Telenet zet breedbandformule in de markt voor € 20

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Alexandre
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 dec 2004, 21:00

Het Mechelse communicatiebedrijf Telenet zet een een breedbandinternetformule in de markt voor € 20 per maand. Voor die prijs krijgt de klant een volume van 400 MB en surft hij aan een snelheid van 512 Kbps. Met de BasicNet formule wil Telenet ertoe bijdragen de digitale kloof verder te verkleinen. De nieuwe formule breekt voor het eerst een belangrijke prijsbarrière voor breedband internetverbindingen, aldus een persbericht.

BRON: Express / De Tijd 19-6-2007
http://www.express.be/zint/dvp_articles ... lIdA=35408
Alexandre
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 dec 2004, 21:00

Telenet lanceert 'light'-breedband

De Mechelse kabeloperator Telenet lanceert op 9juli BasicNet, een nieuwe breedbandformule voor 20euro per maand met een maandelijks volume van 400 MB en een datasnelheid van 512 Kbps. Daarmee wil Telenet mensen bereiken die nog geen internetverbinding hebben, maar die wel interesse hebben in eenvoudige toepassingen zoals mailen. Totnogtoe kostte de goedkoopste formule van Telenet, ComfortNet, zo'n 30 euro per maand.

BRON: De Standaard 20 juni 2007
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... rd=telenet
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ja, het breekt de belangerijke digitale kloof, maar met 400 Mb kun je net 6 dagen per maand eens je e-mails controleren.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

nu is alle elende voorbij :roll:
de koe zegt boe
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zou dit zijn wat ze bedoelden met meegaan met de evolutie op de internetmarkt ?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Misschien als ze het nu brackten voor 10,95 euro ofzo dat ze een doorbraak kunnen forceren.

Nu kan je met een Adsl time nog steeds meer volume downloaden voor die 20 euro.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

als je ziet wat je krijgt voor minder dan het dubbel van dat bedrag, dan vind ik het nog veel geld.

Maar ik denk wel dat er dergelijke soort van abonnementen nodig zijn, maar dan met een paar GB ofzo en aan iets van een 15Euro

Want 29,95 (Edpnet) voor dergelijk abonnement is weinig, maar voor veel mensen die alleen maar wat emails willen sturen enzo (vooral oudere mensen) is dit nog teveel om uit te geven aan internet. Maar ook zij willen tegenwoordig contact kunnen houden met hun familie hé.

Mja, ik vind het een goeie poging, maar de prijs mag toch wel wat naar beneden
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Dat ze zelfs nog het lef hebben om 512 kbps breedband te noemen. Dat is maar half zo snel als de mediumband van Dommel :roll:

En uiteraard zal de prijs van extra volume schandalig hoog liggen, zodat ze op die manier de mensen toch nog veel geld kunnen afzetten.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

En dan stuurt de kleinzoon de link naar youtube filmpje door en is hun 400MB... euhm... youtube filmpjes kijken op een 512kbps lijn... Laat maar...

djeeeezes, digitale kloof verkleinen door 20 jaar terug in de tijd te gaan. *zucht*
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

DarthDavy schreef:En dan stuurt de kleinzoon de link naar youtube filmpje door en is hun 400MB... euhm... youtube filmpjes kijken op een 512kbps lijn... Laat maar...

djeeeezes, digitale kloof verkleinen door 20 jaar terug in de tijd te gaan. *zucht*
zo is de kloof makkelijker te dichten, er was toen geen digitale kloof ;)
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Met dit nieuwe produkt wordt de onderkant van de kloof gedicht. De meesten hier zitten aan de bovenkant van de kloof en hebben geen baat bij dit produkt.
Ik heb zoiets van, waarom commentaar geven op een produkt waarvoor ik duidelijk niet tot de doelgroep behoor? Dan kan ik even goed een topic starten over Veet of Tampax.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

localhost schreef:Met dit nieuwe produkt wordt de onderkant van de kloof gedicht. De meesten hier zitten aan de bovenkant van de kloof en hebben geen baat bij dit produkt.
Ik heb zoiets van, waarom commentaar geven op een produkt waarvoor ik duidelijk niet tot de doelgroep behoor? Dan kan ik even goed een topic starten over Veet of Tampax.
Als er in die Veet of op die Tampax een poeder zit die voor verschrikkelijke irritaties zorgt aan de vagina, dan ga ik ook daarover reclameren.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

localhost schreef:Localhost is met moderatieverlof. Hou zelf het forum een betje netjes de komende weken. Saluut, ik ga van de zon genieten!

localhost schreef:Dan kan ik even goed een topic starten over Veet of Tampax.

Dus je gaat hier de komende weken bomen opzetten over dingen als Veet en/of Tampax?
Soit, we weten dan toch dat 'hier' de zon schijnt. :lol:
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Die nieuwe formule zal nog maar enkel aangekondigd zijn en nog niet gelanceerd, want ze staat nog niet bij hun producten.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Al je dan toch 20 euro uitgeeft kan je beter 27 euro betalen voor dommel dan krijg je tenminste 10gig en 4mbit
yuan_lee86
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Geen wonder dat er in belgië een digitale kloof is
De nieuwe internetmensen pakken deze abbo, schreiden de limiet over, moeten extra betalen en vertellen verder dat internet afripperij is
En maar tegen de oudjes vertellen dat internet goedkoop kan zijn bij telenet en belgacom

EDIT: light is volgens mij goedkopere abbo met betere formules :P
Laatst gewijzigd door yuan_lee86 20 jun 2007, 13:45, in totaal 1 gewijzigd.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Daarmee kan je nog niet eens de windows updates mee afhalen... :roll:
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

localhost schreef:Met dit nieuwe produkt wordt de onderkant van de kloof gedicht. De meesten hier zitten aan de bovenkant van de kloof en hebben geen baat bij dit produkt.
Ik heb zoiets van, waarom commentaar geven op een produkt waarvoor ik duidelijk niet tot de doelgroep behoor? Dan kan ik even goed een topic starten over Veet of Tampax.


Ik besef maar al te goed dat ik niet tot de doelgroep van deze nieuwe formule behoor, maar deze formule stoot mij tegen de borst als dichting van de digitale kloof, want dat doet ze net niet. De doelgroep wordt gewoon opgelicht met zo'n formule en dat is hetgeen mij boos maakt (en vooral dat machteloosheidgevoel ook daartegen).
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Grappig om te zien, dat de enige die dit produkt verdedigt een PUB medewerker is. Straks gaan ze bij PUB nog zeggen dat ze zo'n idioot produkt een stap in de goede richting vinden :lol:
Alexandre
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 dec 2004, 21:00

Officieel persbericht Telenet :


20/6/2007 Telenet lanceert BasicNet

Breedband internet voor €20 per maand

Telenet lanceert op 9 juli 2007 BasicNet, een breedband formule voor €20 per maand. Met de nieuwe formule is de klant altijd online, beschikt hij over een maandelijks inbegrepen volume van 400 MB en surft hij aan een snelheid van 512 Kbps. Met deze nieuwe voordelige formule wil Telenet ertoe bijdragen de digitale kloof verder te verkleinen.

Uit recente gegevens van de FOD Economie dd. 8 november 2006(*) blijkt dat de helft van de gezinnen die thuis geen internet heeft, geen behoefte voelt om op het internet te gaan of er zelfs tegen zijn. De top 3 van redenen die worden aangehaald zijn : PC te duur (25%), vaardigheid ontbreekt (16%) en verbinding te duur (15%).

PC en internetverbinding te duur ?

Telenet ondernam en onderneemt op dit terrein al actie :

• Zo participeerde Telenet van april 2006 tot april 2007 in het “Internet voor Iedereen”-project van Minister Peter Vanvelthoven. Dit project bood aan een zeer voordelig tarief een pakket met daarin zowel een PC, software, internettoegang als scholing.
• Freesurf – een smalband internetproduct – zit gratis inbegrepen in een telefonieabonnement.
• Sinds de introductie van de Telenet packs is de telecomfactuur van klanten met 25% gezakt.

BasicNet is de volgende stap in dit debat.

Gebrek aan vaardigheid ?

Voor wie een Telenet breedband internetproduct aanschaft en zijn eerste stappen op het internet zet, biedt Telenet een gratis pc- en internetcursussen aan in samenwerking met Syntra, centrum voor vorming en begeleiding. Het succes van de gratis opleiding toont de noodzaak aan van begeleiding en hulp bij de eerste stappen op het internet. Later in 2007 organiseert Telenet een informatietour voor senioren en medioren, waarbij geïnteresseerden gratis internetlessen krijgen van leeftijdsgenoten. BasicNet is –met een gratis internetopleiding- ook een antwoord op de vraag naar instap internetproducten.

BasicNet doorbreekt prijsbarrière

Met BasicNet doorbreekt Telenet nu ook een belangrijke prijsbarrière voor breedband internetverbindingen. BasicNet is op maat van de beginnende Internetgebruiker die gewoon wil surfen, mailen of online bankieren. Deze formule geniet tevens dezelfde ondersteuning als de andere breedband diensten van Telenet. Daarnaast biedt Telenet ook voor dit product een gratis internetopleiding aan en kunnen klanten gebruik maken van een professionele helpdesk voor al hun vragen.

Na de lancering van ComfortNet in 2004 , Freesurf in 2005 en de bundelvoordelen in 2006, neemt Telenet nu opnieuw het initiatief in de verdere ontwikkeling van de breedbandmarkt en tevens het verkleinen van de digitale kloof.

Specificaties BasicNet :

Download snelheid : 512 Kbps
Upload snelheid : 128 Kbps
Maandelijks volume : 400 MB
Prijs extra volume : 1,02 euro/150MB
Aantal mailboxen : 1
Aantal mailaliassen : 5
Anti Virus op mail : gratis
Anti Spam op mail : gratis

(*) FOD Economie, Algemene Directe Statistiek en Economische Informatie, “Eerste officiële cijfers over de digitale kloof in België”, 8 november 2006

BRON: Telenet 20 juni 2007
http://www.telenet.be/nl/overtelenet/pe ... icNet.page
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ik snap eigenlijk niet waarom men persé iedereen op internet wil. Als sommige mensen dat niet in huis willen is dat toch hun goed recht?

Anyway, als ze echt de 'digitale kloof' willen dichten, dat ze dan hun Expressnet abonnement aan 20 Euro zetten, want dat is in vergelijking met het buitenland ondertussen een light produkt geworden. Dan kunnen ze Turbonet als standaard abo zetten (aan de prijs van het huidige Expressnet), en een degelijk produkt lanceren voor de veeleisende internetter. Iets in de aard van 30 - 40 Mbps down, 2 Mbps up en 100 GB limiet tegen de prijs van het huidige Turbonet.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Petrikske schreef:
localhost schreef:Localhost is met moderatieverlof. Hou zelf het forum een betje netjes de komende weken. Saluut, ik ga van de zon genieten!

localhost schreef:Dan kan ik even goed een topic starten over Veet of Tampax.

Dus je gaat hier de komende weken bomen opzetten over dingen als Veet en/of Tampax?
Soit, we weten dan toch dat 'hier' de zon schijnt. :lol:

Ik ben met moderatieverlof, niet met forumverlof of met internetverlof.
Het PUB-forum kan gerust enkele weken verder zonder babysit. Het zijn daar grote mensen.

KK schreef:Grappig om te zien, dat de enige die dit produkt verdedigt een PUB medewerker is. Straks gaan ze bij PUB nog zeggen dat ze zo'n idioot produkt een stap in de goede richting vinden :lol:

Waar zie jij dat een PUB medewerker diene brol verdedigt?
Ik heb tot nu toe in heel deze topic nog niemand gezien die ook maar iets goed te zeggen had over dat spul.


edited by Robbe : posts samengezet
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

De beste manier om dit te omschrijven is als "een gemiste kans". De doelgroep voor dit abonnement hebben echt geen 20e over voor internet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
The ghostbuster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2006, 21:16

zever in pakskes.

neem adsl van dx-solutions 22.50 € + discoveryline van belgacom. 6.80 € = klein 30 € en u hebt 6 mbit down en 640 kbit up en 40 giga volume. wat moet ne mens nog meer hebben.
Doet ook iets bij Belgacom...
Afbeelding
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

KK schreef:en een degelijk produkt lanceren voor de veeleisende internetter. Iets in de aard van 30 - 40 Mbps down, 2 Mbps up en 100 GB limiet tegen de prijs van het huidige Turbonet.

Grappig om zien, jij bent tot nu toe de enige in deze topic die limieten verdedigt, al is het dan 100 GiB.
Met 40 Mbps en 100 GiB zit je al na 6 uur op smalband. :roll:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

localhost schreef:
KK schreef:en een degelijk produkt lanceren voor de veeleisende internetter. Iets in de aard van 30 - 40 Mbps down, 2 Mbps up en 100 GB limiet tegen de prijs van het huidige Turbonet.

Grappig om zien, jij bent tot nu toe de enige in deze topic die limieten verdedigt, al is het dan 100 GiB.
Met 40 Mbps en 100 GiB zit je al na 6 uur op smalband. :roll:


maar je hebt wel genoeg gedownload, om er een maand mee verder te kunnen!
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Wow, bambipower die ook al pro limieten is. What have you been smoking? (and can we get some of it?)

Een "zwaar volume" produkt is niet gebaat bij limieten. Allé kom, ik ben goe gezind vandaag, ik wil nog een toegift doen: de eerste 100 GiB aan 40 Mbit/s, en daarna aan mediumband, 1 à 2 Mbit/s.

Waarom 2 Mbit/s?
Van Wikipedia:
The International Telecommunication Union Standardization Sector (ITU-T) recommendation I.113 has defined broadband as a transmission capacity that is faster than primary rate ISDN, at 1.5 to 2 Mbit/s.

De ITU zegt dus dat alles beneden de 2 Mbit/s geen breedband meer is.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

The ghostbuster schreef:zever in pakskes.

neem adsl van dx-solutions 22.50 € + discoveryline van belgacom. 6.80 € = klein 30 € en u hebt 6 mbit down en 640 kbit up en 40 giga volume. wat moet ne mens nog meer hebben.


Een telefooncentrale in de buurt bv . Zit nu al 8 jaar te wachten op bgc , want op meer dan 7 km vergeet je het maar :wink: .

En de 2de reden is dat als ik zou kunnen aansluiten , dit compleet zal moeten verlopen via die alterntnatieve operator ( ook de aansluiting, en de interventie bij storingen) . Bgc kon hier vroeger al geen telefoon werkende houden , dus nu misschien ook niet :lol: .
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

localhost schreef:Wow, bambipower die ook al pro limieten is. What have you been smoking? (and can we get some of it?)


Ik ben nooit tegen limieten geweest ... maar ze moeten op een aanvaardbaar niveau liggen.
localhost schreef:Een "zwaar volume" produkt is niet gebaat bij limieten. Allé kom, ik ben goe gezind vandaag, ik wil nog een toegift doen: de eerste 100 GiB aan 40 Mbit/s, en daarna aan mediumband, 1 à 2 Mbit/s.

Waarom 2 Mbit/s?
Van Wikipedia:
The International Telecommunication Union Standardization Sector (ITU-T) recommendation I.113 has defined broadband as a transmission capacity that is faster than primary rate ISDN, at 1.5 to 2 Mbit/s.

De ITU zegt dus dat alles beneden de 2 Mbit/s geen breedband meer is.


Dat is intersant om lezen...

Het komt er dus op neer, dat ze met het invoeren van dit Basicnet, niet bijdragen tot de verdere ontwikkeling van de breedbandmarkt
Hun abbo heeft niks met breedband te maken.



Na de lancering van ComfortNet in 2004 , Freesurf in 2005 en de bundelvoordelen in 2006, neemt Telenet nu opnieuw het initiatief in de verdere ontwikkeling van de breedbandmarkt en tevens het verkleinen van de digitale kloof.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

vanaf 2mbit breedband


Ze moeten hun product wel verkopen hé! Ze kunnen het moeilijk gaan aanbieden onder "neem nu traag internet met een kleine limiet bij ons!!!"

Dit pakket vind ik goed voor mensen die bvb enkel hun pc gebruiken voor het bekijken van e-mails, en het is niet omdat de userbase'rs daar niet mee toekomen dat anderen daar niet mee toekomen! Voor sommigen kan dit pakket echt wel goed voor hun budget zijn! Als je geen 10 gig nodig hebt, waarom daar dan voor betalen?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

zippie666 schreef: Als je geen 10 gig nodig hebt, waarom daar dan voor betalen?


Voor die was er al confortnet
Ze hadden beter die prijs naar 20€ gebracht

400mb is juist genoeg om je windows up te daten ...
dit valt dus niet goed te babbelen.

Confortnet, was en is al een minimum. Zelfs voor degene, die weinig online zitten.
de koe zegt boe
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

wederom een klucht van formaat
zoals al gezegd, edpnet en dommel bieden abo's aan die zelfs hun gewone aanbod overtreffen aan een paar euro's meer
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Heel simpel.
Schaf de limieten af.
Uit de gekende tabellen blijkt toch dat de meeste landen geen limieten hanteren en de indeling maken aan de hand van snelheid.
Waar geraak je nog in godsnaam nog met een limiet van 400 MB.
Een paar dikkere mails op een week, eens iets downloaden, nog patchtuesday en je limiet is snel op.
Nog voor het einde van de maand.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vergeet niet het nachtsurfen he ;)
800 MB wordt het dan :lol:
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

zippie666 schreef:Dit pakket vind ik goed voor mensen die bvb enkel hun pc gebruiken voor het bekijken van e-mails,
Best nadien wel modem volledig uitschakelen!

Laatste maanden bij TN stond die Motorola SB5101E modem hier te knipperen als een kerstboom zonder dat er ook maar enig programma actief was.
Gemiddelde downloadsnelheid was 1,00 KiB/s (tijdje in de mot gehouden met NetTraffic 2.02)
En nee gee spyware of andere reclame op deze bak, we schakelen over van TN Expressnet naar Dommel Netconnect en NetTraffic blijft mooi op 0,00 KiB/s staan.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

400MB wat belachelijk :roll:
skype een uurtje of 2 per week en surf naar userbase.be en naar google.be en je zit al aan je limiet :P
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Vergeet niet het nachtsurfen he ;)
800 MB wordt het dan :lol:


Hmmmm, de doelgroep voor dat pakket zal zeker op de hoogte zijn van nachtsurfen en zal zeker een doelgroep zijn dat 's nachts achter hun PC vertoeft. :think:

Limieten moeten volgens ook afgeschaft worden. Ik ben tegen iedere vorm van limieten of quota's:
- er moeten evenveel mannen als vrouwen op een lijst staan
- je moet 10% autochtonen in je bedrijf aannemen.

Allemaal zever in pakskes en het kan me niet schelen dat quota's werken (dat hoor je wel meer tegenwoordig). Ze werken misschien in aantallen, maar ze creëren een negatief klimaat en een algemeen gevoel van ontevredenheid.

Zo is het ook met de limieten. Schaf de limieten af. Ik zie er ook in godsnaam het nut niet van in. Kan er mij iemand een goede reden voor die limieten geven???
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Petrikske schreef:Best nadien wel modem volledig uitschakelen!

Laatste maanden bij TN stond die Motorola SB5101E modem hier te knipperen als een kerstboom zonder dat er ook maar enig programma actief was.
Gemiddelde downloadsnelheid was 1,00 KiB/s (tijdje in de mot gehouden met NetTraffic 2.02)
En nee gee spyware of andere reclame op deze bak, we schakelen over van TN Expressnet naar Dommel Netconnect en NetTraffic blijft mooi op 0,00 KiB/s staan.


Dit is dus dikke zever wat jij verteld he ... je meet OP je pc met NetTraffic ( je kan niet OP de modem eten ), dus het is wel degelijk JOUW PC die dat verkeer genereerd ( of gaat de Telenet modem opeens pakketjes uit zichzelf genereren en naar je pc beginnen sturen ? ).
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

ditCh schreef:Dit is dus dikke zever wat jij verteld he ... je meet OP je pc met NetTraffic ( je kan niet OP de modem eten ), dus het is wel degelijk JOUW PC die dat verkeer genereerd ( of gaat de Telenet modem opeens pakketjes uit zichzelf genereren en naar je pc beginnen sturen ? ).

Begrijpend lezen zo moeilijk?
Waarom zou m'n PC stoppen met trafiek genereren bij wijzigen van provider?
Laat ik nog duidelijker zijn, PC uit het stopcontact en nog steeds knipperende lampjes op de modem.
Zoek ff op ARP, al zal dat waarschijnlijk voor jou ook weer zever zijn.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Petrikske schreef:
ditCh schreef:Dit is dus dikke zever wat jij verteld he ... je meet OP je pc met NetTraffic ( je kan niet OP de modem eten ), dus het is wel degelijk JOUW PC die dat verkeer genereerd ( of gaat de Telenet modem opeens pakketjes uit zichzelf genereren en naar je pc beginnen sturen ? ).

Begrijpend lezen zo moeilijk?
Waarom zou m'n PC stoppen met trafiek genereren bij wijzigen van provider?
Laat ik nog duidelijker zijn, PC uit het stopcontact en nog steeds knipperende lampjes op de modem.
Zoek ff op ARP, al zal dat waarschijnlijk voor jou ook weer zever zijn.


Die ARP requests bij een "niet werkende" modem worden niet gemeten door de Telenet meter. En wat jij beweerd klopt nog altijd niet, jij zegt dat je met nettraffic verkeer meet op jouw PC, dan is het wel degelijk jouw PC die het verkeer genereerd ( neem nu bv. de broadcasts die windows zowat elke seconde doet *g* ).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”