gratis internet ?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Een vriend van me heeft al bijna een jaar een digirecorder van Telenet en een 3 tal maanden geleden koopt hij voor zijn zoon een laptop. De zoon heeft uit nieuwsgierigheid de lan kabel van de digirecorder in zijn laptop gestopt en op die manier kan hij internetten. De wifi kaart staat uitgeschakeld, dus hij zit zeker niet op het netwerk van een buur ofzo en toch blijven de telenetfacturen die hij ontvangt zonder enige extra kost. Hoe kan dit ? is dit gratis internet ? dan wil ik ook een digirecorder.
Zou wel leuk zijn moest het waar zijn.
Kan iemand met een digirecorder dit eens proberen?
Kan iemand met een digirecorder dit eens proberen?
Laatst gewijzigd door hellsnake 20 jun 2007, 22:35, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Wel, ik heb juist hetzelfde geprobeerd, het lukte spijtig genoeg niet
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Heb je het zelf gezien of is het van horen zeggen?
Welk ip-adres krijgt de laptop?
Welk ip-adres krijgt de laptop?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Erelid
Ik heb het nog eens geprobeerd, en het is mij gelukt, één spijtig ding, bij mij registreerde hij wel op de telemeter. Dusja.
Maar ik haalde wel een effeciency van 94% bij de speedtest
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Dit kan ik niet goed volgen. Dus je hebt GEEN Internet abonnement, maar wel digitv, je connecteert op de UTP van je digibox en krijgt daar een IP van de digibox, je kan surfen en je verkeer wordt geregistreerd op de Telemeter, als je een Telemeter hebt, dan heb je toch gewoon een Telenet Internet abonnement ? Dus je surft niet gratis ?Lord Utopia schreef:Ik heb het nog eens geprobeerd, en het is mij gelukt, één spijtig ding, bij mij registreerde hij wel op de telemeter. Dusja.
-
- Erelid
Jawel, ik heb wel internet. Ergens hoopt ik dat hij bij het gratis volume zou bijgerekend worden (mijn internet traffiek).ditCh schreef:Dit kan ik niet goed volgen. Dus je hebt GEEN Internet abonnement, maar wel digitv, je connecteert op de UTP van je digibox en krijgt daar een IP van de digibox, je kan surfen en je verkeer wordt geregistreerd op de Telemeter, als je een Telemeter hebt, dan heb je toch gewoon een Telenet Internet abonnement ? Dus je surft niet gratis ?Lord Utopia schreef:Ik heb het nog eens geprobeerd, en het is mij gelukt, één spijtig ding, bij mij registreerde hij wel op de telemeter. Dusja.
-
- Elite Poster
Dan is je hele test een maat voor niets geweest hoorLord Utopia schreef:Jawel, ik heb wel internet. Ergens hoopt ik dat hij bij het gratis volume zou bijgerekend worden (mijn internet traffiek).
Een digibox wordt gewoon op een switch aangesloten, op diezelfde switch wordt ook je pc aangesloten ( of meerdere pc's ). Aan de hand van het Mac adres van die digibox krijgt die een ander IP.
Dus als je die UTP gebruikt dan maak je gewoon gebruik van je internet abonnement
-
- Erelid
ah Sh*t. Achja, het was het proberen waard heditCh schreef:Dan is je hele test een maat voor niets geweest hoorLord Utopia schreef:Jawel, ik heb wel internet. Ergens hoopt ik dat hij bij het gratis volume zou bijgerekend worden (mijn internet traffiek).
Een digibox wordt gewoon op een switch aangesloten, op diezelfde switch wordt ook je pc aangesloten ( of meerdere pc's ). Aan de hand van het Mac adres van die digibox krijgt die een ander IP.
Dus als je die UTP gebruikt dan maak je gewoon gebruik van je internet abonnement
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Hehe lol, je moet eens het ipadres opschrijven en dat ingeven als vast ip op je computerLord Utopia schreef:ah Sh*t. Achja, het was het proberen waard heditCh schreef:Dan is je hele test een maat voor niets geweest hoorLord Utopia schreef:Jawel, ik heb wel internet. Ergens hoopt ik dat hij bij het gratis volume zou bijgerekend worden (mijn internet traffiek).
bij sommige klanten was dit nodig om een ip vrij te geven voor internet ook omdat ze in begin bij digitale tv een probleem ondervonden dat de box geen ip kreeg of het ip van de modem zelf.
daarom werd het internet gedeblokkeerd en kon het zijn dat je een laptop aansloot en een ip kreeg die in de goeie range lag en zo kon internetten.
dat probleem is nu opgelost door telenet en krijgen de nieuwe abbonnees dus geen gewoon ip meer zodat er geen internet op die modem zit
daarom werd het internet gedeblokkeerd en kon het zijn dat je een laptop aansloot en een ip kreeg die in de goeie range lag en zo kon internetten.
dat probleem is nu opgelost door telenet en krijgen de nieuwe abbonnees dus geen gewoon ip meer zodat er geen internet op die modem zit
- pm
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Dus als je het mac adres hebt van je digibox en die zou kunnen nabootsen op je netwerkkaart denkt telenet dat de digibox online is en dus is er geen limiet?ditCh schreef:Een digibox wordt gewoon op een switch aangesloten, op diezelfde switch wordt ook je pc aangesloten ( of meerdere pc's ). Aan de hand van het Mac adres van die digibox krijgt die een ander IP.
ik zal er wel compleet naast zitten en verkeerd hebben gelezen sinds ik de vroege heb gehad hehe
-
- Erelid
Wel, ik weet hem nog. Het was een ander IP dan die die ik nu heb. Hoe moet ik dat dan ingeven en wat voor resultaat geeft dat ?ljd schreef: Hehe lol, je moet eens het ipadres opschrijven en dat ingeven als vast ip op je computer
-
- Elite Poster
Nee ... je zou misschien wel het ip krijgen van de digibox ( want als ik me niet vergis in de 10.* range ligt ), maar daar kan je niet mee surfen aangezien de digiboxen gewoon in een apart vlan zitten ed ...pm schreef: Dus als je het mac adres hebt van je digibox en die zou kunnen nabootsen op je netwerkkaart denkt telenet dat de digibox online is en dus is er geen limiet?
ik zal er wel compleet naast zitten en verkeerd hebben gelezen sinds ik de vroege heb gehad hehe
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Je kan misschien je mac adres van de box wel klonen zodat je via je pc op die internet connectie kan, maar daar het tv beeld van de telenet servers komt lijkt het mij dan aannemelijk dat je er enkel op die servers mee geraakt. Zou anders wel gemakkelijk zijn hé
maar zou je dan tv kunnen kijken op je computer?Braindamage schreef:Je kan misschien je mac adres van de box wel klonen zodat je via je pc op die internet connectie kan, maar daar het tv beeld van de telenet servers komt lijkt het mij dan aannemelijk dat je er enkel op die servers mee geraakt. Zou anders wel gemakkelijk zijn hé
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
dat betwijfel ik ten zeerste, die box dient voor iets héhellsnake schreef:maar zou je dan tv kunnen kijken op je computer?Braindamage schreef:Je kan misschien je mac adres van de box wel klonen zodat je via je pc op die internet connectie kan, maar daar het tv beeld van de telenet servers komt lijkt het mij dan aannemelijk dat je er enkel op die servers mee geraakt. Zou anders wel gemakkelijk zijn hé
-
- Member
.pm schreef:en welke snelheden haal je dan?
en misschien wel limietloos hehe
1941 kbps download, 484 kbps upload en voor diegenen die een ipadres vroegen: 78.xx.xx.xx
Het is inderdaad limietloos want die hebben daar geen internetaccount.
-
- Erelid
En dan na zoveel tijd krijgt die 1 grote factuur binnen, met nog eens een paar boetes voor te laat te betalen :spm schreef:straffe kost, geen internet abbo en toch internet proper
ik ken iemand dat al bijna 2 jaar geen facturen meer moet betalen bij telenet lang leven de automatisering hehe
-
- Erelid
Niets is onmogelijk. Ik denk dat het afgesloten deel komt nadat je niet betaalt heRaindog schreef:Lord Utopia,
Klopt niet, die persoon kan hoogstens afgesloten worden.
grtz
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat adres moet je dus zelf verzinnen want normaal krijg je van TN niets als je geen internet hebt (tenzij dit wel zo is door een fout als je enkel digitale TV hebt).stefken1969 schreef:1941 kbps download, 484 kbps upload en voor diegenen die een ipadres vroegen: 78.xx.xx.xx
Zelf een 78.x.x.x verzinnen zal weinig uithalen (trouwens dan moet je ook nog de default gateway kennen, en de routing zal toch nooit in orde zijn).
Wat mij betreft zit dit in de categorie straffe verhalen.
-
- Member
Ze hebben dus enkel digitale tv en telefoon van telenet en tja ik vind het ook straf en wou dat ik thuis ook maar zo'n foutje had.r2504 schreef:Dat adres moet je dus zelf verzinnen want normaal krijg je van TN niets als je geen internet hebt (tenzij dit wel zo is door een fout als je enkel digitale TV hebt).stefken1969 schreef:1941 kbps download, 484 kbps upload en voor diegenen die een ipadres vroegen: 78.xx.xx.xx
Zelf een 78.x.x.x verzinnen zal weinig uithalen (trouwens dan moet je ook nog de default gateway kennen, en de routing zal toch nooit in orde zijn).
Wat mij betreft zit dit in de categorie straffe verhalen.