Hi,
ik heb zopas mijn discovery line aangevraagd bij belgacom, maar nu vraag ik mij af welke modem ik moet kopen voor een goede response van dommel. Ik zal zowel met draad als draadloos werken. Iemand een goeie tip voor mij? Bij telenet maakte ik altijd gebruik van dlink router, en ik was daar vrij tevreden over.
Alvast bedankt voor enige replies.
Thx
Modem?
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
Hoewel dat een goed idee is, vind ik het minder om alweer geld aan die suffe monopoly-houder te geven. Dus ga liever je modem in gelijk welke electrowinkel halen (Mediamarkt is bvb een goede electrozaak voor zo'n dingen).
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
TL@ schreef:Bij de mediamart hadden ze geen losse modem, enkel router combo's, goedkoopste was 57€. Beetje dom aangezien Dommel volgend jaar met VDSL zou beginnen en ge dan weer een nieuwe modem nodig hebt.
Aangezien de TS zowel draadloos als met LAN op het internet wil, zal ie wel een combo modem/router willen. En dom??? Tsjah, tis nog maar de vraag of je volgend jaar onmiddellijk VDSL gaat nemen natuurlijk eens het er komt (bij mij zal toch veel van de prijs afhangen).
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
DarthDavy schreef:TL@ schreef:Bij de mediamart hadden ze geen losse modem, enkel router combo's, goedkoopste was 57€. Beetje dom aangezien Dommel volgend jaar met VDSL zou beginnen en ge dan weer een nieuwe modem nodig hebt.
Aangezien de TS zowel draadloos als met LAN op het internet wil, zal ie wel een combo modem/router willen. En dom??? Tsjah, tis nog maar de vraag of je volgend jaar onmiddellijk VDSL gaat nemen natuurlijk eens het er komt (bij mij zal toch veel van de prijs afhangen).
Hij had al een D-link router, dus ik neem aan dat die draadloos is.
Tja, ik ga ervan uit dat die VDSL ni ect veel duurder zal zijn, aangezien ze anders hun concurrende positie tegenover TN verliezen. Die hebben al 10Mbit voor hun standaard abo. (expressnet)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Skylord schreef:Een adsl modem , en nog eens een adsl wireless router? (er zullen meerdere pc's aangehangen worden).
Nee, slechts één van beide... afhankelijk of je wireless wil of niet.
Een andere optie is een ADSL modem (welke je in DHCP spoofing of bridged mode kan plaatsen) en een wireless router die ethernet gebaseerd is (dus geen ADSL). Zo kan je altijd je modem vervangen en je wireless router behouden.
Voor het ADSL gedeelte is ADSL2+ ondersteuning aangewezen, voor het wireless gedeelte is eventueel WPA2 en Pre-N support aangewezen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Ik zit met een soortgelijke vraag aangezien mijn oude router niet meer wilt werken.
Ik zoek dus ook een draadloze router die 100% probleemloos samenwerkt met Dommel. Dus geen 36u disconnect probleem of andere vervelende problemen zoals ik die bij mijn huidige router had.
Ik lees dat sommige de Linksys WAG200G aanhalen als een goeie optie, ik had die zelf ook al min of meer op het oog.
Nu was mijn vraag, is dit zowat het beste qua prijs/kwaliteit dat ge kunt kopen of is er nog een betere keuze rekening houdend met onze doeleinden waarvoor we die router gaan gebruiken ?
thx
Ik zoek dus ook een draadloze router die 100% probleemloos samenwerkt met Dommel. Dus geen 36u disconnect probleem of andere vervelende problemen zoals ik die bij mijn huidige router had.
Ik lees dat sommige de Linksys WAG200G aanhalen als een goeie optie, ik had die zelf ook al min of meer op het oog.
Nu was mijn vraag, is dit zowat het beste qua prijs/kwaliteit dat ge kunt kopen of is er nog een betere keuze rekening houdend met onze doeleinden waarvoor we die router gaan gebruiken ?
thx
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
RaPMaN schreef:Dus geen 36u disconnect probleem of andere vervelende problemen zoals ik die bij mijn huidige router had.
Die 36h disconnect heeft niets te maken met de modem. Dat is gewoon een 'eigenschap' van turboline. Met de allerbeste en duurste modem ter wereld zal er nog steeds om de 36h een disconnect zijn.
-
- Plus Member
kUmbro schreef:RaPMaN schreef:Dus geen 36u disconnect probleem of andere vervelende problemen zoals ik die bij mijn huidige router had.
Die 36h disconnect heeft niets te maken met de modem. Dat is gewoon een 'eigenschap' van turboline. Met de allerbeste en duurste modem ter wereld zal er nog steeds om de 36h een disconnect zijn.
Dat weet ik ook hoor maar ik wou bedoelen het "36 u disconnect probleem".
Dat is dat uw router niet automatisch terug verbinding maakt na die 36u disconnect => ge moet hem zelf handmatig resetten opdat hij terug online geraakt.
Vele mensen hebben hier last van met diverse merken, maar blijkbaar heeft Linksys hier geen problemen mee.
Thompson Speedtouch 706wl
doet het prima, enkel bij overschakelen naar mediumband ff manuele reconnect nodig.
deze heeft ook meteen een VoIP ingebouwd (is mss handig, gebruik het zelf niet).
Maar heb eerlijkgezegd geen idee of die los tekoop is
mijne is afkomstig van tele2
zoiezo raad ik een thompson speedtouch aan
doet het prima, enkel bij overschakelen naar mediumband ff manuele reconnect nodig.
deze heeft ook meteen een VoIP ingebouwd (is mss handig, gebruik het zelf niet).
Maar heb eerlijkgezegd geen idee of die los tekoop is
mijne is afkomstig van tele2
zoiezo raad ik een thompson speedtouch aan
-
- Plus Member
En als ge moet kiezen tussen die LInksys WAG200G of die Fritzbox ?
Volgens mij heeft die fritzbox iets teveel opties die ik niet ga gebruiken en is hij ook een pak duurder ... of waar hebben jullie die fritzbox aangeschaft want ik vind niet dadelijk BE prijzen ?
Volgens mij heeft die fritzbox iets teveel opties die ik niet ga gebruiken en is hij ook een pak duurder ... of waar hebben jullie die fritzbox aangeschaft want ik vind niet dadelijk BE prijzen ?
Ik denk dat de meeste die op ebay gekocht hebben (ik toch), ik heb der 149€ voor betaald. 1 van de goedkoopste webshops die ik gevonden heb die die fritzbox verkopen is deze http://www.voipsolutions.be/AVM/
Hier heb ik em gekocht http://stores.benl.ebay.be/Turbocom-BVBA
Ik heb voor de Fritzbox gekozen omdat ik daar een printer of een hd op de usb poort kan aansluiten. In de toekomst zal daar hoogstwaarschijnlijk nog wel een draadloze telefoon bijkomen die met skype en de gewone lijn overweg kan zonder dat de pc hoeft aan te staan.
Hier heb ik em gekocht http://stores.benl.ebay.be/Turbocom-BVBA
Ik heb voor de Fritzbox gekozen omdat ik daar een printer of een hd op de usb poort kan aansluiten. In de toekomst zal daar hoogstwaarschijnlijk nog wel een draadloze telefoon bijkomen die met skype en de gewone lijn overweg kan zonder dat de pc hoeft aan te staan.
-
- Plus Member
Aangezien die Linksys ook probleemloos samenwerkt, ga ik denk ik toch voor die router opteren.
Die Fritzbox ziet er wel interessant uit maar heeft veel overbodige opties die ik nooit ga gebruiken, en hij kost ook bijna het dubbele in prijs.
Die Fritzbox ziet er wel interessant uit maar heeft veel overbodige opties die ik nooit ga gebruiken, en hij kost ook bijna het dubbele in prijs.