passen zodat die via de uitgang richting vdsl modem loopt.
Maar ik heb daar geen ervaring mee.
Je krijgt dan verder het probleem dat dat modem vroeger het wanip uit z'n modem kreeg, die functie bestaat niet meer.
Moeilijke zaak, ik denk niet dat je het aan de praat krijgt.
Beste lijkt me inderdaad, zoals hierboven aangeraden, een dyndns client op je pc te laten lopen.
Op de site van dyndns staan vele, vaak gratis, vermeld.
wimdv
Starter
Starter

Alcast bedankt voor jullie reacties.

Het nadeel van zo'n programma dat dyndns simmuleerd is dat je PC constant moet aanstaan. Onhandig als je een laptop hebt. Ten tweede je verliest elke keer 30 minuten, na een reboot, alvorens dat programma je IP doorgeeft. En ik gebruik juist die IP camera als babyfoon. Mijn dochterje is 1 jaar en we kunnen zo vanuit de living zien of ze goed slaapt. Zijn er nog andere oplossing mogelijk?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bekijk jij je interne camera over WAN en niet over LAN?
cowke
Member
Member

meon schreef:Bekijk jij je interne camera over WAN en niet over LAN?
Da vroeg ik mij nu ook af :) Lijkt me nogal onlogisch.
wimdv
Starter
Starter

Wel ja, ik bekijk deze over WAN omdat ik dan tegelijk voor het werk kan werken. Ik weet dat je ontspannen na de uren, maar het gebeurd. Waarom WAN, omdat ik een VPN connectie moet maken met de servers van't werk. Hierdoor wordt mijn IP range totaal anders en kan ik de camera alleen maar belijken over WAN, niet meer local.
Misschien ken ik jullie antwoord al: "niet meer werken voor twerk 's avonds" :-)
Een ander voordeel is als ik in het buitenland zit, kan ik mijn dochtertje ook nog zien, wat leuk is.

Maar nu kan dit dus allemaal niet meer, zeker als ik mijn laptop meeneem naar het buitenland. De situatie ervoor, werdt mijn IP dus door mijn router in DynDNS geregistreerd, nu is deze funktie weg. Ik vraag me af of het echt geen trukske bestaat om dat terug te doen.

Wim.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”