TomTom XL vs Garmin Nuvi 650?

Plaats reactie
InsertCoin
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:50

Hallo,

Aangezien ik weinig (objectieve) reviews op't internet kan vinden kom ik hier even polsen.

Ik zit nog te twijfelen tussen deze 2 toestellen, maar ik lees overal ongeveer evenveel pro als contra over beide toestellen...

- Garmin zou betere kaarten hebben? klopt dit? en blijkbaar gaat de batterij ook langer mee
- Hoe zit 't met updates vd kaarten voor beide toestellen?
- hoe zit 't met interface, routeberekening, opties,...

- tomtom heeft al langer een naambekendheid dan garmin, maar garmin zou precies de tomtoms in aan het halen zijn...

Ik wil hier geen eindeloze discussie à la "windows is beter dan linux" voor gps-toestellen starten, maar eerder wat goeie tips bekomen ivm deze 2 toestellen

Zijn er misschien mensen die al met beide toestellen (of merken) ervaring hebben? En wat tips hebben voor een gps-leek?

thx!
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zelf heb ik geen van de twee dus het is informatie uit 2de hand: een vriendin van mij heeft een TomTom gehad en is naar Garmin gegaan omdat de herberekening een pak sneller en beter is van de routes. Ze is er veel tevredener van.

Qua kaarten denk ik dat TomTom voor de One Europe en de XXL ook Navteq gebruikt ipv TeleAtlas dus die zijn hetzelfde als de Garmin.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”