Belgacom is heus niet veel duurder

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:Kun je nu de volwassenen alleen laten?


Reken je jezelf daar dan bij want sommige van je reacties staan perfect op het niveau van wie jij "kindjes" noemt :roll:.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Deej_1977 schreef:
Goendi schreef:Kun je nu de volwassenen alleen laten?


Reken je jezelf daar dan bij want sommige van je reacties staan perfect op het niveau van wie jij "kindjes" noemt :roll:.


het is heel erg hier.
als er hier sommigen een post, opmerking niet aanstaat, beginnen ze te dreigen of onozel te doen.
een gewone volwassen discussie is hier bijna niet mogelijk. ik respecteer ieder zijn mening, ook al ik ga er niet mee akkoord maar een discussie moet op een volwassen manier gebeuren.
een grapje ofzo op tijd en stond kan, maar laat het ons aub fatsoenlijk houden. en kijk verder dan enkel je eigen neus.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

hollebollegijs schreef:een gewone volwassen discussie is hier bijna niet mogelijk. ik respecteer ieder zijn mening, ook al ik ga er niet mee akkoord maar een discussie moet op een volwassen manier gebeuren.
een grapje ofzo op tijd en stond kan, maar laat het ons aub fatsoenlijk houden. en kijk verder dan enkel je eigen neus.
Zie ik ook zo, indien echter te veel grappen horen deze eerder thuis op Duiventil. :wink:

"À propos, eigen neus... ca 50 jaar geleden zei een leraar eens tegen zijn leerlingen...
"Jullie zien niet verder dan jullie neuze lang is" :))
dzazzar
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2007, 00:41

hollebollegijs schreef:ook nog een belangrijk punt...

belgacom is meer dan alleen aanbod van telefoon, internet en televisie.

ze bieden daarnaast nog veel meer produkten aan.

terwijl de andere providers dat niet hebben.

daar al is aan gedacht.

ja, maar als je het bekijkt waren ze dan niet beter gebleven bij telefonie en internet? Mss was hetgeen dat ze nu aanbieden beter dan de zooi die ze je nu proberen aan te smeren. mss is dat ook een belangrijk punt
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Reken je jezelf daar dan bij want sommige van je reacties staan perfect op het niveau van wie jij "kindjes" noemt


En jij bent zeker van mening dat je mensen die 'het kindje' uithangen telkens op dezelfde toon, volcontinu van antwoord moet dienen? Not me ze, niet maanden aan een stuk. Op bepaalde moment is dat dan de grond in boren, en daar is niets kinderachtigs aan. Een kind dat niet luistert moet je vroeg of laat ook harder aanpakken.

Voorts heb ik U geen enkele maal weten reageren op een van mijn posts, en daarbij ook maar op een enkele moment vermeld dat ze 'op het niveau van kindjes staan'. Zo tussendoor, zonder voorbeelden, de man spelen doe je maar elders.
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

Goendi schreef: Een kind dat niet luistert moet je vroeg of laat ook harder aanpakken.


Zeker niet naar de lessen van Wendy Bosman geluisterd? :P

On-topic: Je moet nu toch wel toegeven dat internet toch wel heel duur zijn in vergelijking met onze buurlanden?

* 28 Mbit down/1 Mbit up, ongelimiteerd
* 10 GB webspace
* Telefoonabonnement met vast nummer (en alle toeters en bellen zoals voicemail, ...)
* Gratis telefoneren naar vaste nummers in binnen- en buitenland (!)
* 100 televisiekanalen (o.a. Canal+)

Prijs: 30 euro per maand.


Dit is een all-in abo in Frankrijk en daar heb je ook service zoals het hoort... En je moet idd rekening houden met het BIPT, wat volgens mij gewoon opgericht is om iemand een loon te verschaffen (ze hebben toch nog niets echt verwezenlijkt waarvan gezegd dan worden: woooow)

Zolang er geen echt grote concurrentie komt in België zullen we in deze situatie blijven :|
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:Zo tussendoor, zonder voorbeelden, de man spelen doe je maar elders.


Thank you for proving my point.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Zeker niet naar de lessen van Wendy Bosman geluisterd?


Niet echt nee ;) Ben jarenlang actief geweest in het jeugdwerk, heb echt geen vrouw nodig om mij dingen uit te leggen :p

On-topic: Je moet nu toch wel toegeven dat internet toch wel heel duur zijn in vergelijking met onze buurlanden?


Ja zeker! Maar ook: in die landen is er bvb ook een Tele2, die daar IDTV én internet aan 20mbps aanbieden tegen 20€. Hier kost hun all in, zonder IDTV en mét limiet en amper 4mbit, toch nog 30€. Dat zegt op zich al veel... En sorry hoor, maar op Belgacom zagen dat ze hoge prijzen hanteren... 1) ze mogen niet lager (BIPT) 2. het is en blijft een bedrijf! Logisch dat ze er gebruik van maken en het niet erg vinden...

Face it: enige manier dat er iets aan kan gedaan worden is als men de kosten aanpakt en de markt volledig opengooit zodat derden volwaardig kunnen concurreren. En dat is heus niet aan Belgacom om daar iets aan te veranderen, maar aan de politiek en het BIPT. Kzie hier zelden iemand zagen over BIPT dit, BIPT dat, of 'ik stem voor NEE want ik wil betere liberalisering van de IT markt', nee ze zagen allemaal 'Belgacom dit, Belgacom dat. En dat noem ik dan inderdaad kinderachtig. Dat is iets gans anders als ontkennen dat het duur is eh, dat laatste weet ik maar al te goed :)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Thank you for proving my point.


Eh, ik viseerde mensen die het woord Belgacom lezen en dan Belgacom viseren, jij viseert mij als persoon. Niks punt.
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

@goendi: deze keer zaag ik niet op Belgacom :P
Ik zit bij dommel en die zijn in vergelijking met het buitenland ook niet zo goedkoop, maar soit, ik heb internet nodig en dan betaal ik dat maar :)
Veel van de oorzaken zijn idd te wijten aan het BIPT en de politiek... Het wordt de hoogste tijd dat de politiek hier iets aan doet... De discussies over de hoge prijs blijven idd maar lopen en in the end kunnen we er toch niets aan veranderen... maar we kunnen wel hopen (hoop doet leven :) )

En natuurlijk wil belgacom (en andere isp's) zo groot mogelijke winsten halen, net zoals elk bedrijf... maar alle consumenten willen natuurlijk ook een zo laag mogelijke prijs... soit, we kunnen hier over blijven zanikken, het brengt geen zoden aan de dijk
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:Eh, ik viseerde mensen die het woord Belgacom lezen en dan Belgacom viseren, jij viseert mij als persoon. Niks punt.


Ik zal het anders stellen: pot - ketel. Jij speelt vaak de man op de zogenaamde kindjes maar als iemand op jou de man speelt is het meteen zwaar in het defensief en het ego neemt meteen over, terwijl je eigenlijk gewoon oogst wat je zaait met je bullebak manieren.

Ik ben het gezever over "'t is allemaal de schuld van Belgacom" ook grondig beu, maar daarom ga ik de mensen niet "hard aanpakken en de grond inboren" zoals jij meent te moeten doen. En als iemand zich dan verlaagt tot je scheld niveau voel je je in je kruis getast... Da's nu net het gevaar van niet zakelijk te blijven en meteen fors in de pen te kruipen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik zal het anders stellen: pot - ketel. Jij speelt vaak de man op de zogenaamde kindjes maar als iemand op jou de man speelt is het meteen zwaar in het defensief en het ego neemt meteen over, terwijl je eigenlijk gewoon oogst wat je zaait met je bullebak manieren.


En dat is abnormaal? Als iemand mij op de man speelt, dan stopt de discussie gewoon. Echt geen zin om een zinnige discussie te voeren als mensen me liever op de man als op de inhoud willen aanpakken. En bullebak... Mijn probleem niet als mijn repliek vervolgens stoort. Heeft weinig met ego te maken, maar met elementaire beleefdheid. Als iemand grof doet, hoeft die echt niet beleefd van antwoord gediend te worden. Daar is ook nog een spreekwoord voor nu we toch over potten en ketels bezig zijn: oog om oog, tand om tand.

Ik ben het gezever over "'t is allemaal de schuld van Belgacom" ook grondig beu, maar daarom ga ik de mensen niet "hard aanpakken en de grond inboren" zoals jij meent te moeten doen. En als iemand zich dan verlaagt tot je scheld niveau voel je je in je kruis getast... Da's nu net het gevaar van niet zakelijk te blijven en meteen fors in de pen te kruipen.


Mogelijk, maar ik zou niet weten waarom ik op een forum in mijn vrije tijd zakelijk moet blijven? Dat zijn vaak zaken waar mensen zich aan mispakken. Als je kritiek uit, en je gebruikt er woorden bij die geen al te mooie bijklank hebben, maar wel degelijk in de Van Dale staan (zoals egocentrisch, sommige mensen zijn zo, maar als je het zegt zijn ze op hun teen getrapt), dan ben je al direct niet meer beleefd? Sorry hoor, maar als ik bvb zeg "Mijnheer ik vind u egocentrisch", dan ben ik nog steeds beleefd gebleven in het uitdrukken van mijn mening.

@goendi: deze keer zaag ik niet op Belgacom
Ik zit bij dommel en die zijn in vergelijking met het buitenland ook niet zo goedkoop, maar soit, ik heb internet nodig en dan betaal ik dat maar


Ik had het niet op U, maar op diegenen die telkens hetzelfde zeggen :)

Veel van de oorzaken zijn idd te wijten aan het BIPT en de politiek... Het wordt de hoogste tijd dat de politiek hier iets aan doet... De discussies over de hoge prijs blijven idd maar lopen en in the end kunnen we er toch niets aan veranderen... maar we kunnen wel hopen (hoop doet leven )


Voila... En laten we hopen dat de volgende regering iets ten gronde veranderd. Al heb ik daar zo mijn twijfels bij, maar goed...

En natuurlijk wil belgacom (en andere isp's) zo groot mogelijke winsten halen, net zoals elk bedrijf... maar alle consumenten willen natuurlijk ook een zo laag mogelijke prijs... soit, we kunnen hier over blijven zanikken, het brengt geen zoden aan de dijk


Kijk eh, persoonlijk vind ik dit ook verkeerd. Net zoals het verkeerd is om te reorganiseren en mensen op straat te zetten, niet met het idee om winst te maken (aangezien er verlies is), maar met het idee om méér winst te maken. En dat laatste, méér winst, dat is verkeerd. Winst moet volstaan, geen verlies maken moet een doel zijn, maar op de kap van mensen andere mensen rijker maken, dat is gewoon maatschappelijk fout.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

terug vriend?

Of gaan we zo nog een paar pagina's verder?
de koe zegt boe
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

wel kabouter 007 ik heb een vriend die in fankrijk woont.
59940 estairesmaar helaas zoals 95% van frankrijk is het pas degroupeé en dan mag je blij zijn als je 1.5 haal met de computer en tv mag je helaas vergeten. je moet zowieso 50€ betalen aan france telecom om uw lijn te komen activeren nooit promo je moet iedere maand 18.95€ blijven betalen aan france telecom om uw telefoonlijn
mijn vriend heeft nu een abo bij alice en haalt 1.2 max
france telecom alce enz hebben al komen kijken ieder keeer moeten betalen maar ze kunnen niets doen.
Geef mij maar belgie
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Goendi zie dit hier weer niet als een aanval maar het is toch raar dat oa jij dan steeds geviseerd word he. :roll:
Heb jij jezelf al is de vraag dan gesteld waarom jij hier de geviseerde bent ??
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Heb ik geen last van? En zeker niet als jij je er in tussenkomt :) Mensen die dreigen met een knokploeg op mijn dak te sturen laat ik echt volledig links liggen!
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Goendi schreef:Heb ik geen last van? En zeker niet als jij je er in tussenkomt :) Mensen die dreigen met een knokploeg op mijn dak te sturen laat ik echt volledig links liggen!


excuseer goendi dat het ik NOOIT gezegt hoor.
Enkel dat je me nog wel is tegen komt en dat is heel wat anders.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ow toch wel hoor, misschien niet zo letterlijk, maar het kwam er best op neer. ditCh kon er zich overigens ook aan verwachten. Niet zeveren hé jongen, als ge toch zoveel ballen aan u lijf hebt moogt ge man genoeg zijn om toe te geven.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Goendi schreef:Ow toch wel hoor, misschien niet zo letterlijk, maar het kwam er best op neer. ditCh kon er zich overigens ook aan verwachten. Niet zeveren hé jongen, als ge toch zoveel ballen aan u lijf hebt moogt ge man genoeg zijn om toe te geven.


Laat bericht zien waar ??
Als iedereen zo lomp moest zijn als jullie 2 om altijd het verkeerde te denken dan zou je hier wat zien. pffffff
Jullie lezen soms berichten hier die er niet zijn.
Die indruk heb ik altijd van jullie.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

jongens, stop er eens mee.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

hollebollegijs schreef:jongens, stop er eens mee.


Ok hollebollegijs ik ga jou advies hier volgen.
Maar ik heb me nu een tijd afzijdig gehouden maar oa hij gaat gewoon overal zelf door met iedereen aan te vallen enz.
Hij beschuldigt me van zaken die ik nooit gezegt heb.Hij zal dat hier ook nooit terug vinden zo een uitspraken.
Heb ik ooit jou persoonlijk aangevallen omdat je bij Belgacom werkt ?
Nee toch omdat jij zelf dit ook niet doet.
Maar sommige mensen kunnen gewoon geen tegenwind verdragen en daar is hij 1 van.

Maar hollebollegijs ik zeg het nog is ik ga jou advies opvolgen hier. :lol:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik zie het dat je advies opvolgt... Nog eens natrappen?
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

proxiboyke schreef:wel kabouter 007 ik heb een vriend die in fankrijk woont.
59940 estairesmaar helaas zoals 95% van frankrijk is het pas degroupeé en dan mag je blij zijn als je 1.5 haal met de computer en tv mag je helaas vergeten. je moet zowieso 50€ betalen aan france telecom om uw lijn te komen activeren nooit promo je moet iedere maand 18.95€ blijven betalen aan france telecom om uw telefoonlijn
mijn vriend heeft nu een abo bij alice en haalt 1.2 max
france telecom alce enz hebben al komen kijken ieder keeer moeten betalen maar ze kunnen niets doen.

Ja, maar uw abo is er ook wel een stuk goedkoper...

Geef mij maar belgie

Goh, voor de moment kan ik die mening ni delen... We zitten op het moment hopeloos achter op andere Europese landen... Maar ik wacht wel af tot 2008, mss dat we dan terug mee zijn... (daar hoop ik toch op)

@bekvechters: moet elke discussie over de prijzen enz altijd uitlopen in een "vechtpartij"?
Gebruikersavatar
Raindog
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2003, 00:34
Locatie: Belgium, Ghent

@Hollebollegijs

Ik heb zelf bij BGC gewerkt, heb ondertussen al vrij veel ervaring in de sector: de nadruk bij de meeste Telecomoperatoren ligt op service, daar is BGC niet de enige in ;-)

Voor de rest geen kwaad woord (beetje te duur misschien, maar dat kan je van bijna alle telecombedrijven zeggen) over BGC. Overal loopt wel eens iets fout...

Ff off topic:

Velen onder jullie moeten volgens mij eens buiten gaan spelen, eens op café gaan, enfin onder de mensen komen, het lijkt me dat jullie teveel opgesloten zitten in jullie kamertje achter jullie pc'tje... it's a great world out there, enjoy it!

grtz
"To err is human..to really screw up you need a computer."
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Raindog schreef:@Hollebollegijs

Ik heb zelf bij BGC gewerkt, heb ondertussen al vrij veel ervaring in de sector: de nadruk bij de meeste Telecomoperatoren ligt op service, daar is BGC niet de enige in ;-)

Voor de rest geen kwaad woord (beetje te duur misschien, maar dat kan je van bijna alle telecombedrijven zeggen) over BGC. Overal loopt wel eens iets fout...

Ff off topic:

Velen onder jullie moeten volgens mij eens buiten gaan spelen, eens op café gaan, enfin onder de mensen komen, het lijkt me dat jullie teveel opgesloten zitten in jullie kamertje achter jullie pc'tje... it's a great world out there, enjoy it!

grtz


ahwel, dat laatste vind ik een schitterend voorstel. doen jongens. het is weekend en er is van alles te doen, festivals en weet ik veel en niet op het weer letten.
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

hollebollegijs schreef: en niet op het weer letten.

is goe uitregenen kan nooit kwaad :P
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik vraag me af of een abonnement dan verkrijgbaar is zonder die zogenaamde service.

Hoe zit het met whole sale, worden die services daar ook verrekend !? Of is dat gewoon zo duur om de concurrentie te voorkomen ?
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Slecht idee, iets doen wat anderen willen dat je doet.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ofloo misschien zou dit inderdaad geen slecht idéé zijn.
bellen om support naat een 0903 lijn 1.40€ per minuut
bij een storing 25€ verplaatsingskosten en 40€ per begonnen uur.
Ge zult de mensen nogal horen

eigenlijk voor wat dient een forum 95% zit te klagen en te zagen.
Kijk maar eens naar toppic dommel enz daar zitten er ook die nie tevreden zijn.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

proxiboyke de service van Belgacom is ook veelal ver te zoeken hoor.
Maar een heel sterk punt van Belgacom is een callcenter inhuren en de mensen laten opbellen om ze dan lastig te vallen met contractverlengingen.Dat is hun beste service. :roll:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

proxiboyke de service van Belgacom is ook veelal ver te zoeken hoor.
Maar een heel sterk punt van Belgacom is een callcenter inhuren en de mensen laten opbellen om ze dan lastig te vallen met contractverlengingen.Dat is hun beste service.


Dat Belgacom de enige is waar er nog gratis nummers bestaan 24/24 voor ondersteuning telt niet mee? En dat men gratis techniekers langsstuurt om storingen na te zien evenmin? Vind het maar zwak om dan kritiek te geven op hun service en het feit dat men call centers mensen laat opbellen hoor. Dit laatste is overigens geen verschijnsel eigen aan Belgacom maar aan ALLE grotere bedrijven. Zever in pakskes dus maw om dat punt op Belgacom te steken. Hun dienstverlening is overigens volgens meerdere marktonderzoeken nog steeds veruit de beste in België, en daar zullen uw persoonlijke ervaringen en wensen weinig aan veranderen dat dit een feit is hoor.
kindtje
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jan 2007, 16:26

Is toch maar normaal dat ze hun eigen fouten zelf betalen.
Ik heb in al die jaren 1 keer gebeld. Reden was dat er werken geweest waren in de straat (van Belgacom) en ze een kabel hadden geraakt. Dan is het toch niet meer dan normaal dat het inbegrepen is in de prijs.
Dus voor mij hoeft die "service" niet en moeten ze het ook niet in de prijs verrekenen oid.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

In hoeverre is de "gratis Belgacom technieker" gesponsord door de kleine ISPs die voor het minste een forse vergoeding aan BGC moeten betalen?

EDIT :: persoonlijk vind ik dat de technieker die langs komt, iets zou moeten zeggen/geven zoals "deze gratis service wordt U aangeboden door xx" waarbij xx dan de naam is van je ISP is. In plaats van te suggereren dat het Belgacom is die uit de goedheid van hun hart de problemen van "je ISP-tje" eens komt oplossen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

In hoeverre is de "gratis Belgacom technieker" gesponsord door de kleine ISPs die voor het minste een forse vergoeding aan BGC moeten betalen?


Die techniekers worden enkel aangerekend als de fout niet bij Belgacom ligt. Als de kleinere isp's dan moeten betalen omdat zij niet willen investeren in een degelijke helpdesk, is dat niet het probleem van Belgacom!

EDIT :: persoonlijk vind ik dat de technieker die langs komt, iets zou moeten zeggen/geven zoals "deze gratis service wordt U aangeboden door xx" waarbij xx dan de naam is van je ISP is. In plaats van te suggereren dat het Belgacom is die uit de goedheid van hun hart de problemen van "je ISP-tje" eens komt oplossen.


Die techniekers werken op die moment voor dat ISP, en zullen exact hetzelfde doen als ze voor Belgacom doen. Een ISP is evengoed klant bij Belgacom.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Goendi schreef:
Zeker niet naar de lessen van Wendy Bosman geluisterd?


Niet echt nee ;) Ben jarenlang actief geweest in het jeugdwerk, heb echt geen vrouw nodig om mij dingen uit te leggen :p

On-topic: Je moet nu toch wel toegeven dat internet toch wel heel duur zijn in vergelijking met onze buurlanden?


Ja zeker! Maar ook: in die landen is er bvb ook een Tele2, die daar IDTV én internet aan 20mbps aanbieden tegen 20€. Hier kost hun all in, zonder IDTV en mét limiet en amper 4mbit, toch nog 30€. Dat zegt op zich al veel... En sorry hoor, maar op Belgacom zagen dat ze hoge prijzen hanteren... 1) ze mogen niet lager (BIPT) 2. het is en blijft een bedrijf! Logisch dat ze er gebruik van maken en het niet erg vinden...

Face it: enige manier dat er iets aan kan gedaan worden is als men de kosten aanpakt en de markt volledig opengooit zodat derden volwaardig kunnen concurreren. En dat is heus niet aan Belgacom om daar iets aan te veranderen, maar aan de politiek en het BIPT. Kzie hier zelden iemand zagen over BIPT dit, BIPT dat, of 'ik stem voor NEE want ik wil betere liberalisering van de IT markt', nee ze zagen allemaal 'Belgacom dit, Belgacom dat. En dat noem ik dan inderdaad kinderachtig. Dat is iets gans anders als ontkennen dat het duur is eh, dat laatste weet ik maar al te goed :)



Blijkbaar klaagt Belgacom het BIPT niet aan om lagere tarieven voor haar klanten af te dwingen.
Voor de liberalisering van het abonnementsgeld waarbij ze vrezen geld te verliezen protesteren ze al een jaar. Hoeveel keer is dat op aanvraag van Belgacom die dat zogezegd niet kan verwerken al niet verzet naar latere datum. Ik vrees dat het op de Griekse kalender is terecht gekomen.
Heeft het BIPT ook die indexering bevolen? Of wilden ze het BIPT voor zijn?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Steven7 schreef:
Goendi schreef:Face it: enige manier dat er iets aan kan gedaan worden is als men de kosten aanpakt en de markt volledig opengooit zodat derden volwaardig kunnen concurreren. En dat is heus niet aan Belgacom om daar iets aan te veranderen, maar aan de politiek en het BIPT. Kzie hier zelden iemand zagen over BIPT dit, BIPT dat, of 'ik stem voor NEE want ik wil betere liberalisering van de IT markt', nee ze zagen allemaal 'Belgacom dit, Belgacom dat. En dat noem ik dan inderdaad kinderachtig. Dat is iets gans anders als ontkennen dat het duur is eh, dat laatste weet ik maar al te goed :)

Ik ben het zelden eens met de fanatieke manier waarop Goendi Belgacom blijft verdedigen, maar dit is beslist waar, Belgacom heeft gelijk de ruimte te benutten die haar door politiek en BIPT(=ook politiek) geboden wordt.
Ze zouden gek zijn om het niet te doen!
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Zonder rekening te houden met het BIPT, je kan Belgacom moeilijk ongelijk geven dat ze hun prijzen voor particulieren hoog houden. De concurrentie biedt betere producten aan voor minder geld en toch stappen nauwelijks klanten over, waarom dan goedkoper worden? Het is een bedrijf, ze willen zoveel mogelijk geld verdienen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

proxiboyke schreef:ofloo misschien zou dit inderdaad geen slecht idéé zijn.
bellen om support naat een 0903 lijn 1.40€ per minuut
bij een storing 25€ verplaatsingskosten en 40€ per begonnen uur.
Ge zult de mensen nogal horen

eigenlijk voor wat dient een forum 95% zit te klagen en te zagen.
Kijk maar eens naar toppic dommel enz daar zitten er ook die nie tevreden zijn.


Ik had het niet over die services maar over hun zogezegde services, ik weet dat ze iets hebben met foto's, mp3's enz.. als ik me goed herinner, .. allemaal zaken die je niet echt nodig hebt bij een internet abonnement, en zaken die BGC aanvoert om hoge tarieven te hanteren, trouwens dat 0800 hoeft ook niet, huidige vaste lijn tarieven hebben een connectie kost, en voor de rest zijn ze gratis dus, kan gemakkelijk een tegen zonaal tarief.

Trouwens kosten bij verplaatsing worden verrekend als de storing aan jouw zijde ligt, dat is bij alles zo, trouwens het zal meer dan 25 euro zijn, zelfs nu.

ik zaag en klaag niet ik vind het gewoon belachelijk wat BGC doet dure tarieven en dan zeggen ze, ja maar wij bieden "services", ook op whole sale of wat?

En al die zaken die jij nu aanhaalt worden reeds betaald in het telefoon abonnement, als er iets mis is met dsl dan toch ook met telefonie, .. of komen er 2 verschillende monteurs 1 voor telefonie en 1 voor dsl
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ooit heeft BGC eens een reclamecampagne gehad met "ADSL op maat" of zoïets, dus ik naar de BGC-winkel om te zeggen dat ik die gratis mp3's en die games en die mailboxen en die webspace en die ... niet moest hebben en of ze het abo dus goedkoper konden maken.

Die mevrouw fronste haar wenkbrauwen en zei: "U kan enkel opties bijnemen meneer."

Alsof ik dat op voorhand niet had kunnen voorspellen, maar dat soort situaties drijft me er altijd toe om het er nog eens lekker dik te gaan inwrijven :oops:

Trouwens, als edpnet hun abo 5 euro goedkoper kan maken per maand als je geen webspace en emailadressen e.d. moet hebben: you're welcome, want dat soort "gratis" zaken gebruik ik toch niet. Ik wil enkel kunnen connecten en service bij problemen, that's it.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

AgentVortex schreef:
Lord Utopia schreef:En dat voor een bedrijf dat denkt dat de klant niet meer snelheid nodig acht, wat willen ze dan doen met VDSL2 ? Kom niet af met televisie en al die bucht.

2008 is nog lang te gaan, tegen dan zijn de mensen het vergeten. Alleen de trouwe internetwatchers zullen het nog herrineren.


Informeer je deftig vooraleer je wilde assumpties gaat rondstrooien.
Plannen voor VDSL(2) zijn voor 2008 zijn opgedeeld in "quarters".

Er zullen substanciele wijzigingen doorgevoerd op het VDSL(2) netwerk en daaraan gekoppelde diensten. Iedereen die meer als één hersencel in zijn hoofd heeft weet dat dit een werk is wat jaren planning vraagt, discussies en projecten opzetten, een klein leger advocaten, etc... en veel meer andere "jaddiejaddie".



Toch wel raar hoor, dat Belgacom jaren (eeuwen) en jaren (eeuwen) nodig heeft om van hun 4Mbits lijntjes af te komen. Als we dan naar de buurlanden kijken kan het wel veel sneller gebeuren. hebben ze daar dan beter opgeleide advocaten? Is hun planning beter daar? Innoveert men daar?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”